Страница 1 от 4

Система за каране на ОЛИО вместо дизел

Публикувано: 09 ное 2007, 03:24
от fenkoto
има такива системи на запад с които меже да се кара на чисто олио вместо дизел - ако някой е вкарал в БГ такава кола със система и не му трябва системата му я купувам -

Спешно е, нафтата е вече 2,09 лв/л
Изображение

Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел

Публикувано: 09 ное 2007, 08:44
от diesel1.6
fenkoto написа:има такива системи на запад с които меже да се кара на чисто олио вместо дизел - ако някой е вкарал в БГ такава кола със система и не му трябва системата му я купувам -

Спешно е, нафтата е вече 2,09 лв/л
Изображение
не е по темата, но
Аз знам как се прави такава за чисто олио.


Има ли откъде да си купуваме олио? Аз си карах колата така, но после поскъпна и т.н.
С нефилтрирано отработено не знам как се кара струва ми се много скъпа системата за пречистване в колата. По-рационално е да се филтрира в мазето, и после да се налива чисто.
НЯкъде назад из темите сме писали за такива работи :)

Публикувано: 09 ное 2007, 09:23
от Vaklin
За олиото. Оптимума е втори резервоар за нафтата и подгряване на основния. Мога да ти спретна такава глезотия, но ми трябват размери на резервоара който ще монтираш като допълнителен. За подгряването на основния също имам решение. Филтри в колата, както вече ти писаха, е неудачно да се монтират. По-добре е да се филтрира в мазето. Продавам и перфектен филтър със сменяеми платна за тази цел. Площта му е около 1000 кв.см. Издържа на 10кг/см2 и има достатъчен обем за боклуците.

Естествено, интересува ме и сумата която си склонен да заплатиш.

Публикувано: 09 ное 2007, 13:26
от fenkoto
В никакъв случай не искам да филтрирам олиото в колата. Аз вече си го филтрирам в мазата и вече имам около 120 литра чисто олио което съм купил по 20-30 стотинки литъра от ресторанти.

Търся система за подгряване на олиото в колата. Имало някаква фирма в Варна която ги произвеждала, но не мога да я наремя.

Ако някой я зане да казва - ще черпя.

Ваклине, ти караш ли вече на олио? как е ? каква ситема си си направил ?

Публикувано: 09 ное 2007, 14:02
от Vaklin
Не карам на олио. Карам на биодизел миналогодишна реколта. Ама свършва :(

Публикувано: 09 ное 2007, 18:12
от ODB36
на тва олио му се вика биодизел и можеш спокоино да си напълниш резервоара с него ако си на дизел,малко мирише на пържени картофи отзад ма кво да се прави....сиромашия :D

Публикувано: 09 ное 2007, 21:09
от petkoff_pl
Колеги темата не е вече за тук. Съжалявам но преценявам да я сложа в този раздел.
П.П. Ако модератора на този раздел прецени може да я премества на друго място.

Публикувано: 10 ное 2007, 00:05
от fenkoto
ODB36 написа:на тва олио му се вика биодизел и можеш спокоино да си напълниш резервоара с него ако си на дизел,малко мирише на пържени картофи отзад ма кво да се прави....сиромашия :D
Не, не и не. Става дума за ОЛИО - чисто олио като това дето го купуваш от магазина, само дето вече е пържено с него, което го прави още по-добро гориво защото при нагряването се е окислило и се е натоварило с кислород.

Биодизелът е скъп (поради процеса на правене) и освен това е агресивен към гумените маркучи и уплътнения, докато олиото не ги яде.

Публикувано: 10 ное 2007, 00:48
от Vaklin
ODB36 написа:на тва олио му се вика биодизел и можеш спокоино да си напълниш резервоара с него ако си на дизел,малко мирише на пържени картофи отзад ма кво да се прави....сиромашия :D
Баба ти му вика Оливие, ама не е и това. Карам на метилов естер на базата на слъчногледово масло.

Публикувано: 10 ное 2007, 01:02
от HACKO
Не съм вещ в материята, но съм чувал че за целта се използва изкормен газов изпарител през който се прекарва олиото за да се загрее.

Публикувано: 10 ное 2007, 07:49
от traqn_savov
ODB36 написа:на тва олио му се вика биодизел и можеш спокоино да си напълниш резервоара с него ако си на дизел,малко мирише на пържени картофи отзад ма кво да се прави....сиромашия :D
А за туй ли като се прибирам от работа ми текват лигите, като карам зад някой дизел. :? :P :P :P :lol: :lol:
HACKO написа:Не съм вещ в материята, но съм чувал че за целта се използва изкормен газов изпарител през който се прекарва олиото за да се загрее.
то може да се направи сепаратор-топлообменник почти от всичко, само малко техническа мисъл и старание.

Публикувано: 10 ное 2007, 15:22
от fenkoto
Точно така, в системите които гледам по интернет има такъв компонент - ТОПЛООБМЕННИК - целта му е да топли олиото с топлината на антифриза

ето го тук :
Изображение

Човекът който ме светна за олиото каза че в неговото устройство имало такъв топлообменник който топли олиото

Публикувано: 10 ное 2007, 15:50
от traqn_savov
В една кутия където обикаля антифриз, е навита една семпертина.....

Бих спретнал неща като техническа мисъл по скоро...

Изкам да поДчертая, че не познавам системата, в момента правя свободно съчинение, на теоритично как може би би станало..

Публикувано: 12 ное 2007, 00:19
от fenkoto
Браво, Трояне,

Почти си открил системата сам :) Обаче е нужно и още два клапана за върнатото от помпата и дюзите гориво - да се разпределя съответно в резервоара за олио и нафта.

Иначе и аз си мислих за такъв топлообменник, но капацитетът му ще е доста малък. Антифризът е около 85 градуса (ако се вярва на баща ми) а на теб ти трябва и олиото да е на почти толкова ( м/у 70 и 80 ) и няма да можеш да го нагрееш с такъв топлообменник.

Публикувано: 12 ное 2007, 00:20
от fenkoto
трояне ето схема от друг постинг :

Изображение

Публикувано: 12 ное 2007, 01:22
от diesel1.6
Достатъчно добър топлообменник за мене са две запоени една до друга медни тръбички. По едната се пуска антифриза, по другата, в обратна посока е олиото. Тази за антифриз е 12мм, а за олиото може да е по-малка, около 8-10 мм. Дължината на топлообменника зависи от скоростта на антифриза, но около метър е минимума. Разбира се, може да се навие или накриви както му е хубаво на шофьорра, за да не пречи :).
Другата цака е подгревът в горивния филтър. Аз имам филтър от перкинс 3900 и там има един резбови отвор точно отгоре, супер удобен да се пъхне подгревна свещ или някое съпротивление. За ел подгревър трябва и малко електроника - или поне термопредпазител, управляващ релето за подгрева (на олиото). Термопредпазители има в ютиите и по магазините за радиочасти - и са ефтини. Подгревна свещ на 24 в е идеална, че другите идват много мощни и горят. Италианските ментета са компромисен вариант - те са слаби поне.
Допълнителен резервоар за нафта не съм слагал, поскъпна олиото и проектът спря :(. Бях се подготвил да е 5 литров, не повече - нали е само преди да се угаси колата...
Най голям въпрос ми беше тройния ключ за смяна на горивата - трябва две кранчета с по три извода. Аз си намерих съвсем малки сферични кранове, които мога да преработя на тройни.. но олиотопоскъпна :).

Сега точно ще си боядисвам дизела форд, и иде време за каране на олио! Явно вече ще е на изгорено и филтрирано в мазето, ще мине време, и ще раберем.

Публикувано: 20 ное 2007, 01:11
от fenkoto
diesel1.6 написа:Достатъчно добър топлообменник за мене са две запоени една до друга медни тръбички. По едната се пуска антифриза, по другата, в обратна посока е олиото. Тази за антифриз е 12мм, а за олиото може да е по-малка, около 8-10 мм. Дължината на топлообменника зависи от скоростта на антифриза, но около метър е минимума. Разбира се, може да се навие или накриви както му е хубаво на шофьорра, за да не пречи :).
Виждам че си ентусиаст, но един такъв топлообменник няма да има достатъчно ГОЛЯМА ПОВЪРХНОСТ НА КОНТАКТ между двете течности. Тоест олиото ти няма да надминава повече от 25 градуса при антифриз 85 градуса, което не е достатъчно за да гори добре.

Трябва ни хубав топлообменник и ще го намерим .

Публикувано: 28 ное 2007, 03:24
от fenkoto
traqn_savov написа:В една кутия където обикаля антифриз, е навита една семпертина.....

Бих спретнал неща като техническа мисъл по скоро...

Изкам да поДчертая, че не познавам системата, в момента правя свободно съчинение, на теоритично как може би би станало..
ОКОНЧАТЕЛНО си спирам на такъв вариант подгревна система :
Изображение

Само че ще има и електрически нагревател след топлообменника (това в синьо е антифриза)
Остава ми да си донаправя само нагревателя и да си купя пластинчат топлообменник - казаха ми че в газовите бойлери имало такива. Ще търся тази седмица нещо на старо.

Публикувано: 26 дек 2007, 18:42
от fenkoto
След много питане, търсене и мислене, най-накрая си монтирах устройство за олио с което карам вече на 100% олио. На всички скептици и разбирачи дето казваха че нямало да стане и т.н. им пращам много здраве.

Устройството си го купих за 690 лева от Сасолио ЕООД - фирмата която ги произвежда в Варна. Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона 0889113771 - човекът се казва Николай и е много точен.

Та за 690 лева получих следното:
- резервоар 25 литра за олиото
- топлообменник с 30 пластини
- нагревател 600 вата
- ел. помпа (американска) за олиото
- алуминиев филтър с 4 входа + щуцери
- 4 клапана
- електрическа кутия за превключване олио/нафта
- реле 50 А
- предпазители
- всички кабели с изолация и обувки
- макручи за олио, нафта и антифриз
- изолации за маркучите
- 2 шепи скоби
- закрепване на резервоара
- метални планки за разните елементи
- винтчета, шайби, миши опашки и т.н.
- схеми за монтаж

Хванахме се с баджанака и за един ден го монтирахме на Рено Рапид 1.6 атмосферен дизел:

Резервоара за олио, закрепен :
Изображение

Тук идва олиото от резервоара :
Изображение

Топлообменника и пробитите дъпки за антифриза и олиото:
Изображение

От планките направихме гнездо за топлообменника
Изображение

Общ поглед върху монтажа:
Изображение
ляво-долу - топлообменник
ляво-център - клапан на връщането от ГНП олио - влиза пак в филтъра за олио
дясно-център - нагревател + реле за него
дясно горе - клапан за вход олио в ГНП
горе център - клапан за вход нафта в ГНП
от дясно на въздушния колектор - клапан за връщане на нафта в резервоар

По-близък план върху нагревателя:
Изображение
вижда се релето му, нагревателя, клапана за олио за влизане в ГНП и даже горе вдясно се вижда клапана за нафта.

КАК РАБОТИ ВСИЧКО ТОВА :
Олиото трябва да се подгрее до 70-80 градуса за да гори добре. Цялото устройство има тази цел. Топлообменникът загрява олиото с антифриз. После олиото се догрява от нагревателя който е с подгревни свещи. Той си има термодатчик който изключва на 85 градуса. Ел. помпата подкачва олио от резервоара и така облекчава ГНП-то. Клапаните служат за да се превключва от нафта на олио и обратно.

КАК СЕ ПОЛЗВА :
Значи паля си и тръгвам на смес олио/нафта 20%/80% от основния резервоар. Когато двигателя загрее, включвам подгрева на олиото. Когато ми изгасне лампичката за подгрев значи олиото е станало поне 60 градуса и вече превключвам на 100% олио от резервоара за олио. Така си карам цял ден. Когато ще гася за нощуване, превключвам пак на смес нафта/олио 2 минути преди да стигна до нас. Така ГНП-то се изчиства от олиото и е готово пак да запали на студено сутринта.

Това е. Днес карахме Варна-Балчик и обратно на олио. Колата просто лети. Имам чувството че даже работи по-добре на олио отколкото на нафта. Харчи ми колкото на нафта, толкова и на олио. Цената пък направо смешна - олиото ми е по 30 ст/литър и значи идва по 2,10 лева на 100 км. Абе голяма радост.

Айде весели празници :D :D :D

Публикувано: 26 дек 2007, 18:59
от [RS]Coswort
пич я ми сподели тая системка могат ли да ми я монтират някъде ииии ествествено става ли за по старите дизелаци? 89набор примерно :)