Страница 1 от 1

Мондео МК3 2.0 TDCI на V.Buzev

Публикувано: 29 май 2015, 14:17
от V.Buzev
Здравейте,

Реших да пусна тема и в този форум. Установих че имам регистрация в него доста отдавна направена заради мондеото на баджанака (МК2 комби), Снимките не са много читави, но като се освести времето и я поизмия ще и направя някоя и друга по качествена снимка с фотоапарата.
Тааа автомобилът е Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 130 катъра (колко са живите не мога да кажа), 2005 г. внос от Италия на 136000 със сигурност нереални км. :). Малко е постен откъм екстри, но пък е хечбек (което и търсех). По принцип съм фен на френските автомобили и от 2008 насам карам Renault Megan 1997 г. 2.0, 115 магарета с ГИ, и по-принцип се бях засилил в търсене на Лагуна 2 фаза 2 комби или хечбек бензин, но след няколко огледа, тестове и пазарлъци ми писна и се бях примирил че ще си карам мегана докато не се разкапе от ръжда. Съвсем случайно мернах мондеото в автокъщата на мой комшия, вечерта след работа направих бърз тестдрайв, на следващия ден една бърза диагностика и си стиснахме ръцете. Доста отдавна заглеждам точно това мондео, но все ме спираше това че не мога да намеря хечбек, а излизаха само комби или седан варианти. След като го покарах останах очарован от возията и динамиката на двигателя въпреки тежкото купе. Е имаше малко изнервящи ситуации в началото с едно гадно неоткриваемо клопане, но от седмица насам вече съм напълно доволен.
Седмица след покупката направих стандартно обслужване:
6 л. масло Eurol 5w30
Въздушен, маслен, горивен и филтър на климатика на WIX
Демферна шайба на Febi
Двата ремъка, две ролки и обтегача
Смених предни биалетки и вътрешните тампони на задна стабилизираща щанга
Преден ляв фар за мъгла беше спукан и нямаше корите под двигателя. Закупих си ги нови китайски с доста добра отстъпка. След проба за монтиране установих че това няма да е толкова лесно, тъй като колата е имала удар отдолу и гредичката на предния мост на която се хващат и двете кори беше силно извита в посока тялото на масления филтър. Ето защо липсваха и корите. Последва посещение при специалист занимаващ се с удряни автомобили да изпъне тази гредичка и да ми монтира предната малка кора след бронята. Закупих си нужните щипки и в най скоро време ще монтирам и задната (голямата) кора под двигателя.
Закупени са и задни накладки, че са на предела - чакат топло време за подмяна :). Също имам и комплект О-пръстени на Елринг за всмукателния колектор и ще последва демонтиране и почистването му както и на EGR-а и оглед на кулера, и тръбата след него, че на скобата е доста омаслено и все ми се струва че имам спукване на тази тръба (при определени условия имам чувството че губи мощност, но пък за сметка на това не виждам ясно изразени пушеци в огледалото :( ).
Надявам се не съм ви отегчил с моито перипетии. Ето 2-3 снимки на колата:

Изображение

Изображение

Тъй като пластмасата около скоростния лост беше много гадна (явно е било имитацията на махагон, но беше в отвратително състояние) се пробвах с малко фолио имитация на карбон. Като за пръв опит мисля че се получи добре:

Изображение

От обява от този форум си закупих нов пепелник с поставката за шише, тъй като моя не се затваряше, но в последствия установих къде е драмата и сега имам още един резервен :).
В сервиз ми монтираха и модул за автоматично палене на късите светлини със запазване на светкавицата, че нещо не съм свикнал на такъв начин на пускане на фаровете и все забравям да врътна копчето :).
Тъй като нямаше стелки, закупих такива които са кроени по оригиналните и учудващо паснаха доста добре.
Също си закупих и нов кожен подлакътник с работещо закопчаване, тъй като на моя това му е счупено и доста дразнещо преклопва по неравности. Предстои подмяната му, но ще бъде по натам.

Следващото, което съм замислил е монтиране на плафон над задната седалка, че е пълен мрак. Една боя на предната броня, че има ожулено и за каско няма да е добре.
В търсене съм на още един комплект алуминиеви джанти 16" или 17" и това е за сега.

PS има ли начин как да си сменя ника или модератор или админ да ми го подмени?

Re: Мондео МК3 2.0 TDCI на V.Buzev

Публикувано: 29 май 2015, 14:35
от ЯЛТА
Честита ти нова придобивка, и много и безаварийни километри да те вози безпроблемно.
Да има начин да си смениш ника, пиши на модератора.

Re: Мондео МК3 2.0 TDCI на V.Buzev

Публикувано: 01 юни 2015, 11:20
от V.Buzev
Благодаря за пожеланията и за насоката за ника. Вече е сменен и малко в момента заглавието на темата куца :).

Re: Мондео МК3 2.0 TDCI на V.Buzev

Публикувано: 01 юни 2015, 14:47
от ЯЛТА
V.Buzev написа:Благодаря за пожеланията и за насоката за ника. Вече е сменен и малко в момента заглавието на темата куца :).
И заглавието може да се промени, поне първото.

Re: Мондео МК3 2.0 TDCI на V.Buzev

Публикувано: 07 юни 2016, 01:30
от V.Buzev
Отдавна не съм ъпдейтвал тема а има доста промени по колата :). Да започнем с кожен подлакътник:

Изображение

Плафон с повечко светлини и огледало с автоматично затъмняване:

Изображение

Стопове от последния фейслифт, фолио на стъклата на задните врати и ветробрани Хеко на предните:

Изображение

Джанти 17" с новички Фулда Спортконтрол 225/45/17

Изображение

Ииии последното което доста ме радва смяна на панелите на таблото с такива които имитират драскан алуминий, преправяне на централната конзола и монтиране на 2ДИН китайска навигация правена специално за Форд със запазване на управлението от джойстика на волана:

Изображение

Доста мъка и преправяне падна при последната промяна, но все пак успях :). Не стана абсолютно фабрично, но не ми останаха нерви и здрава кожа по ръцете след 2 счупени панела от фокус и многократно рязане пасване на пластмасите зад кастофоня.

Очаквайте продължение :D:

Re: Мондео МК3 2.0 TDCI на V.Buzev

Публикувано: 07 юни 2016, 11:01
от dragonn2
Браво колега, много добре се е получило! Продължавай в същия дух. :D

Re: Мондео МК3 2.0 TDCI на V.Buzev

Публикувано: 20 май 2017, 19:30
от Venci00123
И как е колата колега,какво ти е мнението за нея като цяло