Focus C-Max 1,6 TDCi
Публикувано: 12 авг 2017, 21:35
Амиии... здрасти и от мен, Тихомир се казвам, от Варна. С Форда сме заедно от 30.03.2016 г.
Тръгнах за Тойота Авенсис комби, пробрах се с Форд.
Като оборудване е най- базовата версия. Има един климатик, едни предни ел. стъкла и нищо друго. Няма дори и халогени за мъгла.
Купувах го от Дупница, ноФФносс от Италия (поне няма фатални ръжди и гнилочи по купето), предишен собственик "Hertz". Пишеше го в италиянския талон, а на сенника на шофьора все още има лепенка, която напомня, че водача е отговорен за щети причинени на трети лица, ако автомобила е управляван от неупълномощен водач (или няк'ва подобна глупост)- не знам, как се урежда правно наемането на автомобил.
Докато си беше в автокъщата, на предния джам се мъдреше 66 Kw (мислех си - в ниския данък съм), да ама не! Като си го докарах у дома и почнах да ровя проверки по VIN и пр. попадам на "двигател - 80 kW". Ко? Не! Ама да! Извадих нашенски талон, намерих коя буква показва киловатите, гледам в оригиналния талон - верно бе, 80 kW. К'вото такова. Поне гражданската е с около 50 - 60 лв. надолу, спрямо стария котурник, та кинтите от ГО в данъчното. Дето се вика, неизбежно е.
Предисторията:
Преди него имах за малко повече от 2 години Бенц Ц-клас, 2,2 чист дизел (никога повече дизел без турбо!).
Само му името му беше Мерцедес, но няма нужда да ви занимавам с подробности. Та накратко - Мечо почна да прави проблеми. Къде сериозни, къде не толкова и бях решил да го сменям. В крайна сметка, да се дават трицифрени суми за ремонт на автомобил дето струва малко над 1000 лв. сякаш е прекалено. И в един хубав мартенски ден в сметката ми се появи съвсем неочаквано една сума, нито много голяма, нито много малка (ама тя и държавата трудно се разделя с големи суми. ) и се взе решение - ще се сменя МПС-то.
Та тръгнахме трима души да гледаме Тайоти от близки и далечни крайща на родината. Три дни имахме на разположение, ама нито една не ни хареса. И така, някъде към обяд на втория ден се озовахме в Дупница. Вече бях почнал да поддавам на идеята, да се купи сносен автомобил, до опрделена сума, а не толкова да се държи на марка и модел. И попаднахме на Фордчето. Отвън изглеждаше запазено. Вратите се затавярха като хладилник "Bosch", т.е. не им трябваха шутове и др. нетрадицинни способи. Салона също изглеждаше свежо... Двигателя запали от раз, работеше добре. Работеха му и останалите екстри, колкото и малко да бяха. И така, попадна в списъка с други коли. Оставаше още една вечер и още един ден да избера нещо и да се приберем обратно, иначе щяхме да сме загубили три дни по пътищата, а не се знаеше, кога пак ще имам достатъчно време за обикаляне. На третия ден пак огледахме набелязаните каляски + още някоя друга и везните натежаха в полза на Форда. Направихме пазарлъка, оформихме документите и по обратния път.
Първата магария я усетих след София. Бяхме спрели за пиш- пауза и чувам от към мотора едно ритмично "фъс- фъс- фъс". Отворихме капака. Идваше от някоя от дюзите (при обслужването се оказа дихтунгата на едната дюза). Докато се суетяхме даже и пътна помощ се появи, но като видя, че не може да ни помогне си обра крушите, а ние взехме решение да продължим така, пък каквото сабя покаже. Е, докара ни до вкъщи, паркирах я и до вкарването в сервиза за обслужване не съм я пипал.
На 13.04.2016 г. ѝ направих сефтето - вече обслужена, с отстранени забележки и т.н. от тогава всеки ден съм с нея. Повече, какви ремонти са правени и кога, може да се види в carspending в раздел "Разходи". Бих казал, че ремонтите които са правени са неизбежни при автомобил на 14 години. Цените, поне за мен са приемливи. Надявам се, скоро да не излиза нещо голямо. Решил съм да сменя задните дискове и накладки, но сигурно ще стане, като дойде време за предните накладки.
Като резюме:
Харесва ми, че е запазена. Долу- горе икономична (спрямо предишната), пъргава е (колкото ми трябва). Позицията на седене. Визията- има нещо пленяващо в снижаващата се линия на покрива, пропорциите в размерите на вратите, раздутите калници...
Не ми харесва, че багажника е относително тесен. При широчина на автомобила от малко над 180 см., багажника е малко над метър и не ми е много удобен, когато трябва да товаря велосипедите, когато тръгвам на дълъг път.
И за накрая, малко снимки:
Лятото на 2016 г., с. Могилица, Смолянско
Изгрев, на път за работа:
На Шипка, V.2017 г.
P.S. Тези хлътвания на праговете (има го и на десния) са така, откакто я взех. Боята не е одрана, просто е хлътнала. Може да е от подемник, може да от транспортиране с автовоз, неиде по пътищата. Не ми пречат, а след като преди няколко години направих едно Пежо 306 тотал щета, съм решил, че колата ще служи на мен, а не аз на нея. Ремонтирам само това което е належащо или свързано с безопасността.
Единствено съм сложил фолио на стъклата (10 лв. от LIDL ), 'щото с тез' стъкла големи е направо като аквариум и като я напечеше слънцето...
P.S.P.S. Дано не съм ви оттегчил от четене.
Тръгнах за Тойота Авенсис комби, пробрах се с Форд.
Като оборудване е най- базовата версия. Има един климатик, едни предни ел. стъкла и нищо друго. Няма дори и халогени за мъгла.
Купувах го от Дупница, ноФФносс от Италия (поне няма фатални ръжди и гнилочи по купето), предишен собственик "Hertz". Пишеше го в италиянския талон, а на сенника на шофьора все още има лепенка, която напомня, че водача е отговорен за щети причинени на трети лица, ако автомобила е управляван от неупълномощен водач (или няк'ва подобна глупост)- не знам, как се урежда правно наемането на автомобил.
Докато си беше в автокъщата, на предния джам се мъдреше 66 Kw (мислех си - в ниския данък съм), да ама не! Като си го докарах у дома и почнах да ровя проверки по VIN и пр. попадам на "двигател - 80 kW". Ко? Не! Ама да! Извадих нашенски талон, намерих коя буква показва киловатите, гледам в оригиналния талон - верно бе, 80 kW. К'вото такова. Поне гражданската е с около 50 - 60 лв. надолу, спрямо стария котурник, та кинтите от ГО в данъчното. Дето се вика, неизбежно е.
Предисторията:
Преди него имах за малко повече от 2 години Бенц Ц-клас, 2,2 чист дизел (никога повече дизел без турбо!).
Само му името му беше Мерцедес, но няма нужда да ви занимавам с подробности. Та накратко - Мечо почна да прави проблеми. Къде сериозни, къде не толкова и бях решил да го сменям. В крайна сметка, да се дават трицифрени суми за ремонт на автомобил дето струва малко над 1000 лв. сякаш е прекалено. И в един хубав мартенски ден в сметката ми се появи съвсем неочаквано една сума, нито много голяма, нито много малка (ама тя и държавата трудно се разделя с големи суми. ) и се взе решение - ще се сменя МПС-то.
Та тръгнахме трима души да гледаме Тайоти от близки и далечни крайща на родината. Три дни имахме на разположение, ама нито една не ни хареса. И така, някъде към обяд на втория ден се озовахме в Дупница. Вече бях почнал да поддавам на идеята, да се купи сносен автомобил, до опрделена сума, а не толкова да се държи на марка и модел. И попаднахме на Фордчето. Отвън изглеждаше запазено. Вратите се затавярха като хладилник "Bosch", т.е. не им трябваха шутове и др. нетрадицинни способи. Салона също изглеждаше свежо... Двигателя запали от раз, работеше добре. Работеха му и останалите екстри, колкото и малко да бяха. И така, попадна в списъка с други коли. Оставаше още една вечер и още един ден да избера нещо и да се приберем обратно, иначе щяхме да сме загубили три дни по пътищата, а не се знаеше, кога пак ще имам достатъчно време за обикаляне. На третия ден пак огледахме набелязаните каляски + още някоя друга и везните натежаха в полза на Форда. Направихме пазарлъка, оформихме документите и по обратния път.
Първата магария я усетих след София. Бяхме спрели за пиш- пауза и чувам от към мотора едно ритмично "фъс- фъс- фъс". Отворихме капака. Идваше от някоя от дюзите (при обслужването се оказа дихтунгата на едната дюза). Докато се суетяхме даже и пътна помощ се появи, но като видя, че не може да ни помогне си обра крушите, а ние взехме решение да продължим така, пък каквото сабя покаже. Е, докара ни до вкъщи, паркирах я и до вкарването в сервиза за обслужване не съм я пипал.
На 13.04.2016 г. ѝ направих сефтето - вече обслужена, с отстранени забележки и т.н. от тогава всеки ден съм с нея. Повече, какви ремонти са правени и кога, може да се види в carspending в раздел "Разходи". Бих казал, че ремонтите които са правени са неизбежни при автомобил на 14 години. Цените, поне за мен са приемливи. Надявам се, скоро да не излиза нещо голямо. Решил съм да сменя задните дискове и накладки, но сигурно ще стане, като дойде време за предните накладки.
Като резюме:
Харесва ми, че е запазена. Долу- горе икономична (спрямо предишната), пъргава е (колкото ми трябва). Позицията на седене. Визията- има нещо пленяващо в снижаващата се линия на покрива, пропорциите в размерите на вратите, раздутите калници...
Не ми харесва, че багажника е относително тесен. При широчина на автомобила от малко над 180 см., багажника е малко над метър и не ми е много удобен, когато трябва да товаря велосипедите, когато тръгвам на дълъг път.
И за накрая, малко снимки:
Лятото на 2016 г., с. Могилица, Смолянско
Изгрев, на път за работа:
На Шипка, V.2017 г.
P.S. Тези хлътвания на праговете (има го и на десния) са така, откакто я взех. Боята не е одрана, просто е хлътнала. Може да е от подемник, може да от транспортиране с автовоз, неиде по пътищата. Не ми пречат, а след като преди няколко години направих едно Пежо 306 тотал щета, съм решил, че колата ще служи на мен, а не аз на нея. Ремонтирам само това което е належащо или свързано с безопасността.
Единствено съм сложил фолио на стъклата (10 лв. от LIDL ), 'щото с тез' стъкла големи е направо като аквариум и като я напечеше слънцето...
P.S.P.S. Дано не съм ви оттегчил от четене.