Страница 1 от 1

Фарове за мъгла за Фиеста МК3

Публикувано: 16 дек 2006, 18:28
от licho
бихте ли ме посъветвали какво да си взема. някакви универсални, или да си търся такива фабрични, в мп според сайта са им към 100 лева но предполагам ще има доставка от германия

Публикувано: 17 дек 2006, 10:46
от DigiPro
Аз на предната Фиеста си бях сложил универсални с жълто стъкло. Много хубаво светеха. Пробих 2 дупки в престилката отпред и там хванах болтовете на поставките. Пуснах здрав кабел с предпазител директно от акумулатора през реле, което вързах към бутона за задния стоп за мъгла. На новата ми Фиеста са фабрични и има отделен бутон за халогените. Може да си вземеш такъв от някоя морга - стандартен като за стопа за мъгла.

Публикувано: 17 дек 2006, 12:12
от BadAngel
за какво са ти фарове за мъгла, аз на фокуса имам, но никога не ги ползвам.. по-добре смени рефлекторите на нормалните фарове (ако не светят добре разбира се) и ще видиш колко по-добре ще се чувстваш :)

Публикувано: 18 дек 2006, 00:16
от licho
BadAngel написа:за какво са ти фарове за мъгла, аз на фокуса имам, но никога не ги ползвам.. по-добре смени рефлекторите на нормалните фарове (ако не светят добре разбира се) и ще видиш колко по-добре ще се чувстваш :)
никога не съм карал кола с фарове за мъгла :P

рефлекторите значи да си сменя фаровете, поне аз така го разбирам. единия свети по слабо от слънцето е изгорял (все забравям да питам в мп за протектори). като цяло са добре но понеже приятната столица е много чиста и особено любимото околовръстно бързо се цапат а и като няма маркировка по пътя и при гъста мъгла си караш и къде отиваш не се знае.

@DigiPro и аз си мисля да си купя универсални по евтини са :), но фабричните гледах че си имат винчета гайки държачи и прочие.

ще проуча как стоят нещата (само да не свърши зимата :) )

Публикувано: 18 дек 2006, 00:37
от BadAngel
еми, щом се налага да смениш целите фарове - още по-добре :) винаги може да ги чукнеш леко един по един и засатрахователите да ти ги платят

щом си решил - твоя воля, просто реших да споделя, че не виждам реален смисъл от фарове за мъгла, само ще се нервиш като ти ги свият :)

Публикувано: 18 дек 2006, 03:38
от Rick
Естествено че има смисъл. Видимоста е по-добра, не само от самата светлината ами и от това че нивото е различно от това на фара. Пък и е по-фешън с тях :wink:

Публикувано: 18 дек 2006, 19:09
от cossy
Първото което е, че са разположени по-ниско от фаровете и не пречупват светлината на ниво в което може да те заслепят. Имат по-добра странична осветеност, която фаровете не осигуряват, а в мъгла понякога се ориентираш за пътя и по банкета. Ти си с нови фарове, които сигурно ти дават много добра видимост, но хората с по-малки съответно и по-малки рефлектори на фаровете дори и да ги сменят няма да постигнат твоята (да не говорим ако си и с лупа). Та за мен определено има смисъл, а вече всеки сам си преценява дали да сложи или не :idea:

Публикувано: 18 дек 2006, 19:53
от Kocko
Щото като попаднеш в мъгла като боза, включваш на габарити и халогенки и си караш бавничко и ти светят на пътя, а не в мъглата. А като пуснеш късите и става голямата пелена пред теб, нали късите си светят направо, дългите още по-направо! :) Аз даже на магистралата до Ихтиман карах един път на халогени и къси с 60. Нямаше как да е с повече. Един юнак с Х5 ме задмина бързо бързо на къси и после го намерих огънал една мантинела след 15ина км. Така че определено си има смисъл, иначе за градско са почти безсмислени. Затова слагайте, и то слагайте жълти, или поне жълти крушки, мерак да има само! Но си ги настройте хубаво, не да светят по-високо от късите! Връзването, най-елементарния начин колегата го беше споменал, директно към ключа на задните за мъгла и voila!

Публикувано: 18 дек 2006, 20:21
от jordj
Както написа Коско и Косси фаровете за мъгла осветяват пътя но на около10 метра пред колата, докато късите са наоколо 50 метра.
На моята фиеста имам фабрични и съм доволен и ги ползвам почти всеки ден при мъгла.Видимоста е по добра.Та има смисъл от тяха не са само за украса или оптичен тунинг

Публикувано: 18 дек 2006, 20:46
от BadAngel
не съм сигурен, че фаровете за мъгла осветяват и 5 метра пред колата, какво става за 10-15.. така като си пускате само габарити и фарове за мъгла рискувате или някой полицай да ви инсталира акт или по-лошото някой да се инсталира с колата си във вас

както и да е, всеки си има мнение, щом ви харесват и намирате полза от тях няма нищо лошо, аз лично ще продължа да търся ситуация, в която да са ми полезни :)

Публикувано: 18 дек 2006, 20:50
от jordj
BadAngel, доколкото си спомням няма точка в правилника за двоижение по пътищата който да забранява пускането на фарове за мъгла. :idea: Иначе щяха ли да се монтират серийно. :?:

Публикувано: 18 дек 2006, 20:58
от BadAngel
jordj написа:BadAngel, доколкото си спомням няма точка в правилника за двоижение по пътищата който да забранява пускането на фарове за мъгла. :idea: Иначе щяха ли да се монтират серийно. :?:
не, аз имах предвид, че комбинацията габарити + фарове за мъгла е опасна :)

като се замисля, при по-новите модели фарчетата долу в бронята вече се монтират със съвсем различна цел, всички знаете колко сложни системи са новите адаптивни фарове и т.н.

Публикувано: 19 дек 2006, 01:42
от Kocko
jordj: Халогени не се монтират серийно винаги, обикновено са екстра. А това е цитат от ЗДВП. Ако забелязваш има една уловка в закона, с която можеш да избегнеш акт. Аз имам 2 комплекта габарити, в самия фар и където са стандартно мигачите на Ескорт, моите мигачи са на бронята. Не мисля че полицай ще отрече че габарита е светлина, съответно халогените не се използват самостоятелно.
(Глава втора, раздел седемнадесети)
Чл. 74 (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 м.

Чл. 75 През деня мотоциклетите се движат с включена къса светлина отпред и с включена габаритна светлина отзад.

Чл. 76 Забранено е използването на други светлини, освен предвидени в този закон и издадените въз основа на него нормативни актове.
BadAngel: ...не, аз имах предвид, че комбинацията габарити + фарове за мъгла е опасна... ... Kaк по-точно е опасна? При какви обстоятелства? Никой не е казал че халогените заместват къси, но има случаи на тежка мъгла, когато е по-добре да се кара без къси. Пак се виждат от насрещните. А ако има някой, който кара със 100 в такава мъгла, той е за лудница. Освен това да твърдиш че светят на 5 метра е малко аматьорско. А това че могат да ти ги свият... каското ще ги плати.

Първият ми фиш в живота е заради халогени. Тъкмо бях взел Ориона и вечерта ме спират и ми обясняват за халогените... ходи им обясни на хората, че не зная откъде се включват/изключват, а наистина не знаех! Пожелаха ми приятна вечер и ми писаха фиш за 10лв.

Публикувано: 05 яну 2007, 09:28
от bijuto
BadAngel ти май не си карал вечерно време извън София,за да усетиш ефекта на халогените.Първо допълват дупката между колата и зоната на осветеност на късите светлини,и второ осветяват зона от страни на пътя която късите светлини не успяват.Това най добре се вижда при каране извън града по не осветен път.