Ново попълнение, нов във форума :)
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Ново попълнение, нов във форума :)
Здравейте, пиша за пръв път в този форум, от днес съм регистриран потребител и надявам се занапред да пиша често и да обменяме информация, кой каквото може и знае
* чак сега се регистрирам тук, защото по рождение съм фен на друг вид возила - 4x4 машините, затова и вкъщи имаме 2 джипки и разни други 4x4 возила. Поради тази причина от доста време съм утвърден потребител във форума Оффроуд-България. За мен там са най-невероятните и точни хора от цялото нет и не само пространство (без да се обиждате) само там имам наблюдения, но нямам съмнение, че и тук е така.
Както и да е поради необходимостта ми от икономичен и непретенциозен автомобил, ама най-вече икономичен
се наложи да си търся лек автомобил с газ. Задачата не бе никак лесна, понеже бюджета бе около 1000лв и абсолютно всяка стотинка бе от значение. Автомобилът ми трябва, понеже пътувам почти всяка седмица по направлението Банско - Пловдив - Банско (студент съм) и освен всичко друго, колата трябваше да е и надеждна.
Поговорих с приятели и познати, механици и прочее... всеки дава различно мнение, ама най-много ме навиваха за Хлопел Астра 1.6моно и Голф 3. И така 2 месечното търсене започна, изхабих 1/5 от бюджета в огледи и все попадах на разни джамбази дето продават кочини на колела. Така започна сагата Астра - Голф. Продължи без резултатно 2 месеца, както вече споменах и тамън да се откажа намерих един ФОрд Орион, 1.6 моно с газ. Цената му бе 600лв, но състоянието повече от плачевно, единствения + бе, че се намира в Банско и няма да имам разходи по сменяне на номерата... Добре, обаче форда имаше няколко "леки" ремонта, а именно - смяна на съединител, смяна на лагер на задна лява главина, спукано предно стъкло, безброй леки удари, поправяни с кит и спрей, но най-лошото целия беше изгнил. Имаше дупки в пода и праговете, но така или иначе се бях навил да я кърпя и стягам. Нямаше и 4 часа след покупката и се появи купувач
, даде ми 2-300 лв. горница и отнесе форда. Сега вече бюджета беше по-висок и продължих в търсенето на Астра или ГОлф. Обиколих региона и нищо
, но до вчера. Мой много добър приятел ми звънна оня ден вечерта с молбата да го придружа до Дупница, където щел да пътува служебно. Аз се съгласих без никаква идея, че ще купувам кола. И така возим се ние към Дупница (ще спестя малко от премеждията преди това в една автокъща >:D<: ) и спираме на автокъща преди града. Гледам аз продавача и викам - търся кола с газ до 1300лв, той ме погледна
и вика - НЕ такива кочини нямам. ВИкам си айде да си обирам крушите, ма тамън да се кача в колата и гледа приятелчето, на който съм ИЗКЛЮЧИТЕЛНО благодарен ми сочи някаква кола вика - ето я твоята кола
Вглеждам се и какво да видя - ФОрд, викам си защо боже, защо пак Форд. Точно да започна да упреквам момчето и гледам цената - 1300лв с газ, хидравлика и климатик
. Нямаше как да не се навия, особено след като видях собственика на колата 82г. човек, който се е грижил за него като за човек. Но си купил джипка и спрял форда от движение.
Историята на Форда е интерсна. През 1991г. сем. италианци, познати на въпросния собственик купуват колата в Италия с ясната идея да я ползват за обикаляне на страната през отпуските. Така и навъртат 87к. км, след което пред 2001г. я купува човека от ДУпница. Той я ползва за същите занимания, щото за останалото време имал служебна
. Така и навърта още 20к. км, след което през 2007 лека полека спира да го кара и през 2009 я оставя в гараж, там си стояла и до онзи ден, когато я закарал в автокъщата, понеже собственика на автокъщата и сина на собственика на Форда са приятели. Така колата е на реални 117к.км, доказват го и всички фактури за смяна на маслото и разни дребни чаркове.
Това говорихме на кафето, докато чакахме нотариуса да оправи нещата.
Снимки не мога да прикача, явно щото съм новак
Обща информация за колата :
- 1.6, моно инжекция ;
- мощност 90к.с. ;
- климатик;
- хидравлика;
- ел. стъкла;
- газ Ловато;
Ми май това са, постно, ма и не ми трябва повече. Належащи ремонти в момента няма, само трябва да сменя маслото + масления филтър. Туко-що смених въздушния и закачих един разкачен вакуум; Пробвах я и на бензин - върви та се къса
.
Нещата които трябва да погледна са :
- скърцащи звуци от предното окачване, най-отчетливо се чуват, когато въртя волана на място; Вероятно щото не е каран години и всичко се е удървило, но засега ще го оставя така, щото няма никакво тропане. Днес ще я кача на канал и ще погледам обстойно.
- теч на масло, почти съм сигурен че е от гарнитурата на капака на клапаните, щото се стича по камбаната на скоростите и за 24ч прави капка на земята, ма не е болка за умиране;
- ще отида да заредя климатика, не е не духа студено, ма не е както трябва;
- гасне на празен ход, най-вече с климатик и в движение. Сега като я пробвах на бензин май нямаше такива проблеми, но не съм вдигал повече от 80км/ч. На газ на неутрална (по инерция) гасне в движение, като оборотите са нестабилни. ИМате ли някаква идея или да отлитам на газаджии ?
* последното нещо свързано с климатика, което ми направи впечатление е, че вентилатор за климатика НЯМА, има само един дето е за двигателя. В този ред на мисли искам и да споделя, че форда държи много добра температура, дано и занапред да е така, че съм имал проблемна кола, която загряваше и беше мъка да се кара. ФОрдчето на извън градско държи стрелката под средата, а в града качва малко над средата и включва перката, тогава температурата се нормализира, предполагам така трябва да се държи.
- какво масло да му бодна 5w40 или ?
Ами това е вече съм собственик на ФОРД >:D<:
Поздрави !
п.п. по-късно ще се опитам да дам линкове на снимките
мод: Обърни внимание на структурата на форума.
Задай си въпросите в подходящите раздели.

* чак сега се регистрирам тук, защото по рождение съм фен на друг вид возила - 4x4 машините, затова и вкъщи имаме 2 джипки и разни други 4x4 возила. Поради тази причина от доста време съм утвърден потребител във форума Оффроуд-България. За мен там са най-невероятните и точни хора от цялото нет и не само пространство (без да се обиждате) само там имам наблюдения, но нямам съмнение, че и тук е така.
Както и да е поради необходимостта ми от икономичен и непретенциозен автомобил, ама най-вече икономичен

Поговорих с приятели и познати, механици и прочее... всеки дава различно мнение, ама най-много ме навиваха за Хлопел Астра 1.6моно и Голф 3. И така 2 месечното търсене започна, изхабих 1/5 от бюджета в огледи и все попадах на разни джамбази дето продават кочини на колела. Така започна сагата Астра - Голф. Продължи без резултатно 2 месеца, както вече споменах и тамън да се откажа намерих един ФОрд Орион, 1.6 моно с газ. Цената му бе 600лв, но състоянието повече от плачевно, единствения + бе, че се намира в Банско и няма да имам разходи по сменяне на номерата... Добре, обаче форда имаше няколко "леки" ремонта, а именно - смяна на съединител, смяна на лагер на задна лява главина, спукано предно стъкло, безброй леки удари, поправяни с кит и спрей, но най-лошото целия беше изгнил. Имаше дупки в пода и праговете, но така или иначе се бях навил да я кърпя и стягам. Нямаше и 4 часа след покупката и се появи купувач





Историята на Форда е интерсна. През 1991г. сем. италианци, познати на въпросния собственик купуват колата в Италия с ясната идея да я ползват за обикаляне на страната през отпуските. Така и навъртат 87к. км, след което пред 2001г. я купува човека от ДУпница. Той я ползва за същите занимания, щото за останалото време имал служебна

Това говорихме на кафето, докато чакахме нотариуса да оправи нещата.
Снимки не мога да прикача, явно щото съм новак

Обща информация за колата :
- 1.6, моно инжекция ;
- мощност 90к.с. ;
- климатик;
- хидравлика;
- ел. стъкла;
- газ Ловато;
Ми май това са, постно, ма и не ми трябва повече. Належащи ремонти в момента няма, само трябва да сменя маслото + масления филтър. Туко-що смених въздушния и закачих един разкачен вакуум; Пробвах я и на бензин - върви та се къса

Нещата които трябва да погледна са :
- скърцащи звуци от предното окачване, най-отчетливо се чуват, когато въртя волана на място; Вероятно щото не е каран години и всичко се е удървило, но засега ще го оставя така, щото няма никакво тропане. Днес ще я кача на канал и ще погледам обстойно.
- теч на масло, почти съм сигурен че е от гарнитурата на капака на клапаните, щото се стича по камбаната на скоростите и за 24ч прави капка на земята, ма не е болка за умиране;
- ще отида да заредя климатика, не е не духа студено, ма не е както трябва;
- гасне на празен ход, най-вече с климатик и в движение. Сега като я пробвах на бензин май нямаше такива проблеми, но не съм вдигал повече от 80км/ч. На газ на неутрална (по инерция) гасне в движение, като оборотите са нестабилни. ИМате ли някаква идея или да отлитам на газаджии ?
* последното нещо свързано с климатика, което ми направи впечатление е, че вентилатор за климатика НЯМА, има само един дето е за двигателя. В този ред на мисли искам и да споделя, че форда държи много добра температура, дано и занапред да е така, че съм имал проблемна кола, която загряваше и беше мъка да се кара. ФОрдчето на извън градско държи стрелката под средата, а в града качва малко над средата и включва перката, тогава температурата се нормализира, предполагам така трябва да се държи.
- какво масло да му бодна 5w40 или ?
Ами това е вече съм собственик на ФОРД >:D<:
Поздрави !
п.п. по-късно ще се опитам да дам линкове на снимките

мод: Обърни внимание на структурата на форума.
Задай си въпросите в подходящите раздели.
- divxstore
- потребител
- Мнения: 757
- Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Честито и ти пожелавам дълги безаварийни километри и много взети изпити с прекрасното Форд-че 

- Dani_Barabani
- потребител
- Мнения: 2619
- Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
- Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Здравей и добре дошъл във фордовското семейство >:D<:
С нетърпение ще очакваме снимки на автомобила и продължение на историята за добро стопанисване
С нетърпение ще очакваме снимки на автомобила и продължение на историята за добро стопанисване




- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Честито и от мен!
Много безаварийни километри
Много безаварийни километри

-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Здравей колега,добре дошъл!Честито за новата придобивка и правилния избор.Вярвам ,че няма да имаш проблеми с автомобила, а колкото до маслото му бодни 10W40 Formula Ford.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Извинявам се за въпросите, просто правих обстоен оглед на нещата. Ако може да попитам САМО още едно нещо, може би две
. Просто имам хиляди въпроси, все от разнородни аспекти, ако пусна по една тема във всеки раздел ще стане каша, поне аз така си мисля. Ако нарушавам правилата, МОЛЯ отнесете се със снисходителност 
А именно най-важното - педала на спирачката ми хваща чак в края. НЕ пропада, спирачките коват, накладки има, просто педала не е като на другите автомобили. Натискаш и до средата нищо не се случва, на всяка друга кола която съм карал на средата вече лови, а моя не. Трябва да се натисне чак до пода за да спре. При напомпване няма никаква промяна тоест за малко става леко твърд, но пак си хваща в края. Както и да е.
- туко-що смених маслото, сипах 15W40;
- настроих пръскалките на прозорците, смених чистачките, направи ми впечатление, че и 3-те са еднакъв размер, много ме зарадва
- забелязах и основните "пробойни" по окачването. Скърцащият звук идва от предна лява биелетка, не е разбиена, явно от многото стене е изсъхнала грестта. Не ми пречи, да си скърца
- имам съвсем лек теч на масло м/у скоростната кутия и двигателя, предполагам е диференциалнно. АКо е нещо леко за отстраняване, бих се радвал да споделите и да го отстраня ;
- тампоните на задния мост, едни кръгли такива леко потропват, ще ги мисля по-натам;
- може ли да намеря някъде описание или ясно изобразени светнали всички лампи по таблото на форда, че моя има само 3 светещи - масло, зареждане, къси светлини, това от долния ред. ГЛедам, че има и други, но не мога да ги дешифрирам без да светят. В този ред на мисли - има ли индикация за отворена врата/багажник ?
Общо взето е това, аа щях да забравя, НАЙ-ВАЖНОТО , смятам да сложа 14-ки джанти и възможно най-високите гуми, кои ще кажете вие. Едно че пущината си е нисичка, друго че съм свикнал все джипове да движа и препядствия по-малки от 20см. бурдюр ги нямам за нищо. Та няколко пъти закачи тук там и трябва да я подигна МАКСИМАЛНО. Какъв размер гуми ще кажете вие.
Ами това е, БЛАГОДАРЯ за разбирането и помоща
Ето го фордчето, не е нещо особено но за тези пари и това състояние е невероятен, незнам защо снимките са толкави, не можах да ги кача на форумния сървър


Като го лъсна и постегна повече
Ето линк https://plus.google.com/u/0/photos/1005 ... 2210585228 към сниките !


А именно най-важното - педала на спирачката ми хваща чак в края. НЕ пропада, спирачките коват, накладки има, просто педала не е като на другите автомобили. Натискаш и до средата нищо не се случва, на всяка друга кола която съм карал на средата вече лови, а моя не. Трябва да се натисне чак до пода за да спре. При напомпване няма никаква промяна тоест за малко става леко твърд, но пак си хваща в края. Както и да е.
- туко-що смених маслото, сипах 15W40;
- настроих пръскалките на прозорците, смених чистачките, направи ми впечатление, че и 3-те са еднакъв размер, много ме зарадва

- забелязах и основните "пробойни" по окачването. Скърцащият звук идва от предна лява биелетка, не е разбиена, явно от многото стене е изсъхнала грестта. Не ми пречи, да си скърца

- имам съвсем лек теч на масло м/у скоростната кутия и двигателя, предполагам е диференциалнно. АКо е нещо леко за отстраняване, бих се радвал да споделите и да го отстраня ;
- тампоните на задния мост, едни кръгли такива леко потропват, ще ги мисля по-натам;
- може ли да намеря някъде описание или ясно изобразени светнали всички лампи по таблото на форда, че моя има само 3 светещи - масло, зареждане, къси светлини, това от долния ред. ГЛедам, че има и други, но не мога да ги дешифрирам без да светят. В този ред на мисли - има ли индикация за отворена врата/багажник ?
Общо взето е това, аа щях да забравя, НАЙ-ВАЖНОТО , смятам да сложа 14-ки джанти и възможно най-високите гуми, кои ще кажете вие. Едно че пущината си е нисичка, друго че съм свикнал все джипове да движа и препядствия по-малки от 20см. бурдюр ги нямам за нищо. Та няколко пъти закачи тук там и трябва да я подигна МАКСИМАЛНО. Какъв размер гуми ще кажете вие.
Ами това е, БЛАГОДАРЯ за разбирането и помоща

Ето го фордчето, не е нещо особено но за тези пари и това състояние е невероятен, незнам защо снимките са толкави, не можах да ги кача на форумния сървър




Като го лъсна и постегна повече

Ето линк https://plus.google.com/u/0/photos/1005 ... 2210585228 към сниките !
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Здравейте, аз ще си пиша в темата като остранявам проблемите един по един, пък ако някой му е от полза ще се радвам
Та днес беше един МНОГО ползотворен и успешен ден с някой изключение.
Първо отидох да си заредя климатика, нямаше почти никакъв фреон, капачката на компресора бе доста разхлабена, незнам дали от там е изтекъл ама... вече имам климатик, който духа като фризер
, сега когато включи компресора се включва и перката на радиатора (само една обща е!). ДУха перфектно, само дето през късния следобяд вентилатора в купето спря да работи. ПРеди, особено на 3-та степен прекъсваше или по-скоро работеше когато си поиска, но днес спря и повече не тръгна, добре че си напълних климатика
, ма ще видя бушона, някой да знае къде е релето ?
Второ, НАЙ-ВАЖНОТО оправих едвам хващащия предал на спирачките, НО естествено по трудния начин. Отидох на преглед и за 1 бройка да ме върнат, колата има спирачки, но педала имаше 2/3 свободен ход и хващаше чак към края. Отидох да обезвъздушавам при познат гумаджия, който има канал, че не ми се залягаше пред вкъщи. Само след развиването на пробката и едвам просълзяването на спирачна течност при нанпомпан педал той отсече - ПОМПА
, викам си дай да проверим и другите - същата история. При неработещ двигате помпам и едвам просълзва от пробката, не ми е за пръв път и знам какво трябва да е налягането. От там отивам при баш "майстора" , при който си ходя от години да кАже компИтентното си мнение. САмо с натискането - ПОМПА. СЛед като набързо ми измисли цена от около 100лв ми се д@ср@...
Както и да е утре колата ми трябва и трябва да оправя спирачките, отлетях до близката морга и се снабдих с въпросната помпа срещу 20 гущера
. Тук започна сагата. Без проблемно свалих моята помпа и монтирах новата стара. Напълних, напомпах и нищо
. При помпане педала се мандахерца като свободен. ВИкам си помпата е дала фира, да де ма моргата вече беше затворила, а процедурата се извършваше вкъщи на двора, че канала беше зает
. Както и да е сложих моята помпа и същата ситуация. Помпам до безкрай - едвам излиза въздух от пробките, сеедно е запушено. ВЕче бях крайно обесърчен. времето бе към 20.15 (тъмно). Тогава помощника ми (бащата
) даде умната идя да запалим двигателя, ДО този момент педала стоеше ниско долу и не създавеше налягане с малкия си ход. Сега педала беше горе и след доста помпане се втвърдяваше. Така и започнахме да обезвяъдзушаваме на РАБОТЕЩ двигател. Обезвъздуш се чудесно, излезе сумати гадория, боза и боклуци. Налчй новичка течност и Ооооо... кеф. Спирачката хваща на 2 пръста, не дава да се пипне, нищо общо с предишната трагедия. Ето как спестих 100 лв. това е още едно доказателство да НЕ се доверявате на "майстори" и разбирачи, а на себе си, собствените си възможности и преценка + разбирасе сервизното ръководство
.
Та така вече съм много доволен, само дето ходих на газаджия (след като заредих климатика) и свали въздушния филтър, сложи нещо в него (утре ще разбера какво) и уж настрой газта. Е да де, ма колата зе да гасне ЯКО на празен ход. Останових една врътка на изпарителя дето като я въртя в едната посока гасне в другата нищо не се променя
, незнам как да наглася нещата така, че да не падат оборотите. На бензин май няма такива мизерии. Някой може ли да ми даде просто опътване КАК да подам малко повече гориво на празен хода да не гасне (може и да е в повече незнам). Газаджията, щеше да регулира оборотите, но каза че се регулират електронно
, възможно ли е изобщо да се регулират. Има някаква джаджа дето като изгася колата и ми натиска педала на газта
явно е някаквъв автоматичен смукач, ма ще го видим. Само да си настроя газчицата.
Амо засега е това, май са ми разбити тампоните на задния мост, ма засега ще стоят така
Общо взето колицата много взе да ми допада, особено с многото местенца дето можеш да си скатаеш хиляди джунджории
- ще споделите ли какъв е максималният размер 14 - цолови гуми дето ще се съберат и има ли възможност за леко повдигане на цялото окачване (прометно 2-3 см) ?
Поздрави !

Та днес беше един МНОГО ползотворен и успешен ден с някой изключение.
Първо отидох да си заредя климатика, нямаше почти никакъв фреон, капачката на компресора бе доста разхлабена, незнам дали от там е изтекъл ама... вече имам климатик, който духа като фризер


Второ, НАЙ-ВАЖНОТО оправих едвам хващащия предал на спирачките, НО естествено по трудния начин. Отидох на преглед и за 1 бройка да ме върнат, колата има спирачки, но педала имаше 2/3 свободен ход и хващаше чак към края. Отидох да обезвъздушавам при познат гумаджия, който има канал, че не ми се залягаше пред вкъщи. Само след развиването на пробката и едвам просълзяването на спирачна течност при нанпомпан педал той отсече - ПОМПА


Както и да е утре колата ми трябва и трябва да оправя спирачките, отлетях до близката морга и се снабдих с въпросната помпа срещу 20 гущера






Та така вече съм много доволен, само дето ходих на газаджия (след като заредих климатика) и свали въздушния филтър, сложи нещо в него (утре ще разбера какво) и уж настрой газта. Е да де, ма колата зе да гасне ЯКО на празен ход. Останових една врътка на изпарителя дето като я въртя в едната посока гасне в другата нищо не се променя



Амо засега е това, май са ми разбити тампоните на задния мост, ма засега ще стоят така

Общо взето колицата много взе да ми допада, особено с многото местенца дето можеш да си скатаеш хиляди джунджории

- ще споделите ли какъв е максималният размер 14 - цолови гуми дето ще се съберат и има ли възможност за леко повдигане на цялото окачване (прометно 2-3 см) ?
Поздрави !
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Здравейте, не съм писал понеже гледам, че активността и интереса към темата ми са малки, но аз смятам да продължавам да пиша информативно какво се случва с колицата, пък дано на някой новобранец като мен да му е от полза
Та проблема с вентилатора е РЕШЕН
Отне ми цял ден, разкачане на цялата кола и доста проби докато локализирам проблема. Започнах с таблото за бушоните, като ИСКРЕНО се надявах да не е то, че като видях как е капсуловано...
. След бърза справка с мултицета се оказа, че всичко е вред. Продължих по веригата, а иманно имах голямо съмненение в силовото реле дето е 70А (черно), но след смяна се оказа здраво
. ИМах последна надежда в копчето (превключвателя) ама и там греда всичко работи >:D<: . И най-накрая реших да разопаковам моторчето. Първо мислех, че е лоша маса, но след дирактно подаване на ток не работеше, вече бях на ръба на човешкото
особено след като видях къде е завряно въпросното моторе. Е извадих го, като държа да отбележа, че не загубих ни една скоба (от тези дето държат капака)
. Та извадих го и след замерване реших, че е изгоряло. Така приключи сагата, сега трябваше да намеря ново. И тамън ми втасаха в една морга читаво реших да пробвам да подам ток директно на четките и Ооо ЧУДО ! Мотоечето работи та се къса
. Оказа се термозащитата - две биметални пластини завряни точно до четката. Стига се до там само като се извади моторчето. И така след шунтиране с една яко спойка вече имах работещо моторче. Яд ме е, че не снимах да се види да не се бъхти някой като мен, ама найсе телефона беше без батерия
Ами това е.
После ще пиша за другите ми дерзания относно каляската

Та проблема с вентилатора е РЕШЕН

Отне ми цял ден, разкачане на цялата кола и доста проби докато локализирам проблема. Започнах с таблото за бушоните, като ИСКРЕНО се надявах да не е то, че като видях как е капсуловано...






Ами това е.
После ще пиша за другите ми дерзания относно каляската

- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Темата ти е готина и се чете от много хора, мен напр. ме кефи как обясняваш подробно всичко и правиш. Качвай и повече снимки. Не съди по броя постове за интереса 

- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Mного ти е хубава количката колега, пази си я. Жалко, че не видях по-рано темата да дам едно рамо
Ако искаш да си я караш дълго, погледни я отдолу за ръжда и гледай да я запечаташ. Задните греди гният много, а на тях е хванато задното окачване. Много рядко съм виждал мк5 с климатик
16 клапана ли е мотора? За 14ките, моите зимни са 185 60... Нямам идея колко мегдан има за още. Най-много по книжка дават 225/45 16. За 17ки знам, че опират при навиване на волана докрай.



- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Поздрави за придобивката и много взети семестри, километри и мадами!
Много са ти интересни постовете. Леки с бликащо чувство за хумор и много желание за работа по автомобила.
Някой от въпросите ти имат отговори по съответните подфоруми. Не се притеснявай да пускаш нови теми в съответните раздели, в крайна сметка те увеличават капацитета на потребителите. В някой от темите може да има отговори на въпросите ти, но се налага да ползваш търсачката.
При пристъпването към ремонтите на колата изхождай от факта, че не е карана доста време. Това е една от причините за скърцането, което може би ще се оправи след първия дъжд. Теча на масло от капака на клапаните и отстраняването му е коментиран в съответния раздел. Що се отнася до омасляването между скоростната кутия и двигателя, по-добре следи нивото на маслото в скоростната кутия и двигателя, за да разбереш от къде губиш масло. Ако не е голяма загубата на масло, може да почакаш 40-50 хил. километра, когато ще се наложи смяна на съединителя и ще може да се отстрани съответния теч.
Радвам се, че се появи още един човек с огромно желание да оправя проблемите по автомобила си сам и е извор на опит и познания за останалите.
Още веднъж УСПЕХ!


Много са ти интересни постовете. Леки с бликащо чувство за хумор и много желание за работа по автомобила.
Някой от въпросите ти имат отговори по съответните подфоруми. Не се притеснявай да пускаш нови теми в съответните раздели, в крайна сметка те увеличават капацитета на потребителите. В някой от темите може да има отговори на въпросите ти, но се налага да ползваш търсачката.
При пристъпването към ремонтите на колата изхождай от факта, че не е карана доста време. Това е една от причините за скърцането, което може би ще се оправи след първия дъжд. Теча на масло от капака на клапаните и отстраняването му е коментиран в съответния раздел. Що се отнася до омасляването между скоростната кутия и двигателя, по-добре следи нивото на маслото в скоростната кутия и двигателя, за да разбереш от къде губиш масло. Ако не е голяма загубата на масло, може да почакаш 40-50 хил. километра, когато ще се наложи смяна на съединителя и ще може да се отстрани съответния теч.
Радвам се, че се появи още един човек с огромно желание да оправя проблемите по автомобила си сам и е извор на опит и познания за останалите.
Още веднъж УСПЕХ!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Идеална количка за студентски години!
Само за информация 1.6 моно инжекцион няма. Снимай мотора и напиши кода му. Вероятно е карбуратор, още повече като гледам ключа за газта.
Поздрави
Само за информация 1.6 моно инжекцион няма. Снимай мотора и напиши кода му. Вероятно е карбуратор, още повече като гледам ключа за газта.
Поздрави
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
И аз затова питах, ако е 90к.с. най-вероятно е зетекfordmaniac написа:...
Само за информация 1.6 моно инжекцион няма. ...


-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
91г.едва ли е Зетек.Зетека започват от 92г.CVH-1.6 карб./88к.с./ и 1.6EFI 105 /к.с./
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Букви на мотора : LUJ 88кс и LUK 90кс са карбураторни CVH, а пък LJF 105кс и LJE 108кс са с многоточков инжекцион.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Здравейте, радвам се че постовете ми ВИ допадат >:D<:
- само за информация, двигателя е с код LUK 1.6 CVH, 90к.с.
А иначе очудвщо, но колата няма грам ръжда, едно приятелче има канал, отидох при него да си сменя маслото на двигателя и той горд, че разбира от Фордове започна да се пули и да ми сочи с една отвертка къде ВСЕКИ форд е изгнил. Гледа той гледа и с пръст в уста вика - Ъъ..!? Ми тоя няма ръжда
Та при първа възможност ще гледам да го консервирам. Обмислям разни покрития, но най-много залагам на битум разтворен в бензин. Така съм обработвал и другите ни возила и няма никакъв проблем. Покритието седи гумирано и доста износоустойчиво.
И бързам да напиша какво свърших вчера по количката.
- Още откакто я взех ми направи впечатление леко петънце антифриз на тройника дето е закачен термодатчика след термосата. Беше първото нещо за отстраняване в дЪЪългия ми списък, но след известни наблюдения нямаше и помен от теч. Е не и до вчера когато настройва газовата и форсирах колата на място темпераятурата се покачи (което си е нормално) и от муфата на датчика започна да съска въздух. Не го и докоснах и вротече като лейка. Интересното бе, че когато температурата стана по-ниска спря да тече, явно само при по-голямо налягане е текло. Както и да е и без това му нямах гоямо доверие на това "нещо". И тъй като имах предишен опит с поставянето на такъв датчик на джипа, където фабрично няма такъв тройник веднага врътнах един на струга. Не е нищо особено, но СЪЩЕСТВЕНОТО е да се направят ръбове по краищата, за да НЕ може маркуча да се изхлузи.
Ето така изглеждше съединението : Верятно с времето се е отлепила таи част м/у самото съединение и муфата. Ета какво сътворих:
- нищо особено, но върши работа, пък и нямам излишни пари за ново съединение..
Малко тефлон и нещата заспиват. Има само едно нещо което ме озадачи - защо на дат1чика пише 112-119 градуса
, тогава включва перката или ?
Крайният разултат:
Най-много ми допадна състоянието на охладителната система (вътрешното). Само на още една 10+ годишна кола съм виждал такава охладителна система дето блести и няма нито етно отлагане или тлак, при това автомоблиът е японски(втория де). Направо супер >:D<:
Използвах възможността и смених антифриза с G12+ на WolF, на всички превозни средства от личния автопарк слагам такива и няма грижи. Хем е лонг-лайф, хем щади месинг, алуминии, предпазва от корозии и не скапва гумените съедниения. Дават му живот 5 години, но и повече няма да имате грижи
Ами това беше вчерашната 5-минутна заигравка (междо по-важните задачки
). Между друго смених и свещите. Взех някакъв комплект на Бош, уж има дават 60к. км гаранция ма... Старите свещи бяха отврат, да не кажа оригиналните. Развиха се с ОГРОМНО усилие, дори на 2-ра свещ си мислех че е навита накриво. Сега фордчето мърка. Само дето за нещастие притрисането (произволно) си остана. На празен ход на газ когато си реши оборотите започват да танцуват и почти изгасва. Нямам идея от какво може да е, мислех си за стъпковото моторче, ма на бензин не прави такива магаретии. И все пак може ли схема/снимка или точно описание къде е стъпковото моторче. Би следвало да е байпасен клапан на дросела ама не можах да го локализирам
Така и така качвам снимки ето няколко на разглобеното таблао за бушони : - в префектно здраве (дано винаги да е така).
Ами засега е това момци
Ааа.. за малко да забравя. От няколко дни насам от ляво се появи някакво леко пукане при потегляне и натискане на спирачката (не винаги). Проверил съм всеки тампон по окачването - всичко е бетон с леки изключения на фабричните тампони на саб. щанга ама ще изкарат още малко
. Та имам съмнения да е от спирачния апарат, щото като оглеждах окачването установих, че се крепи само на един "плаващ" болт, на всичко останало е с по 2 ?! Ама форд, какво да се прави
. Та там има леко скърцащи звуци при ръчно клатене на апарата, щото е скъсано маншончето дето пази от прахоляци. Имате ли идея от какво може да е. Мисля,че каретата са здрави както и всичките им маншони
Поздрави !
- само за информация, двигателя е с код LUK 1.6 CVH, 90к.с.
А иначе очудвщо, но колата няма грам ръжда, едно приятелче има канал, отидох при него да си сменя маслото на двигателя и той горд, че разбира от Фордове започна да се пули и да ми сочи с една отвертка къде ВСЕКИ форд е изгнил. Гледа той гледа и с пръст в уста вика - Ъъ..!? Ми тоя няма ръжда

И бързам да напиша какво свърших вчера по количката.
- Още откакто я взех ми направи впечатление леко петънце антифриз на тройника дето е закачен термодатчика след термосата. Беше първото нещо за отстраняване в дЪЪългия ми списък, но след известни наблюдения нямаше и помен от теч. Е не и до вчера когато настройва газовата и форсирах колата на място темпераятурата се покачи (което си е нормално) и от муфата на датчика започна да съска въздух. Не го и докоснах и вротече като лейка. Интересното бе, че когато температурата стана по-ниска спря да тече, явно само при по-голямо налягане е текло. Както и да е и без това му нямах гоямо доверие на това "нещо". И тъй като имах предишен опит с поставянето на такъв датчик на джипа, където фабрично няма такъв тройник веднага врътнах един на струга. Не е нищо особено, но СЪЩЕСТВЕНОТО е да се направят ръбове по краищата, за да НЕ може маркуча да се изхлузи.
Ето така изглеждше съединението : Верятно с времето се е отлепила таи част м/у самото съединение и муфата. Ета какво сътворих:
- нищо особено, но върши работа, пък и нямам излишни пари за ново съединение..
Малко тефлон и нещата заспиват. Има само едно нещо което ме озадачи - защо на дат1чика пише 112-119 градуса

Използвах възможността и смених антифриза с G12+ на WolF, на всички превозни средства от личния автопарк слагам такива и няма грижи. Хем е лонг-лайф, хем щади месинг, алуминии, предпазва от корозии и не скапва гумените съедниения. Дават му живот 5 години, но и повече няма да имате грижи

Ами това беше вчерашната 5-минутна заигравка (междо по-важните задачки


Така и така качвам снимки ето няколко на разглобеното таблао за бушони : - в префектно здраве (дано винаги да е така).
Ами засега е това момци




Поздрави !
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Както обещах, стига да имам възможност ще поствам всяко нещо което правя по бричката, пък дано да влезе в употреба на някой който ще ремонтира сам.
Вчера успях да извърша нещо което много ме дразнеше още откак взех форда - предната броня. Тя бе кърпена и китвана безброй пъти, но за сметка на това никога не боядисвана. Неделният следобяд винаги ми се отразява творчески затова нямаше място за мислене - ще се боядисва. И тъй като в неделя по стар обичай почти никой не работи се възползвах от жокера обади се на приятел в случая приятел с железария
. Взех спрей металик, звят RAL9006, почти същия като моя форд, да не кажа 1:1
. И така взех малко шкурка и зашкурих :
- естествено в духа на "направи си сам" трябваше да опаковам набързо. Най-на лесно ми бяха 2 платнища + обикновено, прозрачно тиксо
. СЛед 5 мин всичко бе готово.
Дойде ред на най-сладкото - боята:
Като цяло съм доволен от резултата. Е не е като ново, но поне олющения лак, кита и хилядите жулвания са вече спомен
- в скоро време ще взема и някакъв сивкав спрей за пластмасовите детайли и лайсни >:D<:
Поздрави !
п.п. все още издирвам стъпковото моторче, така и не разбрах къде е
Вчера успях да извърша нещо което много ме дразнеше още откак взех форда - предната броня. Тя бе кърпена и китвана безброй пъти, но за сметка на това никога не боядисвана. Неделният следобяд винаги ми се отразява творчески затова нямаше място за мислене - ще се боядисва. И тъй като в неделя по стар обичай почти никой не работи се възползвах от жокера обади се на приятел в случая приятел с железария




- в скоро време ще взема и някакъв сивкав спрей за пластмасовите детайли и лайсни >:D<:
Поздрави !
п.п. все още издирвам стъпковото моторче, така и не разбрах къде е

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Върху боята спрей на бронята, трябва да напръскаш и с безцветен лак. Две-три ръце боя, и две- три ръце лак.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Честито и от мен колега. Моето мнение за този двигател е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ЗДРАВ И СТРАШНО НАДЕЖДЕН мотор. По принцип не е проблем да го караш с 15/40 масло но препоръчвам сега да му сложиш5/40 и по марково защото предполагам от дългото стоене и най вероятно каране само с минерални масла мотора е пълен с нагар. А синтетичното 5/40 чисти доста добре.
правят се и много хубави събори и се надявам да се запознаем на следващия. Просто хората тук отделят наистина много внимание за подобни събития които ни сближават и ни карат да сме по добри.
Много безаварийни км. и от мен.
правят се и много хубави събори и се надявам да се запознаем на следващия. Просто хората тук отделят наистина много внимание за подобни събития които ни сближават и ни карат да сме по добри.
Много безаварийни км. и от мен.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: Ново попълнение, нов във форума :)
Благодаря за съвета, но вече пръснах лак, просто съм забравил да спомена. Макар, че опитът ми показва, че всичко ба спрей е т@ш@k работа ма да види 
Поздрави!
п.п. с удоволствие бих дошъл ба някоя среща, само нека малко да се опознаем с колата

Поздрави!
п.п. с удоволствие бих дошъл ба някоя среща, само нека малко да се опознаем с колата

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 18 госта