Страница 1 от 1

Проблем с позицията на чистачки Торнео Конект.

Публикувано: 02 май 2014, 14:18
от vslxp
Здравейте,
Имам проблем с позицията на чистамките при Ford Tourneo Connect 1,8 2005. Бях му сложил чистачки по каталог на Бош и се оказаха че са му големи и се заплетоха. Сложих други но и със тях чистачките седят на средата. При включване първо връщат надолу до крайна позиция и след това нагоре до край и се връщат на средата. Пробвах със сваляне надолу ръчно, но при контакт се връщат на средата. Нямам ръководство и не знам кое реле за къде е нито бушоните кои са за чистачките. На пръв поглед всички бушони работят, но има липсващи гнезда. По принцип работят но ми отнемат видимостта и ме дразнят.
Ако някой се сблъсквал със сходен проблем или има идея мола да сподели!
Благодаря предворително!

Re: Проблем с позицията на чистачки Торнео Конект.

Публикувано: 02 май 2014, 15:40
от HACKO
Проблема не е електрически а чисто механичен, превъртели са в оста. Обаче щом първо тръгват надолу и след това нагоре, не са превъртели в оста на раменете, което е лесно за оправяне а във оста на мотора. Оправянето също не е проблем, проблем е достигането до мотора. Не знам къде е мотора на Конекта, но трябва да го намериш, да развиеш гайката, която фиксира лостовата система към мотора, да върнеш рамената в правилна позиция и да затегнеш гайката.
Внимание!!! Тази операция ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се прави при изключен акумулатор, защото до мотора има постоянно захранване и може да тръгне при манипулацията. Познавам един тенекеджия, който остана без част от пръста защото не беше изключил акумулатора.

Re: Проблем с позицията на чистачки Торнео Конект.

Публикувано: 02 май 2014, 19:22
от vslxp
Стигнах до моторчето като свалих чистачките и всичката пластмаса отдолу. настроих си позицията и завих гайката на коляното към рамената. Сега работи идеално. Намерих и филтъра на купето под пластмасата и смених и него. Сега всичко е наред.
Благодаря за помоща!

Re: Проблем с позицията на чистачки Торнео Конект.

Публикувано: 26 сеп 2015, 17:17
от vslxp
Ще използвам старата тема за да добавя нов проблем пак с чистачките.

При позиция 1 нагоре на лостчето за чистачките на волана, когато моторчето на чистачката трябва да прави по един оборот през определено време при мен чистачката прави между 1/2 и 3/4 и спира своеволно по средата на стъклото. Също така когато натисна надолу лостчето и се очаква чистачката да направи един оборот/размах и да се върне долу чистачката прави само една стъпка и аз трябва да държа лостчето натиснато надолу докато се върне в начално състояние. Иначе се чува се цъкане на реле за интервал. При позиция 2 и 3 нагоре когато чистачките работят постоянно няма проблем.
Проблема се получи една сутрин когато при запалване на автомобила изгоря бушона в таблото за чистачките.
Един от шофьорите ни каза че било релето на чистачките.
В магазин за авточасти на ул.Козлодуй ми казаха че няма отделно реле за чистачките и че сигурно е за смяна двигателчето за чистачките.

Някой да се е сблъсквал с подобен проблем?

Re: Проблем с позицията на чистачки Торнео Конект.

Публикувано: 26 сеп 2015, 20:57
от OgiDogi
vslxp написа:При позиция 1 нагоре на лостчето за чистачките на волана, когато моторчето на чистачката трябва да прави по един оборот през определено време при мен чистачката прави между 1/2 и 3/4 и спира своеволно по средата на стъклото. Също така когато натисна надолу лостчето и се очаква чистачката да направи един оборот/размах и да се върне долу чистачката прави само една стъпка и аз трябва да държа лостчето натиснато надолу докато се върне в начално състояние...
В магазин за авточасти на ул.Козлодуй ми казаха че няма отделно реле за чистачките и че сигурно е за смяна двигателчето за чистачките...
Проблемът ти е в износена контактна пластина в червячния механизъм на задвижването. Почти правилно са ти казали в магазина - двигателят ти е здрав, но предавката към рамената (която върви с него) е за смяна.

Re: Проблем с позицията на чистачки Торнео Конект.

Публикувано: 30 сеп 2015, 18:16
от mrdds
Контактните пластинки в мотора се оправят лесно-не хвърляйте мотора!
Преди време и аз бях с такива симптоми.Купих втора употреба мотор и го смених като за по-лесно.Един ден реших да го разгледам и му отворих капачето.Отдолу едни медни писти отгоре едни контактни пластинки и между тях грес,прах и нагар.След избърсване,почистване и леко натискане на пластинките мотора си тръгна както трябва с равномерни интервали.