Кой двигател харчи повече?
- jasonsmith
- потребител
- Мнения: 338
- Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Кой двигател харчи повече?
Здравейте, как мислите- при едно и също натоварване на една и съща кола( Фиеста СLX 1.1mi), ако и сложа двигател 1.4mi например, с кой двигател ще харчи повече? Чух мнение че с по- мощният двигател ще ми харчи по-малко, което е доста интересно за мен
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Re: Кой двигател харчи повече?
Е няма как да стане, за съжаление.
-
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Re: Кой двигател харчи повече?
Пояснявам:
1. Извънградско:
С 1.1mi съм минавал 800 км. с един резервоар при икономично каране, при бързо каране - 700 км.
С 1.4 mi при най-голямо старание - максимум 600, но по-скоро 550 км.
Един резервоар е 38 литра - (42-4л. резерва)
2. Градско - по книжка разхода на 1.1mi е 6.8 литра, а на 1.4 mi е 8.8 литра на 100 км.
Как мислиш, има ли нужда от място за разсъждения за сравнение на разхода между двете.
Между другото, говоря от следния опит - изминати километри с 1.1mi - 90 000 км., и с 1.4 mi .- 25 000 км. при стриктно записване на всяко зареждане, цената на бензина, датата и километража.
Така че следващия път, ако пак ти говорят такива работи за тези два двигателя, само се усмихвай, няма нужда дори да спориш, излишно е.
1. Извънградско:
С 1.1mi съм минавал 800 км. с един резервоар при икономично каране, при бързо каране - 700 км.
С 1.4 mi при най-голямо старание - максимум 600, но по-скоро 550 км.
Един резервоар е 38 литра - (42-4л. резерва)
2. Градско - по книжка разхода на 1.1mi е 6.8 литра, а на 1.4 mi е 8.8 литра на 100 км.
Как мислиш, има ли нужда от място за разсъждения за сравнение на разхода между двете.
Между другото, говоря от следния опит - изминати километри с 1.1mi - 90 000 км., и с 1.4 mi .- 25 000 км. при стриктно записване на всяко зареждане, цената на бензина, датата и километража.
Така че следващия път, ако пак ти говорят такива работи за тези два двигателя, само се усмихвай, няма нужда дори да спориш, излишно е.
-
- Status: Извън линия
- jasonsmith
- потребител
- Мнения: 338
- Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кой двигател харчи повече?
Нещо ми се струва малко странно с един резервоар да си изминал 800 км, това означава 5/100 разход на 1.1ми, което ми се струва недопустимо поне за мойта кола де:). А в прочем за какво каране става въпрос- градско(в София ли) или извънградскоacj написа:Пояснявам:
1. Извънградско:
С 1.1mi съм минавал 800 км. с един резервоар при икономично каране, при бързо каране - 700 км.
С 1.4 mi при най-голямо старание - максимум 600, но по-скоро 550 км.
Един резервоар е 38 литра - (42-4л. резерва)
2. Градско - по книжка разхода на 1.1mi е 6.8 литра, а на 1.4 mi е 8.8 литра на 100 км.
Как мислиш, има ли нужда от място за разсъждения за сравнение на разхода между двете.
Между другото, говоря от следния опит - изминати километри с 1.1mi - 90 000 км., и с 1.4 mi .- 25 000 км. при стриктно записване на всяко зареждане, цената на бензина, датата и километража.
Така че следващия път, ако пак ти говорят такива работи за тези два двигателя, само се усмихвай, няма нужда дори да спориш, излишно е.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Незнам за двиг. на фиестичката, но е съвсем нормално по големия двиг. да харчи по-малко. За пример скивайте тука! http://ford-sierra-club.hit.bg/td.html
А като теория го обяснявам с това че по-мощния двигател, с по-големия обем, с по-малко усилие поддържа определената скорост. Е, разбира се ако я настъпваме ще гори доста повече, но и ще бяга повече.
А като теория го обяснявам с това че по-мощния двигател, с по-големия обем, с по-малко усилие поддържа определената скорост. Е, разбира се ако я настъпваме ще гори доста повече, но и ще бяга повече.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- Status: Извън линия
И аз това искам да кажа по-малкия двигател при този режим на работа работната му точка ще бъде в горната част на товарната си характеристика и ще се подава по-голяма циклова порция гориво ...ewgeny написа:Незнам за двиг. на фиестичката, но е съвсем нормално по големия двиг. да харчи по-малко. За пример скивайте тука! http://ford-sierra-club.hit.bg/td.html
А като теория го обяснявам с това че по-мощния двигател, с по-големия обем, с по-малко усилие поддържа определената скорост. Е, разбира се ако я настъпваме ще гори доста повече, но и ще бяга повече.
- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Нещо подобно става, но разхода зависи и от КПД то на двигателя. То е различно в диапазона на оборотите.kEFi написа:Спора Ви има резон само при движение със скорост доста над средната т.е. в диапазона на високите обороти.
По принцип научна фантастика е по-големият мотор да харчи по-малко като тотален разход
В ограничен диапазон на оборотите, поради това, че малкият двигател е на границата на възможностите си (а тогава кривите са падащи и КПД-то се влошава-примерно става 70%), а съответно големият двигател работи в най-добрия си режим (при КПД 90%), та в този единичен случай, може моментния разход да е по-малък.
То иначе да сложиме по един мотор 5000 кубика и да вземе да връща в резервоара
- jack71
- потребител
- Мнения: 887
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Всичко се свежда доколко ти е тежък крака ако има две абсолютно еднакви коли с различни двигатели(да кажем както е с фиестите) според мен докато набират по-големия ще харчи повече но когато постигнат "икономичната скорост" 80-90км на равен път големия двигател ще е по-икономичен защото ще прави мо малки усилия за да я поддържа. според мен площта на буталата играе важна роля тук , бла бла бла...бла бла
- S@sel@
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
- Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
- Местоположение: deep in Colorado mountains
- Status: Извън линия
Абе колеги....
как ще стане номера по- големия да харче по- малко???? Ми дай по тази логика да сложа на фиестата 1.4- да стане по икономична. Е да ама има и 1.8 дай него щот той пък по- икономичен от 1.4 по същата логика. Дай след това да сложим 2000 та съвсем да не харчи.... абе няма ли по- мощни???
БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Re: Кой двигател харчи повече?
Написал съм го точно отгоре - извънградско.jasonsmith написа: Нещо ми се струва малко странно с един резервоар да си изминал 800 км, това означава 5/100 разход на 1.1ми, което ми се струва недопустимо поне за мойта кола де:). А в прочем за какво каране става въпрос- градско(в София ли) или извънградско
И още по-точно, когато преди пет години си купих фиестичката 1.1ми (тя беше на 136000 км при покупката, тръгнах на дълга екскурзия 1500 км по трасето София-предела-Банско-Гоце Делчев- обратно-Юндола-Велинград-Батак-Доспат-Смолян-Пампорово-Пловдив-Карлово-Беклемето-Троян-Габрово-Трявна- и обратно в София.
Засечения за тези 1500 километра разход беше точно 4.70 л. на сто, колкото и пишеше в книжката за 90 км./ч извънградско за нова фиеста, което ме направи щастливо изненадан. Такъв разход ми е показвал и по-нататък, стига да не съм бързал. Когато пък съм бързал съм засичал 5.4 до 5.9 максимум. Градското през лятото ми е било 6.4 - 6.8, но през зимата 7.6 л./100, Единствено ми скочи на 10 на сто като ми се запуши катализатора, но като го смених с гърне стана пак супер.
Икономичността съчетана с малкото проблеми на тая фиеста за 90000 км. ме направи луд фен на фиестите.
Между другото сравнението с 1.4 го правя за кола с двигател 1.4 на по-малко от 100000 км и пак разхода беше значително по-голям.
От друга страна обаче като си взех 1.6 направо се разболях като видях колко повече харчи от 1.1. Затова и сложих газ, все пак пътувам доста.
Не знам как засичате разхода на вашите, но и до ден днешен (разбирай и на новата ми фиеста 1.6) маниакално записвам всеки разход с дата и точност до стотинка и 10 милилитра. Така че гарантирам за данните си с главата си ако щеш.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ето и какво мисля аз по въпроса.
Специално при мондеото по-големия двигател харчи по-малко. Пример 1,6 и 1,8.
Но тук говориме за голямо купе На по-малкия мотор ще му трябва доста повече време да работи в НЕикономичен режим, за да може да достигне определена скорост, отколкото 1,8
При фиестата с мотор 1,1 и 1,4, би трябвало да е същото положение.
Но да говориме за разлика при двигател 1,6 и 2,0 вече не става. Тогава се получава обратното - двигателя /2000сс/ е твърде голям и мощен за купето и не може да реализира икономия на гориво, защото неговия икономичен режим на работа изисква повече бензин от неикономичния /разбирай оптимален/ режим на по-малкия мотор.
Специално при мондеото по-големия двигател харчи по-малко. Пример 1,6 и 1,8.
Но тук говориме за голямо купе На по-малкия мотор ще му трябва доста повече време да работи в НЕикономичен режим, за да може да достигне определена скорост, отколкото 1,8
При фиестата с мотор 1,1 и 1,4, би трябвало да е същото положение.
Но да говориме за разлика при двигател 1,6 и 2,0 вече не става. Тогава се получава обратното - двигателя /2000сс/ е твърде голям и мощен за купето и не може да реализира икономия на гориво, защото неговия икономичен режим на работа изисква повече бензин от неикономичния /разбирай оптимален/ режим на по-малкия мотор.
- jack71
- потребител
- Мнения: 887
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
E ако на фиестата й сложим 2000кубика дв. пак мисля че ще е икономично засилваш се и гасиш, остатъка по енерция а пък и други работи пести, като време например, а времето е пари, нали знаете така че при всички положения по големия двигател е по икономичен, затова колеги ви пожелавам да живеете икономично и да карате големи коли
- jasonsmith
- потребител
- Мнения: 338
- Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кой двигател харчи повече?
А градското в София ли го засичаш, доста е малък разхода наистина.. А как разбра че ти е запушен катализатора, защото и аз съм с катализатор, да не би заради него да ми идва разхора на около 8.5-9 [/i]acj написа:...виж горе...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта