Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 21 ное 2012, 20:14
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
Здравейте, колеги
До скоро бях доволен собственик на 2006 Focus 1.6 TDCI 90 коня хеч. Грижих се за него с желание и ми е вършил добра работа в замяна. Заради летален (само за него, за щастие) удар, се налага да се разделим под една или друга форма. Ударът е заден/страничен в зоната за задното колело, съответно задница, ходова част, вратите от тази страна са доста пострадали и купето като цяло е усукано, но пък всичко по предница - под капака и вътре (от предни седалки нататък ) - табло, музика и тн - е запазено.
Търся съвети за това как е най-подходящо да постъпя с останалото от колата. Всичко се поддържаше в перфектно състояние до последно, дори седмица преди удара ремонтирах турбо (смяна на средна част) и алтернатор (сменени четки и диоден блок, работи като нов). Смятам, че моделът е все още актуален и би било жалко, ако всичко работещо отиде за разкомплектоване на цветни метали... Най-малкото като части би бил от полза на колеги, които могат още с години да се радват на своите машинки.
- Варианта цялата наведнъж за скрап за 300-400лв е ясен, но го считам за последен/краен вариант.
- Има ли такова нещо като изкупуване на цял автомобил за части, и дали би могло да се оцени по-високо колата, ако се изкупува с тази цел, вместо на килограм в зависимост от металите? Колко е реалистично да търся за тоталната кола, с уговорката, че всичко по двигател и електроника е в работещо състояние?
- Предполагам, че най-удачният вариант би бил да го разпродам на части. Опасенията ми са, че нямам опит с разглобяване на автомобилни авточасти и предполагам, че ще ми отнеме доста време самото разглобяване, ако подходя по този начин. Също съм без идея за какво конкретно може да има търсене, а и нямам ориентир как да оценя дадената част.. Инструкция за ремонт за точно този двигател вероятно би ми била много от полза, но имам само за бензиновия модел.
- Има ли вариант, за който да не се сещам?
Ако сте минали през същото, или просто се сещате за нещо допълнително, приемам всякакви съвети и идеи!
До скоро бях доволен собственик на 2006 Focus 1.6 TDCI 90 коня хеч. Грижих се за него с желание и ми е вършил добра работа в замяна. Заради летален (само за него, за щастие) удар, се налага да се разделим под една или друга форма. Ударът е заден/страничен в зоната за задното колело, съответно задница, ходова част, вратите от тази страна са доста пострадали и купето като цяло е усукано, но пък всичко по предница - под капака и вътре (от предни седалки нататък ) - табло, музика и тн - е запазено.
Търся съвети за това как е най-подходящо да постъпя с останалото от колата. Всичко се поддържаше в перфектно състояние до последно, дори седмица преди удара ремонтирах турбо (смяна на средна част) и алтернатор (сменени четки и диоден блок, работи като нов). Смятам, че моделът е все още актуален и би било жалко, ако всичко работещо отиде за разкомплектоване на цветни метали... Най-малкото като части би бил от полза на колеги, които могат още с години да се радват на своите машинки.
- Варианта цялата наведнъж за скрап за 300-400лв е ясен, но го считам за последен/краен вариант.
- Има ли такова нещо като изкупуване на цял автомобил за части, и дали би могло да се оцени по-високо колата, ако се изкупува с тази цел, вместо на килограм в зависимост от металите? Колко е реалистично да търся за тоталната кола, с уговорката, че всичко по двигател и електроника е в работещо състояние?
- Предполагам, че най-удачният вариант би бил да го разпродам на части. Опасенията ми са, че нямам опит с разглобяване на автомобилни авточасти и предполагам, че ще ми отнеме доста време самото разглобяване, ако подходя по този начин. Също съм без идея за какво конкретно може да има търсене, а и нямам ориентир как да оценя дадената част.. Инструкция за ремонт за точно този двигател вероятно би ми била много от полза, но имам само за бензиновия модел.
- Има ли вариант, за който да не се сещам?
Ако сте минали през същото, или просто се сещате за нещо допълнително, приемам всякакви съвети и идеи!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
https://www.megaparts.bg/
https://carco.bg/
Сигурно има и други фирми.
Разпродажбата на части носи по-голям приход, но става бавно, трябва да имаш място и инструменти и накрая ти остават много дреболии, които никой не иска.
https://carco.bg/
Сигурно има и други фирми.
Разпродажбата на части носи по-голям приход, но става бавно, трябва да имаш място и инструменти и накрая ти остават много дреболии, които никой не иска.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4779
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
Когато малкия удари пежото, пробвах в един сервиз да я дам и да ми я разглабят, естествено и за тях щеше да има кинти. Но ми отказаха, защото ще стои от вън за да не заема крик, но при това положение като се свали дори 1 врата и на другия ден съм щял да я намеря оглозгана. Свалих си само гумите/там Митака се намеси/ и акумулатора, който отида на големия син за колата и другото на скраб за без пари/280лв/Имам дребни неща, но както каза Наско ... Варианти има, но ти си решаваш. Иначе имах идеи за климатика, скоростите, седалките и вратите, ама не стана.
времето е като парите-никога не стига
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1167
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
Много е относително, дали ще му донесе по-голям приход. За стари и евтини каляски на никой не му се дават суми. Имам опит с едно Пежо 306, което продавах на части. Преко сили да съм получил долу- горе колкото пазарната му стойност.
Иначе наистина става адски бавно.
@1nsane
От кой град си?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
От едно Пежо 406 изкарахме 1800лв. като на шега.Пуснахме го да се продава на части с опция на който каквото му трябва идва и си го сваля.Цени съответно много ниски.Обаждат ми се и питат за цена на дадена част ако е налична и аз им отговарям да проверят колко струва в Мегапартс, давам я наполовина.Беше дизел на много км., служебно каран и нищо скъпо или да го кажем търсено за един дизел не се продаде защото не ставаше.Накрая каквити железа останаха, дойдоха от близката фирма за старо желязо, нарязаха си, натовариха си, и дадоха 160лв.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 21 ное 2012, 20:14
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
От Варна съм, та ако има някой впечатления от подобна фирма от района, която се занимава с изкупуване, ще взема да ги прослушам да видя какво предлагат.
Казвате примамливи неща, прибиране на пазарната цена на колата и в общи линии добри пари от разпродажба на части, но не мога да си позволя да я държа прекалено дълго време, понеже ще пречи. Това, което си представям, е в най-добрия случай да продам или запазя по-"ценните" неща, които са вероятни за продажба, и останалото да замине за старо желязо.
Казвате примамливи неща, прибиране на пазарната цена на колата и в общи линии добри пари от разпродажба на части, но не мога да си позволя да я държа прекалено дълго време, понеже ще пречи. Това, което си представям, е в най-добрия случай да продам или запазя по-"ценните" неща, които са вероятни за продажба, и останалото да замине за старо желязо.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10857
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
Пробвай в някоя автоморга да я продадеш, предвид че колата е добра, мотор и скорости работят, а само купето е за брак. Те ще могат да си продават здравите авточасти.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1167
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
Моргите са алчни скъперници. Едва ли ще му дадат много над това, което биха му дали в металекс (образно казано), но пък продават на такива цени (или поне искат да продават), че свят да ти се завие. Не е рядкост да обявяват цени над тези за нови части от магазина.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
Така е. Само една скоростна кутия се продава на цена по висока от цената на колата в металекса.
А тази кола е със запазени основни агрегати и възли.
За успешна разпродажба на частите обаче трябват време и място.
А тази кола е със запазени основни агрегати и възли.
За успешна разпродажба на частите обаче трябват време и място.
-
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
След като обсъждаме подобни варианти, предполагам колата няма каско.Лично аз не съм срещал актуален автомобил и добре поддържан(както споменава автора на темата), с идеята да се кара дългосрочно, без такава застраховка.Както казват Форд не се краде и като изключим това от каското, то сумата за 15год. автомобил става почти колкото гражданската.
Така,че в общите сметки ако каското е икономисано също трябва да се включи.
Така,че в общите сметки ако каското е икономисано също трябва да се включи.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 21 ное 2012, 20:14
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
Ако имаш предвид, че трябва да броя икономисаното от каско като доход в случая - може и така да се разглежда. Следващата си кола пак ще взема със същата идея да я ползвам дългосрочно, и пак ще я поддържам добре, понеже возя себе си близките си с нея и не искам изненади. И пак се съмнявам да плащам за каско.. С банки и застрахователи ако мога, гледам да не се занимавам.freeway написа: ↑13 окт 2020, 21:52След като обсъждаме подобни варианти, предполагам колата няма каско.Лично аз не съм срещал актуален автомобил и добре поддържан(както споменава автора на темата), с идеята да се кара дългосрочно, без такава застраховка.Както казват Форд не се краде и като изключим това от каското, то сумата за 15год. автомобил става почти колкото гражданската.
Така,че в общите сметки ако каското е икономисано също трябва да се включи.
А иначе това с моргите е вариант който ще проуча, но и аз се съмнявам да е нещо много по-различно от "за разкомплектоване" като оценка..
-
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
За скраб или в морга цените са еднакви.Ако свалиш нещо от колата цените падат при това драстично.Знаят за какво да гледат хората, все пак това им е работа.
Имаш силно ограничен пазар на части втора ръка.За по-скъпо струващи части се разчита на личен контакт с опция да се тества.
Всеки е наясно, че когато се поема известна доза оправдан риск, сметките не винаги излизат....
Имаш силно ограничен пазар на части втора ръка.За по-скъпо струващи части се разчита на личен контакт с опция да се тества.
Всеки е наясно, че когато се поема известна доза оправдан риск, сметките не винаги излизат....
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 21 ное 2012, 20:14
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Съвети за тоталнат Focus TDCI 1.6
В крайна сметка тръгнах по по-дългия път с продажбата на части. Основните неща са разглобени и налични. Пуснах и обява в съответния раздел.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта