Страница 5 от 5

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 21 окт 2017, 10:51
от Ivaylo Georgiev
Младене, постоянството ти и методичността към скорпионите са епични! Красота!
Нещо видеото не се показва: This video contains content from UMG_MK, who has blocked it on copyright grounds.

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 08 дек 2017, 21:07
от mladen1984
Малко да поглезим "косито" - добавка на Бардал за повишавана на октановото число на бензина. И затапвам с 99 октанов. :mrgreen:
Изображение
Изображение

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 06 яну 2018, 23:35
от mladen1984
Вече "Косито" е с подгрев на задната седалка и облегалки. Донор стнаха 2бр предни седалки „купени на символична цена". За което съм благодарен на Даниел, който ми посочи обявата.Пускам малка част от снимките по проекта, 3 (три) дни бяха нужни за да се достигне до готовност и тест.Монтирани са и оригиналните стелки. Работата заспа!
Изображение
Изображение
Изображение
стелките са направени от дебел текстил и отдолу са покрити с противохлъзгаща гума.Взех ги втора употреба, но в много добро състояние.Единствено отдолу имаше износване на места на гумения слой, който аз ремонтирах. От горе са перфектни.Контурни са и лягат точно по формата на пода.Имат и места за закрепване чрез крепежи,които не съм купил още....
Изображение
Изображение
Изображение
Това на по-горните снимки е облегалката (едната) и реотана.Показвам как се разтваря и подпъхва нагревателния елемент в зоната между дунапрена и кожата.
Изображение
Това е седалката и двата седалищни нагревателя -единия е от Скорпио, а другия от Мондео Мк2.От мондеото е по-малък поради по малката площ на седалката.
Изображение
Изображение
Изображение
След монтажа на тапицерията всичко трябва да прилепне и да се изпъне, така че нагревателя да не личи.Пробих и два отвора в предната долна част през които изкарах кабелите.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Показвам снимки на интериора и средната конзола където позиционирах бутоните за включване и изключване на отоплението.Бутоните са дублирани спрямо оригиналните, които се използват за отоплението на предните седалки.В чуждестранните форуми някои колеги ми направиха забележка, че съм ги позиционирал на трудно-достъпно място за включване от страна на задните пътници, но презумпцията е че тези неща се управляват от шофьора и той трябва да манипулира с тях.
На етап завършване е и пускането в експлоатация на пасажерската седалка с функция памет в 3 позиции.За целта намерих шаси от английска кола.Там шофьорската седалка е дясна и със нужните мотори с памети.Намерих и мотор с памет от въпросните донори, който ще прехвърля към тази седалка.Ето и какво се мъдри за момента.....
Изображение
Изображение
Изображение
Ще се наложи да се преправи инсталацията на седалката защото има различия в електронната схема на управляващия блок и централния блок.Като цяло сравних седалката с тази на мерцедес W220 (s 400)и се оказа, че тежи колкото и на скорпио mk2 - 32кг. И си е бая тежичко да се мъкне напред-назад.....

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 10 яну 2018, 09:52
от mladen1984
Новата инсталация на седалката се направи.Поставени бяха нови букси и работата продължи.Свалихме обикновенната ел. седалка и разтворихме кожата в зоната на зъбното зацепване задвижващо облегалката.На снимката се вижда редуктора, който е без функция памет.
Изображение
Изображение
Ето ги и двата редуктора.С памет и без.Единия има потенциометър, който запомня позициите на регулиране.Или по-точно получава данни от управляващия блок в каква позиция да застане.
Изображение
Това пък е шасито на седалката, пак с мотори без памет.Демонтажа и респективно монтажа е много сложен и отнема доста време.Това се дължи на трудоемкото развиване на крепежите му.
Изображение
Това е дъното на седалката и мястото през което излизат кабелите за отоплението,помпата на лумбалната опора и управлението на моторите.
Изображение
Долните снимки показват вече готовата седалка с новото шаси.Всички мотори са вече с памет и в предната част е поставен блока, който управлява сигналите за паметта.Между тях е прекарана новата ел. инсталация и жилото за натягане на колана /srs системата/.
Изображение
Изображение
Седалката бе тествана предварително и третирана с препарат за поддръжка на кожата на
"Koch".
Изображение
Изображение
Въпросната функция "памет" е сложна система включваща редица блокове, които работят в паралел.Всеки който си мисли, че само се включват няколко букси жестоко се лъже.Ето тук показвам къде сме позиционирали "мозъка" на системата.
Изображение
И ето как действа....
https://www.youtube.com/watch?v=h_KOf8gBncY
https://www.youtube.com/watch?v=vYoyz9juMno

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 10 яну 2018, 18:00
от Conan_1
_friends_ Браво Младене не спираш да ни изненадваш! Остана ли нещо което да липсва като екстра или функция все още? :D:

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 12 яну 2018, 00:05
от mladen1984
Регулируемо задно окачване - "Нивомат".Но мисията е много сложна, клоняща към невъзможна..... :D

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 12 яну 2018, 16:00
от Ozzie
mladen1984 написа:
12 яну 2018, 00:05
Регулируемо задно окачване - "Нивомат".Но мисията е много сложна, клоняща към невъзможна....
Те хората зорлем го махат, ти искаш сам да си усложняваш живота.... :D:

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 09 мар 2018, 08:03
от mladen1984
Първоначално мислех да запазя външната визия на автомобила.Иначе казано със елементи на екстериора(фарове, стопове и т.н.) от първо поколение 1995-1997.Но постепенно нещо ме жегна, пък и попаднах на фейслифтови части с почти перфектно състояние...
Започнах с решетката на радиатора и плавно преминахме към задните стопове.Тези на снимките по-долу са от последните модификации 1998
Изображение
Изображение
Тези 3 елемента бяха подложени на щателно почистване отвън и отвътре.Специално внимание бе обърнато на полирането на външната пластмаса.
Изображение
Електропроводимата мрежа бе почистена,както и контактната система на всяка фасунга.
Изображение
Един от най-интересните моменти бе изграждането на инсталация за допълнителен стоп сигнал в средния елемент.Идеята дойде след като забелязахме грешка допусната от Ford в процеса на проектирането на фейслифтовия стоп.На снимката долу се вижда, че крайните фасуги са бели и в тях влизат само крушки от типа 5/21W (на тях е щамповън вида на този тип крушка) а реално инсталацията на фара е пригодена само за светлита габарит 5W. Странна работа!!!
преработихме инсталацията на фара, пуснаха се две допълнителни букси(за лявата и дясната страна) и кабелите се прекараха по съществуващете кабелни трасета през капака на багажника към купето.От там се взе сигнал от съществуващите стопове (лявият и десен краен елемент).
Изображение
Изображение
Резултата след смяната на задната визия е следният:
Изображение
Изображение
А ето и как изглежда с натисната спирачка, без да са включени габаритните светлини.
Изображение
Втората част от фейслифта бе смяната на предните фарове с по-новите, пак от модел 1998. Имах два, като единия подарен ми от мои приятел и съфорумник (Иво Conan_1).Подарения ми фар бе от английска кола, но успях да заменя съответната(за ляв фар) част и успешно го преправих.Предмонтажната подготовка включваше основно почистване вътре и вън. Внимателно почистване на рефлекторите с мек,леко влажен памучен парцал, нови LED крушки на габаритите, нови халогенни крушки Н1 на дългите светлини и H1 ксенон система 6000К на късите.
Ето ги в завършен вариант..
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 11 мар 2018, 01:30
от Conan_1
Супер са Младене ! Много се радвам че фарчето е влязло в употреба ! _friends_ Определено ще му паснат страхотно на дзвера _friends_

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 29 апр 2018, 22:49
от mladen1984
Преди монтажа на фаровете дойде така желаното уплътнение за десния фар.Пак голяма благодарност към Иво Бояджиев, който успя да ми го достави от Англия за символичните 12 паунда.За сравнение тук в МП искат 109лв с доставка от Германия.
Изображение
Изображение
Така изглеждаше старото....
Изображение
А така е с новото...
Изображение
Демонтаж на старите.....
Изображение
Макар и в перфектно състояние, старите отиват в архива...
Изображение
И с новия фейслифт "поглед" :D
Изображение

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 04 май 2018, 00:02
от Conan_1
_friends_ Браво ! Много се радвам че се развива колата и как се оформя като визия! За похвала си както винаги :)

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 27 юли 2018, 20:19
от mladen1984
Смених водния радиатор.Мъките по намирането му могат да се опишат на дълго и широко и затова няма да изпадам в подробности.Водния радиатор на косито е характерен с това, че не е взаимо-заменим с тези от другите скорпове. Има си характерни особености и допълнителни щуцери. В западните форуми пише как да се преправи радиатор от стандартен 2,0/2,3 скорп към коси, но това мен не ме устройваше. Така или иначе успях да се сдобия със здрав, втора ръка. Нови неоригинални няма на пазара, а в МП цената е над 1000лв.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 03 ное 2023, 13:16
от tafitove
Здравейте! Имам същия салон монтиран на Skorpio ot 86'. Имате ли инсталационна схема за седалките и има ли начин да се свърже? Благодаря!

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Публикувано: 03 ное 2023, 16:25
от ivchotr
Ако се обръщаш към последния писал в темата преди теб, по-добре му пусни лично съобщение. Защото за последно е бил активен във форума преди почти година, а в тази тема е писал за последно преди повече от пет години и вероятността да я погледне е твърде малка.