Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от Conan_1 » 19 мар 2015, 08:29

_friends_ Кукла е станала кукла ! *kneeford* Браво Младене за пореден път се кефя да ти чета темите !! До довечера на сбирката!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от mladen1984 » 25 мар 2015, 20:22

Проекта върви с пълна пара.Ето и последните новости в HD качество:
Вече е монтирана и работи оригиналната алармена система на колата.Тя използва "ССМ" модула и крайните изключватели на ключалките във вратите, капака и багажника.
Изображение
Това е сирената, която е монтирана на стандартното си място - зад акумулатора.
Изображение
Малко снимки и на "подредения" хаос от кабели в купето. :D
Изображение
И снимки на готовите врати(от лявата страна). Напълно комплектовани с всички модули, ел. мотори, осветление и кабелни снопове.
Изображение
Изображение
Днес врътнахме колата в обратна посока и се захванахме с окомплектовката на вратите отдясно.Първо бе редът на пасажерската.Внимателно свалихме влаго и шумоизолацията.
Изображение
А това е зоната за краката на пътника отпред.Вижда се управляващия блок на двигателя ЕЕС V, ССМ, Интерфейс модула(оранжевия) участващ в управлението на "темпомата" и А4LDE
Изображение
Подготовка на кабелния сноп захранващ електрическото огледало и бутона за ел. стъклото.
Изображение
Със стрелката съм посочил гредата монтирана във вратата, която защитава при страничен удар.
Изображение
Проследяване по цветове на различните проводници.
Изображение
А тона е електронния блок А95 за пасажерската врата.Чрез него се придава информацията от "ССМ" и се осъществява комфортната функция, като единично натискана на бутона за сваляне на стъклото, електрическо настройване на страничните огледала и др.Чрез тези модули освен множеството комфортни функции, се постига и друго съществено нещо.А именно редуцира се използването на медни проводници а и се намалява драстично сечението на тези които се използват.Всички модерни коли използват този тип предаване на информация.
Изображение
Изображение
Ето и разликата в дебелината на проводниците(куплунга на бутона за ел. стъклото).В ляво е
оригиналния куплунг от инсталацията без електронни модули, а в дясно е този използващ електронен блок.
Изображение
Запояване.....
Изображение
Изображение
Изображение
Изолиране и оформяне на новия кабелен пакет.
Изображение
Монтаж и на електронния блок
Изображение
Успоредно с прекарването на кабелите започнахме и подготовката на новите облицовки за монтаж.Като преди това трябваше да се прехвърлят ореховите апликации.
Изображение
Изображение
Сваляне на изолацията на задната дясна врата.
Изображение
И вече голата врата с отвратително стърчащата ос на механизма за ръчно сваляне. :lol:
Изображение
Крепежите на новия механизъм с електрическо задвижване и плафоните за вратата.
Изображение
Новия електрически механизъм (като нов)!
Изображение
А ето и една констатация.Това е вътрешната страна на вратата, дъното с дренажните отвори за изтичане на водата.Колата е 1996 година и е карана преди това в Германия.Никакви следи и огнища на корозия.Само я забърсах с един парцал и светна.Идеално боядисана и консервирана.
Изображение
Така че това с форда и ръждата са митове и легенди.Да имат си и слаби места(като веждите), но с нищо повече, форд не са по-лоши от доста по-нови екземпляри на други марка.Имам познат който кара Астра G(полицейска) - вратите и веждите са му "ад", скоро видях и една Е250 от 2000г яка ръжда по всички ръбове! :D
Съпоставка на двата механизма.От горе е стария ръчен и под него новия - електрически.
Изображение
Изображение
Нужни ми бяха 10мин и вече бе монтиран.
Изображение
А в това време бяха готови и монтирани и плафоните в предната врата.
Изображение
За захранването на мотора във задната врата предстоеше сложна манипулация по прекарване на кабели през оригиналната преходна букса в средната колона.
Изображение
Изображение
Прекарване на кабели и за плафоните.
Изображение
Да не забравя и да покажа какво си намерих след ровене в интернет пространството:
Предни фарове за мъгла, които ще бъдат интегрирани скоро в предната броня! :D
Изображение
След като предната врата бе готова се залових с затварянето и.А преди това сменихме куплунга на предната тонколона.По точно тя беше без куплунг(черния на снимката), а само на "апм" клеми.
Вече готови с оригинален куплунг.
Изображение
А това е задната врата с новия кабелен сноп захранващ бутона на стъклоповдигача.
Изображение
Предната врата с поставена на ново изолация в почти безупречен вид.
Изображение
Изображение
Последни корекции
Изображение
Проби на осветлението преди затваряне.
Изображение
Изображение
И затваряне на задната врата.
Изображение
Изображение
Изображение
Красотаааа *smilieicon_ford*
Изображение
И вече с комфортна функция на всички стъкла.
https://www.youtube.com/watch?v=w1v2Sw4gaPY
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от mladen1984 » 28 мар 2015, 20:35

Осигурихме и ключа за халогенните фарове за мъгла.Той е комбиниран и използва общото тяло на стандартния ключ за къси и габаритни светлини.Като различното е, че има още едно положение на включване( двойно издърпване).Както и има и допълнителен лед индикатор за сигнализация за включени предни фарове за мъгла.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от mladen1984 » 30 мар 2015, 19:52

Добавяме и още нови екстри към "Ghia" пакета.Ето и най-новите:
Добавяне на фарове за мъгла.Апропо звучи на първо четене лесна работа, ама не е така. Освен необходимите комплект фарове се изискваше и набавянето и на разни други нещица..
А именнно: 1бр. реле,комплект кабели, нов ключ,нова облицовка-табло, монтажни пластини и крепежи, букси.
Ето и необходимото реле (оригинално "Форд")
Изображение
Работата започва още от ранната утрин.И вече за последно с големите мигачи. :D
Изображение
Изображение
Това е "Централната кутия с предпазители".Намираща се в долния ляв ъгъл на предното стъкло.
Изображение
И вече поставеното ново реле
Изображение
След премахването на левия мигач се установи, че има частично пусната инсталация за захранването на фаровете.Стрелката показва оригиналната букса към халогена.
Изображение
Оригиналната инсталация започва и свършва незнайно къде по кабелните трасета.Затова се пусна нова инсталация към двата фара и съответно към централната кутия с предпазители. Интересна подробност и късмет бе, че имаше инсталация към ключа за управление на фаровете и това спести доста "хамалуване".
Това е новото табло за командване на фаровете с осветление и допълнително изведена светодиодна инсталация за включени предни и задни фарове за мъгла.На снимката се вижда активираната сигнализация за задна светлина за мъгла (оранжева светлина).
Изображение
И в комбинация с активирани предни фарове за мъгла (зелена светлина)
Изображение
А ето и двата комплекта халогенни фарове за мъгла(стъкло) и новите по-малки мигачи(пластмаса).Те са обединени в общо тяло.Производство са "Hella".Тип на крушката - халогенна "Н3".
Изображение
Трябва да спомена, че фаровете бяха основно реновирани (измити, почистени, пастирани, черната пластмаса бе мината със специална паста за възстановяване на цвета а всички закрепващи пластини и пружини напаснати и подменени) ;):
Съпоставка на двата модела:
Изображение
И монтаж в гнездото на бронята....
Изображение
Закрепването на общото тяло към бронята става посредством видия или винт, който се навива в предвиденото ухо.А самото зацепване на видията става чрез скоба.
Добре че имаме оригинални такива... :D
Изображение
Има избор и на оригинални фордовски крепежи.....
Изображение
Махайки десния мигач забелязахме нещо "гнило".Някой се беше правил на майстор.Буксата на фасунгата на мигача бе странно преправяна и клемите и бяха изкъртени и деформирани.Проводниците също бяха сменяни с едноцветни.Мразя използването на еднакви цветове за "+" и "-"!! X(: .
Изображение
Веднага бе намерена нова букса и бяха предприети действия по възстановяването....
И вече готови
Изображение
Малко напасване и по лявата страна.
Изображение
Изображение
Затваряне и включване. *smilieicon_ford*
Изображение
Оставаше само да се пусне един "-" към релето.Със задължително запояване.
Изображение
Изображение
Изображение
След скорошното пускане на новите инсталации за ел.стъклата и въвеждането на електронни управляващи блокове във предните врати забелязахме, че настройката на страничните огледала се е обърнала огледално.Иначе казано тръгваш да регулираш лявото огледало, а започва да се мести дясното.Това може би произлизаше от използването на блокове от кола с десен волан.!? За преправянето се налагаше да разменим положението на няколко (4 проводника) в буксата на джойстика за управление.В сервизните схеми не бе упомената разлика между LHD и RHD, но ние сме хитри като цяло стадо лисици!!! :lol:
Изображение
Разменените четири проводника и подготвени за запояване.
Изображение
И окончателното затваряне на шофьорската врата.Това е новия панел с разпробити допълнително места за бутони(управляващи задните ел. стъкла)
Изображение
Изображение
А това е сваленото вече старо и деформирано табло.От него е свалено всичко здраво и необходимо при монтажа на новото( скоби, крепежи, букси, изолации, решетки, кантове, дунапрени,и т.н.).
Изображение
Изображение
А това е новото.
Изображение
Изображение
С всичко монтирано, включително и старата табела с VIN номера
Изображение
Капака на passenger airbag
Изображение
и капризна лайтсна на вентилационните отвори със сигнализацията за Аларма, имобилайзер, и активиран инерционнен ключ!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от gorskiq » 30 мар 2015, 21:02

Браво, браво *smilieicon_ford*

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2418
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от Ivaylo Georgiev » 30 мар 2015, 22:29

Думите не стигат за теб и делата ти, Младене. Епични работи *00134*

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от mladen1984 » 01 апр 2015, 19:15

Мерси, мерси, стараем се! _friends_ Иначе днес ходих до специализирания магазин на "Мирка" в Пловдив и взех паста М25.Че трябва да оправяме разни умишлени и не умишлени драскотини по боята. :D
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от mladen1984 » 07 апр 2015, 23:15

Преминаваме към монтаж на новото табло, като за цел по-лесен монтаж решихме да премахнем скоростния лост на автоматичната трансмисия!
Изображение
Скоростната кутия е с изцяло електронно управление (А4LDE) и сигналите от скоростния лост се предават чрез букса.Има и механична връзка все пак, която трябва да се разкачи:
Изображение
Ето я и буксата
Изображение
При махането на лоста се откача и металната окрайчваща шина, към която пък е хваната тапицерията чрез метални щипки.
Изображение
След махането на лоста се вижда опашката на скоростната кутия.А със стрелка съм посочил плафона за осветлението на скалата на скоростите.С годините той беше прегорял и зъбчетата бяха счупени.На по-късен етап той беше сменена с нов.Крушката също с нова.
Изображение
Ето и вече сваления модул.
Изображение
Изображение
След свалянето всички букси и бутони по скоростния лост бяха изчистени.И започнаха да сработват безотказно.Трудното превключване от Спорт(S) режима към Икономичния (Е) изчезна.
Изображение
Намерен бе и един от най-търсените модули.Модулът чрез който се управлява радиото от лостчето на волана.Специална благодарност на Мартин( bigfordfan) от форума.Донора беше Мондео 1997.
Изображение
И мястото на поставяне на модулчето - в зоната над педалите.
Изображение
Ето и новото табло:
Изображение
Започва и монтажа....
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
За закрепването на таблото се използват около 10 различни вида видии и болтове. Те бяха предварително отделени и описани с цел по-лесен и бърз монтаж.
Монтаж и на пасажерския airbag...
Изображение
Всички монтажни пластини към които се навиват видии бяха подсилени с полиуретан, а деформираните бяха заменени с нови. На снимката се вижда пластината към която се закрепва скоростомера и останалите измервателни уреди.
Изображение
това е една от скобите към която се закрепва декоративната орехова облицовка на таблото.
Изображение
Монтаж и на имобилайзера
Изображение
И многото кабели преминаващи през централната част на таблото.Всеки си има място от където преминава и то не трябва да се променя.
I - буксата за часовника.
II - буксата за управлението на горивния компютър.
III - буксата за включване отоплението на задното стъкло.
IV - буксата за осветлението на лостовете за контрол на вентилацията в купето.
А зад тази букса е пластината която направлява жилата от разпределителната кутия за въздух и центрира ключа на вентилацията.
Изображение
Монтирания бутон на горивния компютър.
Изображение
Монтираната декоративна облицовка на вентилационните дюзи под предното стъкло.Един многооо капризен елемент.
Изображение
Преди монтажа на скоростомера почистих прозрачния визьор с абразивна паста.
Изображение
И самия монтаж на скоростомера:
Изображение
Изображение
И проба след включването на буксите:
Изображение
Последва и монтаж на ореховата облицовка към таблото.Като фугата е вече почти като фабричната някогашна, след излизането от завода производител. :D
Изображение
Всички щипки закопчаха.
Изображение
Прекарване и на кабелите на аудио апаратурата: букса управление(захранване), букса тонколони, букса управление от волана и антена.
Изображение
Прекарване на буксите за управление на фаровете.
Изображение
Монтаж табло вентилация.
Изображение
Изображение
Монтаж табло управление фарове.
Изображение
Монтиране и на джойстиците за управление на мигачите, радиото и чистачките.
Изображение
Закрепване на лостовата система между скоростната кутия и лоста за избор на предавки.
Изображение
Това са бутоните подготвени за монтиране на средната конзола.Бутон за включвани/изключване на тракшън контрола и бутон за дезактивиране на управлението на задните ел. стъкла от пътниците возещи се отзад.
Изображение
Средната конзола.
Изображение
При изготвянето на инсталацията за задните ел. стъкла бе предвиден и оставен кабел за въпросния дезактивиращ бутон.Сега дойде момента на свързването му към бутона.В системата се използва и реле.
Изображение
Задължително запояване на връзките.
Изображение
Проба и на радиото.
Изображение
Изображение
Подготовка на ореховата облицовка около скоростния лост със съответната емблема 8)
Изображение
Изображение
А през това време броя на кабелите под централната конзола се увеличаваше
Изображение
Поставяне на клеми за свръзка към крачетата на релето.
Изображение
Изображение
Обдухване и на термошлаух
Изображение
облицовката с местата за бутоните.
Изображение
Свързване на бутона
Изображение
Изображение
Бандажиране на кабелния сноп със специална лента
Изображение
Свързване и на другия бутон (за TCS).
Изображение
Изображение
И готови, по местата си бутони.
Изображение
Следваше и монтаж на плафони в купето от Ghia версия.С допълнителни лампи за четене на карти.
Изображение
Отпред
Изображение
И отзад, над задната седалка.
Изображение
Изображение
Преди монтажа на облицовката в зоната над краката на шофьора реших да подсигуря куплунга на Airbag системата срещу саморазкачване със свинска опашка.
Изображение
Изображение
Монтиране на волана с въздушната възглавница и облицовките около него.И така таблото е на 100% монтирано.Всички видии са на место и добре завити.С това се намалява възможността от вибрации и от там досадните поскърцвания.Нашия приятел и собственик на колата (Игнат) веднага що долови разликата.Липсват деформациите от старото табло и всичко е по -добре напаснато и стиковано.
Изображение
Изображение
За да се наслади на новостите по проекта дойде и нашия приятел Ицо (Горския), тъкмо събрахме на едно място "Старата школа"
Изображение
Изображение
Някой "изкара" джанта!? :mrgreen:
Изображение
Предната решетка не ми харесваше със захабения си вид.Хрома бе О.К., но пластмасовите ребра бяха посивели.
Изображение
Изображение
Така че ги почистих с обезмаслител, облепих хрома и изпръсках....
Изображение
3 пласта специална боя за пластмаса.
Изображение
Стана като нова...... :D
Изображение
Задната облицовка на едната тонколона също имаше нужда от боядисване.
Изображение
Изображение
Ревизия на гайките на всички колела.Гайките бяха различни модели и тези които не ставаха бяха заменени с оригинални Фордовски.Шпилките бяха намазани с грес.
Изображение
Единия капак на джантата имаше напукване на боята.Разбира се това веднага бе поправено.
Изображение
И отново на джантата...
Изображение
След тези процедури колата започва да се тества в режим на движение и се следи за течове по всмукателния колектор, който беше ремонтиран чрез замяна на гарнитура(описано е по-назад в темата). Шансовете за теч според мен са малки, но всичко трябва да са провери.А веднага след това следват процедури по заличаване на драскотини по боята и отстраняване на огнища на ръжда.
И кратък репортаж:
https://www.youtube.com/watch?v=zAH1aZwFxYg&feature=youtu.be
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от mladen1984 » 08 апр 2015, 23:04

Малко покупки от днес, свързани с ремонти по купето:
1.Влакнест (запълващ) кит.
2.Обикновен запълващ кит.
3.Шприц-кит (спрей) черен.
4.Еднокомпонентен кит за драскотини
5.Различни видове шкурки.
6.Преобразовател на ръжда на "Wurth"
7.Тониране на боя в спрей-флакон.
8.Тониране на боя.
п.п. Тонирането на боята е направено при най-големия специалист в Пловдив - Драго.
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от mladen1984 » 15 апр 2015, 21:56

Мина Великден и се заловихме с нашата страст.Беше дошъл реда на ремонта по външните части на купето( корозията).Не сме специалисти бояджии и тенекеджии, но може да се оправяме малко....Доста често преди години попадахме на майстори, чиято единствена цел е да вземат парите и само да замажат положението.Аз съм бил свидетел как ръждата се изчиства грубо и директно се китосва с най-евтиния кит на пазара.Придава се форма и визия с боята и след няколко месеца всичко "шупва"!
Нашата цел бе да изчистим местата на корозията, да ги обработим и със спрей да тушираме.Колата да бъда подготвена и защитена и на един по-късен етап цялостно боядисана!
Започнахме със сваляне на задната броня!Тя също се нуждаеше от основен ремонт.Бе понесла два удара в задния ляв край и приличаше на пъзел.
Изображение
Много доволни останахме от факта, че миналогодишното нанасяне на антикорозионното покритие на "Нигрин" си е свършило перфектно работата.Задната маска беше без огнища на корозия! 8)
Изображение
Подготвих препаратите + бормашина със приставки за шмиргелене и метални четки!
Изображение
Да започнем с "инфектираните" части:
Задна лява вежда!Доста корозирала и незнайно защо деформирана.
Изображение
Друг доста съществен проблем бе цялостното надиране на колата и особено зверски на задния ляв калник. :(
Изображение
Ауспуха, чиято крайна част е от неръждавейка също чакаше излъскване.
Изображение
Друга съществена част нападната от корозията бе дъното на задния капак(багажник) в зоната на оттичане на водата.Това е характерен проблем за този модел.
Изображение
Проблем и то доста видим на предния ляв калник.Нещо беше разяло лаковото покритие до кит и продължаваше да яде лака по периферията.
Изображение
Имаше и забележки от ръжда по веждата на задния десен калник и задната част на левия праг.Оставаше само да се вземе шмиргела, да се разкрият местата и да се почистят максимално до метален блясък.Взех шмиргела и се молех да не цъфне нещо повече!
И както си мислех това и стана.На задната лява вежда нещата бяха доста зле.Оказа се, че тази кола е правена и преди.Изскочеха стари слоеве кит.Който естествено беше лепнат директно върху ръждата.Или по точно местата не бяха обработени изобщо от вътрешната си част.Така кишата,водата,солта и цялата мизерия плъзват подкалника и си "работят" докато не изскочат навън!
Изображение
Изчистих до метален блясък местото...
Изображение
Преди да продължа с останалите места минах и ауспуха, че ми беше на чалъм!
Изображение
За да не влезе прахоляк и мръсотия при чистенето на задния капак изолирах товарното пространството с найлон.
Изображение
Ето това се показа след чистенето.
Изображение
Задната дясна вежда беше пожалена, за разлика от прага, който беше с дупка.
Изображение
Чистене до метален блясък!
Изображение
Това дето се вижда през дупката не е носача, а вътрешната част на прага. :D
Изображение
Захванахме и предния калник ....
Изображение
Заедно с калника подхванах и бронята, че беше задирана от двете страни....
Изображение
Бащата се намеси с чука да изправи до известна степен ръба на веждата.
Изображение
А аз през това време се приготвих с четката и ръждопреобразуветела.Мисля че "Вюрт" е най-доброто на пазара.!?
Изображение
И така с негова помощ се третираха всички ръждиви места, като той образува сулфат, който запечатва повърхността и тя е готова за следващо третиране най малко след 3 часа.
На капака също изскочи финна дупчица.....
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Третираните места придобиха лилав отенък и на следващия ден щяха да бъдат подложени на китосване, шпакловане и шприцоване.
И така след изтъкването с различни видове шкурки до финно, облепих калника и го изпръсках с черен шприц на "Боди".
Изображение
Бронята също...
Изображение
Изображение
Вандали бяха посегнали също и на част от тавана, на който беше "отишъл" и лака.За щастие малък участък.
Изображение
Изображение
Изображение
Ето и малко резултата след шприца:
Изображение
Изображение
Докато подготвяхме калниците за китосване, решихме да укрепим и бронята.Да укрепим значеше преди нанасянето на кит да уякчим отделните елементи и да я подсилим отвътре.
Изображение
Тъжна работа...
Изображение
Местата на напукване ги стабилизирахме като направихме планки и ги разпробихме.Поставихме ги в зоната на цепнатината и ги прихванахме с болт с фрезенкова глава и гайки.
Изображение
Запълнихме пукнатините с епоксидно лепило - двукомпонентно на "Момент".
Изображение
И шлайфахме главите на болтовете за да не стърчат.
Изображение
Изображение
Ето и резултата: подготвена за китосване броня, която оставихме да преседи 12 часа.
Изображение
След 12 часа решихме да я подсилим като армираме вътрешния и ръб в зоната на лепенето с метална мрежа.
Изображение
Мрежата залепихме към бронята с Ft 101 на "Церезит"
Изображение
Изображение
Изображение
Бронята е двупластова и след стягането та Ft 101 решихме да запълним пространството между отделните части с монтажна пяна на "Титан".
Изображение
За разнообразие решихме да оправим и предната запалка.По принцип самата запалка работеше, но тялото и бе износено, корозирало и деформирано.И в следствие на това даваше лош контакт и не работеше.
Разрових се и намерих чисто ново не ползвано тяло.С работеща крушка за осветление.
Изображение
Обаче най-голямата "греда" бе че трябва да се свали половината табло за да се размонтира тялото на старата запалка. :D :D :D :D :D или иначе казано махане на : волан, еърбег, джойстиците за мигачи и чистачки, радио, управление парно, ключове фарове, и още някои "дребни" нещица...
Изображение
Обаче както старите хора са казали - всяко зло за добро.При демонтажа и монтажа се оказа че някои щипки на ореховата облицовка на таблото не са хванали добре.Оправихме ги и прилепна още по-добре.Напаснахме и някои други пластмаси до оптимално положение с което намалихме фугите. 8)
Ето ни и готови с безупречно действаща и светеща запалка!
Изображение
Дойде реда и на китосването. Почистих дълбоката драскотина и я запълних с кит.
Изображение
Изображение
Дясното огледало беше задрано и с паднал лак.Обработих и него...
Изображение
Изображение
Влакнес кит нанесох във всички вдлъбнатини и дупки.Той здраво се свързва с основата и издържа на вибрации.
Изображение
Изображение
И бронята...
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Яко търкане и заглаждане с по фин кит на "Боди"!
Изображение
Изображение
С цел влаго-изолация вътрешната част на веждите намазах с битумен груд на "Нигрин".
Изтъркана и подготвена за шприцоване...
Изображение
И със шприц кит..
Изображение
Изображение
Оставаха да се обработат и останалите детайли и след това с водна шкурка "800"
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Трябва и да се почива..... *bbq*
Изображение
Шлайфани и подготовка за боядисване.
Изображение
Изображение
Самия процес по облепването е доста трудоемък и си е вратня.Повече от 40мин облепване.
Изображение
Изображение
Изображение
Като се има предвид, че не работим със пистолет и компресор мисля, че се справихме доста добре.Трябва да призная и заслугата на човека който направи боята (Драго) един от най-големите специалисти в Пловдив.Съвпадението е на 100% с оригиналната.Самата боя е доста трудна за направа.Номерата по VIN ги няма м компютъра и всичко се прави "на око" с налагане на цветови мостри.
Остава да направя още един спрей, че не стигна за половината броня.И да ударим едно пастиране с абразивна паста за да премахнем мъглата от лака и да лъснем новия лак.Но все пак трябва да се набере якост.Ето и малко снимки на "новото" купе! :D В
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
ffmk1l
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от ffmk1l » 15 апр 2015, 22:37

Впечатляваща работа както винаги, Младене!

Потребителски аватар
ФордБългария
потребител
потребител
Мнения: 854
Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от ФордБългария » 16 апр 2015, 21:46

Ако имам пари ще си купя скорпио само за да ми го направите... Чудесии правите, браво.. _friends_

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от mladen1984 » 16 апр 2015, 23:10

Мерси за хубавите думи.Стараем се. _friends_
А преди работа реших да купя и възстановя осветлението в оригиналния ключ.Нямаше крушка, а и батерията беше оригиналната "Varta".
Тези крушки са много трудни за намиране, но все пак когато човек зае къде да търси ,нещата стават. :lol:
Крушката 5лв, и батерия 2лв.Това са средствата за ремонта и имаме светлина.
Работата - по време на следобедното кафе (5мин).
Едно време бях купувал цялата част с бутона, която се изважда от ключа.И беше скъпа.Сега не ми се мисли колко ще струва в "Мото-Пфое"!?!? :D:
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от mladen1984 » 21 апр 2015, 18:57

Работата продължи към пълно почистване на двигателя.Измиване с препарат на "karcher", подсушаване и полиране с "Ma Fra".
Изображение
Изображение
Предварително се направи почистване (изсмукване) на трудно достъпните ниши около кутиите с предпазителите и релетата.Там се задържат листа и цветове от дърветата, които от своя страна задържат влага.
Вече полирани:
Изображение
Изображение
Изображение
След почистването дойде реда и на боядисването на задната броня.За нея ми беше свършила боята предишния път.Като за начало почистване от праха с измиване със шампоан и подсушаване.После облепяне на детайлите около нея.
Изображение
Изображение
И боядисана ...
Изображение
Изображение
След като минах и няколко слоя лак реших да боядисам с черен спрей за пластмаса и облицовката под задното стъкло.Тя беше свалена за да се ремонтира бутона на ключалката, който сработваше когато си иска и се влияеше от външните температури. :D
С ремонтирана ключалка и боядисана рамка...
Изображение
Друго болно място на фордовете е облицовката на тавана.От топлото и стареенето тя се разлепя и пропада.В началото малко, а после цялата.Интересното е че между плата и кората на тавана има слой наподобяващ фин дунапрен.Той прегаря и започва да се рони.
Изображение
Закрепихме го временно за да не продължава да се свлича по старомодния начин.
:D
Изображение
Дойде реда и на пастирането.С паста М25 на "Mirka" с машина минах цялостно цялата кола.Като преди това с малка четка и тонирана боя минах всички драскотини на колата( които бяха до грунд).Излезнаха по-леките драскотини и петна по лака.Имаше и нещо като смола на тавана, което също изчезна.Много съм доволен от пастата.Но да кажа, че който иска да я пробва да знае, че работата става само с машина(или кече приставка).На ръка е невъзможно постигането на някакви резултати.
Та както казах, цялата кола бе пастирана с изключение на задната броня.Исках да мине едно денонощие и да стегне лака добре.
Изображение
Късно вечерта слезнах да се насладя на декоративното осветление във вратите и купето.
Изображение
Изображение
На следващата утрин се подготвих за повторно пастиране с абразивната паста и запечатване и предаване на блясък с полир паста на "W5".
Изображение
Изображение
Тавана го минах още един път, защото това е един от най-натоварените детайли( заедно с предния капак).Той е хоризонтален и поглъща най-много слънчевите лъчи.Предния капак е по същия начин засегнат плюс комбинацията от допълнителната температура на двигателя.
Изображение
След като бях махнал фината мъгла от лака върху бронята я третирах с вакса.Два слоя.
Изображение
Същото последва и предния капак.
След като приключих процедурата забелязах, че с пастата съм засегнал определени гумени уплътнения и черни пластмаси.От самата паста остават неприятни бели петна.
Изображение
За целта полирах с препарат на "Carplan"
И резултата...
Изображение
За допълнителен ефект и защита сложих специален препарат за гуми и пластмаси.Който има дълготрайно действие.
Изображение
Изображение
След тези процедури реших да направя малка фото сесия.И за съжаление заръмя.Изключително се ядосах, но в последствие както се казва от дефект стана ефект...... 8) 8) 8) 8) 8) Rock and roll *heavymetal*
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Личи си ефекта от пастирането..
Изображение
Изображение
Препаратите за пластмаси също отблъскват водата.Стъклата са обработени също.
Изображение
И тавана ...
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от gorskiq » 21 апр 2015, 19:29

Уау... Просто нямам думи, станала е кукла. Ех любимото Ти място за снимки на серпентината над Марково - станали са екстра, особено ме радва тази с надписа джия и скорпио. Мерак ми е да я видя на живо, да и се изкефя максимално. _friends_

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2418
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от Ivaylo Georgiev » 21 апр 2015, 20:06

Нямам думи и аз. Доставяш истинско удоволствие и кеф да чета и виждам подхода ти, работата, резултатите от труда и начина, по който поднасяш всичко.
*youtheman*

Потребителски аватар
ffmk1l
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от ffmk1l » 21 апр 2015, 20:19

Ти си по-голям педант и от мен бе човек...

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от mladen1984 » 22 апр 2015, 21:13

Вчера купих от "Метро" задна чистачка за багажника, че старата беше оригиналната от завода :D .Или поне беше заменяна с оригинална.Кофтито в случая бе че задната чистачка е специфична и точно определена за модела Скорпио.Никаква приставка не може да се сложи и да се закрепи към рамото.
Самото метално рамо е с комбиниран накрайник с 2 срещуположни дюзи пръскащи едновременно от двете страни на чистачката( така тя не може да мие на сухо никога - хитро решение).
Изображение
Рамото на оригиналната (вляво) е без отвори и нямо ос на която се защипва пластмасов накрайник. Така аз реших да се възползвам от отвора в новото рамо и да разпробия пластмасовия накрайник/дюза с свредло 4мм и да прихвана новото рамо към него с болт(с фрезенков глава) и гайка.Като естествено се съобразих с ъгъла който заема перото спрямо рамото и стъклото иначе казано да е в една равнина!
Изображение
Разпробих и приванах рамото.Като разнитих осичката в средата на новото перо(със стрелката).Тя беше ненужна и пречеше.
Преди монтажа намазах шлиците към оста на мотора с грес.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от mladen1984 » 23 апр 2015, 22:52

Фото заедно с най-направеното мондео в Пловдив!
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.3 16V "Пълна промяна към Ghia

Мнение от lubomirov89 » 24 апр 2015, 07:04

И двата автомобила заслужават адмирации !!!

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта