S-max 143hp d

Снимки и обща информация на Вашите коли
ford_explorer210
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 16 сеп 2018, 22:51
Местоположение: София
Status: Извън линия

S-max 143hp d

Мнение от ford_explorer210 » 16 ное 2019, 00:29

Радвам се да покажа и моя S-max. 5-местен (търсих 7-местен, но не намерих читав) 2.0 TDCi, 143 коня, ръчка, италианка. Води се Титаниум – като екстри има панорамния покрив, 17‘ джанти, завиващи фарове с лупи и допълнителна светлина в завой, автопилот, парктроници, LCD-дисплей, полу-кожен салон и хубав Sony Cd-changer с 6 диска mP3. Причината да го купя е, че предната ми кола също беше Ford и марката ми хареса. Слязох от Explorer - който впрочем си ми вършеше идеална работа, но се поамортизира, а и понеже ми спряха извънградските пътувания, исках нещо една идея по-компактно (но не ниско като комби) и удобно за сокаците из града, но пак да е с огромен багажник и без 4х4, което се оказа, че вече няма къде да ползвам… Та така се спрях на S-max и реших да го пробвам - цената съотношение спрямо големина на купето, мотор и екстри е доста ниска. И не съжалявам – като простор, ширина и удобства в купето почти не усещам разлика с Експлоръра. Това, което ми харесва в S-max-а е, че е много бърза за това съотношение двигател/купе, та направо ме учудва (изпреварванията с натоварена кола на 6 скорост нагоре по баир са песен). Возията хич не е зле, стегната, но не друса - идеална и за дълъг път (не уморява водача). Много просторна за пътниците отзад с регулируемите седалки. И побира адски много багаж без да кляка (товарил съм я зверски много с покъщнина), с добър клиърънс е; седи високо на пътя като видимост за шофьора над другите автомобили (на 235/55/17 гуми е, които гледам, че Кuga ги обува). Стабилна е при високи скорости, добър респонс има на волана и го няма корабното усещане. Все пак зимата на 16‘ки (купих си едни железни от Мондео) е по-стабилна, по-леко върви, по-икономична и доста по-безшумна. Ако не търсите висок клиърънс и по-натопорчена стойка тип джип, то препоръчвам 16 джанти повече.
Зимата (и на мокро) сработват различните системи (против буксуване и ABS) и с тях колата се държи добре при сняг, а и купето е тежко и е стабилна. Лятото климатикът (двузонов и отпред/отзад) се справя с жегите, макар и да му трябва време да обърне въздуха.
Никога не съм гледал икономията в една кола, но с Smax-a съм приятно изненадан – натоварена харчи около 6л. извънградско, в града около 9. Или някъде под тия цифри, ако карате икономично (не съм такъв) и сипвате бдц на бардал за дизел.
Това, което още не съм и научил, е обучението на стъклата (понякога се затварят до половината) и дали има блутут-приемник в жабката, щото не излиза в менюто. Гледам има и жак за AUX (няма usb в подлакътника), но явно нещо не работи.
За времето, което я имам, съм сменил съединител с маховик (1400 с труда) и задни накладки с TRW. Мисля че са прави хората, че бързо яде накладки и дискове (спира много добре), та я щадя.
Като недостатък намирам слабите къси фарове, големият радиус на пълен завой, невъзможността да се премахват задните седалки (доста тъпо) и необходимостта да монтирате допълнителни скоби, за които да закачите ластици или мрежа за резервната гума, че да не лежи свободно из багажника. Както и че тая надупчена щора на стъкления покрив не предпазва чак толкова много от лятното обедно слънце, но сложих едно фолио и се пооправи. Колата е с тъмни стъкла, но и купих и щори за всичките и сега стана доста по-тъмна вътре и приятна на визия отвън. Недостатък според мен е и, че рядко се намират греди за тавана (за панорамния покрив са с различен захват), та мисля да експериментирам с едни универсалки.
Прикачени файлове
IMG_20181121_071103.jpg

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта