Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 05 фев 2015, 20:24
- Модел на автомобила: Форд Мондео Джиа 2008г. - 2,0 tdci, 140hp
- Status: Извън линия
Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Здравейте,
закупих Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с. Досега не съм карал Форд и не знам какво да очаквам. Провериха я в сервиз, в който аз предложих на продавача - ходова част и електроника. Всичко и било наред. Колата е на реални 325 000 км. Собственика ми каза, че на 200 000 е сменял ремък. Обслужих я - масло, филтри. Реших се на покупката понеже цената ми се видя доста изгодна.
Вече няколко часа търся и разглеждам по форума, но май аз нещо не се справям. Не намирам по-обстойна информация за това което съм купил. Най-вече се интересувам с какви по-сериозни проблеми бих могъл да се сблъскам при модела, които изискват по-сериозен финансов ресурс. Какви са слабите страни - двигател, ходова част, ламарини.
Моля за Вашето мнение. Благодаря Ви предварително.
закупих Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с. Досега не съм карал Форд и не знам какво да очаквам. Провериха я в сервиз, в който аз предложих на продавача - ходова част и електроника. Всичко и било наред. Колата е на реални 325 000 км. Собственика ми каза, че на 200 000 е сменял ремък. Обслужих я - масло, филтри. Реших се на покупката понеже цената ми се видя доста изгодна.
Вече няколко часа търся и разглеждам по форума, но май аз нещо не се справям. Не намирам по-обстойна информация за това което съм купил. Най-вече се интересувам с какви по-сериозни проблеми бих могъл да се сблъскам при модела, които изискват по-сериозен финансов ресурс. Какви са слабите страни - двигател, ходова част, ламарини.
Моля за Вашето мнение. Благодаря Ви предварително.
-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 22 дек 2011, 21:35
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Подготви се за големи обслужвания като съединител, маховик, демпферни шайби, обтегачи, амортисьори, тампони и в този ред. Този има доста големи топки щом кара 125 000 км с афтърмаркет ремък... Та, включи и него в списъка. Ето ти едни 3-4000 лв. Калкулирай тази сума към цената на автомобила и погледни отново дали цената е изгодна.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 05 фев 2015, 20:24
- Модел на автомобила: Форд Мондео Джиа 2008г. - 2,0 tdci, 140hp
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Еми ремъка е сменян на 200 000 в Мото Пфое, а в сервиза дето го закарах ми казаха, че може да кара до 400 000 км ... Купих колата за 7000лв, но с тея 3-4000 дето да ги очаквам взе да ми става лошоniki85 написа:Подготви се за големи обслужвания като съединител, маховик, демпферни шайби, обтегачи, амортисьори, тампони и в този ред. Този има доста големи топки щом кара 125 000 км с афтърмаркет ремък... Та, включи и него в списъка. Ето ти едни 3-4000 лв. Калкулирай тази сума към цената на автомобила и погледни отново дали цената е изгодна.

Последна промяна от Landin на 06 фев 2015, 19:07, променено общо 1 път.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Landin написа:...ремъка е сменян на 200 000 в Мото Пфое, а в сервиза дето го закарах ми казаха, че може да кара до 400 000 км ...

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Стига сте плашили човека, видяхте кола с непроменен километраж и взехте да го плашите, на вашите като пише 120 000км да не сте дали по 4000 за обслужване?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 05 фев 2015, 20:24
- Модел на автомобила: Форд Мондео Джиа 2008г. - 2,0 tdci, 140hp
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Може нещо и аз да не съм разбрал за какъв ремък иде реч ... Може да има няколко различни ремъци в тоя автомобилmartin1977 написа:Landin написа:...ремъка е сменян на 200 000 в Мото Пфое, а в сервиза дето го закарах ми казаха, че може да кара до 400 000 км ...

Тоя Форд дет закупих ми е тъмна Индия ... Затова и помолих за мнения и информация.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Колега, да ти е честита придобивката. Спокойно ще и свикнеш и на колата и на нас. Все пак смени си ремъка въпреки това което са ти казали дет се вика "да ти е мирна главата" и си карай без да ти пука, пък като се повреди нещо тогава го мисли. Кола на старо си е "руска рулетка", ако си случил на читава добре.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 22 дек 2011, 21:35
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Аз не бях разбрал, че вече си я взел, но цената е наистина изгодна. Да си я караш със здраве. И да налееш 3-4к цената пак ще е добра. Но задължително смени ангренажния ремък и прилежащите ролки. Слагай качествени филтри, маслко и нафта и ще останеш доволен.
Наско, не всички си купуваме колите от Дупница или Горубляне. Би било добре да се поспреш малко с постоянните ти изявления от подобен тип. В България също има коли, които са на много малко километри. Това, че не струват 5-7 хиляди е друг въпрос.
Наско, не всички си купуваме колите от Дупница или Горубляне. Би било добре да се поспреш малко с постоянните ти изявления от подобен тип. В България също има коли, които са на много малко километри. Това, че не струват 5-7 хиляди е друг въпрос.
- sinnerman
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 07 сеп 2012, 11:08
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Здравей колега,
Да ти е честита колата и да си я караш със здраве. Хич и не я мисли. Както Niki 85 ти казва, смени и всички ремъци, ролки и филтри, сипи и качествено масло и нафта и хич не я мисли. Ако нещо има за смяна, то само ще се обади. Нема да и ставаш роб я и да се шашкаш.
Да ти е честита колата и да си я караш със здраве. Хич и не я мисли. Както Niki 85 ти казва, смени и всички ремъци, ролки и филтри, сипи и качествено масло и нафта и хич не я мисли. Ако нещо има за смяна, то само ще се обади. Нема да и ставаш роб я и да се шашкаш.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Здравей колега! Колите са здрави по принцип, но зависи как е поддържана твоята. По сервизни спецификации първата смяна на ангренажа е на 200 000 км. Всяка следваща по препоръки на Форд е на 150 000 км., а за страни като нашата с по- високи нива на замърсеност и лоши пътища на 120 000 км. Нищо не ти пречи да провериш състоянието на ремъка, а заедно с това провери и водната помпа, ако не е сменяна най- добре е да се замени. Също така е важно да прегледаш веригата, която е между двата разпределителни вала в какво състояние е, някъде след 250-300 к. километра е задължителна проверката и и ако има луфт повече от допуските трябва и тя да се смени.Landin » Какви са слабите страни - двигател, ходова част, ламарини.
Моля за Вашето мнение. Благодаря Ви предварително.
Ходовата част е много здрава, слабите страни са кормилните накрайници и спирачните маркучи. Провери опорните лагери на амортисьорите също.
Виж в какво състояние са клапаните за управление на турбината, ако издават звук като в тази тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%BD%D0%B5, трябва да се сменят иначе може турбината да сдаде богу дух скоропостижно.
Проверка на цялата електрическа инсталация, независимо че форд доста подобриха качеството на връзките и изолацията на кабелите в последните години, все още е слабо място!
Засега толкова, ако имаш други въпроси ще отговаряме!

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 05 фев 2015, 20:24
- Модел на автомобила: Форд Мондео Джиа 2008г. - 2,0 tdci, 140hp
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Благодаря ТИ много за информацията. Днес взех от продавача сервизната книжка. Той е първи собственик и почти всичко е правено в Мото Пфое.Nebhotep написа:Здравей колега! Колите са здрави по принцип, но зависи как е поддържана твоята. По сервизни спецификации първата смяна на ангренажа е на 200 000 км. Всяка следваща по препоръки на Форд е на 150 000 км., а за страни като нашата с по- високи нива на замърсеност и лоши пътища на 120 000 км. Нищо не ти пречи да провериш състоянието на ремъка, а заедно с това провери и водната помпа, ако не е сменяна най- добре е да се замени. Също така е важно да прегледаш веригата, която е между двата разпределителни вала в какво състояние е, някъде след 250-300 к. километра е задължителна проверката и и ако има луфт повече от допуските трябва и тя да се смени.Landin » Какви са слабите страни - двигател, ходова част, ламарини.
Моля за Вашето мнение. Благодаря Ви предварително.
Ходовата част е много здрава, слабите страни са кормилните накрайници и спирачните маркучи. Провери опорните лагери на амортисьорите също.
Виж в какво състояние са клапаните за управление на турбината, ако издават звук като в тази тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%BD%D0%B5, трябва да се сменят иначе може турбината да сдаде богу дух скоропостижно.
Проверка на цялата електрическа инсталация, независимо че форд доста подобриха качеството на връзките и изолацията на кабелите в последните години, все още е слабо място!
Засега толкова, ако имаш други въпроси ще отговаряме!
Та ето и какво по-интересно открих:
- смяна картер на 140 000
- смяна на ремък на 196 000
- смяна на съединител с маховик на 196 000
- зареждане на климатична инсталация на 213 000
- смяна на EGR клапан на 215 000
- смяна на кормилна щанга на 226 000
- предни главини и колесни лагери на 233 000
- термостат и акумулатор на 240 000 - видях, че и на 120 000 е направено същото. Това значи ли, че винаги когато се сменя акумулатора се сменя и термостата?
- семеринг на колянов вал
Тези са сериозните неща, останалото е обслужване, накладки и тем подобни неща. Караме, пазиме и поддържаме пък каквото дойде - божа работа.
Не бях ходил на реглаж. Днес ходих и се оказа, че и двата моста са за реглаж. На задния мост не можаха да развият десния болт. Казаха, че има опасност да го скъсат и не поемат риска да напъват повече. Май ще трябва да ходя до Мото Пфое за това.
Обадих се в Мото Пфое да питам за цени на двата под-калници на задните две гуми. Това е нещо между пластмаса и кече. Не знам от какво са направени, но ми казаха, че единя е109 лв ?!!?!? А са се изяли и хвърля боклук навътре по нещата под багажника дето са.
Под бронята отзад има няква пластмаска черна, която е скъсала щипките от едната страна - питам ги по телефона и ми казват - това струва 200 и кусур лева само пластмасарката без работата

Тия хора парите ги нямат за нищо ...
А да, питах в Мото Пфое и за ремъка, който е сменен на 200 000. Трябвало да го сменя пак на около 400 000. Или те не разбират или някой колеги писали по-горе нещо са се заблудили.
Ще се поровя сега в раздел сервизи да видя какво препоръчват колегите.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Цената на ангренажния комплект не е висока и за твое спокойствие го смени. По- важното в случая е проверка на водната помпа и веригата!
Това че са сменили махавика и EГР-а е супер, защото ти спестяват доста сериозна сума. В Мото Пфое няма смисъл да пазаруваш нищо, търси нещата из ebay или в магазина на Моторкрафт в София: http://avtochasti-ford.com/ Свържи се с мен ако ще пазаруваш от там, мога да ти уредя отстъпка в цените. Успех!
Това че са сменили махавика и EГР-а е супер, защото ти спестяват доста сериозна сума. В Мото Пфое няма смисъл да пазаруваш нищо, търси нещата из ebay или в магазина на Моторкрафт в София: http://avtochasti-ford.com/ Свържи се с мен ако ще пазаруваш от там, мога да ти уредя отстъпка в цените. Успех!
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Правилно са ти казали за ремъците - 200000 км


- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Аз не споря за тези 200 000 км., но при втора смяна мисля, че е доста това 200 000. Вече имаме износване на веригата и други части от ГРМ, а и комплекта независимо дали е оригинален трудно ще достигне качеството на фабрично вложения. Най- разумният вариант според мен е до 130-140 к. максимум.Правилно са ти казали за ремъците - 200000 км

- YaSkAwA
- потребител
- Мнения: 422
- Регистриран: 06 юни 2006, 13:06
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 2016
Focus 1,6 16V 100ps 2006
Ford Kuga 2,5T 2009 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
За подкалници и пласмасарийки можем да помогнем със съвет за неща втора употреба,ако имаш интерес пиши какво ти трябва.
По повод ремъците най добре е както е казал колегата от последния пост да не се сменят на толкова много километри като "заводския" ремък.
Поздрави
По повод ремъците най добре е както е казал колегата от последния пост да не се сменят на толкова много километри като "заводския" ремък.
Поздрави



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта