И аз - Форд Мондео. Ама нещо...

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
bomber
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 03 авг 2005, 14:00
Модел на автомобила: Sofia
Местоположение: Ford Mondeo
Status: Извън линия

И аз - Форд Мондео. Ама нещо...

Мнение от bomber » 10 авг 2005, 18:53

Здравейте. От около месец и аз се сдобих с Форд Мондео-комби, 94г.,1.8, 16V.
Колата е супер, широка е, климтаик, въобще:-)
Имам едно притеснение. Когато потеглям трябва да подавам повечко газ(май и докато карам, ама не съм я карал много-много). Та значи първите няколко сантиметра на педала на газта са като свободни. Това проблем ли е?
Хич не ми се иска да почна да я водя по майстори, защото ще вземат да разбъзикат нещо. Абе - стари коли(ама лачени, както се казва:-))
Поздрави.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 11 авг 2005, 02:27

To bomber
По скоро усещането е такова,по принцип ако си карал карбураторен автомобил и като минеш на инжекция се появява такова чувство в началото,нормално времето за реакция след натискане на педала на газта е с няколко милисекунди по-голямо,това закъснение е от времето на реакция на електрониката. Ще свикнеш :D ,а и 16 вентилките при много ниските обороти са по-тромави от 8 клапанните по принцип,но като се развъртят е друга работа /примерно Пежо 406 2,0 16клапана набира от нула до сто по бавно с около секунда от осем клапанния такъв/,не знам дали е удачно сравнението но просто на мен ми направи впечетление в техническите им характеристики,на Пежата де :) Виж все пак дали няма луфт в педала на газта.
И при моите две хиляди кубика в началото го имах това чувство,след Сиерата 2,0 карбуратор :wink:
Аиде и със здраве да си я караш :!:
Изображение

bomber
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 03 авг 2005, 14:00
Модел на автомобила: Sofia
Местоположение: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Е, благодаря ти!

Мнение от bomber » 11 авг 2005, 11:21

Ами карал съм ЛАДА 1600 :D Миличката, като пипнеш педала и веднага изръмжаваше като "ранена в сърцето пантера".
Значи, казваш, нормално е. Дано. Тези дни ще я водя и да я погледнат отдолу и да й замерят компресията. Да видим какво сме купили.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 11 авг 2005, 13:32

Честита покупка, ............. и всичките там пожелания *00133*
Вече си я купил, и да измериш пари на зад няма да видиш :wink: !
Като я покараш и видиш разхода сам ще прецениш какво си купил и за колко.
А паричките за огледа ги дай да оправиш нещо по колата, а то винаги има "вервай ми" :) .
Небойте се роби Спартак е с вас!

bomber
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 03 авг 2005, 14:00
Модел на автомобила: Sofia
Местоположение: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от bomber » 12 авг 2005, 12:52

Така, така, вервам:-)
Вчера сипах на ОМВ бензин и чух познатото "чукане на аванса". Не знам дали при тези коли има място подобно нещо, но и на ладата при кофти бензин се чуваше.
Даже ми угасна на светофара:-(

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 12 авг 2005, 13:02

:?: *00147* мисля, че тук такова нещо като "чукане на аванс" няма, ама не съм сигурен 100% *00149*


Провери си как ти е МАФ сензора и го почисти. Виж тази тема :arrow: Сваляне и почистване на МАF сензора на мондео


:twisted:

bomber
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 03 авг 2005, 14:00
Модел на автомобила: Sofia
Местоположение: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от bomber » 12 авг 2005, 13:15

Този спрей от типа на тези за почистване на ел. контакти ли е?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 12 авг 2005, 13:18

Да - и такъв става, самоче се продават и такива за почистване на карбуратори - по-добри са, а и за това са предназначени.
:idea: Само един съвет - не пипай с нищо датчика отвътре - само напръскване със спрея върши работа


:twisted:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 12 авг 2005, 13:24

Сетих се още нещо, което да провериш на колата ДОВЕЧЕРА. Значи като се стъмни, заставаш на тъмно място /не под или до лампа/, палиш колата, отваряш капака и гледаш дали не прескачат някъде искри - ако прескачат, значи си за нови кабели. Не е зле да си погледнеш и свещите в какво състояние са и да знаеш, че при форд разстоянието между електродите /на свещите/ е по-голямо от тези на другите коли, а именно 1,3мм. Ако електродите на свещите ти са остри накрая, да знаеш, че не са заминали, а са такива с платинен връх - най-добрите за моторите на форд


:twisted:

bomber
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 03 авг 2005, 14:00
Модел на автомобила: Sofia
Местоположение: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от bomber » 13 авг 2005, 15:23

Ще погледна. Свещите са Моторкрафт, платинени пише. Нямам хлабиномер, ама ще я водя в МП да я погледнат и на компютър. Днес обаче хъркането се усили, дори се появи една странна миризма. Мисля си - дали не е от съединителя нещо-да приплъзва. Миризмата не беше характерната за феродо, ама тук де да знам какви са дисковете. Та другата седмица-ще я заведа да я преслушат ОТВСЯКЪДЕ. И дано са що годе добри и свестни майсторите :(

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 13 авг 2005, 20:31

Моят съвет е да не ходиш в МП. Бил съм там на диагностика със същата кола - ништо не разбират. Потърси друг майстор :evil:

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 14 авг 2005, 13:49

Или аз не се сещам или съкращението е не точно

muko
[quote]Моят съвет е да не ходиш в МП. Бил съм там на диагностика със същата кола - ништо не разбират. Потърси друг майстор

bomber
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 03 авг 2005, 14:00
Модел на автомобила: Sofia
Местоположение: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от bomber » 14 авг 2005, 17:34

Аз имах предвид Мото Пфое. Поне имат оборудване. А иначе вчера открих, че поради някаква причина липсва голямо количество от охладителната течност. нещо нямам спомен дали, като я купих беше пълно казанчето. А пък в тия дъждове никак не ми се завираше по двигателя. Вчера досипах около 4-5 литра чиста вода и положението се оправи. Вече не хърка. Дано не съм повредил нещо двигателя (температурни разширения и пр.). Или поне да не е много сериозно :(
Ядосвам се на себе си. Ама и датчика за темп. изобщо не показваше прегряване, даже напротив - едвам се отместваше от крйно ляво положение. Абе ще видим!

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 15 авг 2005, 01:29

Дано под чиста вода имаш на предвид дестилирана такава.
Термостата ти явно не е на ред,стрелката трябва да стои отвесно като моя малкия :lol: ,иначе явно караш само на големият кръг,по принцип при тия температури за сега няма лошо, но ще ти гори по-вече,а за зимата си знаеш от ладата кво става.
Хубаво е винаги да караш с антифриз,по добро мазане на водната помпа и по-висока точка на кипене.
Изображение

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 15 авг 2005, 01:45

Другият вариант е да не ти работи правилно датчика на показалеца на температурата,много често явление при Мондьо.
Ама и датчика за темп. изобщо не показваше прегряване
Датчика за температурата,който подава информация на компа е съвсем отделен от този на стрелката.
Изображение

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 15 авг 2005, 10:16

Мондеото има две типични повреди по охладителната система - едната е протичане и запушване на радиатора на парното /хубавото е, че при смяната му не се разглобява цялото табло/ и прецакване на термостата, който обикновено заклинява в отворено положение и преохлажда с всички вредни последици. да споделя, че при моето се появиха и двете.

bomber
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 03 авг 2005, 14:00
Модел на автомобила: Sofia
Местоположение: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от bomber » 15 авг 2005, 11:07

Съгласен съм за антифриза и точно това ще направя. Сега ще я наблюдавам дали не изтича някъде. А за термостата-наред си е, защото като запълних системата с вода, колата си загрява бързо, после като се отвори термостата стрелката си мирясва насредата. Единствено ми е чудно защо като липсваше вода не показваше прегряване, а си кротуваше съвсем в началото.
Иначе смятам, че дестилирана вода не е необходимо да се сипва в охладителната система, защото свойството на дестилираната вода е, че тя е диелектрик, т.е. не провежда електричество. Иначе варовика си се съдържа в нея. По-добре е да се налива топла вода, чийто варовик вече се е отложил в абонатната станция

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 15 авг 2005, 14:17

В дестилираната /както и дейонизираната/ не би трябвало да има варовик, както и всякви йони, така че според мене има смисъл да се ползва, въпреки че производителите на антифриз казват, че той има омекотители, т.е. вещества свързващи йоните така че те да останат разтворими, а не да се отлагат като неразтворими съединения.

Потребителски аватар
grgeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 31 яну 2005, 13:31
Модел на автомобила: Land Rover Discovery 1, 3,5 V8i
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от grgeorgiev » 15 авг 2005, 16:35

И аз да се включа в темата...
Със същата кола съм като описаната по-горе. Аз преди седмица си прегрях двигателя по много балъшки начин. Но всъщност причината е, че колата няма защита срещу подобни ситуации. Значи, както знаете, охладителната система работи под налягане. А аз след като допълних охладителната течност, по невнимание не съм завил добре капачката (вероятно в последствие се е доразхлабила) и след като няма налягане съответно започва кипене в на горещата част на двигателя. Образува се парна възглавница и губи охлаждане. Тук обаче идва проблема на сигнализацията, защото датчика отчита нормална температура на охлаждащата течност (и то си е така течността е с нормална температура, но парната фаза се прегрява) и нивото в разширителния съд е високо защото парата в двигателя изтласква водата навън. Като резултат трябваше да сменям гарнитура. Добре, че само с това се размина.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 15 авг 2005, 18:19

То grgeorgiev
Лоша работа,но ето и другия момент. Един приятел наскоро с БМВ 520 ТД прегря колата и хвърли гарнитура. Как се получи,значи запушва му се същата тази капачка на разширителният съд и от прекомерното налягане избива гарнитурата на главата. Интересно че никой от майсторите не се беше сетил за тоя момент и след замяна на гарнитурата смениха термостата и куп други работи и отново я прегря.
Тъй че има и по-препатили от Вас :evil: /това в рамките на шегата разбира се/ :wink:
Накрая човека сам се сети,отиде до моргата и сложи друга капачка и воала,кара та се къса :lol:
Изображение

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта