Тъй като Весо ми писа ЛС,"що този датчик" ще си позволя да му пиша в темата,за да решим проблема и на други хора.
Този сензор има 2 функций(поне аз знам за 2

)
Едната е да подава импулси към таблото,където процесора на таблото ги обработва и измества стрелката на скоростомера.
Втората му функция е да подава импулсите и към ЕКУ-то от където то преценява кога колата се движи и кога е спряла.Тъй като при спрял автомобил оборотите трябва да са 950 +/- 50 об./мин,а при движение около 2000.
Причините са ,че при висока скорост трябва по голямо спирачно усилие в случай на екстремно спиране,като това усилие се подпомага от хидроусилватела и колкото компресията на мотора е по голяма(аналогично и оборотите) толкова това усилие е по голямо.Друга причина е,че ако от 900об ръгнеш 4-та при скорост ....да речем 100км/ч оборотите екстремно ще се вдигнат на 3000.Това екстрмно вдигане е критично и натоварва двигателя и ск.кутия,както и звеното между тях(съединител,притискател, лагер....)
Малко се отклоних,но ще се върна и към изгасването.
Когато датчика на скоростта се повреди,в даден момент примерно подава неправилна висока честота импулси ,компа държи оборотите твърде високи(този проблем го има описан в линковете горе и е често срещан).
Когато обаче датчика спре да подава импулси,компа прекъсва поддържането на оборотите и колата гасне.
При подаване на контакт сензора изпраща един контролен(тестов да го наречем ) импулс. Също както и датчиците на ABS,Airbag и т.н.
При мен този импулс може би е поредица от импулси,защото километража ми се вдига на 20км/ч при контакт.

Трябва да го меря с осцилоскоп.
Според така описаното всеки ще си каже "100% сензора е виновен",така ама това е невярно до доказване на противното.В системата за регулиране на оборотите има още доста звена,която неправилна работа е причина за нестабилни обороти(изброил съм ги горе).За съжаление при този случай всеки сервиз(дори и МП)започват отстранявне на дефекта по метода "проба грешка",за още по голямо съжаление този метод е много не изгоден за нас,защото никой сервиз не си сваля сменеата нова част щом проблема си остане...и в крайна сметка всичко се натрупва на джоба..

Сега се сещам за един пич от Пловдив,на който му бяха сменили цялата охладителна система(~1500лв) и стрелката му отиваше все в загряло положение,казах му да дойде при мен,почистих му клема "маса" към купето и човека беше на седмото небе защото проблема му беше твърде елементарен за специалистите от МП и още няколко сервиза.
И така колега,стягай се в кръста и не се шашкай,всичко се оправя стига пари да имаш.
А тази цена от МП я забрави,намери си от други магазини...по спомен цената на този сензор беше към 80лв.
Започни първо с почистване на клапана за празен ход,дебитомера,въздушния филтър,смяна на бензиностанцията.
Това ще бъде най-евтината процедура.Ако и след това не се оправят нещата започвай смяната на другите елементи.
Успех!