Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
Неделчо Неделчев
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
Местоположение: ВАРНА - VARNA
Status: Извън линия

Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...

Мнение от Неделчо Неделчев » 27 окт 2007, 17:33

Имам Комби Mondeo 1.8 TD - 1996 год.

И тъй като съм го закъсал много, вчера на път към къщи заредих био дизел - 10 литра за 16 лв. В резервоара имаше още от омв дизела и засега не виждам да се е разтракал моторът, но знам ли... :roll:
Вие какво ще ме посъветвате? Съгреших ли? Съсипвам ли мотора?

Ако е възможно и още едно въпросче: Каква е цената на мигачите на Мондео 95-96 год. по моргите и има ли ги?

Потребителски аватар
Неделчо Неделчев
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
Местоположение: ВАРНА - VARNA
Status: Извън линия

Re: Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...

Мнение от Неделчо Неделчев » 28 окт 2007, 18:23

Неделчо Неделчев написа:Имам Комби Mondeo 1.8 TD - 1996 год.

И тъй като съм го закъсал много, вчера на път към къщи заредих био дизел - 10 литра за 16 лв. В резервоара имаше още от омв дизела и засега не виждам да се е разтракал моторът, но знам ли... :roll:
Вие какво ще ме посъветвате? Съгреших ли? Съсипвам ли мотора?

Ако е възможно и още едно въпросче: Каква е цената на мигачите на Мондео 95-96 год. по моргите и има ли ги?
Едит:
От събота 27 октомври - 17.35 часа до неделя 28 октомври - 18.30 часа, ни вопъл, ни стон!
Има ли живи тук??? :shock: :shock: :shock:

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...

Мнение от doctordre » 28 окт 2007, 18:51

Неделчо Неделчев написа:
Неделчо Неделчев написа:Имам Комби Mondeo 1.8 TD - 1996 год.

И тъй като съм го закъсал много, вчера на път към къщи заредих био дизел - 10 литра за 16 лв. В резервоара имаше още от омв дизела и засега не виждам да се е разтракал моторът, но знам ли... :roll:
Вие какво ще ме посъветвате? Съгреших ли? Съсипвам ли мотора?

Ако е възможно и още едно въпросче: Каква е цената на мигачите на Мондео 95-96 год. по моргите и има ли ги?
Едит:
От събота 27 октомври - 17.35 часа до неделя 28 октомври - 18.30 часа, ни вопъл, ни стон!
Има ли живи тук??? :shock: :shock: :shock:
така е тук, не бързай, ще ти отговори някой. просто може би с този въпрос са се сблъсквали малко хора, все някой знаещ ще види темата :roll:

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Търся съвет за шофиране с био дизел на Мондео 1.8 TD...

Мнение от cenzor » 28 окт 2007, 19:39

Неделчо Неделчев написа:
Едит:
От събота 27 октомври - 17.35 часа до неделя 28 октомври - 18.30 часа, ни вопъл, ни стон!
Има ли живи тук??? :shock: :shock: :shock:
Дали щеше да ти стане нещо да прочетеш темата за биодизела?!
Био дизел - някой да е сипвал такова чудо? :!:
Биодизел, и има ли място той в нашите резервоари? :!:

:?:
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
ofeto
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 29 май 2007, 18:55
Модел на автомобила: форд мондео 1.8tdi
Местоположение: БЛАГОЕВГРАД
Status: Извън линия

Мнение от ofeto » 29 окт 2007, 14:59

не се коркай бе колега хората,какви ли не гклупости си слагат в резервоарите за по-добро уж.ти се косиш за едно зареждане с биодизел!

KrazyIva
Status: Извън линия

Мнение от KrazyIva » 29 окт 2007, 17:58

нищо няма да ти стане ако е свестен БИОДИЗЕЛА, но го мешай поне на 50% с нафта

иначе аз карах Ескорта с нафта+30-20% масло (в един сервиз взимам маслото което източват от колите са смяна на масло, и го цедя през филтъна хартия, после в резервара)

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 30 окт 2007, 09:11

KrazyIva написа:...
Форд препоръчва използването на не повече от 5% био дизел.

http://sebd.biz/Technical_Articles/2004_OEM_ford.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Колкото и да е "хубав" био дизела е агресивен. Колегата Ваклин може да пише много по въпроса. Нещата опират най-вече до помпата. От едно наливане не вярвам да стане нещо, но ако е редовно ще протече като лейка

Потребителски аватар
Неделчо Неделчев
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
Местоположение: ВАРНА - VARNA
Status: Извън линия

Мнение от Неделчо Неделчев » 30 окт 2007, 14:22

Атанас написа:
KrazyIva написа:...
Форд препоръчва използването на не повече от 5% био дизел.

http://sebd.biz/Technical_Articles/2004_OEM_ford.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Колкото и да е "хубав" био дизела е агресивен. Колегата Ваклин може да пише много по въпроса. Нещата опират най-вече до помпата. От едно наливане не вярвам да стане нещо, но ако е редовно ще протече като лейка
Е тая статия вероятно е за Комън - реил-ово Мондео от наскоро излезлия модел?
Аз ако имам пари - 50 000 лв. за Мондео 2.0 CDTI - няма и да се обърна към колонката за био дизел.

Карам вече 10-тина дена с биодизел по 1.62 лв. литъра.
Ще видим бъдещето до къде ще ме докара... :roll:

Интересното е че е много по-тиха сега и няма въобще пушек до 2 400/2 500 об. :shock:

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 01 ное 2007, 20:06

В реда на нещата е да е по-тиха. Все пак погледни темите по-горе да видиш какво е писано по въпроса.

От едно зареждане нищо няма да и стане ... но при продължителна употреба може да ти пострадат гумените уплътннеия по горивната система защото Биодизела има свойства на разтворител. Също така е възможно и да ти се задръсти горивния филтър от наслояванията които биодизела е почистил в резервоара ти :idea:
Изображение

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 01 ное 2007, 22:07

За новите автомобили положението е като за старите. Няма производител, който да каже, че автомобила му ще работи без проблеми с био дизел. Метил естера е агресивен към гумените уплътнения. Има някакви дерективи в автомобилите де са монтират уплътнения и съединения издържащи на метиловия естер, но дали ги спазват...
Има още един момент. В Европа масово се продава гориво с означение ВХХ (В85), което е смес на био с минерален дизел. Там хората производителите ползват данъчни облекчения и дотации. В България няма такива неща.Производството му е достатъчно скъпо и при цена от 1.60 лв ми е много трудно да си направя сметката колко е качествено, колко е преработено и колко му е печалбата. Освен това, ако някой реши да продава смес от био и минерален (няма значение дали е дизел Вхх или бензин Ехх) трябва да внесе целия акциз върху горивоо, а не върху 85% от него - давам го като пример. По тази причина в БГ не се и предлага такъв вид гориво.
След подмяна на някои компоненти по горивната уредба можеш да го ползваш без проблем. Преди това си е на твой риск. Био дизела "замръзва" при доста висока температура - в този смисъл сега не е най-подходящия сезон да го ползваш. Може някоя сутрин да бъдеш изненадан много неприятно. И както каза колегата преди мен, приготви се да смениш поне два горивни филтъра.
Ако колата ми беше с горивна помпа Bosh щях да ползвам био дизел без да се замисля - правил съм, тестовете са успешни, имам достатъчно знания и умения, както и изходен материал да си го произвеждам, но за лични нужди без да го продавам, но с помпа Лукас твърдо НЕ

Желая ти успех в начинанието

KrazyIva
Status: Извън линия

Мнение от KrazyIva » 02 ное 2007, 09:05

да зимата твърдо НЕ на биодизл, освен ако не го подгряваш(биодизела), един приятел си беше направил на BMW-то система за подгряване, така няма проблем през зимата.
Ако не се смесва с нафта на по старите коли уплътненията отиват.
дорбе е да се сместава 20%био+80% нафта. а лятото максимум 50/50.
Като не е добре да застоява дълго време в резервата за да не отидат уплътненията. (не да се остави колата на паркинг за 1 месец)
Иначе с биодизел колата има повече и мощност и по тихо работи, и почиства нагари, дюлзи.. и тн. Задълнжително да се смени нафтовия филтът парвия път от който почне да се карата с биодизел (ако ще се кара постояно с биодеизел), иначе може да се запуши филтъра и да се чидиш защо не върви колата.

Потребителски аватар
Неделчо Неделчев
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
Местоположение: ВАРНА - VARNA
Status: Извън линия

Мнение от Неделчо Неделчев » 02 ное 2007, 19:37

Видео :arrow: http://vid.data.bg/55aeogsg?ct=" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 02 ное 2007, 19:56

Неделчо Неделчев написа:Видео :arrow: http://vid.data.bg/55aeogsg?ct=" onclick="window.open(this.href);return false;
:shock: абе как можа така да си залепиш фолиото, не прочете ли инструкциите :lol:

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 02 ное 2007, 20:28

Накратко, че съм уморен и не ми се пише.
1. Комън рейл с биодизел НЕ МОЖЕ!
2. Кола с тенекиен резервоар с биодизел НЕ МОЖЕ!
3. Помпа Лукас ЕПИК с биодизел НЕ МОЖЕ!
4. Лукас ДПЦ не се препоръчва.
5. Всички горивни системи които контролират вискозитета на нафтата по температурата и (то друг начин няма) пак НЕ МОЖЕ!
6. Помпа БОШ след преработка може, но с условности.
7. Маркучите за обратна нафта трябва да се сменят при всички положение с такива със силиконова прокладка.
8. Биодизел на 1.62 лв./литър при цена на слънчогледовото семе 800 лева/тон НЕ МОЖЕ ДА ИМА!!!

От 10 литра нищо няма да ти стане.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 02 ное 2007, 20:35

Уф. Забравих нещо много важно. Ако колата няма да се кара повече от примерно седмица трябва да и се осигури възможност да поработи поне 10-15 минути на чиста нафта преди да се "зазими". В никакъв случай не трябва да се зарязва ако не е запалила след упорито въртене и в резервоара има само биодизел за повече от 1-2 дни! Има един нюанс който не желая да споделям, че ще ме псуват колегите производители на биодизел.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
Неделчо Неделчев
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
Местоположение: ВАРНА - VARNA
Status: Извън линия

Мнение от Неделчо Неделчев » 02 ное 2007, 21:37

Vaklin написа:Уф. Забравих нещо много важно. Ако колата няма да се кара повече от примерно седмица трябва да и се осигури възможност да поработи поне 10-15 минути на чиста нафта преди да се "зазими". В никакъв случай не трябва да се зарязва ако не е запалила след упорито въртене и в резервоара има само биодизел за повече от 1-2 дни! Има един нюанс който не желая да споделям, че ще ме псуват колегите производители на биодизел.
Извинявай ти за пенсионер шофьор пишеш сигурно? :roll:

Колата ми се кара абсолютно всеки божи ден по 80-100 км. на ден средно.

Ако я карам по 80 км. на седмица ще бъде с ви пауър дизел!

Именно затова търся евтин вариант на дизела, защото навъртам голям километреж на месец, а не съм банка Антинари.

Нека не пишем в тая тема за Комън-рейл! Той е за паралии.

А автора е беден българин със стара морга и търси възможно най-евтино шофиране.

А да кажаш мойта помпа каква е? :roll:

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 02 ное 2007, 23:03

Де да ти знам помпата к'ва ти е. Дай снимка и ще ти кажа.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
Неделчо Неделчев
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
Местоположение: ВАРНА - VARNA
Status: Извън линия

Мнение от Неделчо Неделчев » 02 ное 2007, 23:53

Vaklin написа:Де да ти знам помпата к'ва ти е. Дай снимка и ще ти кажа.
Не е ли една и съща за всички модели Мондео 1.8 TD 1995 - декември 1999 год.? :roll:
Моторът е същия.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 03 ное 2007, 05:32

Нямам Мондео. Не ми се рови. По принцип е Lucas DPC, но ако ти отговоря, че съм 100% сигурен, че е такава, а се окаже, че е друга, ще го чуе и глухия цар.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 09 ное 2007, 14:45

Неделчо Неделчев написа:....................................

Колата ми се кара абсолютно всеки божи ден по 80-100 км. на ден средно.

Ако я карам по 80 км. на седмица ще бъде с ви пауър дизел!

Именно затова търся евтин вариант на дизела, защото навъртам голям километреж на месец, а не съм банка Антинари.
..................................
А автора е беден българин със стара морга и търси възможно най-евтино шофиране...................................

На мен по ми допада да купя "червена" нафта по 1.30 - 1.50 лв. + малко масълце отколкото био-дизел на 1.60 лв. , струвами се по-безопасно ! И както казва народа "От един път не се става педе§аст."
Небойте се роби Спартак е с вас!

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта