90км/h-120км/h да изберем и влияе ли тази скорост на разхода

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 12 фев 2008, 13:29

Точка на спора.
ТРИЕНЕ ПРИ КРЕХКИ ТЕЛА
Наблюдава се предимно срязване на неравностите. Част от материала
остава между триещите се повърхности и улеснява движението.
Съвпада с материала на Edinuser.

manbw
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 12 фев 2008, 14:00
Модел на автомобила: ford mustang
Status: Извън линия

Мнение от manbw » 12 фев 2008, 14:10

Много се радвам 4е има такива кадарни инженери в българия с тях вси4ки сте караме спокойни независимо дали караме 100кг мотор или 20 тонен тир 4рез техните сметки ще спираме за едно и също време даже с тира малко по бързо
ЕВАЛА НА АКЪЛА ТИ
ЕВАЛА И НА ОБРАЗОВАНИЕТО ТИ
Последна промяна от manbw на 12 фев 2008, 14:19, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 12 фев 2008, 14:17

_SLiThER_ написа:...............предлагам участниците да се видат на по бира и спора ще се разреши :P
Да обаче и количеството бира зависи от m на участниците! Пак опираме до идеалния случай- "по бира".
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 12 фев 2008, 14:53

Добре де колеги, човекът все пак е прав и не е открил формулата за спирачния път сам. Опитайте се да вникнете в аргументите му и не си завирайте главите в пясъка. Потърсете странична информация като не му вярвате.
Аз за себе си разбрах защо по-тежките превозни средства спират по-дълго. Повтарям се: - При тях инерцията (кинетичната им енергия) е по-голяма, теоритично и спирачната им сила е по-голяма заради по-големият натиск, който оказват върху пътната настилка. Двете би трябвало на теория да се уравновесят и тежките да спират като леките. Слабото звено в практиката са способностите на спирачната система и гумите да упражнят и да понесат необходимото спирачно усилие. Т.е. ако един самолет блокира колелата си при спиране, то това ще доведе до гръмване на гумите и откъсване на колесниците, което между другото съм гледал по телевизията като документален
филм за аварийно спиране на Boeing 747 Jumbojet при тест. Гумите първо гръмнаха, а после остатъците им се запалиха :twisted: Така че конструкторите залагат по-дълъг спирачен път на по-тежките превозни средства, тъй като по-голямата отделена енергия би разрушила спирачните им системи при опит да спрат със същата ефективност като по-леките.
Широките големи гуми на тежките возила предполагам се слагат, за да се разпредели по-голямата им спирачна сила на по-голяма площ, тъй като по-малкото контактно петно предполага по-бързо разрушаване на гумите - приплъзване, разкъсване на контактния слой на гумата и прочие.
Колега Стефан - Относно изводът ми за скоростта - нали говорим за теорията? Там спирачният път като гледам формулите зависи само от нея. Коефициентът на триене го приемаме за един и същ, 0,8 най-често. Гуми, настилка, спирачки - това са фактори от практиката. Съгласен?
Сигурно в част от разсъжденията си не използвам абсолютно коректно термините, за което като извинение мога да изтъкна само фактът, че пред името ми стои Д-р, а не Инж. :roll:
П.П. В спорът се ражда истината. А квалификациите по адрес на опонента започват, когато свършат аргументите :!:
Поздрави на всички с пожелания за културен "европейски" диалог. :P
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 12 фев 2008, 19:00

madboy написа:
_SLiThER_ написа:...............предлагам участниците да се видат на по бира и спора ще се разреши :P
Да обаче и количеството бира зависи от m на участниците! Пак опираме до идеалния случай- "по бира".
Изяснихме Динамиката, предлагам да се концентрираме върху Хидравликата. По-точно характеристика на флуиди изливащи се в гърло. *00130*
Последна промяна от HACKO на 12 фев 2008, 19:16, променено общо 1 път.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 12 фев 2008, 19:06

Да де, ама аз щи кажа не : "Внимавай да не препиеш", ами: "Моля, отчетете по време на употребата на етанол, токсичното въздействие на хидроксилната му група върху микрозомалния апарат на купферовите клетки" :) При което спокойно можеш да ми теглиш една майна, щото ти си знаеш, че от 1/2 литър водка нищо ти няма, даже ти е готино :)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 12 фев 2008, 19:29

Относно алкохола и влиянието му върху организма, теорията и практиката се разминават драстично.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4783
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 12 фев 2008, 21:47

ми..... темата се изчерпа ,заформи се добър спор въпреки че на места напрежението беше по голямо от необходимото
нека всеки който прочете темата да си направи извод кой е прав и кой е крив
времето е като парите-никога не стига

Заключена

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта