Съвет за покупка на Форд Фокус 1.4?

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Focus 1,8 tdi

Мнение от mrdds » 28 юни 2007, 13:04

sotiroff написа:Днес ще ходя да гледам един 2000г. TDI. Не знам защо, но съм решил дизел да си търся...Особено както скочи бензина...не ми се мисли направо!
че нафтата да нее без пари.... :lol: тя почти колкото бензина,а и с това ТДИ не мисли,че ще гори 4-5л.

Също така,не си мисли,че като вземеш съвременен дизел ще можеш да го караш на нафта от локомотиви,трактори и котелни горива....кви ядове ще береш тогава.... *00124*

...... и все пак е по евтино от бензина,но не повече от 2-3лв./100км.

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1,8 tdi

Мнение от vlad » 28 юни 2007, 15:35

BarniPP написа:...Първоначално се бях насочил към фокус 1,8i 16v 2000 год,после 2,0TDCI ...Но единствените добри думи, които чух за този автомобил (да не говорим за дизела-тук във форума също има много негативни мнения за него) бяха тука във форума на форд.Дори хора които са карали(и карат)форд ме разубеждаваха за избора ми (познати).
sotiroff написа:...Четох всякакви ревюта относно Форд Фокус и има доста противоречиви мнения. ...
Аз не съм чул лоша дума за Фокус дори от хора, които не понасят Форд. Напротив доскоро изказванията бяха, че имидж не се поддържа само с един модел като Фокус. Към доводите на acj мога да добавя- 2006 и 07 г.(ако не се лъжа и 05г.) кола на годината втората употреба в Англия, в Русия, си ги правят и въпреки това чакат ред близо 6 месеца, а Фокус на мойте години, на ок.100 000 не можеш да пипнеш под 11-12000$., и т.н. Без да следя статистики, мисля, че не са много моделите, станали кола на годината от двете страни на океана.
Моя го карам от 3,5г. и съм много доволен. Като изключим сменения в гаранция спирачен апарат /заради паднал гумен маншон и замърсяване/, и оправените точки ръжда около никелираната планка на багажника друго не ми се е налагало да правя.
Забележки има разбира се-недостатъчна шумоизалация /врати, подкалници-на капака се оправя с поставянето на кора/, при ФФ 2 е много по-добра, качеството на материалите в салона /при мен няма скърцане, но някои пластмаси и кожата се поолюпиха леко/, колеги са писали и за малки ел.проблеми по таблото и др. дреболии.
Плюсовете са много-динамиката на двигателя 1,8 е много добра /за сметка на разхода :lol: /, включването на климатика се усеща, но незначително. Гаранция на купето 12г. Дизайна ми харесва, салона е удобен и комфортен. Много добра спирачна система и здрава ходова част /в МП не искат и да я преглеждат, че била на 30 000км/ . Перфектно поведение на пътя и при есктремно каране, поради доброто окачване http://www.autoreview.ru/first_m/num178/ford3.htm
Та някой като дава негативен съвет не е лошо да каже защо точно да не избираме конкретния модел- кое кога се разваля, колко струва т.н. Много ми е интересно да чуя минусите в случая.

to Zuzza Според мен Фокус е отличен избор за парите които споменаваш /ако е за добър екземпляр де :wink: /, но двигател 1.4 е слаб и климатика ще го товари, може би става само за градско. За дизелите нямам идея, но mrdds беше много подребен. Разгледай и руския форум за Фокус, ще добиеш представа за възможни проблеми при юнашка експлоатация по лоши пътища и с некачествен бензин. Успех с покупката :lol:

А тук може да се видят доста сравнителни тестове за Фокус, и мнения на собственици /по-полезни са от приказките на "стари хора във влака"/ :wink:
http://www.autoreview.ru/search/index.p ... E%E8%F1%EA

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1,8 tdi

Мнение от DTM » 28 юни 2007, 17:53

mrdds написа:
sotiroff написа:Днес ще ходя да гледам един 2000г. TDI. Не знам защо, но съм решил дизел да си търся...Особено както скочи бензина...не ми се мисли направо!
че нафтата да нее без пари.... :lol: тя почти колкото бензина,а и с това ТДИ не мисли,че ще гори 4-5л.

Също така,не си мисли,че като вземеш съвременен дизел ще можеш да го караш на нафта от локомотиви,трактори и котелни горива....кви ядове ще береш тогава.... *00124*

...... и все пак е по евтино от бензина,но не повече от 2-3лв./100км.
Всичко е въпрос на късмет, що се отнася до автомобил втора употреба.
Аз съм доволен за сега от моя, дизел (tddi) е и не съм имал кой знае какви проблеми. Дизела е скъп, но не колкото бензина, разлика от 16-17 ст. на литър не е малка + разликата в литрите. Да не гори 4-5л./100км ама градско, 140 лв нафта (средно 1.85лв) = 76 литра -> 1380км (Варна-Хасково-Перперикон-Кърджали-Хасково-Априлци-Варна), 250 - 300 км градско от тях. Всички са изминати с включен климатик, не съм я юркал колата 90-110км/ч. в тоя диапазон. Това ми е последното засичане след срещата в Априлци.
На истина за щумоизолацията на Фокус 1 може да се желае още. Возията е на ниво особено при висока скорост, без да е със някакво по-специално окачване.
За все по-често споменаваните електрически проблеми с Фокусите, аз не съм имал и дано нямам.Колата я карам 1,5 години и преди това 1 година беше в мой приятел. Наблюдениета ми са добри за Фокус дизел, не съм карал бензинов, но не мисля че има голяма разлика. 1.4 литровия мотор ми се струва доста слаб, ще гори много. Аз бих избрал по-мощен.
Поздрави!
Последна промяна от DTM на 28 юни 2007, 21:32, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1,8 tdi

Мнение от vlad » 28 юни 2007, 18:20

DTM написа:...без да е със накакво по-специално окачване...
Особености в окачването има, и са много полезни за активната безопасност и комфорта. Особено при влизане в завои с по-висока скорост :lol:
http://www.ffclub.ru/forum/index.php?sh ... ДРУЛИВАНИЕ
Ел. проблеми и аз не съм имал досега (пу, пу)

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 28 юни 2007, 21:42

Аз имах впредвид, че не е някакво спортно (твърдо) окачване на моя Фокус, които на всичкото отгоре е и комби.
А разлика между Фокус I и II в окачването дали има, това със сигурност не знам :wink: .

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 28 юни 2007, 21:54

Има разлика. Махнали са "control blade"-а при ФФ2, спестили са около 1500 eur примерно от цената, същата стабилност са постигнали с малко разширяване/удължаване на базата, обаче въпросният "противозаносен" ефект е изчезнал според мен. Във ФФ 2 ST обаче не са променили окачването. Защо ли? :wink:

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 29 юни 2007, 01:12

За окачването на ФФ1 или добро или нищо :wink: Колеги, през ръцете ми са минали 8 различни НОВИ (макс 2 години) автомобили за последните 3 години, като съм карал всеки от тях минимум 10 000 км. Е по-стабилен от Фокуса нямаше!
За да не съм голословен

Тойота Корола хечбек и седан
Пежо 206
Шкода Фабия
Форд Фиеста
Фолксваген Поло
Опел Астра
Тойота Ярис
Пежо Партнер

Фокусът си има трески за дялане, но стабилността в завой просто е невероятна. Много е стабилен и при висока скорост - редовно съм го карал с 180 Пловдив - София. (Вече не карам така :oops: ) При тази скорост има абсолютен контрол въпреки неравностите, даже имах чувството, че колкото по-бързо го карам, толкова повече залепва за пътя. Това дотук е за Zetec SE 1,6. Среден разход, засечен за 30000км каране без жалене на педала - 8,3л., градско нервно каране 10/100, извънградско по-спокойно - 7,5 /100.
Сегашната ми колица е с по-твърдото (performance) окачване, което е още по-добро.
За колегата с комбито - окачването отзад е различно от това на хечбеците, не съм сигурен как е при седана.

Дано колежката, която започна темата, не е минала на някой куц Голф 4, щото за парите на Фокуса друг не може да си купи. :wink:
Изображение

Изображение

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта