Ново попълнение, нов във форума :)
Публикувано: 10 сеп 2013, 13:23
Здравейте, пиша за пръв път в този форум, от днес съм регистриран потребител и надявам се занапред да пиша често и да обменяме информация, кой каквото може и знае
* чак сега се регистрирам тук, защото по рождение съм фен на друг вид возила - 4x4 машините, затова и вкъщи имаме 2 джипки и разни други 4x4 возила. Поради тази причина от доста време съм утвърден потребител във форума Оффроуд-България. За мен там са най-невероятните и точни хора от цялото нет и не само пространство (без да се обиждате) само там имам наблюдения, но нямам съмнение, че и тук е така.
Както и да е поради необходимостта ми от икономичен и непретенциозен автомобил, ама най-вече икономичен
се наложи да си търся лек автомобил с газ. Задачата не бе никак лесна, понеже бюджета бе около 1000лв и абсолютно всяка стотинка бе от значение. Автомобилът ми трябва, понеже пътувам почти всяка седмица по направлението Банско - Пловдив - Банско (студент съм) и освен всичко друго, колата трябваше да е и надеждна.
Поговорих с приятели и познати, механици и прочее... всеки дава различно мнение, ама най-много ме навиваха за Хлопел Астра 1.6моно и Голф 3. И така 2 месечното търсене започна, изхабих 1/5 от бюджета в огледи и все попадах на разни джамбази дето продават кочини на колела. Така започна сагата Астра - Голф. Продължи без резултатно 2 месеца, както вече споменах и тамън да се откажа намерих един ФОрд Орион, 1.6 моно с газ. Цената му бе 600лв, но състоянието повече от плачевно, единствения + бе, че се намира в Банско и няма да имам разходи по сменяне на номерата... Добре, обаче форда имаше няколко "леки" ремонта, а именно - смяна на съединител, смяна на лагер на задна лява главина, спукано предно стъкло, безброй леки удари, поправяни с кит и спрей, но най-лошото целия беше изгнил. Имаше дупки в пода и праговете, но така или иначе се бях навил да я кърпя и стягам. Нямаше и 4 часа след покупката и се появи купувач
, даде ми 2-300 лв. горница и отнесе форда. Сега вече бюджета беше по-висок и продължих в търсенето на Астра или ГОлф. Обиколих региона и нищо
, но до вчера. Мой много добър приятел ми звънна оня ден вечерта с молбата да го придружа до Дупница, където щел да пътува служебно. Аз се съгласих без никаква идея, че ще купувам кола. И така возим се ние към Дупница (ще спестя малко от премеждията преди това в една автокъща >:D<: ) и спираме на автокъща преди града. Гледам аз продавача и викам - търся кола с газ до 1300лв, той ме погледна
и вика - НЕ такива кочини нямам. ВИкам си айде да си обирам крушите, ма тамън да се кача в колата и гледа приятелчето, на който съм ИЗКЛЮЧИТЕЛНО благодарен ми сочи някаква кола вика - ето я твоята кола
Вглеждам се и какво да видя - ФОрд, викам си защо боже, защо пак Форд. Точно да започна да упреквам момчето и гледам цената - 1300лв с газ, хидравлика и климатик
. Нямаше как да не се навия, особено след като видях собственика на колата 82г. човек, който се е грижил за него като за човек. Но си купил джипка и спрял форда от движение.
Историята на Форда е интерсна. През 1991г. сем. италианци, познати на въпросния собственик купуват колата в Италия с ясната идея да я ползват за обикаляне на страната през отпуските. Така и навъртат 87к. км, след което пред 2001г. я купува човека от ДУпница. Той я ползва за същите занимания, щото за останалото време имал служебна
. Така и навърта още 20к. км, след което през 2007 лека полека спира да го кара и през 2009 я оставя в гараж, там си стояла и до онзи ден, когато я закарал в автокъщата, понеже собственика на автокъщата и сина на собственика на Форда са приятели. Така колата е на реални 117к.км, доказват го и всички фактури за смяна на маслото и разни дребни чаркове.
Това говорихме на кафето, докато чакахме нотариуса да оправи нещата.
Снимки не мога да прикача, явно щото съм новак
Обща информация за колата :
- 1.6, моно инжекция ;
- мощност 90к.с. ;
- климатик;
- хидравлика;
- ел. стъкла;
- газ Ловато;
Ми май това са, постно, ма и не ми трябва повече. Належащи ремонти в момента няма, само трябва да сменя маслото + масления филтър. Туко-що смених въздушния и закачих един разкачен вакуум; Пробвах я и на бензин - върви та се къса
.
Нещата които трябва да погледна са :
- скърцащи звуци от предното окачване, най-отчетливо се чуват, когато въртя волана на място; Вероятно щото не е каран години и всичко се е удървило, но засега ще го оставя така, щото няма никакво тропане. Днес ще я кача на канал и ще погледам обстойно.
- теч на масло, почти съм сигурен че е от гарнитурата на капака на клапаните, щото се стича по камбаната на скоростите и за 24ч прави капка на земята, ма не е болка за умиране;
- ще отида да заредя климатика, не е не духа студено, ма не е както трябва;
- гасне на празен ход, най-вече с климатик и в движение. Сега като я пробвах на бензин май нямаше такива проблеми, но не съм вдигал повече от 80км/ч. На газ на неутрална (по инерция) гасне в движение, като оборотите са нестабилни. ИМате ли някаква идея или да отлитам на газаджии ?
* последното нещо свързано с климатика, което ми направи впечатление е, че вентилатор за климатика НЯМА, има само един дето е за двигателя. В този ред на мисли искам и да споделя, че форда държи много добра температура, дано и занапред да е така, че съм имал проблемна кола, която загряваше и беше мъка да се кара. ФОрдчето на извън градско държи стрелката под средата, а в града качва малко над средата и включва перката, тогава температурата се нормализира, предполагам така трябва да се държи.
- какво масло да му бодна 5w40 или ?
Ами това е вече съм собственик на ФОРД >:D<:
Поздрави !
п.п. по-късно ще се опитам да дам линкове на снимките
мод: Обърни внимание на структурата на форума.
Задай си въпросите в подходящите раздели.

* чак сега се регистрирам тук, защото по рождение съм фен на друг вид возила - 4x4 машините, затова и вкъщи имаме 2 джипки и разни други 4x4 возила. Поради тази причина от доста време съм утвърден потребител във форума Оффроуд-България. За мен там са най-невероятните и точни хора от цялото нет и не само пространство (без да се обиждате) само там имам наблюдения, но нямам съмнение, че и тук е така.
Както и да е поради необходимостта ми от икономичен и непретенциозен автомобил, ама най-вече икономичен

Поговорих с приятели и познати, механици и прочее... всеки дава различно мнение, ама най-много ме навиваха за Хлопел Астра 1.6моно и Голф 3. И така 2 месечното търсене започна, изхабих 1/5 от бюджета в огледи и все попадах на разни джамбази дето продават кочини на колела. Така започна сагата Астра - Голф. Продължи без резултатно 2 месеца, както вече споменах и тамън да се откажа намерих един ФОрд Орион, 1.6 моно с газ. Цената му бе 600лв, но състоянието повече от плачевно, единствения + бе, че се намира в Банско и няма да имам разходи по сменяне на номерата... Добре, обаче форда имаше няколко "леки" ремонта, а именно - смяна на съединител, смяна на лагер на задна лява главина, спукано предно стъкло, безброй леки удари, поправяни с кит и спрей, но най-лошото целия беше изгнил. Имаше дупки в пода и праговете, но така или иначе се бях навил да я кърпя и стягам. Нямаше и 4 часа след покупката и се появи купувач





Историята на Форда е интерсна. През 1991г. сем. италианци, познати на въпросния собственик купуват колата в Италия с ясната идея да я ползват за обикаляне на страната през отпуските. Така и навъртат 87к. км, след което пред 2001г. я купува човека от ДУпница. Той я ползва за същите занимания, щото за останалото време имал служебна

Това говорихме на кафето, докато чакахме нотариуса да оправи нещата.
Снимки не мога да прикача, явно щото съм новак

Обща информация за колата :
- 1.6, моно инжекция ;
- мощност 90к.с. ;
- климатик;
- хидравлика;
- ел. стъкла;
- газ Ловато;
Ми май това са, постно, ма и не ми трябва повече. Належащи ремонти в момента няма, само трябва да сменя маслото + масления филтър. Туко-що смених въздушния и закачих един разкачен вакуум; Пробвах я и на бензин - върви та се къса

Нещата които трябва да погледна са :
- скърцащи звуци от предното окачване, най-отчетливо се чуват, когато въртя волана на място; Вероятно щото не е каран години и всичко се е удървило, но засега ще го оставя така, щото няма никакво тропане. Днес ще я кача на канал и ще погледам обстойно.
- теч на масло, почти съм сигурен че е от гарнитурата на капака на клапаните, щото се стича по камбаната на скоростите и за 24ч прави капка на земята, ма не е болка за умиране;
- ще отида да заредя климатика, не е не духа студено, ма не е както трябва;
- гасне на празен ход, най-вече с климатик и в движение. Сега като я пробвах на бензин май нямаше такива проблеми, но не съм вдигал повече от 80км/ч. На газ на неутрална (по инерция) гасне в движение, като оборотите са нестабилни. ИМате ли някаква идея или да отлитам на газаджии ?
* последното нещо свързано с климатика, което ми направи впечатление е, че вентилатор за климатика НЯМА, има само един дето е за двигателя. В този ред на мисли искам и да споделя, че форда държи много добра температура, дано и занапред да е така, че съм имал проблемна кола, която загряваше и беше мъка да се кара. ФОрдчето на извън градско държи стрелката под средата, а в града качва малко над средата и включва перката, тогава температурата се нормализира, предполагам така трябва да се държи.
- какво масло да му бодна 5w40 или ?
Ами това е вече съм собственик на ФОРД >:D<:
Поздрави !
п.п. по-късно ще се опитам да дам линкове на снимките

мод: Обърни внимание на структурата на форума.
Задай си въпросите в подходящите раздели.