Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV

Мнение от mladen1984 » 21 авг 2015, 00:18

Пускам темата за колата на мой приятел(Aloiz).Която мина сервизиране при мен.И тъй като сме големи фенове на този модел няма как да не го споделя с всички Вас.Като цяло това е последния модел от горния сегмент на средния клас произвеждан от Форд в Европа.Последния седан със задно задвижване!Води се facelift 1998 и би трябвало да е изчистил доста от детските болести на предшествениците си произвеждани от 1995г.И наистина според мен има доста подобрения, но и доста минуси или по-точно странности които ще спомена по-нататък в темата.
Та както казах колата дойде при мен с доста проблеми по ел. частта (характерни за модела, а и за другите автомобили произвеждани през тези години).
За 10-12 дена отхвърлихме с бащата доста работа и то от сутрин до вечер.Но ще започна по същество от началото....
След като колата дойде при мен първото което направих е да я почистя основно за да мога да работя с кеф и на чисто...
Изображение
Изображение
Яко почистване вътре и вън със Sonax шампоан.
Изображение
И двигателя 3 пъти го мих последователно за да премахна и последното петънце прах.
Ето и готовия вид..
Изображение
Изображение
Изображение
Багажника - сортиран и подреден.
А в края на деня не се здържах и барнах пастите...
Изображение
Ето и някои от резултатите...
Преди:
Изображение
След:
Изображение
Преди
Изображение
След
Изображение
А на следващия ден запретнахме ръкави.Първото нещо беше установяване на проблема - защо не работи ABS и TCS тракшън контрола.
Изображение
Започнахме с проверка на датчиците на задните колела.И общо взето веднага стигнахме до извода,че единия е отишъл.Още повече ни разочарова факта, че и дясния беше отишъл.И преди да се юрна да търся датчици решихме да проверим и предните защото ако и там бяха отишли работата ставаше многооо сложна.За наш късмет предните бяха в нормата.Общо взето монтирахме и демонтирахме колелата отпред и отзад над 10 пъти за деня. :D
Изображение
Успоредно с това започнахме да гледаме и мотора на TCS контрола и първото което видях бе че той бе изключен.Това доста ме озадачи.?
С доста труд успях да намеря 2 задни датчика "втора ръка" и се заехме с монтажа...
Изображение
Прекарахме всичкото окабеляване и закрепихме добре.Последва пътен тест за да видим как се държи ABS системата.След първото запалване лампата продължи да свети.Но това не ни претесни.Запознати сме с принципа на работа на системата.И ни бе ясно, че тя изчиства грешката след определени км или след определен бр. запалвания.Така че зачакахме и успоредно с това оправяхме други нещо.
Нещо което трябваше да се оправи бе ключалката на предния капак.Пружината не работеше добре и имаше опасност от отваряне в движение.
Така че последва демонтаж..
Изображение
Установи се, че някога тя е била разглобявана и в последствие неправилно сглобена. И с не оригинална пружина.....
След лека интервенция всичко заспа.Ето и новата пружина..
Изображение
АБС продължаваше да свети и да не работи с което преминахме към демонтиране на куплунга под модула в двг отсека.Замерването установи че преден десен датчик не дава верига.Пак демонтаж и се оказа проблем в буксата от главината към моторния отсек.Почистване с контактен спрей и изолиране!
Изображение
Сега всичко беше наред.Включих и куплунга на TCS и се качих да врътна едно кръгче.ABS системата се оправи след няколко км и няколко запалвания *party0031* ,но TCS пак светваше и не сработваше.Или иначе казано колата въртеше гуми при рязко подаване на газ.
Оставихме всичко и за отмора решихме да почовъркаме нещо друго..
Така, че почистих дебитомера със спрей за карбуратори на ABRO.И веднага усетих разликата във вървенето....
Изображение
Възстановихме и гуменото окачване на резонатора на въздуховода(което липсваше).
Изображение
Едно от нещата което ни дразнеше беше счупената долна част на таблото."Колегите" които са слагали аларма на колата бяха счупили всички уши и буха навили яки видии като при франкенщайн.Още един път се уверих, че хората които слагат аларми са "хал хабер".Или пълни аматьори. :x
Баща ми започна с изграждането на жилава пластмаса към която щяха да се закрепят двете основни видии на барчето под волана.
Изображение
Възстановихме и счупена пружина на лостчето за отваряне на предния капак.Сега то се връща в изходно положение след отваряне.
Изображение
Проверихме и състоянието на запалителната система.
Изображение
Кабелите и двете бубини бяха в перфектно състояние.А ето и как трябва да изглежда една правилно работеща свещ.Това говори и за правилната работа на двигателя.
Изображение
Изображение
Следваше демонтаж на арматурното табло за да се види защо няма сигнализация за ниско ниво на антифриза.
Изображение
Ето го разкостеното табло.
И демонтажа на отсека със сигналните лампи.
Изображение
Естествено установихме че няма монтиран свито диод(със стрелката).
Последва намиране на подходящ такъв и запояване на върху платката.Оставаше да се намери и датчик за казанчето на антифриза.Хубавото беше че върху него беше предвидено място за такъв датчик.
Ето и малко снимки на интериорен хаос.
Изображение
Изображение
Реших и да консервирам двигателя с Sonax, като преди това обработих някои части с термо лак.:
Изображение
Изображение
Изображение
Волана бе захабен и се нуждае от претапициране, но реших да го съживя.
Преди
Изображение
След
обработка и очистване...
Изображение
А ето и специално изработената пластмасова планка от баща ми.От капак за акумулатор на "Транзит":
Изображение
Изображение
Ето и двете гнезда на видиите на жабката.
И готовия резултат:
Изображение
Изображение
Вече всичко е стабилно и не мърда.
Изображение
Допълнително укрепих и нишата за карти на лявата врата чрез вграждане на шайба към повреденото гнездо за видия.
Изображение
На следващия ден прекарахме кабелите от светодиода сигнализиращ за ниско ниво на антифриза към двигателния отсек.Използвахме съществуващи кабелни трасета и се вързахме към "маса" на купето.
Изображение
Като под клемата почистих за по-добър контакт(както и самата клема).
Изображение
Ето ги и кабелите отиващи към разширителния съд.
Оставаше само да намеря датчик за нивото.А между другото свалихме мотора на TCS и се оказа че той някога е бил разглобяван.
Изображение
Последва разсглобяване, сглобяване, почистване на потенциометъра и корекция и сравняване с този на моето скорпио.
Изображение
Изображение
Поставихме го.Почистихме куплунзите и пробвахме.И какво си мислите че стана? :D :D :D Работиииии *00143*
Много се накефих.
https://www.youtube.com/watch?v=R0y0UABbS7g
И отново почистване....
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Следваше промивка на охладителната система и зареждане на нов антифриз. За промивката ползвах това..
Изображение
Малко форсаж на място за загряване....
Изображение
Изхвърлих течността преди да снимам, но общо взето беше страшна боза.Явно е карана преди с вода и то не дестилирана.
Изображение
Следваха и няколко промивки с чиста вода и наливане в системата на новия антифриз.Разреден в съотношение с дестилирана вода за под -35 градуса.Цялата система е около 7,5 литра.
А това е антифриза.
Изображение
Съда беше тъмно кафяв за да го почистя използвах рецептата на Ицо Горския - "Кислол" + морска сол и много клатене на казанчето.Резултата бе на лице и след запълване с новия антифриз вече се виждат ясно деленията мин макс.
Изображение
При скорошно пребоядисване на бронята някой беше изпръскал въздуховода и предпазните капаци в сив цвят.Това много ме дразнеше и за това...
Изображение
... взех черен спрей с пластификатори и ...
Изображение
Изображение
Намерихме и датчик за ниво на антифриза...Той отчита чрез задействане на рит ампула и магнитен поплавък в резервоара.Той е сух и няма съприкосновение с флуида.
Изображение
И монтаж.както казах хубавото бе, че резервоара бе предвиден за монтаж на такъв датчик.От 1995 до 1997 този датчик е сериен за всички скорпиота.А през 1998 решават да го премахнат.За мен това е меко казано странно.!??Същото става и при мондео Мк3.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Проблем с работата имаше и "темпомата".Системата за автоматично поддържане на зададена скорост.След почистване на контактната система и моторчето на жилото и тя сработи.И то безупречно.
Изображение
След монтажа на заден спойлер капака се отваряше трудно и след падането няколко пъти върху главата ми решихме да натегнем пружините.с помощта на колани- тресчотка за товар над 8 тона опънахме пружините и ги застопорихме на желаното място и позиция.
Изображение
От поз.1 отидохме директно на оптимума - поз. 2
И едно дистанционно отваряне чрез препрограмиране на моето дистанционно. :D
https://www.youtube.com/watch?v=cDKKrMPx1xs
Изображение
Почистих и смазах със контактен спрей и шкурка куплунга и пистите на задния ляв стоп.В него беше влезнала влага и даваше лош контакт, оттам и по слаба светлина на габарита и стоп крушката.
Не ми харесваше и как свети едната лампа на регистрационния номер.След демонтажа се показа това...
Изображение
Изображение
И вече нормално и равномерно осветяване.
На лявата кора на предната врата имаше липсващо капаче...
Преди
Изображение
След
Изображение
Смених и лампата за осветление на ключа за вкл. на фаровете.Сериозен проблем при всички скорпио - често изгаря.
Изображение
И малък тест на всички системи.Вече всичко работи ABS TCS системите, сигнализация за ниско нива на охладителната течност(антифриз), ниско ниво на системата за измиване на предното стъкло, airbag, темпомат.
https://www.youtube.com/watch?v=soFjKpXEJdk
Проверихме състоянието и нивото на маслото в диференциала и скоростната кутия - без проблем, бистро и в нормата.Долях само масло Dexron III в хидравликата на волана, което бе спаднало чрез течове от хлабави скоби на маркучите.
Ето и малко снимки на характерни за модела неща...
Изображение
Нови панти и закрепване на багажника при модела 1998 с което се увеличава височината на бравата.И се намалява риска от контузии на главата. Вляво 1998, а в дясно 1995 модел.
Изображение
Нови задни светлини.
Изображение
Изображение
Перфектния двигател(динамика,въртящ момент,разход) монтиран от 1996 до 1998 - 2,3 147 к.с.
Изображение
Нова предна броня, радиаторна решетка, фарове без хром рефлектори.
Изображение
Отвори за обдухване, охлаждане на спирачките.
Изображение
Среден подглавник
И среден нагръден инерционен колан
Изображение
Странични въздушни възглавници.
Изображение
Изображение
Изображение
И малко снимки на компанията...
Изображение
Изображение
Остават още някои дреболии и настройки до предаването и на собственика.И от там яко кеф и газ *smilieicon_ford*
Изображение

Потребителски аватар
dragavelcho
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 13 мар 2009, 15:22
Модел на автомобила: ford scorpio 2.0 87' ford focus 1.8 Tddi 00' ford fiesta 1.25 16v 96'
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV

Мнение от dragavelcho » 21 авг 2015, 01:00

Много хубава тема и поздравления за свършената работа ;) Преди имах Скорпио 87 набор 2.0 и много ме радваше,но за съжаление ръждата не прощава.Двигателя беше над 500К и никога не беше отварян и си работеше на 6 до последно.Много жалко че вече не ги произвеждат,ако намеря читав Скорпион бих го взел без да се замислям.А и задното си е задно хахаха :D
Scorpio 2.0 OHC 1987
Ford Focus 1.8 Tddi 00'
Ford Fiesta 1.25 16v 96'

Потребителски аватар
furcy
потребител
потребител
Мнения: 369
Регистриран: 11 юни 2005, 16:32
Модел на автомобила: Volvo S60 '11 2.4 D5
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV

Мнение от furcy » 21 авг 2015, 08:36

Поздравления - страхотна работа
Изображение

Потребителски аватар
Bijutera
потребител
потребител
Мнения: 1850
Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV

Мнение от Bijutera » 24 авг 2015, 23:01

Пич, невероятен труд си хвърлил, евала! Колата е трепач! :!: :!:

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV

Мнение от mladen1984 » 26 авг 2015, 19:37

Останаха последни леки доработки по ел. инсталацията.
Много ме дразнеше несветещата лампа на ключа за запалването, така че след набавяне на необходимите материали вече е така..
Изображение
Изображение
Сменихме и изгорялата крушка на жабката.Задължително с Osram - оригинал
Изображение
Изображение
Нещо което ми направи впечатление през нощното каране бе, че не светеше индикацията на бутоните за отопление на предното и задното стъкло!
Изображение
От форд не са използвали светодиод, а обикновенна крушка.И тя след време изгаря.
Самото разглобяване на бутоните е много пипкава работа и доста изнервя.Но крайния резултат е важен.Върху самата крушка се слага зелен прозрачен термо шлаух, който придава зеленото сияние.
Изображение
Изображение
Проверка преди монтажа...
Изображение
И.....
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV

Мнение от Eastbourne » 26 авг 2015, 23:07

Браво. Хората по света снимат и правят предавания от такъв труд

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV

Мнение от mladen1984 » 04 сеп 2015, 21:18

Колата вече е на 100% и по думите на собственика и е "самолет". Стискам палци за дълга и безаварийна експлоатация. _friends_
Ето малко снимки от предаването и.....
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV

Мнение от mladen1984 » 17 май 2016, 20:57

Да повдигнем малко темата като направим едно "TUV" че на колата и през тази година, плюс някое и друго подобрение(екстра).
Малко си "поиграхме" с жиците, сменихме едно модулче, взехме едно дистанционно, поиграхме си с едно обучение и колата вече има оригинално дистанционно с отваряне, двойно заключване и автоматично отваряне на капака на багажника.
Изображение
Ето го и тъй важния модул.
Изображение
А липсата на касетофон, по желание на собственика компенсирахме с оригинално радио от Скорпио 1996
Audio 2006R
Изображение
"R" идва от "падащ панел" :D
Изображение
Ето и пробата на новото/старо дистанционно....
https://www.youtube.com/watch?v=Z_go_CZXcdk
Друго с което започнахме да се занимаваме бе неспокойната работа на мотора и сивия пушек появяващ се от време на време през ауспуха.Първото което реших бе да проверя системата за грешки през OBD и съответно почистване и ревизия на всички датчици участващи в горивния процес.
Изображение
Изображение
Премахнах целия всмукателен тракт за почистване на датчика и въздуховодите.
Изображение
Задължително почистване и на дросела.
Изображение
В процеса на работа се установи и свали блокирал компресор на климатичната инсталация.
Изображение
Изображение
Мястото на компресора е на много е......но .....място.Над предния мост, между катализатора и кормилната колона. :x
Изображение
А след свалянето на стария компресор идва ред на монтирането на нов, с предварително прогонени болтове и нови уплътнения.
Изображение
Типа на новия компресор.
Изображение
При блокирането на компресора се е получило разтягане на пистовия ремък с 15мм и от там се е влошила работата му.При махането му се установиха интервенции върху шайбата на коляновия вал, от по предишни майстори!? :x
Изображение
На етап съм търсене на ремък......
А ето го и монтирания компресор....
Изображение
Продължаваме с почистването на основните датчици и възли.Естествено с подходящи материали.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Смяна на филтъра на картерните газове в кутията на въздушния филтър.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV

Мнение от mladen1984 » 20 май 2016, 19:42

Колебаех са за ремък между Gates и Continental.Но накрая се спрях на все пак избрах.Отзивите бяха по-добри.
Изображение
А ето и вече монтиран на шайбите...
Изображение
Поради проблем с електрониката (електронния блок) на TCS (тракшън контрола) и перманентното му сработване, взехме решение да игнорираме мотора( на ТСS ) и с ново жило да преминем към дросела.
Изображение
Най-кофти момента бе прекарването на новото жило към купето и монтажа на уплътнението му.Много трудно място обединяващо около себе си тръбите на ABS и EGR системата.
Изображение
За трудно достъпни и тъмни места, където трябва осветление си изработва специално такова....
Изображение
Вече сме с ново жило и нормално поведение на педала на газта.
Изображение
Проблем имаше и с ръчната спирачка.Доста беше "хлабава".Хващаше чак на крайния зъб.Поради факта, че и преди се бяхме сблъсквали с подобен проблем не беше трудно да открием причината и да отстраним проблема.
Ето и жилото на ръчната - свалено, ревизирано и натегнато.....
Изображение
Изображение
Реших да почистя и горивната система....
Изображение
Малко да лъснем и купето....
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Scorpio 2.3 1998 с инспекция като пред TUV

Мнение от mladen1984 » 31 май 2016, 17:24

Да покажем как се развиват нещата до момента......
Покрай различните смени и ремонти естествено ми остана време да се позаиграя с едно машинно пастиране и полиране.Страст ми е.Обичам чисти коли. 8)
Изображение
Преди самото пастиране почистих всяка гънка и ниша.Както и всички улуци и канали.Места където може да се запуши с листа и кал.
Изображение
Изображение
А това е вече след като сме полирали на ръка.
Изображение
Изображение
Изображение
След измиването забелязах, че има места които трябва да се обработят.Но го оставям за по нататък..
Изображение
След почистването отделихме време на АС инсталацията и отидохме да я заредим.След процедура по вакумиране, извличане на влагата от системата и зареждане вече гордо може да заявим, че имаме яка студова машина!1000г фреон и проба 1,5 часа.
Изображение
Изображение
Изображение
А след пороя над Пловдив ето и ефекта на пастата...
Изображение
Сложих и едни нови чистачки, че старите скърцана и при дъжд...
Изображение
Изображение
А най-сериозния проблем който решихме беше свързан с тези части.
Изображение
Това е първото скорпио на което попадаме с тотално износен съединител.И то не само феродовия диск, а и цялата система беше в трагично състояние.Педала бе адски твърд при натиск, отделяше в крайно горно положение и буксуваше при ускорение на 3 и 4 предавка.Тотална щета.След много търсене и оферти с адски надути цени намерихме подходящите части. (стигна се и до оферти на "Закс" - 1600лв :evil: )
Ето ги и новостите.
Изображение
Изображение
Изображение
За цената на маховика, който е демферен няма да коментирам - 1300лв.Но той слава Богу се оказа читав.
Изображение
МТ75 - класиката.
Изображение
След смяната колата се кара като чисто нов автомобил.Даже ми е странно плавното, меко натискане на съединителя и отделянето в долната част.Абе кеф.
Доливаме и течност в спирачното казанче, защото лагер помпата черпи от там.До max..
Изображение
Дойде момента да се позабавлявам с праговете.Общо взето без да се чудя взех шлайфа с камбаната за чистене на метал и го захванах.....
Изображение
Той и преди беше правен, така че почистих старите остатъци от кит и обработих с преобразувател на Вюрт. После дупките които не бяха много големи запълних с фибро кит.
Изображение
Изображение
На следващия ден третиране с антикор и съхнене.....
Изображение
След изсъхването - шприц кит.
Изображение
И боя
Изображение
Свалих и задния стоп, че беше станал аквариум.Отлепване на рефлектора от основата.почистване от вътре за да се махне цялата флора и фауна.Полиране отвън с водна шкурка и пастиране.И залепване с "FT101".
Изображение
И като за край - монтиране на измитата и обезмаслена кора под двигателя.За технически правилен монтаж закупихме от МП оригиналните крепежи.
Изображение
Изображение
И една финална фото сесия из серпентините на хижа Здравец.Както и една близка среща с Кадилак.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта