Scorpio 2.0 1995 ел. реставрация
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Scorpio 2.0 1995 ел. реставрация
Ще се опитаме да съживим още едно скорпио.На първо четене се оказва че ситуацията му е много тежка.Отказ на много системи и основни възли.Пълен крах на инсталацията около двигателя.
Малко четене на грешки
Изводите - 10 грешки(разлики в параметрите на много датчици)
Всичко започва със сваляне на смукателния въздуховод преди колектора.
Перките не работят и трябва да се установи защо.....Започваме от куплунга на силовото реле.
Проверка на кондензатор.
Преминаваме към пълна смяна на инсталацията от ЕЕС V до всички възли в двигателя...
Основния куплунг почистен и третиран с контактен спрей преди включването...
Куплунга на релето на охлаждането, както и цялата инсталация се разпадат.По-точно пада изолацията. Решихме да проследим кабелното трасе в какво състояние е навътре по гредата....
Преди това завършихме инсталацията на високото напрежение и датчиците.Пълна изолация и подсигуряване със специални водонепромукаеми тикса, шлаух, и изолация.
Трагично беше състоянието на кабелния сноп след релето на охлаждането( перките)!! От напуканата изолация в комбинацията с влага и опиране на "маси" и "+" се е получило това.........
В следствие на това имаше проводници които се държаха само на една жичка....Опасността от запалване е била реална!
Започваме с възстановяването.....
Малко четене на грешки
Изводите - 10 грешки(разлики в параметрите на много датчици)
Всичко започва със сваляне на смукателния въздуховод преди колектора.
Перките не работят и трябва да се установи защо.....Започваме от куплунга на силовото реле.
Проверка на кондензатор.
Преминаваме към пълна смяна на инсталацията от ЕЕС V до всички възли в двигателя...
Основния куплунг почистен и третиран с контактен спрей преди включването...
Куплунга на релето на охлаждането, както и цялата инсталация се разпадат.По-точно пада изолацията. Решихме да проследим кабелното трасе в какво състояние е навътре по гредата....
Преди това завършихме инсталацията на високото напрежение и датчиците.Пълна изолация и подсигуряване със специални водонепромукаеми тикса, шлаух, и изолация.
Трагично беше състоянието на кабелния сноп след релето на охлаждането( перките)!! От напуканата изолация в комбинацията с влага и опиране на "маси" и "+" се е получило това.........
В следствие на това имаше проводници които се държаха само на една жичка....Опасността от запалване е била реална!
Започваме с възстановяването.....
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.0 1995 ел. реставрация
Собственикът или е много смел или ..., щом при това състояние на кабелите е карал колата.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.0 1995 ел. реставрация
Напълно нормално състояние за инсталация на Форд от тия години. Даже доста е изкарала. Не е до собственик-просто няма сервиз, дето да се наеме да го прави това.То всичко е леш вътре в снопа.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.0 1995 ел. реставрация
следя темата с интерес,харесва ми че се занимаваш и помагаш на хората и им връщаш настроението
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.0 1995 ел. реставрация
Работата продължи до пълна ревизия на релето включващо перките на охлаждането.Пълна профилактика и тест на място.
Ето това беше състоянието в спомагателната кутия с предпазители и релета.Майсторите от кварталните сервизчета си бяха оставили ръчичките.Тука с червения кабел е взето директно захранване за климатика.Което накратко ще рече, че при всяко палена, компресора се включва, без да е принудително включен от бутона в купето.Това пък от своя страна довежда до претоварване на системата, по-висок разход на гориво и ток и в комбинация с неправилното охлаждане да губене на антифриз през клапана на капачката.
След нашата намеса всичко е възстановено и ето така изглежда сега....
Особено внимание трябва да се обръща при почистването на пространствата около кутиите с предпазители и релета.От падналите листа и кал могат да се запушат дренажните отвори и кутиите да се напълнят с вода.Това е пагобно за електрониката..
Вече провереното реле е затворено и разположено на ново място защитено от вода и мръсотия.
Изолиране на тръбите към изпарителя на гозовата инсталация за да не нагряват вече ремонтирания кабелен пакет.Изолацията намалява отдаването на топлина.
Перките на охлаждането със сменена ел. част
Почистване в зоната на мястото на акумулатора и ревизия на кабелите.
Монтаж на реле заменящо повредения датчик за замръзване на Климатроника.
ремонт на пантата на единия сенник, че беше сдала багажа и висеше
Почистване от листа и мръсотия
Смяна на крушки по таблото.
И малко заигравка тук-там
Сглобяване и почистване на всички клеми и пространства около таблото
Ремонт на пепелника
И всичко напаснато
Почистване и ревизия на всички плафони по вратите..
И как беше преди.........
И след пълното почистване и "играчка" в рамките на половин ден
Ето това беше състоянието в спомагателната кутия с предпазители и релета.Майсторите от кварталните сервизчета си бяха оставили ръчичките.Тука с червения кабел е взето директно захранване за климатика.Което накратко ще рече, че при всяко палена, компресора се включва, без да е принудително включен от бутона в купето.Това пък от своя страна довежда до претоварване на системата, по-висок разход на гориво и ток и в комбинация с неправилното охлаждане да губене на антифриз през клапана на капачката.
След нашата намеса всичко е възстановено и ето така изглежда сега....
Особено внимание трябва да се обръща при почистването на пространствата около кутиите с предпазители и релета.От падналите листа и кал могат да се запушат дренажните отвори и кутиите да се напълнят с вода.Това е пагобно за електрониката..
Вече провереното реле е затворено и разположено на ново място защитено от вода и мръсотия.
Изолиране на тръбите към изпарителя на гозовата инсталация за да не нагряват вече ремонтирания кабелен пакет.Изолацията намалява отдаването на топлина.
Перките на охлаждането със сменена ел. част
Почистване в зоната на мястото на акумулатора и ревизия на кабелите.
Монтаж на реле заменящо повредения датчик за замръзване на Климатроника.
ремонт на пантата на единия сенник, че беше сдала багажа и висеше
Почистване от листа и мръсотия
Смяна на крушки по таблото.
И малко заигравка тук-там
Сглобяване и почистване на всички клеми и пространства около таблото
Ремонт на пепелника
И всичко напаснато
Почистване и ревизия на всички плафони по вратите..
И как беше преди.........
И след пълното почистване и "играчка" в рамките на половин ден
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.0 1995 ел. реставрация
Дойде реда за смяна на уплътнението на капака на клапаните.Като първото което взех беше това..
И се започна със свалянето.
Но след свалянето на бубините и свещите се установи, че има още една гарнитура за смяна...
Тази която уплътнява свещите.И след връщане на старата поръчахме комплект на друга фирма на по-добра цена.
Свещите бяха почистени...
И монтаж на новите...
И затваряне...
Малко тест за грешки..
Вече колата мърка на бензин и е станала доста по-икономична на газ и бензин.След смяната на ел.инсталацията всичко си дойде на местото.Сега се подготвя за цялостно боядисване, че италианското слънце не прощава.Ще има снимки и отзиви с новата боя.Пожелавам много безаварийни км.
И се започна със свалянето.
Но след свалянето на бубините и свещите се установи, че има още една гарнитура за смяна...
Тази която уплътнява свещите.И след връщане на старата поръчахме комплект на друга фирма на по-добра цена.
Свещите бяха почистени...
И монтаж на новите...
И затваряне...
Малко тест за грешки..
Вече колата мърка на бензин и е станала доста по-икономична на газ и бензин.След смяната на ел.инсталацията всичко си дойде на местото.Сега се подготвя за цялостно боядисване, че италианското слънце не прощава.Ще има снимки и отзиви с новата боя.Пожелавам много безаварийни км.
- aniaeg
- потребител
- Мнения: 295
- Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
- Модел на автомобила: vw passat-b3 1.8
- Местоположение: ловеч
- Status: Извън линия
Re: Scorpio 2.0 1995 ел. реставрация
Колега,с невероятен кеф чета темите ти.Ти и баща ти сте страхотен тандем.Живи и здрави да сте и ви желая успех във всичките ви начинания.
Бъди себе си,има достатъчно други
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 33 госта