Турнео Куриер - едно ново приятелство

Снимки и обща информация на Вашите коли
stst1
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 10 юни 2013, 01:01
Модел на автомобила: Ford Tourneo Courier 1.0 Ecoboost; ex Ford Fusion 1.4 Duratec 16V;
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от stst1 » 12 юли 2018, 00:21

Здравейте,
бих искал да ви представя новия член на семейството:

Tourneo Courier 1.0 Ecoboost, в оборудване Trend и цвят blazer blue.

Първи впечатления:
  • Маневрен, но широк;
    изключително удобни врати
    Позицията на седене е перфектна, лоста на скоростите пасва изключително добре
    голям багажник, но с тежка багажна врата
    Двигателят не се чува изобщо в купето... да видим как ще е при висока скорост
    стегнато, но комфортно окачване.
Нямам търпение да тествам 6 скоростната кутия на дълъг път....

За сега е това, тъй като сме заедно от скоро, но се надявам за дълго!
Прикачени файлове
IMG_5300.JPG
IMG_5296.JPG
IMG_5289.JPG

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9936
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от ЯЛТА » 12 юли 2018, 00:37

Браво ! Много и безаварийно да те вози, ядове с него да нямаш.
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
DigiPro
Модератор
Модератор
Мнения: 4320
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от DigiPro » 14 юли 2018, 18:44

Честита придобивка. Много хубав и функционален модел. Безаварийно и със здраве да си я ползваш. Може и някоя снимка от интериора и багажника да качиш да видим.

stst1
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 10 юни 2013, 01:01
Модел на автомобила: Ford Tourneo Courier 1.0 Ecoboost; ex Ford Fusion 1.4 Duratec 16V;
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от stst1 » 15 юли 2018, 21:43

Благодаря за пожеланията!
Надявам се всичко да е така, както казвате.
Ето и поисканите снимки:
Багажник - 395 литра, които са изключително лесно достъпни.
При сгъване на задните седалки - подът е равен.

Интериор - според мен 1:1 с B-Max и предходното издание на Фиеста.

Седалки - засега удобни. Тапицерията изглежда по-добре отколкото на каталог. Изглежда лесна за поддържане.

Удобство :
Но незнам как ще си представя следващата кола без плъзгащи врати. :)

Към момента съм изключително щастлив с избора си и не чувствам да съм направил компромис някъде.

Радвам се, че точно Форд предлагат този модел, защото знам че инженеринга е на ниво.

Фюжън изпревари времето си с 12 години! Вижте Renault Captur какво е ... същата концепция но 13 години по-късно - бих казал че еволюцията направи Форд с Фюжън и някак си ми е струва, че Турнео Куриер ще бъде подобен пример в автомобилостроенето.
Прикачени файлове
IMG_5349.JPG
IMG_5353.JPG
IMG_5359.JPG
ECEBB5D7-E52A-438F-B271-963687968B70.jpeg

stst1
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 10 юни 2013, 01:01
Модел на автомобила: Ford Tourneo Courier 1.0 Ecoboost; ex Ford Fusion 1.4 Duratec 16V;
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от stst1 » 15 юли 2018, 21:58

Още малко сними от интериора.
Прикачени файлове
IMG_5360.JPG
IMG_5357.JPG
Resize of IMG_5350.JPG

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1453
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от Conan_1 » 18 юли 2018, 00:39

Много е хубав колега !!! Само да те радва и много километри да му навъртиш ! _friends_ Пробва ли 6та скорост на дълъг път как е ? Надявам се да е и икономична там _friends_ Много стегната и изчистена визия като цяло , много ми допада и колко лесно може да се товари и пренарежда :)
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

stst1
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 10 юни 2013, 01:01
Модел на автомобила: Ford Tourneo Courier 1.0 Ecoboost; ex Ford Fusion 1.4 Duratec 16V;
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от stst1 » 28 юли 2018, 23:03

Благодаря за пожеланията!

Малко повече информация за поведението на 6-та скорост:

Днес направих експеримент как ще се държи при едни и същи условия на 5-та и 6-та. Исках скоростта да е постоянна - затова използвах темпомата - и избрах прав и равен магистрален участък.

Разликата е 500 об/мин надолу. 3000/мин на 5-та и 2500/мин на 6-та. Определено натоварването на двигателя е по-малко.

За разход на гориво е още твърде рано да се каже. Новите методи на изчисление на разхода, които влизат в сила сега увеличават (!) средния разход по каталожни данни. С други думи - доближават го повече до реалността.

За Турнео Куриер разликата между модиф.2018 и модиф. 2014 е половин литър - от 5.3 л/100 в началото, средният разход по каталог вече е 5,8 л/100 в смесен цикъл.

Иначе - по време на експеримента борд компютъра реши, че е по-икономично да се кара на 5-та с по-високи обороти на двигателя :D
Прикачени файлове
IMG_5462.JPG
IMG_5460.JPG

Потребителски аватар
B.Stoilov
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 21 ное 2009, 12:58
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6 1.3I 2004 year
Status: Извън линия

Re: Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от B.Stoilov » 04 фев 2019, 14:58

Най-яката част е стойката за телефон/таблет над радиото
Изображение

Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 B-Max Trend 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 04 фев 2019, 16:33

stst1 написа:
28 юли 2018, 23:03
Иначе - по време на експеримента борд компютъра реши, че е по-икономично да се кара на 5-та с по-високи обороти на двигателя :D
Ами по-икономично е - да, защото 110 км/ч е ниска скорост за 6-та предавка и двигателя се бори да се справи с поддържането й (все пак това са 3 цилиндъра), затова компютърът налива повече гориво. Пробвай 140-150км/ч на 6-та да видиш разликата.

И честито за автомобилчето! *woohoo1*
*fe*

stst1
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 10 юни 2013, 01:01
Модел на автомобила: Ford Tourneo Courier 1.0 Ecoboost; ex Ford Fusion 1.4 Duratec 16V;
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от stst1 » 04 фев 2019, 21:36

Благодаря за пожеланията!
Стойката за телефон е изключително удобна, потвърждавам. В кутията зад нея има USB порт и в капака й са оставени процепи за кабела.
Още веднъж се убеждавам, че Форд мислят, докато проектират.

Малко се застрелват в крака с нея, защото обезмисля хиляди левове за вградена система. Но пък е добре за нас! ;):

Тук ще повдигна и тема за разработването на нов двигател. За мен е първи такъв и ще ми е интересно да споделите след колко пробег забелязахте подобрение на разхода на Ecoboost двигателя.

Определено в първите 5000 км го щадих, вече е на 6100 км и очаквам скоро разходът да падне.
В режим 50% градско/ 50% магистрала средният ми разход до тук е 7.9 л/100 км.

По повод коментара на @GeorgiToRuleThemAll - старая се да шофирам икономично като превключвам нагоре по-рано.
След 80 км/ч на 5-та вече имам индикация да кача предавка от компютъра. Според мен тази скорост е малко ниска за 6-та и се чувства двигателя да се мъчи, въпреки че турбината работи още от 1400 оборота в минута.

При следващ удобен случай ще повторя теста с по-висока скорост и ще докладвам тук.

Какво ми липсва от предходния Форд (Fusion 2008 1.4)? Пасажерската седалка, която има сгъваема облегалка.
В товарната версия Куриер я има, редно е според мен да я сложат и в Турнео. Помага при пазаруване в Икеа ;)

Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 B-Max Trend 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 05 фев 2019, 13:28

В началото и аз гледах стрелката с идеята, че ще е по-икономично (говоря за B-Max, но двата модела са идентични). Все пак така е проектирано от Форд, би трябвало да знаят по-добре от мен. Но след първите 10 хиляди километра, спрях да й обръщам внимание именно подари факта, че се чувства как двигателят се мъчи. Сменям към по-висока предавка така, че след смяната оборотите да са НЕ по-малко от 1800. Така постигам по-тиха работа на мотора, той самият не се мъчи толкова, а при необходимост от изпреварване не се налага да връщам една предавка надолу, защото вече съм в по-високите обороти, което означава по-голям въртящ момент и повече "налични" коне. Турбината може и да върти от 1400 оборота, но един прост експеримент ще покаже, че не всичко зависи само от нея. Давам пример: 1-ва скорост, 1400 оборота, педалът на газта до долу и какво става? Автомобилът потегля, разбира се. И то доста бързо. Сега 3-та скорост, 1400 оборота, педалът до долу, но... Този път осезаемо автомобилът потегля по-бавно. Мисля, че няма нужда да разписвам какво ще стане при 6-та и 1400 оборота. И всичкото това заради предавателните отношения в скоростната кутия. И разбира се, струва ми се, че 3-те цилиндъра са "най-щастливи" при обороти между 1800 и 2300, като се вземе впредвид и използваната предавка. Така че карам си с постоянно включена индикация (тази стрелкичка), но не й обръщам внимание.

Колкото до разхода - по-миналото лято докарах каталожния, но с доста галене на педала, пътуване сам, без багаж със скорост до 80км/ч, извънградско, но не по магистрала. Да - карах с 80км/ч на 4-та предавка и включена индикация. Съдете ме :mrgreen:

Малко образователни клипчета (на английски са, но ако е необходимо, ще преведа, което е неясно):
https://www.youtube.com/watch?v=dyEYaN6Y_FM
https://www.youtube.com/watch?v=soJea7xEt-8
https://www.youtube.com/watch?v=oklqJnm7_TY
https://www.youtube.com/watch?v=9aO2vC_iMTI
https://www.youtube.com/watch?v=iNspNdVkslA

П.С. Не искам някой да си помисли, че налагам мнението си как трябва да управлявате автомобилите си (нито мненията на момчето в клиповете). Такава е логиката ми, а неговата ми звучи правдоподобно, затова аз така шофирам.

Поздрави! :D
*fe*

stst1
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 10 юни 2013, 01:01
Модел на автомобила: Ford Tourneo Courier 1.0 Ecoboost; ex Ford Fusion 1.4 Duratec 16V;
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от stst1 » 22 апр 2019, 14:22

Актуализация и молба за мнение:
При смяна на зимните гуми ми обърнаха внимание за дупка в крайното гърне.
Предполагам е фабрична, с цел да се премахва конденза от гърнето, но ще се радвам да споделите дали сте виждали подобно нещо при други модели.

В началото на май ще ходим на първа инспекция и смяна на масло в МП, когато се надявам да намерят решение за малък, но дразнещ проблем.
Шината на задна лява врата (плъзгаща) е започнала да се търка в прага. Металът вече се вижда.

Предполагам се касае за недобро напасване или нужда от регулация, тъй като при дясната нещата са ок.

Като цяло ми прави впечатление, че затварянето на врати, капак, багажник изисква леко прилагане на инерция (сила). Знам, че все пак е базиран на карго модел и не е премиум модел, но ми се искаше вратите да се затварят без да повтаряш...
Снимки за двете неща са прикачени.

P.S. Като цяло - дотук 8100 км, като последния смесен разход е 6.9 л/100 км смесен преход. Наскоро карах Тойота Корола 1,6 бензин 2017 година и трябва да кажа, че Турнеото е доста по-динамично и си го харесвам. :)
Прикачени файлове
IMG_20190317_154622.jpg
IMG_20190317_142815.jpg

stst1
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 10 юни 2013, 01:01
Модел на автомобила: Ford Tourneo Courier 1.0 Ecoboost; ex Ford Fusion 1.4 Duratec 16V;
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Турнео Куриер - едно ново приятелство

Мнение от stst1 » 13 юли 2019, 16:22

Според Мото Пфое отворът в крайното гърне се оказа серийно предвиден с цел извеждане на конденза, образувал се там.
Движението на плъзгащата врата беше коригирано без заплащане от моя страна ; оказаха се прави с изразеното мнение, че е възможно да е стъпвано върху долната шина при миене, което да измени геометрията. Ще взема да я мия сам вече...

След смяната на масло и филтри при 8500 км и възможностите за по-дълги пътувания през последните седмици се отразиха и на средния разход.

При движение с 115 км/ч темпомат по магистрала и средно 80 км/ч на междуградските пътища, получавам среден разход по компютър от 5.2 до 5.4 л/100 км. Отсечките са Варна-Кърджали-Варна, както и Варна-София-Варна (по магистрала "Хемус").
Annotation 2019-07-13 160731.jpg

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта