Фокус 2 - предното стъкло пука след смяна
-
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
- Status: Извън линия
Фокус 2 - предното стъкло пука след смяна
Колеги, питах и в другия форум, но засега без резултат.
Проблема е следния, сменях предно стъкло през ноември. Всичко мина добре, монтираха ми Guardian, легна без забележки. Четири часа горе-долу колата остана на място. В следващите няколко дни стъклото леко пращеше при минаване през неравности, но всичко утихна. Предположих, че при температури от 7-8 градуса силикона съхне по-бавно и затова пращи. Остана обаче едно много неприятно припукване в горния ляв ъгъл откъм шофьора, поне там го чувам. И така досега. Стъклото не тече, при натиск отвътре с ръка в движение пукането не се променя. Вгледал съм се в декортивното уплътнение, което се монтира на стъклото преди да се залепи. Както при повечето монтажи, запазиха и монтираха обратно старото оригинално уплътнение, което не е толкова пластично вече. Та от шофьорската страна в левия край на стъклото, това уплътнение има много слаб луфт на места, опасявам се то да не чука в стъклото при усукване на купето и да припуква. Всъщност не знам каква друга може да е причината, та затова питам тук.
Казаха ми че често се случва новото съкло до докосва таблото отпред. Слагах лист хартия там да ги разделя, пак си припуква.
Дайте някакви други идеи ...
Проблема е следния, сменях предно стъкло през ноември. Всичко мина добре, монтираха ми Guardian, легна без забележки. Четири часа горе-долу колата остана на място. В следващите няколко дни стъклото леко пращеше при минаване през неравности, но всичко утихна. Предположих, че при температури от 7-8 градуса силикона съхне по-бавно и затова пращи. Остана обаче едно много неприятно припукване в горния ляв ъгъл откъм шофьора, поне там го чувам. И така досега. Стъклото не тече, при натиск отвътре с ръка в движение пукането не се променя. Вгледал съм се в декортивното уплътнение, което се монтира на стъклото преди да се залепи. Както при повечето монтажи, запазиха и монтираха обратно старото оригинално уплътнение, което не е толкова пластично вече. Та от шофьорската страна в левия край на стъклото, това уплътнение има много слаб луфт на места, опасявам се то да не чука в стъклото при усукване на купето и да припуква. Всъщност не знам каква друга може да е причината, та затова питам тук.
Казаха ми че често се случва новото съкло до докосва таблото отпред. Слагах лист хартия там да ги разделя, пак си припуква.
Дайте някакви други идеи ...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 2 - предното стъкло пука след смяна
Пластмасите на гредичките провери ли? Няма как самото стъкло да пука, опира в нещо, свали пластмасите и огледай.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
- Status: Извън линия
Re: Фокус 2 - предното стъкло пука след смяна
Да, огледах ги, даже им подложих дунапренче в долната част. Пак припуква. Всъщност покарах със свалени пластмасови кори - все тая.
А като ги махна виждам плътен 4-5 мм слой черен силикон. Всичко изглежда ОК. Припуква горе в ъгъла над главата ми, но не виждам причната ... Затова се е загледах по декоративното уплътнение. Не знам дали може да допира/почуква долу под кората на чистачките, пък на мен да ми се струва, че е горе. Буквално обаче ми пращи до ухото като се наведа напред .... пущината
А като ги махна виждам плътен 4-5 мм слой черен силикон. Всичко изглежда ОК. Припуква горе в ъгъла над главата ми, но не виждам причната ... Затова се е загледах по декоративното уплътнение. Не знам дали може да допира/почуква долу под кората на чистачките, пък на мен да ми се струва, че е горе. Буквално обаче ми пращи до ухото като се наведа напред .... пущината
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус 2 - предното стъкло пука след смяна
Не са изчистили добре старото уплътнение - някъде в канала на стъклото има останали малки стъкълца и ще пука и скърца, докато станат на сол.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1745
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Фокус 2 - предното стъкло пука след смяна
Възможно е да е от уплътнението долу при чистачките. Дори и при нов автомобил някой път не е легнало както трябва и издава подобен пукащ звук при по-ниски температури. Щом са ти сложили старото вероятността да не са го монтирали перфектно е много голяма. За да се увериш, че проблема не е от там, за съжаление трябва да махнеш кората около чистачките и да покараш малко така, за да видиш дали ще продължи да пука.
-
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
- Status: Извън линия
Re: Фокус 2 - предното стъкло пука след смяна
Аз се съмнявам по-скоро върху декоративната лента-уплътнение, която опасва трите страни на предното стъкло /горе и от двете страни/-https://www.drive2.ru/l/288230376152141606/ Тя май не се лепи за стъклото и просто я махнаха от старото стъкло и я надянаха на новото. От лявата страна тя има много слаб луфт по стъклото и предполагам като друсне купето тя изскърцва кратко, а вътре се чува като припукване.synthez 3D написа: ↑13 мар 2017, 15:30Възможно е да е от уплътнението долу при чистачките. Дори и при нов автомобил някой път не е легнало както трябва и издава подобен пукащ звук при по-ниски температури. Щом са ти сложили старото вероятността да не са го монтирали перфектно е много голяма. За да се увериш, че проблема не е от там, за съжаление трябва да махнеш кората около чистачките и да покараш малко така, за да видиш дали ще продължи да пука.
А пластмасовата кора, покриваща чистачките съм я махал, тя се щраква върху една пластмасова лента също захваната за предното стъкло, но по долната му страна. Мога да я сваля и да покарам без нея, но струва ми се звука идва не от там, а от страни до лявата греда.
Между другото това декоративно уплътнение може ли да се сменя при залепено вече стъкло или не?
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1745
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Фокус 2 - предното стъкло пука след смяна
Това отдолу, към което се монтира кората на чистачките може да се сваля и монтира при залепено стъкло. Тази лайстна представлява един улей, в който се щраква кората. Там обикновено е пълно с всякакви боклуци от типа на пясък, прах, кал и т.н. и ако не е изчистено добре, двете пластмаси не се свързват неподвижно и мърдат насам-натам, а звука се пренася по стъклото и изглежда че все едно идва от друго място.
-
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
- Status: Извън линия
Re: Фокус 2 - предното стъкло пука след смяна
Да, знам тази сглобка. Два пъти съм я чистил и укрепвал, като втория път беше при монтажа на новото стъкло.
Затова не вярвам да е от там, но все пак ще проверя. Това поне е лесно, но с другото уплътнение какво да правя?
Затова не вярвам да е от там, но все пак ще проверя. Това поне е лесно, но с другото уплътнение какво да правя?
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1745
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Фокус 2 - предното стъкло пука след смяна
За другото си мисля, че няма как да мърда. То стои върху самото стъкло доста стабилно и ако стъклото не мърда, няма как уплътнението да се движи и да издава звуци.
-
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
- Status: Извън линия
Re: Фокус 2 - предното стъкло пука след смяна
Да, така изглежда, но:
1/ звука идва от лявата страна на стъклото до гредата/ясно го чувам, макар че може и да лъже/
2/ вчера отворих прозореца в движение и понеже лесно се достига с ръка уплътнението и има лек луфт, като забих нокти между него и стъклото сякаш спира да пука.
Ще проверя и лайсната по долния край, това поне е лесно, дори мисля да я залепя със силикон.
1/ звука идва от лявата страна на стъклото до гредата/ясно го чувам, макар че може и да лъже/
2/ вчера отворих прозореца в движение и понеже лесно се достига с ръка уплътнението и има лек луфт, като забих нокти между него и стъклото сякаш спира да пука.
Ще проверя и лайсната по долния край, това поне е лесно, дори мисля да я залепя със силикон.
-
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
- Status: Извън линия
Re: Фокус 2 - предното стъкло пука след смяна
Продължението ...
Може да е от полза за някой колега. И така докато човърках проблема, защото ме вбесяваше, взех, че пукнах и новото стъкло. Ама качествено.
Смених и него, но този път монтирах ново стъкло с ново гумено уплътнение. Разликата е, че то наистина е гумено /друг е въпроса колко ще кара/ и второ е залепено яко за стъклото. Температурата при монтажа беше 15-20 градуса и остъвих колата на място повече от 12-15 часа. Слава Богу, вече нищо не пука.
Та, според мен проблема беше в старото уплътнение - за 11 г. вече беше станало пластмасово и тъй като не беше залепено, а просто надянато върху стъклото, чукаше върху него при неравности. Да се надяваме, че новото ще кара достатъчно дълго ...
Може да е от полза за някой колега. И така докато човърках проблема, защото ме вбесяваше, взех, че пукнах и новото стъкло. Ама качествено.
Смених и него, но този път монтирах ново стъкло с ново гумено уплътнение. Разликата е, че то наистина е гумено /друг е въпроса колко ще кара/ и второ е залепено яко за стъклото. Температурата при монтажа беше 15-20 градуса и остъвих колата на място повече от 12-15 часа. Слава Богу, вече нищо не пука.
Та, според мен проблема беше в старото уплътнение - за 11 г. вече беше станало пластмасово и тъй като не беше залепено, а просто надянато върху стъклото, чукаше върху него при неравности. Да се надяваме, че новото ще кара достатъчно дълго ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта