изпотяване на стъклата

Екстериор и интериор.
Потребителски аватар
vesi_sd
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 19 окт 2007, 18:06
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 i, 1999 г., хеджбек
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от vesi_sd » 19 фев 2010, 21:46

Моята кола е същата и проблем с изпотяването на стъклата съм го решил по следния начин.
Включвам вентилацията като завъртам ключето в крайно дясно положение тогава вкарва въздух направо към стъклото и не се получава запотяване. Съответно през зимата използвам топъл въздух, а през лятото студен.
Форд Фокус 1,6 i, 1999 г.

b1r1b1ty
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 16 фев 2009, 16:24
Модел на автомобила: ford focus
99
АГУ
Местоположение: Павликени
Контакти:
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от b1r1b1ty » 20 фев 2010, 00:22

vesi_sd написа:Моята кола е същата и проблем с изпотяването на стъклата съм го решил по следния начин.
Включвам вентилацията като завъртам ключето в крайно дясно положение тогава вкарва въздух направо към стъклото и не се получава запотяване. Съответно през зимата използвам топъл въздух, а през лятото студен.
Благодаря,Веси за мнението.

b1r1b1ty
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 16 фев 2009, 16:24
Модел на автомобила: ford focus
99
АГУ
Местоположение: Павликени
Контакти:
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от b1r1b1ty » 13 мар 2010, 14:18

Колеги,които има форд фокус да напише,дали капака над филтъра,който е по цятада дължина на предното стъкло е залепено за него.Моя капак е разлепен и от там водата се стича напрано от стъклото между капака и капи по филтъра.Тва нещо лепи ли се?Ако някой е разглобявал тоя капак да напише нещо.

Потребителски аватар
Nikolaibg90
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 19 яну 2010, 11:00
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.3
Местоположение: Силистра, Русе-ДО ВИМЕС, Варна
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от Nikolaibg90 » 26 мар 2010, 00:36

b1r1b1ty написа:Колеги,които има форд фокус да напише,дали капака над филтъра,който е по цятада дължина на предното стъкло е залепено за него.Моя капак е разлепен и от там водата се стича напрано от стъклото между капака и капи по филтъра.Тва нещо лепи ли се?Ако някой е разглобявал тоя капак да напише нещо.
Не се лепи а се щраква ако го залепиш как ще смениш филтара *00147* *072*
Първо капака не е на цялата дължина а само между чистачките какъв е тоя големия филтър за тиР ли ... :D

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от Invader » 28 окт 2010, 12:01

Invader написа:Ще си позволя да пиша тук, защото моят проблем е аналогичен.

Къде трябва да се търси проблема, ако не се губи антифриз (което предполага, че радиаторчето на парното е здраво), термостата е нов, системата е обезвъздушена, водната помпа си работи и радиатора е загрял? Това са изходните данни при мен. Стрелката на датчика за температура не може да достигне до "N", при видимо загрял автомобил. Предният прозорец се запотява леко, няма омаслявания, а вентилатора духа топло само на първа степен. Да не би да са ми запушени маркучите към радиаторчето на парното. Не мога да ги стигна, за да ги пипна топли ли са.
jordj написа:Invader,
Един колега от Бургас имаше твоя проблем.Проми си радиатора на парното и всичко му е наред.
Не мога да се сетя в коя тема беше писал.
Скайп името му е Gojyto.
Ето линк към една от темите в които е писал: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... lit=Gojyto" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Извинявам се, че повдигам темата, но си мисля че има доста хора които продължават да имат проблем с изпотяването на предното стъкло.

Та лятото си промих радиаторчето. Нищо не излезе, както при gojyto и с нетърпение очаквах първите по-студени и влажни дни за да видя как е системата. За жалост положението не се подобри, даже се влоши. Вчера и днес карах на климатик :shock: защото просто по друг начин няма издухване.
Нормално ли е когато клапата е на режим "студено" да духа по-силна струя отколкото когато е на режим "топло"?
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от Nebhotep » 28 окт 2010, 12:07

Нормално е да духа по силно на студено! Да не би да ползваш някаква скапана течност за чистачки, която да замазва прозореца и да го изпотява. Аз имах такъв случай с някаква гадна течност и няма махане на изпотеното.

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от Invader » 28 окт 2010, 12:13

Nebhotep написа:Нормално е да духа по силно на студено! Да не би да ползваш някаква скапана течност за чистачки, която да замазва прозореца и да го изпотява. Аз имах такъв случай с някаква гадна течност и няма махане на изпотеното.
Не, все още съм с чиста вода съм, но това какво общо има с изпотяването отвътре? Прозорците не съм ги обработвал с никакви тености и препарати против изпотяване.
Изображение

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от Pyrhel » 28 окт 2010, 12:26

Invader написа:Прозорците не съм ги обработвал с никакви тености и препарати против изпотяване.
Тук ти е грешката. Измий ги МНОГО добре със силен препарат за стъкла или спирт, спират изпотявания и мизерии. Все пак много хора се оплакват от изпотени прозорци при запушени от боклуци отдушници в задната част на купето.

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от Invader » 28 окт 2010, 12:45

Прозорците са чисти, но все пак ще ги почистя с чиста кърпа и спирт. Дано да е от това.
Иначе като се изпотят и пусна да вентилатора, обдуханата част от прозореца е с широчина 7-8 см от таблото.
Изображение

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от Pyrhel » 28 окт 2010, 13:00

Имам предвид че тия препарати са пробвани и освен мизерии друго не правят, за жалост :(

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от nikolovvd » 28 окт 2010, 14:43

Invader написа:... Вчера и днес карах на климатик :shock: защото просто по друг начин няма издухване.
Нормално ли е когато клапата е на режим "студено" да духа по-силна струя отколкото когато е на режим "топло"?
nikolovvd написа:Влагата, която се кондензира върху стъклата на автомобила се отделя от нас хората.
При включена вътрешна циркулация влагата остава в купето. Ако се включи климатика той ще я втечни, защото влажния въздух ще се кондензира върху питата на климатика.
Ще опитам да направя клит за начина, по който реагира колата при пускане обдухване само на предното стъкло.
С няколко изречения:
При каране с вътрешна циркулация с автоматично регулиране на температурата и при изпотяване на предното стъкло се налага превключване потока на въздуха само към предното стъкло. При тази ситуация електрониката превключва на външен въздух, включва компресора на климатика и вдига оборотите на максимум. Като резултата е чисто предно стъкло за няколко секунди.

Потребителски аватар
ftall
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 11 мар 2010, 14:33
Модел на автомобила: Fusion 1.4 TDCi
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от ftall » 28 окт 2010, 22:34

Парното работи на по-ниска температура, тоест не топли. Затова се изпотяват стъклата при положение, че течност не се губи. Преди години на една предна моя кола се оказа, че причината е в термостата. Смених го, оправи се. Стоеше полуотворен и за да загрее парното и стопли купето слагах вестници и разни картони на маската. На твое място бих опитал това. Закрии си маската за проба с някакъв найлонов чувал за отпадъци или пъхни ако мястото позволява един картон между маската и радиатора и наблюдавай. В студеното на нормално каране при пуснато парно е малко вероятно да прегрее, но все пак следи градусите 8)

Това с мръсотията по стъклата, която трябва да се чисти за да не се изпотяват стъклата ми звучи несериозно освен ако не са омазани с нещо мазно, например изпарения от антифриза :) Но тогава това не решава проблема.

Случвало ми се е на предишната кола също да се потят стъклата и пак от слабо парно. Тогава причината беше въздух в системата, който все се появяваше, аз обезвъздушавах, той пак се появяваше и така докато не излезе бял пушек през ауспуха. Това без да смесва масло и антифриз, без балончета, с отрицателен тест за газове в разширителния съд и тн, със символична загуба на антифриз, но това е друга тема.
Ами това е 8) Успех, че зимата идва!
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от S_C » 28 окт 2010, 23:05

Миенето на стъклата е малко относителна работа.В смисъл,че почти никога не могат да се измият идеално.Особено ако колата се кара от пушач или предишният собственик е бил пушач.
Аз за това ползвам друг подход като трябв ада си мия стъклата-нанасям тънък слой обезмаслител...от тоя,дето се продава по магазините за почистване на загорели мазнини.Трябва да се внимава с уплътнения,да не падне на таблото и т.н.,но тая процедура си я правя два пъти в годината задължително-преди зимата и преди лятото,на предния джам само.
Имало е случай да пада мноого чернилка,макар стъклото да изглежда привидно чисто.Друг път почти нищо няма.Според зависи.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от Invader » 17 дек 2010, 11:08

Преди няколко дена си реших проблема с изпотяването. Смених термостат+уплътнение и стрелката вече стига до "N", а не както беше преди в "бялото". Сега вече вътре става баня и стъклото не се изпотява :)
Изображение

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от иво г. иванов » 20 дек 2010, 19:35

Точно така трябва да работи парното и на фокуса . А кое уплътнение си сменил ?
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от PcMan » 20 дек 2010, 20:09

Този капак над филтъра е отврат, при махането му му счупих едното краче, после го огледах - еми няма друг начин, с дърпане става. Пълна идиотщина. И да, остава дупка между него и стъклото, има улей на капака, точно над филтъра, да отвежда водата от стъклото, но ако е проливен дъжд, или колата е под наклон в такъв дъжд.. Директно мокър филтър, а под него са директно перките :shock:
Аз си взех препарат против изпотяване и се реши проблема, вече не е нужно да въртя на 3 когато е студен двигателя и да стои на 1 и то нагоре за да не са потни, а когато има хора повече от 1 дори при загряло парно. Но е от сащ, тукашнтие не знам колко вършат работа, моето върши напълно работата си.
Чистенето на стъклото помага много за изпотяването, така правих преди.
Изображение Изображение
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: изпотяване на стъклата

Мнение от Invader » 21 дек 2010, 08:51

иво г. иванов написа:Точно така трябва да работи парното и на фокуса . А кое уплътнение си сменил ?
Кръглото гумено уплътнение, което се надява на термостата. След смяна на датчика за перката на радиатора (35 лв) и датчика за температурата за таблото (9 лв) вече стрелката е закована баш по средата между "R" и "M" :)
Изображение

Заключена

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта