Страница 3 от 5

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 22 апр 2016, 17:45
от mladen1984
Последни промени и заварена планка с отвор за болт М8.
Изображение

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 26 апр 2016, 21:02
от mladen1984
Докато обмислям идеи за свързване на новия ауспух със системата реших да почистя оригиналния накрайник. Използвах продукт за полиране на метали на "Wolfkraft". Представлява кичета и пасти с които се полират повърхностите.Преди да втрия пастите почистих нагара с водна шкурка 800, и отвън и отвътре.
Изображение
След изброените по-горе манипулации ето и крайния резултат....
Изображение
Изображение
Хубавото на тази процедура е, че така се образува защитен филм и в последствие се чисти по-лесно от сажди и мръсотия.
А успоредно с накрайника идва ред и на поредното добавяне на екстра, по аналог с другите ми коли.А именно електрификация на задните седалки.Това ще рече :
1.Вграждане на отопление в задните седалки и облегалки.
2.Вграждане на ел. регулиране на задните облегалки (по аналогия с Модела Scorpio Ghia Мк1 85-94)
За целта намерих донор, който бе така добър да ми прати средната конзола от Скорпио Мк2 ,заедно с пълната инсталация под нея.
Изображение
Изображение
Осигурени са Бутоните за подгрева ,бутоните със стрелките са с осветление и се използват за регулирането на наклона на облегалките (От Мк1),релета, както и бутон за автоматично отваряне на задния капак от купето (От Фиеста Мк4). Предвиден е и бутон "1,2,3" за инсталиране на функция памет на пасажерската седалка. :lol:
Между другото инсталирахме електронния блок управляващ автоматичното светване на фаровете, след включване на запалването.Поради факта, че китайските дневни светлини не изкарват повече от година решихме да не използваме такива.Сега вече използваме само късите светлини.Системата е направена така, че след запалване минавайки 10 сек. късите се включват.Включват се само късите, без задните габарити, без лампите по таблото и бутоните.
Ел. блока на дневните светлини е позициониран в кутийка с влагозащита IP44.Самата кутийка боядисах със шагрен.
Изображение
Изработена и боядисана бе нова закрепваща планка на акумулатора.Към нея се закрепва пластмасов протектор, който пази от влага и боклуци кутията с предпазителите и релетата.
Изображение
Не са точния цвят, но ще бъдат боядисани...
Започва се с изграждането на инсталацията......
Изображение
Изображение
И така стъпка по стъпка до пълното изграждане и прекарване от средната конзола, под мокета и към задната част на купето...
Ето и боядисаните капаци.
Изображение
Тъй като средната конзола оригинално няма отвори за бутони (за задни ел. седалки с подгрев и бутон за автоматично отваряне на багажника)трябваше да се пробият.Самото пробиване е труден процес, свързан с предварително разчертаване, белязване, разпробиване на центри, изрязване с фрези и пилене.Така, че намя да се спирам подробно върху него, само ще кажа че времето за изработка отнема около 1 ден.
Показвам крайния резултат.....
Изображение
След като я разпробихме реших черния мат да го направя гланц. Има два начина за правена на това в зависимост какъв ефект се търси.Ако се търси ефект "пиано лак" са пръска с черен спре, лак, полиране с водно, лак и т.н.Аз не търсих този ефект, а целта ми беше да направя черния мат на пластмасата в черен гланц.
Процедурата е следната:
1.Минава се с водна шкурка 400 целия детайл.Хубаво е под вода.
2.Същата процедура с 800
3.И накрая с 2000
4.Полира се с абразивна паста с машина и киче.(На ръка не става, иска обороти).
5.Полира се с полир паста или в моя случа с черна паста за пластмаси.
Ето и с оригинална на вид средна конзола(също полирана от мен, но в цвят беж).Виждат се оригиналните места за бутони и новите допълнителни.
Изображение

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 02 май 2016, 17:20
от mladen1984
Средната конзола мина "второ четене" и бе окончателно окабелена.Допълнително направихме отвори и през които укрепихме кабелите.Всичкото това се налага поради факта, че отдолу пространството е малко, а кабелите са много.Има и допълнително 2 релета.
Изображение
Изображение
а това е прясно тапицирания подлакътник.Вече с кожа абсолютно еднаква с тази на салона.И много благодарско на Краси от Севлиево за перфектната изработка. _friends_
Изображение
Изображение
А тук са вече монтираните бутони и панели за задвижването на задните облегалки.
Изображение
Изображение
Ето го и подлакътника..
Изображение
Изцяло изработена на ново основа за бутон позиция памет пасажерска седалка.И тапициране в кожа(същата като на салона).
Изображение
Изображение
Започна се с окабеляването от средната конзола към задните места.Доста нерви и труд се хвърли, защото всичко трябваше да бъде в кабелен сноп и под мокета.Усложнение имаше и поради факта, че между мокета и пода има термо и шумоизолационни панели.
Изображение
Изображение
А тук вече всичко е събрано, закрепено и облепено.
Изображение
Изображение
И вече готови!Голям кеф е....
Изображение

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 09 май 2016, 21:43
от mladen1984
След пролетното пускането в движение на люка се оказа, че има нужда някои от частите по механиката да се подменят.Бяха засегнати планките задвижващи ветробранния спойлер.Иначе всичко останало по системата функционираше безпроблемно.
Всичко започна с премахване на въпросните планки(п-профили) или поне това което беше останало от тях.
Изображение
Изображение
Изображение
Самото разкачане не е трудно.Трудно е намирането на въпросните планки.Оказа се, че те не се предлагат като резервна част.Нито в "МП" нито някъде в западна Европа.Консултирах се с фенове на модела в Англия и Европа и те ми казаха да използвам от Фокус или други модели.Също и, че при тях не се предлагали.В крайна сметка успях да намеря и то от Скорпио само, че Мк1 (1985-94) и то здрави..И то изложени на слънце и дъжд години наред.Голям късмет!Съвпаднаха с моите 1:1 Ето и сравнение.
Изображение
Преди монтажа изчистихме улуците и цялото пространство около люка.Като даже и пастирах с вакса навсякъде.Изчистих и третирах гуменото уплътнение на стъклото.
Изображение
Изображение
Планките ги грундирах с шприц кит и след това ги боядисах с черна боя.
Изображение
Изображение
След монтажа пълно гресиране с бяла,течна грес.По съвет на форд скорпио феновете от Англия!Много е важно да се гресират всички движещи се части и най-вече стоманеното задвижващо въже.
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 15 юни 2016, 06:27
от mladen1984
Дойде време да се позанимаваме с дребни забележки по външния вид.В Германия колата е била натикната в задната врата в зоната под лайсната и последвал ремонт.Обаче ремонта не е направен както трябва.И за това се налага да го пооправим.За целта махнахме лайсната и свалихме всичко до метал.
Решихме успоредно с това да пооправим и забележките по веждите.
Изображение
Използване само на качествени марки китове, лакове ,грундове и т.н.Слагам черта на "BODY"!
Изображение
Тук вече е изчистено и обработено с "Wurth"
Изображение
Изображение
Малко работа и по задния край на веждата..
Изображение
Полагане на запълващ кит и шлайфане
Изображение

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 16 юни 2016, 11:27
от 2.9
Много хубaво!Зaдните облегaлки и aз ги отигрaх нaвремето щото швaбaтa реже екстри с годините.Нaдявaм се че не редиш бутони зa рaзкош aми ще сложиш отоплениятa и електромехaнизмите,които между другото не стaвaт едно към едно но ще се спрaвиш.Не могa дa рaзберa логикaтa обaче бутоните зa отопление не зaдните седaлки дa сa отпред..?!Иво беше сложил тaкивa от мондео отзaд до тези зa облегaлкaтa и мисля беше идеaлно.

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 16 юни 2016, 22:56
от mladen1984
Ако погледнеш в темата за английското скорпио ще видиш, че там съм сложил редуктори от Мк1(Иво ми се обажда преди 2 години да ме пита как съм ги монтирал).Даже са със забраняващ бутон по аналог на задните ел.стъкла.Инсталацията за отоплението вече е пусната до отзад.В момента е наред дясна седалка с памет....Но нека първо завърша вратата и веждите.

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 23 юни 2016, 23:00
от mladen1984
Втори оглед и финишно китосване преди шприц кита.
Изображение
А тук сме с монтиран допълнителен ауспух накрайник.
Изображение
След боядисването ще свържа втория накрайник с оригиналния.За да има връзка и да не е бутафорен.
Изображение
Облепени и с първи слой шприц.Нанесен е пистолет.
Изображение
Изображение
И вече готови
Изображение
Наздраве!
Изображение

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 30 юни 2016, 22:57
от s7efani
Браво, изглежда уникално. Много ми харесват фаровете на модела :)

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 21 авг 2016, 21:09
от mladen1984
Нека да повдигнем темата.Дойде лятото и малко свободно време та се рушихме да се захванем яко с колицата. На първо време трябваше да довърша боядисването на вратата и забележките по веждите.
След основното китосване преминахме към шприц, шлайфане водно и боя.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
След боядисването с лака трябваше да са мине водно 2000 и след това с пастиране да се финишира.
Имаше 4 вида лак и аз реших да взема от най-скъпия.Мисля че литъра излиза около 100лв.Да видим колко ще изкла.
Изображение
Пастирането направих с 3 вида пасти на "3М". Ефекта е страхотен.Преди събора на 3 септември ще мина цялата кола с тях.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Следващите процедури бяха свързани с много работа и труд.А именно изграждане на нова инсталация в двигателния отсек.Това е най-болното място на тези модели(както и на повечето европейски фордове произведени в интервала 1993-1996 г).Ел. инсталацията е направена от некачествени материали и в следствие на температурата и маслените пари следва разпадане на изолационния слой на проводниците.Това е голям проблем за който Форд крият и споменават единствено в един технически бюлетин от 1997,че има евентуален проблем с ел. инсталацията при Мондео Мк1. До сега, с бащата сме сменили частично или напълно инсталациите на 10 автомобила Форд Скорпио, но всички бяха 4 цилиндрови. Сега за първи път скачахме на 6 цилиндров.
И започна разкриването на инсталацията......
Изображение
Изображение
Премахване на левия всмукателен кръг.
Изображение
поглед към С110 основния куплунг - връзка между ЕЕС V и всичките сензори и датчици.
Изображение
Изображение
Ето ги и новите кабели 0,5,075,1,00 мм
Изображение
След премахването на бандажите лъсна жестоката истина.....
Изображение
Изображение
Кабел по кабел всичко започна да се изгражда на ново....
Изображение
Термошлаух, тиксо, бандаж.....Запояване при всяка връзка.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Оправени бяха всички кабели от С110 до TFI модула и до всички датчици. Стискахме палци кабелите под рейките на дюзите да са в добро състояние.Тъй като те се намираха между двата реда цилиндри в нещо като заслон.
Преди теста реших да почистя клапата на VIS системата която сработва и се отваря над 3200 об за да подъде по-голямо количество въздух.Почистих я със спрей на "Абро".
Изображение
Изображение
Смених и филтърчето на картерните газове.
Изображение
Събрахме всички компоненти и запалихме двигателя.Резултата беше трагичен - неравномерна работа, пушек през ауспусите, глъхнене. OBD-то показа една камара грешки и най- фрапиращата беше проблем в един от електромагнитите на автоматичната скоростна кутия(A4LDE).Това ни наведе на мисълта, че проводниците пак са в основата на всичко.При изграждането на новата инсталация сме размърдали и съществуващата при което всичко е станало на ювка.Следваше ново разглобяване на всичко и даже демонтаж на дюзите.......
Изображение
Изображение
Кабели ,кабели и кабели...... ето и основния куплунг на СО2 датчиците и управлението на автоматика.Кутията е изцяло електронна и взима директно информация от ЕКУ-то чрез датчиците.
Изображение
Следващите 3 снимки олицетворяват качеството на ел. материалите вложени от Форд през 1995.Незнам кой е доставчика, но ще пратя тези снимки до централата на Форд в Koln със запитване за мнение.? :evil:
Изображение
Изображение
Изображение
Работата продължава и продължава.Новите кабели за захранване на дюзите.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
И вече сме готови :twistednew:

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 21 авг 2016, 22:26
от ЯЛТА
Браво Младене за неимоверния труд, браво и на баща ти ! Невероятни сте, и толкова търпение..................

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 22 авг 2016, 00:48
от Didibao
Колкото и да е смешно кабелите са произведени в България, а изолацията е правена от био материали, затова и се разпада така, проблема с кабелите съществува при мерцедес, опел и форд от тези години.

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 22 авг 2016, 13:39
от ЯЛТА
Didibao написа: проблема с кабелите съществува при мерцедес, опел и форд от тези години.
И Пежо 605 също..........

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 22 авг 2016, 23:38
от mladen1984
А ето така звучат нещата.....
https://www.youtube.com/watch?v=z_uJrY1ivdg

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 23 авг 2016, 08:22
от gorskiq
Ще взема една туба бензин и ще дойда да послушам малко музика... :D

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 24 авг 2016, 09:32
от mladen1984
То се е видяло, че ще правим и пасажерската седалка с памет.Така че започваме да набавяме необходимите мАтриали....
Ел. шаси с моторчета с вградени в тях потенциометри и управляващ блок.
Изображение
Колата е от най-ранните модификации (сглобка 1994) и без "глобално затваряне" и естествено това не ме кефи.
Ето ги и модулите които ще разрешат проблема....
Изображение
Те са съобразени че трябва да управляват и паметта на седалките и огледалата.
За по лесна работа решихме да си направим и схемичка......
Изображение

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 25 авг 2016, 10:41
от didon80
Страхотна работа сте свършили , скорпиона е станал по-добре отколкото някога е бил слизайки от поточната линия. Трябва да изпратите проекта на някои от предаванията по тв за направата на такива произведения на изкуството. Поздравления за старанието и постигнатите резултати.

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 25 авг 2016, 18:05
от mladen1984
Мерси, радваме се че хората ни оценят труда.Всичко се прави с много страст и мерак!

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 25 авг 2016, 21:39
от stela44
На мен ми е интересно, толкова труд и толкова обновления, каква е крайната цел на автомобила? Продажба като антика или лично каране?

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 26 авг 2016, 19:45
от mladen1984
Само и единствено лично *00143*