Страница 1 от 5

Мондеото на Горския

Публикувано: 23 май 2014, 22:15
от gorskiq
Историята започна в далечната вече 2003 година, когато станах собственик на първото ми Форд мондео хечбег МК1 1995 набор, с бензинов двигател 1.8, изпълнение GLX без климатик.
Изображение
През 2009 год. семейството ми се сдоби с още едно дете и старата кола отесня. След като 10 години карах жигула седан, 6 години мондео хечбег, естествено дойде ред на комби. Тъй-като бях монтирал нов газов инжекцион на първото мондео, избора бе предопределен – ще се търси пак бензиново. Исках да е от Италия, за да нямам проблем с ръждите, да има работещ климатик/климатроник и цвета да е сребрист металик. Следях известно време обявите и ходих да гледам две коли, на които климатиците не работеха по разни причини.
Третата излезе в София на 30.5.2009 год. Форд Мондео май 1999 г. ,Ghia, без подгрев на предното стъкло и седалки, без лети джанти и автопилот, без снимка дори и пратих шурея да я погледне, понеже той живее там. Изпрати ми няколко снимки на електронната поща и реших, че въпреки няколкото външни забележки трябва да я видя. Запалих мондеото и хоп в София. Колата стоеше паркирана на един паркинг, направихме и с шурея един бърз оглед – предната решетка бе спукана, левия фар бе провиснал, ножа на места бе излязъл от предната броня, десния калник натиснат, предната дясна врата зееше, задната броня спукана, дясното огледало бе остъргано, липсваха перата на чистачките.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение
А отвътре освен че беше мръсна, забележки почти не открих. Салона нямаше протрито и дупки, хром елементите светеха, има климатроник, тракшън контрол.

Отворихме предния капак и с ооооо изненада, в обявата пишеше че двигателя е 1,8 а се оказа 2,0 супеееер, с черния капак, не беше мит или лъскан и най-важното нямаше течове.
Седнах в колата, врътнах ключа, двигателя запали от раз, без пушеци и трептения. Пуснах климатроника и студеното дойде веднага.
Автомобила си бе в състояние както е купен от Италия, без лустросване и нагласяване. Понеже нямаше номера направих пробно кръгче из паркинга, движи се, а бе какво да се чудя повече – стиснахме си ръцете с продавача и дадох капаро. Обявената цена бе супер оферта.
Прибрах се в Пловдив, приготвих парата и след два дни бях пак в София, взех транзитни номера, ГО. Продавача бе точно момче, съдейства ми до последно из КАТ и т.н.
Нагласих номерата, застраховки, винетки и първата спирка разбира се е на бензиностанцията. Оттам на магистрала Тракия и газ за вкъщи. Давам си газ колата върви и опппа усещам, че съединителя буксува, натискам спирачката колата бяга в дясно. Викам си на акъла – почва се с проблемите – за смяна съединител и тампони на носачите. Прибрах се в Пловдив и паркирах двете коли една до друга, размених някои неща /летите джанти, радиото и др./ Тръгнах за работа да се похваля с новата покупка и хоп светнаха ми лампичките на таблото за абс и знака внимание. Колата си върви спира ама лампите светят, спрях, загасих двигателя и пак запалих – нищо не свети, тръгвам и пак светват. Почна да ме избива студена пот. Карам я от няколко часа и вече си показа „рогата”. В последствие се оказа, че двигателя прекъсва и затова в този момент лампите на абс и внимание светваха.
Купих нови свещи и кабели на Моторкрафт, но проблема с прекъсването си остана. След което закарах колата на диагностика и там се установи, че бобината е за смяна.
Купих нова от същия магазин и колата литна. Лампите по таблото вече не светеха, аз също се успокоих. Смених масла, филтри, ангренаж, феродов диск, тампони на носача и подкарах колата с кеф.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


С течение на времето отстранявах забележките. Намерих си друга здрава задна броня в същия цвят, дори с монтиран парктроник.
Купих си нова хромирана решетка и замених спуканата.
Изображение
Изображение
Изображение

Лятото карах с 205/50/16 на джанти с ЕТ 35.
Изображение
Изображение
За зимата си взех още един комплект джанти, защото гумите ми са 205/55/16 и ми трябваше джанти с по-голямо ЕТ /в случая 40/. Пък и да не давам всеки сезон пари за монтаж, демонтаж и да вися по опашки. Така когато няма никой по гумаджийниците ги карам само да ги врътнат за баланс.
Изображение
Изображение
Намерих си и спойлер за петата врата, пак в същия цвят. Залепих го с полиуретаново лепило.

Натиснатия калник го оставих, против уроки, но миналата есен заради едно безпризорно куче на пътя имах малък инцидент. Но както се казва всяко зло – за добро. След това вече имах пребоядисана броня и нов калник без забележки.

Изображение
Изображение
Изображение
След почти 5 години търкаляне, летните гуми свършиха и реших направо да сменя цолажа. След като веднъж изтървах един комплект от така желаните 17-ки, реших втория път когато ги намерих на всяка цена да ги купя. Още повече се надъхах и след разговор с колегите - Деян от Сливен и Пантата – благодаря им, които ме успокоиха, че няма да опират по калниците. Специални благодарности и на колегата и приятел Младен, който приведе джантите в чудесен вид. С голям мерак добавих и 4 нови гуми 215/45/17.

Изображение
Изображение
Следейки редовно обявите за коли на части, попаднах на нещо според мен рядко срещано при МК2 - волан с орехова апликация и ето го и него. Благодарение на Младен бе монтиран.
Остана ми само мечтата да й монтирам автопилот.

Малко статистика - няма да коментирам реални ли са или не километрите, просто си записах, че началото бе на 106 946 км., а сега след 5 години стигнахме до 174 860 км. Похарчени през годините около 7000 лв. за техническо обслужване, консумативи. /без да включвам сумата за самото купуване на колата/.
През годините грижи за колата се научих на едно – за двигателя само оригинални консумативи, масла, течности и т.н. и той ме слуша.
За другите части взех да се оглеждам из многото интернет магазини, защото в моторкрафт нещо много ни товарят. Последно купувах тампон за двигателя за скромните 170 лв. след отстъпка, а намерих други марки най-скъпия от които бе 90 лв.

Покрай смяната на жилището ни вече няколко години колата вече си има своя къща- гараж. Понякога приятелите на клубните срещи ме бъзикат, че не идвам с нея, когато вали или е лошо времето. Ами обичам си я и си я пазя. /А и живея на 200 м. от ЕКО-то/. Тя ми е хобито.

Следва продължение…..

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 23 май 2014, 22:19
от mladen1984
Чест и почитания!!! *youtheman*
Уникалноооооооооо Мондео!

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 24 май 2014, 20:10
от ЯЛТА
Браво, чудесно е Мондеото, много още да те радва. Моето е същото но дизел, и също ме слуша.
*00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143*

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 25 май 2014, 07:26
от ffmk1l
Много ми харесва!

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 25 май 2014, 11:25
от BIGFORDFAN
Уникално лъскаво и гледано мк2, направо онемях като видях че имаш такъв мерак колатата ти да изглежда перфектно. Продължавай в същия дух, и дано да се видим на събора другия месец.

П.С. темпомат също ще си намериш, щом имаш мерак за такъв

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 25 май 2014, 13:53
от Tsurinski
Много добро Мондео колега! Чак изпитах носталгични чувства към към "линейката" ми! Браво!!!

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 21 авг 2014, 13:28
от gorskiq
След като навъртях 70 000 км. сметнах, че е крайно време да сменя ангренажния ремък този път и в комплект с ролките. Реших да заложа на Ина и речено - сторено. При смяната се оказа, че и ролките на пистовия ремък шумят. На старата обтяжна ролка бе гравирано 99 година и надписите Ford и Gates, което означаваше че е оригиналната, затова купих нови паразитна и обтяжна ролки на Gates. На следващият ден заминах на море. След изминати 350 км. започнах да чувам тракане откъм двигателя, по-скоро дрънчене. След многобройно отваряне на предния капак и взиране, ослушване и т.н. разбрах, че обтяжната ролка трака, /а уж е произведена в Канада/. Това до някъде че успокои, защото се притеснявах да не е нещо по ангренажа.
Като се прибрах след 3-седмично обикаляне по морета и села веднага я вкарах в сервиза. Взех от новата само ролката и я монтирах на стария обтягащ механизъм и всичко заспа.
Изображение
Наложи да си купя и нов акумулатор, след като 3 годишния Exide скъса връзка между клетките и ме остави на автомивката вечерта в 21,30. Добре че имаше като мен още двама мераклии колеги, които си миеха колите в тъмното, та ме бутнаха и успях да се прибера в къщи. Купих отново акумулатор Topla. С предният от тази марка карах 5 години и накрая взе да ми показва, че трябва да го сменям.
Изображение
Приготвих и нови свещи FoMoKo CYFS 12VN4, прозведени от Бош в Германия уж. До момента вече 35000 км. карам с FoMoKo AYFS 22CB без да имам забележки, но мисля скоро да ги сменям.
Изображение
Занапред пак само газ ... и Изображение

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 01 сеп 2014, 14:40
от gorskiq
Километрите се трупат и наред с това дойде ред на поредната смяна на масло Ford Formula 5w30 и маслен филтър Mann. Празните туби се увеличават:
Изображение
Понеже за 4 години задната броня посъбра доста забележки, реших да си възстановя спуканата и захвърлена в мазето, но оригинална такава, която на четвъртата снимка в първия пост може да видите как е изглеждала. Вземайки я от майстора веднага се заех с монтажа и прехвърлянето на парктроника. Всичко си легна на мястото, без да отзява както старата в средата. С две думи оригиналното си е най-доброто.
Изображение
Изображение
Искам всичко по колата да работи и да ми доставя удоволствие, затова давам каквото се иска от мен. Тъкмо си мисля, че съм приключил за момент с проблемите и хоп идва нов. След като вече няколко пъти ми се случва стрелката на скоростомера да забива на 0 км. и след малко отново да проработва, разглобих и напръсках с контактен спрей буксата на VSS датчика. Ще го следя как ще се държи, но не съм обнадежден като изчетох доста мнения на препатили колеги и явно ще се купува нов.

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 01 сеп 2014, 21:03
от BIGFORDFAN
Много глезена кола, но явно го заслужава... Моята доста приличана твоята, само мога да ти препоръчам да си вземеш една ST решетка, доста отваря предницата според мен, както и бели мигачи. Иначе и моята броня ''зее'' по средата, но го отдавам на скъсани шпилки, ще я мисля да я ''побългаря'' в скоро време. Поздрави!

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 02 сеп 2014, 11:53
от gorskiq
Купих я на майтап, но покупката се оказа сполучлива и с удоволствие си давам парите за нея. Мислех си за предна СТ решетка, но като нямам целия пакет, реших да не развалям симетрията - отпред решетка с хром и отзад на лайсната над номера. По принцип много ми харесва сребристият цвят на колите, но за съжаление при това мондео всичко е едноцветно - джанти, брони, лайстни, колонки по вратите, та оранжевия мигач поне малко изпъква и не ми се сменя. :D

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 03 сеп 2014, 12:58
от varby
Поздравления за красивото Мондео ,моето е почти същото и е" СТ" решетка фабрично и стои много добре.

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 03 сеп 2014, 15:49
от martin1977
СТ решетка фабрично се слага само на СТ /тя затова се нарича СТ/... твоята е слагана допълнително - но кой от собствениците, кога през годините и къде - неизвестно?

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 03 сеп 2014, 19:20
от varby
Хелмут през 1999 г.в гр. Кьолн

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 17 окт 2014, 16:25
от gorskiq
От няколко дни вече имам задни дискови спирачки. Не зная защо при 1.8 л. двигателя ги монтират, а при 2.0 л. не. Както и да е, тази неправда вече е коригирана. Набавих всичко необходимо - спирачни апарати, почти нови вентилирани дискове Ferodo - перфектни, нови спирачни маркучи, нови накладки, нови ремонтни комплекти с всички гумени уплътнения и нови пластинки плюс оси с шплентове. Доволен съм, че всичко необходимо се предлага и успях да си го набавя от електронните сайтове. Почистих с телена четка апаратите, смених им гумени пръстени и ги освежих леко с боя, след което дойде ред на монтажа.
Изображение
Тъй-като имам приятел с автосервиз работата бе поверена на него. Демонтира барабаните, накладките, цилиндърчетата и т.н., почисти местата където лягат главините и монтира новите дискови спирачки. Както и други колеги са писали - монтажа е изключително лесен, поне за мен гледайки отстрани. :)
Всичко от раз пасна, без никакви проблеми.
Изображение
Изображение
Остана само да сменя жилата на ръчната спирачка, тъй-като са различни за дискове и барабанни спирачки, но очаквам колегата от който купих дисковете да ми ги изпрати.
За момента колата спира добре както преди и понеже засега съм минал само стотина км. не мога да усетя нещо повече, но кефа за очите ми е осезаем.

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 17 окт 2014, 19:25
от mladen1984
Евала!!!! _friends_

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 17 окт 2014, 19:27
от Didibao
Браво, добре седи.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 18 окт 2014, 11:28
от ffmk1l
Браво, много хубав ъпдейт, давай все така!

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 03 ное 2014, 21:09
от gorskiq
Днес имам рожден ден и моето семейство ме изненадаха с една страхотна торта. Не мога да не се похваля с нея. Радвах й се като малко дете, нищо че станах на ... години. Просто уцелиха в 10-ката.
Изображение
Изображение

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 03 ное 2014, 22:25
от ЯЛТА
Браво, честит да ти е рожденият ден, бъди здрав, и още дълги години да се радваш на благините земни !
Честитоооо !

Re: Мондеото на Горския

Публикувано: 24 яну 2015, 20:40
от gorskiq
Измина малко време от предния пост, както и понавъртяни километри. Миналото лято по време на една разходка до Плевен и Ловеч една женска фазанка реши да ми прави таран и се натресе в предната решетка. Като слязох от колата решетката стърчеше 10 см. напред. Вързах със свинска опашка и си продължих напред. Да ама след време забелязах, че емблемата се отлюспва в единия край:
Изображение
Това взе много да ме дразни. След като ходих два пъти до Мото Пфое, се оказа, че съм закъснял - вече подменяли емблеми само на коли до 10 години. За всеки случай попитах и за цена на нова такава - ееееееее 60 лв. няма как да дам, колкото и да съм мераклия. Та си потърсих друга с готина емблема и ето нея:
Изображение
От конверсията на задните барабанни спирачки с дискови остана само да монтирам жилата за ръчната, но след като не дочаках колегата от който купих дисковете да ми ги демонтира и изпрати ги купих чистак - бърсак нови:
Изображение
Според мен най-доброто което направих за колата е следващата конверсия:
Няколко пъти разглеждах темата на Мартин 1977, който продаваше своите предни 300 мм. спирачни дискове, но не вземах твърдо решение. И така докато една вечер на поредната сбирка на клуба си поприказвах с Младен 1984 и ТЕД. Те здраво ме "подковаха" /не че на мен ми трябваше много/, особено като пред погледа ми стоеше кугъра на ТЕД с тази конверсия. Тъй като след няколко дни имах работа в София, си уговорих среща и с Мартин.
Тук е момента да благодаря специално на Мартин 1977. Взех всичко необходимо и като се прибрах в Пловдив, отидох в сервиза при моя приятел.
Всичко стана много бързо, ето снимка преди:
Изображение
и след :
Изображение
Изображение
Но като дойде ред да кача джантите и греда: Спиците опираха в апаратите. Вечерта оставих колата да нощува при майстора и на другия ден като сложи дистанционни 2 мм. шайби на шпилките се получи желания ефект. Но това е временно решение, другата седмица ще се поръчват фланци.
Изображение
Като навъртя малко километраж ще споделя мнение от конверсията. А дотогава газ [fahren.gif]