Страница 1 от 5
90км/h-120км/h да изберем и влияе ли тази скорост на разхода
Публикувано: 29 яну 2008, 13:17
от rosenrigov
Здравейте фенове на Форд.
Значи кола движеща се с 90 км в час изминава 100 км за 67 мин.
при 120 км в час изминава 100км за 50 мин.
Получава се разлика от 17 минути за определените 100 км.
Колата ми е мондео дизел и му дават разход при 90км - 5,5 л , а при 120км. може би 6,5л. Разликата е 1 литър.
Мисълта ми е че при скорост 90 км. и още 17 мин. работа на двигатела,за да измина 100км. този 1 л. ще го изгоря.
И в крайна сметка според мен при тези скорости няма разлика в разхода на гориво.
Ако някой има друго мнение моля да сподели.

Публикувано: 29 яну 2008, 13:24
от cocoff
Ти сега задачки със сбъркано условие ли ни даваш
И за двете споменати в условието времена колата минава 100 км. Прибавяйки 17 мин към което и да е от двете времена, автоматически увеличаваш и пробега. Capiche?
Разходът навсякъде по света се мери с изразходваното гориво за 100 км преход (отвъд голямата вода са мили/галон)
При едната скорост харчиш 5,5 литра на 100 км, а при другата 6,5 литра на 100 км. Според мен по-икономична е скоростта, при която харчиш по-малко бензин.

Публикувано: 29 яну 2008, 14:51
от nikolovvd
Този 1 литър повече разход ти е направил тези 17 мин. икономия на време и обратно тези 17 мин. закъснение са ти спестили 1 литър бензин и 50% умора. Така в резервоара имаш 18 км пробег във вид на гориво.
Освен това, ако по нормален път се движиш с 120 км/ч, то по-често ще застигаш по-бавните автомобили и ще се налага да изпреварваш по-често. От тук ще ти се вдигне разхора, адреналина и каквото още се сетиш, но най вече риска от ПТП.
В обратната ситуация - ще пристигнеш в предвиденото време с възможно най-малък разход и риск, а и ще си кукуряк, а не пребит от пътуването.
Може би си чувал, че 2-3 часа шофиране в натоварено движение се равняват на 8 часа тежък физически труд.
Опитай да превърнеш шофирането в удоволствие!
Публикувано: 06 фев 2008, 21:21
от teodor_89
определено колкото по голяма е скоростт толкова по голям ще е и разхода
Публикувано: 06 фев 2008, 21:41
от pepy1
големия разход на гориво е след 3000 оборота
Публикувано: 07 фев 2008, 20:04
от Svetlix
Истината както винаги е някъде по средата

Хем бързо и хем икономично никъде няма

икономия на гориво
Публикувано: 07 фев 2008, 20:20
от tata1971
Икономия на гориво при извънградско каране се получава като се залепиш за нещо едрогабаритно т.е. застанеш в неговата ветрова сянка.Освен това използваш и предната кола като``бушонче``.За градското е друго нещо.
Re: икономия на гориво
Публикувано: 07 фев 2008, 20:25
от HACKO
tata1971 написа:Икономия на гориво при извънградско каране се получава като се залепиш за нещо едрогабаритно т.е. застанеш в неговата ветрова сянка.Освен това използваш и предната кола като``бушонче``.За градското е друго нещо.
Най-добре след турски автобус, големи са и правят направо вакум а и карат със 140. Проблема е че изобщо не мислят когато изпреварват.
Публикувано: 07 фев 2008, 22:05
от 1.8d
Повечето камиони и тирове имат ограничител на скоростта на 90 км/ч.Ако се залепиш зад такъв,може и 5/100 да докараш разход.
Публикувано: 09 фев 2008, 20:17
от maxpoint
1.8d написа:Повечето камиони и тирове имат ограничител на скоростта на 90 км/ч.Ако се залепиш зад такъв,може и 5/100 да докараш разход.
особенно в такова кално време -супер изживяване 20л.вода/100 км в казанчето на чистачките
Публикувано: 09 фев 2008, 21:23
от Stefan Hadjov
pepy1 написа:големия разход на гориво е след 3000 оборота
Колега,разхода не зависи от оборотите а от товара.Не се заблуждавай.Ще вземе някои да ти повярва.
Публикувано: 09 фев 2008, 21:26
от cenzor
Stefan Hadjov написа:pepy1 написа:големия разход на гориво е след 3000 оборота
Колега,разхода не зависи от оборотите а от товара.Не се заблуждавай.Ще вземе някои да ти повярва.
Аз му вярвам. Ти с какво можеш да го обориш.. ?
При един и също товар ( двама души + багаж) при каране с 2700 оборота ( 95км/ч) разхода ми е 5.2л/100 , а при 3200 оборота ( 120 км/ч) разхода ми е 6.5-6.6л/100 !
Коментар?
Публикувано: 09 фев 2008, 21:59
от Stefan Hadjov
cenzor написа:Stefan Hadjov написа:pepy1 написа:големия разход на гориво е след 3000 оборота
Колега,разхода не зависи от оборотите а от товара.Не се заблуждавай.Ще вземе някои да ти повярва.
Аз му вярвам. Ти с какво можеш да го обориш.. ?
При един и също товар ( двама души + багаж) при каране с 2700 оборота ( 95км/ч) разхода ми е 5.2л/100 , а при 3200 оборота ( 120 км/ч) разхода ми е 6.5-6.6л/100 !
Коментар?
Пълна заблуда.Ти сам си доказваш това което твардя.Карането с 120 км/час е доста по голям товар за колата от карането с 95 км/час.Ти може да караш с 1000 об/мин и ако дадесх пълна газ товара е огромен и разхода нараства с пъти в този момент нищо,че си с 1000 об/мин.Ако караш с 90км/час по нанагорнище разхода ще ти е много по-голям от колкото ако караш с 120 км/час по нанадолнище вапреки че оборотите ще са ти по високи на двигателя.А ако и вятъра те духа в гърба може да вдигнеш и 140 км/час с още по нисък разход ,а оборотите растът.Извод:Разхода на гориво и износването на един двигател зависи от товара а не от оборотите с които работи.Товара не се мери с броя на пътниците в колата ,а има четири компоненти:пътно съпротивление+съпротивлвние на търкаляне+въздушно съпротивление+товар на превозното средство.Но за тия неща трябва да си учил Теория ня автомобила.
Публикувано: 09 фев 2008, 22:09
от cenzor
Извинявай , но това е най-абстрактното обяснение за товар, което някога съм чувал. Можеш ли да ми цитираш , според коя точно класификация товар означава цитираните от теб неща?
ТОВАР :
Синоними
* тежест, бреме, багаж, баласт
* обязаност, длъжност, задължение, повинност, тегоба
* голямо усилие, изпитание, нещо непоносимо, наказание
* затруднение, пречка, спънка
P.S. Пробвай да слагаш повече препинателни знаци и да изписваш правилно думите, защото трудно се чете това, което си написал.

Публикувано: 09 фев 2008, 22:34
от Stefan Hadjov
cenzor написа:Извинявай , но това е най-абстрактното обяснение за товар, което някога съм чувал. Можеш ли да ми цитираш , според коя точно класификация товар означава цитираните от теб неща?
ТОВАР :
Синоними
* тежест, бреме, багаж, баласт
* обязаност, длъжност, задължение, повинност, тегоба
* голямо усилие, изпитание, нещо непоносимо, наказание
* затруднение, пречка, спънка
P.S. Пробвай да слагаш повече препинателни знаци и да изписваш правилно думите, защото трудно се чете това, което си написал.

Тези термини наистина са абстрактни за тебе.Определено си разбрал това.Продължавай да живееш с заблудата,че разхода зависи от оборотите.Караи иазвестно време с 15оо об/мин и с пална газ по някои стръмен наклон да видиш какво ще ти се случи на бензинопоказателя.Товара на колата се определя от положението на дроселовата клапа и затова там се слага сензор.При двигателистите-професионалисти под товар се разбира винаги положението на дроселовата клапа а то зависи от гореспоменатите четири компоненти.
Публикувано: 09 фев 2008, 22:49
от pepy1
дано спора не излезе от добрия тон!
Публикувано: 09 фев 2008, 23:09
от _SLiThER_
cenzor написа:ТОВАР :
Синоними
* тежест, бреме, багаж, баласт
* обязаност, длъжност, задължение, повинност, тегоба
* голямо усилие, изпитание, нещо непоносимо, наказание
* затруднение, пречка, спънка
В случая не си прав точно така се казва в техниката на натоварването при което работи един двигател.
С примера с 2мата души ами частният случай при спускане по баир оборотите пак ще са 2700 но разхода доста по-малко

Публикувано: 09 фев 2008, 23:12
от _SLiThER_
Stefan Hadjov написа:
Товара на колата се определя от положението на дроселовата клапа и затова там се слага сензор.
Бе аз си мислех, че е от количеството въздух и затова се слага датчик (MAP, MAF и др.)

Публикувано: 09 фев 2008, 23:30
от Stefan Hadjov
_SLiThER_ написа:Stefan Hadjov написа:
Товара на колата се определя от положението на дроселовата клапа и затова там се слага сензор.
Бе аз си мислех, че е от количеството въздух и затова се слага датчик (MAP, MAF и др.)

Правилно мислиш.Но количеството въздух зависи от полижението на дроселовата клапа и за това се дублира със сензор.Но той има и допълнителни функции.Има двигатели без МАФ и МАП-сензори а само с ъс сензор на дроселовата клапа/система Бошш/-мономотроник.Всичките тези сензори имат функцията да определят товара на двигателя.
Публикувано: 10 фев 2008, 10:33
от _SLiThER_
При нашите двигатели ТПС-а има друга функция
