Климатроник Мондео 3 странен проблем

Екстериор и интериор.
Потребителски аватар
jumpman
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 09 сеп 2008, 20:58
Модел на автомобила: ford focus 2000 g., 1.8 TDDI, 90 k.s., ambiente
ford mondeo 2004 g., 2.0 tdci, 130 k.s.
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Климатроник Мондео 3 странен проблем

Мнение от jumpman » 14 сеп 2017, 16:04

Здравейте колеги,
пускам нова тема понеже не видях такава с подобен проблем или решение след като пуснах търсачката.
Та проблема е следния - след като тръгна на дълъг път пускам климатроника на студено и си работи, но след известно време можеби час, духането намалява и започва да духа по топло. Малко пояснения - имам този проблем от можеби две години, ходил съм на няколко Майстора със еднакъв успех. Първият ми каза че след като повърви за известно време и всичко отдолу се заледява и трябвало да се смени дехидратора, защото бил запушен. Не го смених обаче, лятото свърши и не съм карал на климатроник. На другото лято същият проблем, отидох на друг майстор замери го със машина за налягането и ми каза, че климатика работи идеално и няма промени в наляганията, че първия майстор да си гледа работата защото ако беше запушен дехидратора наляганията нямаше да са в норма и че дехидратора веднъж запуши ли се неможещи да се отпуши от самосебе си и да работи пак нормално - според него е температурен датчик и ме изпрати на еладжия да го замери и смени ако трябва. Стана дълго но поне се надявам да е достатъчно ясно. Отидох и на еладжията, който замери температурата отдухалките и каза, че неможещи да е датчик всичко си работило добре.

Потребителски аватар
jumpman
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 09 сеп 2008, 20:58
Модел на автомобила: ford focus 2000 g., 1.8 TDDI, 90 k.s., ambiente
ford mondeo 2004 g., 2.0 tdci, 130 k.s.
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Климатроник Мондео 3 странен проблем

Мнение от jumpman » 14 сеп 2017, 16:10

Има и още отидох при поредния друг майстор, който смени филтъра на купето и изчисти тръбата, от която изтича водата и продукта всичко за евентуални задръствания. Положението малко се подобри, но след по дълго време проблема пак се появява даже и от духалките почва да излиза мъга според мен сигурен знак че нещо се залежда, тъй като като изключа за известно време и случаи пак всичко си идва на място. Та какъв може да ми е проблема, че вече съм се видял в чудо? Помагайте, предварително благодаря.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Климатроник Мондео 3 странен проблем

Мнение от Ozzie » 14 сеп 2017, 18:20

миии... то само дехидрататора не си сменил ('щото пък първия майстор може да каже за втория, той да се ЕБВГЗ) иииии... имаше една 'уйня, пресостат май и се викаше
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Климатроник Мондео 3 странен проблем

Мнение от OgiDogi » 14 сеп 2017, 18:45

jumpman написа:
14 сеп 2017, 16:10
Има и още отидох при поредния друг майстор, който смени филтъра на купето и изчисти тръбата, от която изтича водата и продукта всичко за евентуални задръствания. Положението малко се подобри, но след по дълго време проблема пак се появява даже и от духалките почва да излиза мъга според мен сигурен знак че нещо се залежда, тъй като като изключа за известно време и случаи пак всичко си идва на място. Та какъв може да ми е проблема, че вече съм се видял в чудо? Помагайте, предварително благодаря.
Ако се обледява изпарителят (вътрешното тяло), значи наляганията не са нормални, поне ниското (не трябва да слиза под 2 bar), не знам какво е мерил предният майстор. Прекалено ниско налягане може да се дължи на недостатъчно фреон, запушване на дехидратора или и двете - компресорът изпомпва цялото количество фреон в системата към кондензатора (предният радиатор) и дехидратора.
Пробвай да окъпеш кондензатора с маркуча и да му събориш всичкия прах, клечки и буболечки, които са се набили между ламелите, за да подобриш топлообмена.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
jumpman
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 09 сеп 2008, 20:58
Модел на автомобила: ford focus 2000 g., 1.8 TDDI, 90 k.s., ambiente
ford mondeo 2004 g., 2.0 tdci, 130 k.s.
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Климатроник Мондео 3 странен проблем

Мнение от jumpman » 14 сеп 2017, 19:00

Здравей колега Оги, и аз си мисля, че нещо вътрешното тяло (радиаторчето дето е зад таблото) е зацапано. Мисля си обаче как да го изчистя, няма ли като го напълня с вода да се наводни и цялата кола и то отвътре, което не е добре. Все пак то изпарителя се намира в пластмасов контейнер, който не е херметик затворен.

Потребителски аватар
jumpman
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 09 сеп 2008, 20:58
Модел на автомобила: ford focus 2000 g., 1.8 TDDI, 90 k.s., ambiente
ford mondeo 2004 g., 2.0 tdci, 130 k.s.
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Климатроник Мондео 3 странен проблем

Мнение от jumpman » 14 сеп 2017, 19:06

Още нещо Майстора дето ми чисти дренажа ми каза, че за него нямало нужда от допълване на фреон защото като се включи климатроника и след около 10 15 сек и духва студено и то духа доста студено.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Климатроник Мондео 3 странен проблем

Мнение от OgiDogi » 14 сеп 2017, 22:17

За почистване на вътрешното тяло има специални спрейове, с един дълъг около 80 сантиметра маркуч - пъха се през въздуховодите до където стигне и се пръска, докато се изтегля назад. Пяната събаря мръсотията от тялото и въздуховодите и трябва да се оттече под колата през дренажната тръбичка.
Много бързото изстудяване е типичен симптом за недостатъчно фреон - докато го дръпне компресора и свали налягането в изпарителя, започва да духа студено, още преди да е вдигнал налягане и температура в кондензатора.
Охладителната система работи по следния начин:
- компресорът вдига налягане към кондензатора, при което температурата на фреона се повишава до към 50-60° С, когато се пуска принудителното охлаждане
- външният въздух охлажда кондензатора и сваля температурата на компресираният фреон примерно с 20°
- при преминаването през рестриктора (т. нар. капилярна тръбичка) фреонът попада в изпарителя, след който идва компресора и съответно, този участък е с по-ниско налягане
- при понижаване на налягането, охладеният фреонът преминава от течна в газообразна фаза (изпарява се) и температурата му пада с онези 20° спрямо температурата от преди да заработи системата
- преминавайки през изпарителя, поема топлина от въздуха и пак по пътя компресор-кондензатор-рестриктор-изпарител
В общи линии - системата отнема топлина от преминаващият през изпарителя въздух, бил той външен или циркулиращ само в купето, пренася я към кондензатора и я отдава на външната среда. Ако изпарителят се охлади много бързо, това не е, защото е отдадена топлина навън, а защото е паднало налягането и наличният в него фреон се е изпарил и е свалил температурата му. А за да се получи това - фреонът е в недостатъчно количество.
Когато се проверява климатична система, не се мерят само наляганията, защото от предходно зареждане или ремонти може да има попаднал в системата въздух, който не се втечнява и изпарява като фреона. Източва се всичко, вакуумира се системата, вкарва се масло + UV оцветител за откриване на течове и след това се зарежда с предписаното за конкретния модел количество фреон. Всичко останало е "ами, тука изглеждат добре нещата...", "сигурно има някакво запушване..." и т.н.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
jumpman
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 09 сеп 2008, 20:58
Модел на автомобила: ford focus 2000 g., 1.8 TDDI, 90 k.s., ambiente
ford mondeo 2004 g., 2.0 tdci, 130 k.s.
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Климатроник Мондео 3 странен проблем

Мнение от jumpman » 15 сеп 2017, 12:30

Да попитам, понеже единият майстор ми каза, че за Форд специално системата не се вакуумирала понеже след това маркучите се свивали и почвало след това да губи фреон, така ли е? Да си изясня само от мерене на машина може ли да се разбере дали трябва да се допълни с фреон? Понеже казваш, че налягането се променяло от една страна апък от друга независило само от наляганията. Имам чувството, че където и да ида като им кажа какъв е проблема и никой не казва за допълване на фреон и ако им кажа казват няма нужда и сякаш бягат да не пълнят - незнам какво да мисля и да правя :cry: .

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Климатроник Мондео 3 странен проблем

Мнение от OgiDogi » 15 сеп 2017, 17:38

jumpman написа:
15 сеп 2017, 12:30
Да попитам, понеже единият майстор ми каза, че за Форд специално системата не се вакуумирала понеже след това маркучите се свивали и почвало след това да губи фреон, така ли е?...
Да бе, пука ти се кондензатора от начукването с камъчета, сменяш го (или профилактично сменяш сервизните вентили, които най-често пропускат) и не вакуумираш системата, щото маркучите щели да се смачкат... Дрън-дрън-дрън, и какво ще правим с въздуха в цялата система?
Маркучите имат слой метална оплетка между гумените слоеве и няма как да се смачкат.
А процедурата с машина за зареждане на климатични системи е: източване, вакуумиране и проверка за пропуски под вакуум за 10-15-20 минути и ако каже "No leaks detected" - процедурата продължава, вкарване на масло за компресора, зареждане с фреон, затваряне на вентилите и проверка при какви налягания се пуска перката и изключва съединителя на компресора. Повечето системи от тези, които съм зареждал, на ~18 bar (около 60°) пускат перка (след което на ~15 bar я спират) и при повишени обороти на двигателя на 24-25 bar изключват съединителя, за да предпазят маркучи и тръби от свръхналягане. При недостатъчно фреон, тези с два пресостата изключват компресора при налягане под 2 bar (около 0°) на студената част.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
jumpman
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 09 сеп 2008, 20:58
Модел на автомобила: ford focus 2000 g., 1.8 TDDI, 90 k.s., ambiente
ford mondeo 2004 g., 2.0 tdci, 130 k.s.
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Климатроник Мондео 3 странен проблем

Мнение от jumpman » 15 сеп 2017, 18:20

Здравей колега, голямо благодаря за информацията. От всичко си направих извода, че трябва да я направя тази процедура, ще отида при майстор дето разбира (ще потърся из Варна и околностите) и ще настоявам да направи написаните от теб стъпки. В крайна сметка и доколкото съм чел това е един вид профилактика, която е добре да се прави на 2 год поне. И аз си мислех, че това трябва да се направи ама като ходих на един втори трети майстор и като ми казват, че няма нужда па си викам аз ли знам повече от тях (все пак я гледаха, чистиха, сменяха филтри, закачаха на машини стояла е, колата по - половин ден там и какво ли още не). Ей страшни майстори имаме в БГ ей не ти е работа. Като се сетя, че първия майстор даже искаше да сменя дехидратора (на стойност 110 лв.) направо ..... добре, че като че ли дявола ме буташе та се разубедих да го сменям. Пак стана малко дълго ама все пак, вече реших ще мина през процедурата и после ще пиша тука какъв е резултата дано всичко да се оправи, пък ако не пак ще я бистрим.

ПС: данеби да имаш някой колега дето да работи във Варна или околностите, който да си знае работата да препоръчаш. Ако някой от форума знае читав майстор на климатици за Варна също да свирка.
Поздрави

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Климатроник Мондео 3 странен проблем

Мнение от Ozzie » 15 сеп 2017, 18:42

Не обърнах внимание, че си от Варна. Отиди в с. Каменар. Подминаваш гетото, продължаваш за Куманово, подминаваш отбивката за селото и гледаш в дясно. Пише с големи букви "КЛИМАТИЦИ (ала- бала)". Фирмата е "Клима кар"- 0898558778. Записал съм и друг телефон - 0988347737.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
jumpman
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 09 сеп 2008, 20:58
Модел на автомобила: ford focus 2000 g., 1.8 TDDI, 90 k.s., ambiente
ford mondeo 2004 g., 2.0 tdci, 130 k.s.
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Климатроник Мондео 3 странен проблем

Мнение от jumpman » 19 авг 2018, 16:17

Така с известно закъснение да кажа какво стана. Отидох на майстор за климатици (в Каменар както ми каза колегата от Варна) казах му, че не съм гледал колата откакто съм я взел през 2015 г. Той ме попита какво прави, отговорих му, че духа студено, но след известно време един два часа спира и започва да излиза пара от духалките и трябва да спра климатика и като почине малко пак почва да духа студено. Човека каза добре сега ще видим, върза машината за колата и зачакахме. След 5 - 10 мин ми отговори, ами няма да имаш студено я, попитах го защо, отвърна ми, че от 860 г фреон ми е останал само 240 г. Викам му какво правим сега, той ми каза сега ще вакуумираме и ще ти допълня с необходимото количество фреон. Всичко това за 20 - 30 мин бе направено и всичко приключи. Отидох да я пробвам и тук според мен стана нещо странно, след като вървя около час пак почна да намалява духането, но не спря и не излизаше пара. След като си свърших малко работа около 3 часа и го пуснах пак на връщане нямаше проблем и пак работеше нормално, но след час два пак почна да намалява. Това всичко миналата Събота, викам си пак ще я пробвам ама тази Събота, щото през седмицата съм на работа, но въпреки всичко когато се връщах от работа пак го включвах, че голяма жега и си работеше.
Стана дълго ама искам да обясня подробно. Дойде и тази Събота, викам си така и така ще се разхождаме с колата пак ще пробвам климатика. За мое учудване сега всичко беше нормално карах я почти 3 4 часа минавах през всичките температури, със и без да върти само в купето абе общо взето въртях климатика както се сетите и си работеше идеално.
Та въпроса ми дали има нещо такова, както аз си го обясних, че трябва да фреона да се завърти в системата за известно време, за да може всичко да се намести или няма такова нещо и защо веднага след процедурата ми направи номера, а след известо време всичко си дойде на място?
Поздрави

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта