Страница 1 от 2
Един по-различен форд:))
Публикувано: 04 фев 2014, 21:34
от i_froloshki
Здравейте, нека ви представя една реплика на Лотус 7 със сърце и душа от Форд:)
Лотус Супер 7 (Реплика)
Шаси: Space frame
Купе: Фибростъкло
Предно окачване: А-образни носачи с различна дължина, регулируеми амортисьори (GAZ coil-over)
Задно окачване: Тип De-Dion с А-образна рамка, регулируеми амортисьори (GAZ coil-over)
Спирачки: Дискови - предни 260мм, задни 240мм, вентилирани.
Кормилна уредба: механична без хидроусилване, Форд Ескорт МК2.
Педали: Педал бокс с регулатор на спирачното усилие и разпределение между предни и задни
Разположение на двигателя: Предно
Двигател: Ford Zetec
Обем: 1998 куб.см
Moщност: 136 к.с.
Максимална скорост: 220км/ч.
Ускорение 0-100км/ч - 5.9 сек.
Трансмисия: 5 - степенна механична FORD MT75
Заден двигателен мост
Размери:
- Дължина: 3310мм (3385 при опцията с удължена колесна база)
- Ширина: 1795мм
- Височина: 1020мм
- Междуосие: 2320мм (2395мм при опцията с удължена колесна база)
Гуми и джанти:
- Предни: 205/55/15
- Задни: 205/55/15
Тегло: 550кг.
Опции за двигател: Най-често използвани: Ford Zetec, Ford Cosworth Turbo, Rover V8, Opel 16V, Honda Fireblade, Suzuki Hayabusa, Hayabusa Turbo (800 к.с./тон)
Опции за окачване: Ford Sierra/Scorpio/Cosworth, BMW 3 (E36, E46)
Опции за спирачки: Ford (260/286mm - 240mm вентилирани), BMW (286-300mm/ 276mm вентилирани)
Опции за гуми и джанти:
- Предни: 15", 16", 17" - 205/55/15", 205/45/16", 205/40/17"
- Задни: 15", 16", 17" - 205/55/15", 245/45/16", 245/40/17"
Надявам се да ви хареса и на следващата пролетно- лятна (по разбираеми причини) сбирка да се видим.
)
Поздрав
http://www.youtube.com/watch?v=rTXKxXH2sws
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 04 фев 2014, 22:23
от ЯЛТА
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 05 фев 2014, 15:57
от i_froloshki
Благодаря ти, ще се види, живот и здраве малко да се стопли:)
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 05 фев 2014, 16:36
от Dani_Barabani
Ииии тази кола!
Вече те виждам на събора ...
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 06 фев 2014, 20:27
от i_froloshki
Хехе, и аз се виждам и аз:)) И не само на събора, и на състезания, само да сме живи и здрави:)))
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 31 мар 2014, 10:28
от ivan_racing
Малко помощ оказвахме на колегата.
Браво за карането, много добра машинка имаш!
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 31 мар 2014, 13:22
от Dani_Focus
Уникална кола.
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 01 апр 2014, 14:15
от pavaroti_1914
Голяма машина....
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 07 апр 2014, 22:37
от i_froloshki
ivan_racing написа:Малко помощ оказвахме на колегата.
Браво за карането, много добра машинка имаш!
Благодаря, кабелчето на алтернатора се откачило и двете бензинови помпи източили всичкия ток:)))
Ето малко онборд:)
https://www.youtube.com/watch?v=LK2fLVFEwhE&feature=share
Следващият път по-добре:))))
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 08 апр 2014, 14:47
от ЯЛТА
Екстра, чудесно се набира, голям кеф ще да е..............
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 18 дек 2014, 19:21
от i_froloshki
И дойде време за следващата машинка:))))
Едно хубаво тръбно шаси като по книгата, един здрав диф от скорпио. Очаквайте МТ75, двигателят е под въпрос, може би зетек 2.0 от мондео, може би пък с турбо..... Нещо се затруднявам с намирането на полуоски от сиера или скорпио, но тези с болтовете, както и главини като за дискови спирачки, но времето е пред нас:))) Все пак ако някой има захвърлени в някой ъгъл с радост ще го стимулирам да ми ги даде:)))
Ще поддържам темата с малко снимки от време на време:)))
Поздрав
Явор
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 26 дек 2014, 21:18
от i_froloshki
Малко задни главини, носачи .. туй - онуй:))))
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 30 апр 2015, 10:53
от i_froloshki
Малко ъпдейт:)))
И малко трак дей с класиците:)))
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 30 апр 2015, 21:08
от peigera
Уникално си я направил, много ми хареса наистина и МНОГО ще се радвам да я видя и на живо на събора.
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 23 яну 2016, 17:55
от i_froloshki
Колеги малко да раздвижим темата:)))
Черната перла вече има турбо със 155 к.с. на колелата и 242 НМ въртящ момент. Един чудесен проект, реализирам не без безкрайната помощ на Ники (disc), който ми направи мегата и помогна много за окабеляването.
Идеята беше да се направи колата за клиент в Германия, който искаше кола за каране по улицата, което е и причината да направим колата само на 0.5 бара и да изкараме само 160 коня на колелата. Дори и така колата стана .... невероятно забавна за каране.
Е... колата е вече при новия си собственик, а аз започнах да набавям частите за следващата, която се надявам да спретнем за следващия сезон.
Турбото е от волво - ТД04 12Л за около 210 кс, двигателят е отново 2.0 зетек от мондео, декомпресиран и подготвен по начин, по който е описван многократно в този форум. Мегата ще си е пак от Ники и този път ще я понапънем малко повече, надявам се:)))
Ще ви държа в течение за прогреса:)))
Поздрав
Явор
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 23 яну 2016, 19:37
от i_froloshki
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 24 яну 2016, 09:15
от ЯЛТА
Браво, благородно ти завиждам за труда, за удовлетворението от свършената работа и резултата. Надявам се за годишния събор да си приключил благополучно, да успеем да видим колата в завършен вид на живо.
Успех в работата.
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 10 фев 2018, 20:32
от i_froloshki
Здравейте, малко време мина, но все пак.... на финалната права:))) 2.0 зетек, разреден с метална гарнитура, турбо от волво тд04 16Т, очаквам около 200коня на колелата. Двигателят е готов, стога да довършим инсталацията... И малко снимки за разкош:)
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 12 фев 2018, 21:46
от Conan_1
Страхотно се заформя ! Сигурно ще е ракета на колела . Как разпределяте центъра на тежестта при различните конфигурации на шасито за да е балансирана? Поздрави и само напред!
Re: Един по-различен форд:))
Публикувано: 11 яну 2019, 00:10
от i_froloshki
Колеги, Честита Нова Година на всички! Явно в тази тема пиша по веднъж в годината:))) То така или иначе прогрес по колата имаше в последните месеци, така че... ето го и него.
Миналото лято дойде време да се започне с инсталацията, което беше основното, което ме спираше и беше много трудно да се намери човек с опит и желание да я довърши. Това, което бях направил е да прекарам кабелите за светлините, захранващите на помпи, маси, да променя кабелите от мега-та според изпратената схема, както и всичко това да вкарам в бушонни табла. Отне ми доста време, но накрая стана горе -долу прилично. Моторната инсталация също беше готова от гледна точка на вързани датчици, дюзи, които бяха поприбрани и добре комплектовани.
Следваше изработката на горивен резервоар от алуминий, като идеята беше да е с максимално голям обем. Малко го предобрих, защото сега има доста малко място за маневриране около него, но стана 68л. Заедно с него, Наско (driftcrime fabrications) ми направи всмукателна тръба от неръждаема стомана, вместо старата, която беше черна. Междувременно направихме задните долни носачи раздвижени с унибали, да видим сега как ще се настройва:)))
След като и бензинът и въздухът бяха готови, можеше да започнем инсталацията. На мен се падна удоволствието да направя таблото, като минах през няколко варианта, но мисля, че стана доста добре.
След като подкарахме таблото и навързахме компа, реленцата, лостчето за мигачи и светлини, самите светлини и всичко друго по жиците, чест която се падна на Васко Копчев от ВАГ клуба, пробвахме да запалим... не се получи. Оставихме нещата така и колата замина на платформа към гаража на Мартин (2.9) Леко - полеко с много труд беше довършено всичко, за което нямах умения, желание и време да довърша, особено след като гаражът ми беше ограбен - всички инструменти - ръчни и електрически - заминаха.
Та благодарение на Марто вече нещата добиха много подреден вид - скобички, стойчици, маркученца, дреболийки около двигателя - всичко закрепено и на перфектното си място. Трябваше да преработим и клетката, за да влезе седалката, направи стойки за седалките, за коланите, смяна на лагери и главини, спирачки, калници.... доста работа, свършена безупречно. За съжаление преди да запалим колата и да се донаредят кабелите нищо повече не можеше да се направи.
Обратно в моя гараж дойде едно приятелче, което изяви желание да видим защо не иска да запали. Оказа се нещо елементарно - обърнат кабел на датчика на кол. вал, което обърква режимите на електрониката. Та сега имаме искра и бензин, трябва да се сложи един кондензатор, нови свещи и да припали. Надявам се другата седмица. Ако успеем да я запалим ще е чудесно. Остава ни подготовка за боя и пристъргване на джанти и самата боя.
Ето и малко снимки
На колегата, който питаше за теглата - обикновенно тези коли са 50-50 баланс, който може да се регулира с амортисьорите за перфектен баланс, когато има водач в колата. Амортисьорите са регулируеми по височина и твърдост и това не е трудно.