Нов шофьор с въпроси :)
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Някой да извади графиката с въртящия момент на тоя мотор...Това ти е ориентира за скоростите.Като подминеш максималния въртящ момент,сменяш следващата предавка.Ако я държиш много под него осезаемо нямаш мощност,над него си в преразход на гориво без особена полза-гори повече,от колкото върви.
За студения мотор-идват студените месеци...на празен ход минута две,после потегляш и с обороти под средните,бавно,докато загрее.Мотора загрява по-бързо когато е натоварен,от колкото когато стои на празен ход.Просто трябва да върши работа на ниски обороти.
За студения мотор-идват студените месеци...на празен ход минута две,после потегляш и с обороти под средните,бавно,докато загрее.Мотора загрява по-бързо когато е натоварен,от колкото когато стои на празен ход.Просто трябва да върши работа на ниски обороти.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
За оборотите не съм много компетентен, доста километри на мойта Фиеста съм минал, различно я карам, то си е до усета...Щом си и нов шофьор, ще се научиш и свикнеш. То се усеща след време...Къс старт, дълъг старт- с повечко на първа, то си е до усет, някои хора след 10-15 и повече дори години просто им лиспва това..
За студена кола е малко на кантар да се каже, но примерно, сутрин като тръгнеш, първите 3-4 км са "студени" да ги наречеме така, след това колата достига до работния си цикъл...Общо взето може да провериш сам на място, по оборотомера, примерно мойта сутрин сега в топло време, почва от 1150-1200 оборота (стрелката е над 1000RPM), зимата почва и над 1500, като загрее и влезе в така да го наречем добър цикъл стига- 800-900RMP. А показателя за водата си е друго, той показва също дали колата е загряла или не, но е по-скоро като сигнализация ако двигателя ти прегрее примерно...или ако не ти работи датчика, няма да покаже нищо...
За студена кола е малко на кантар да се каже, но примерно, сутрин като тръгнеш, първите 3-4 км са "студени" да ги наречеме така, след това колата достига до работния си цикъл...Общо взето може да провериш сам на място, по оборотомера, примерно мойта сутрин сега в топло време, почва от 1150-1200 оборота (стрелката е над 1000RPM), зимата почва и над 1500, като загрее и влезе в така да го наречем добър цикъл стига- 800-900RMP. А показателя за водата си е друго, той показва също дали колата е загряла или не, но е по-скоро като сигнализация ако двигателя ти прегрее примерно...или ако не ти работи датчика, няма да покаже нищо...
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
макс.въртящ момент идва при 4 000 оборота на версията с 1,4 мотор , мисля че и при 1,25 е така.Аз специално не си позволявам да я карам на толкова високи обороти.В града си включвам предавките на около 2500 оборота , като е студена на 2000.Ако ми трябва ускорение при изпреварване извън града връщам предавка и готово
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 08 авг 2009, 01:53
- Модел на автомобила: Ford Fiesta mk4 1.25
- Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Аха,то и аз така спокойно си я карам ама това че някой път при изпреварване е отишла към 5000 оборота за няколко секунди предполагам не пречи.И какво ще стане ако я натисна до 6000 оборота например
предполагам прекъсвача ще отнеме газта.Мойта е до 7000.

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Силата на този двигател е над 3500оборота
Разбира се не е речено да го изцеждаш, аз например си го коткам до 2500-3000
, но ако искаш наистина да го усетиш не е проблем на 4-5000об. 

Разбира се не е речено да го изцеждаш, аз например си го коткам до 2500-3000



- georgiyog
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 16 май 2008, 23:08
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25 16v
- Местоположение: sliven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
ас мисля че тези мотори всякаш сами си го казват!малко по нежни са искат гаста да се гали не че и пречи ако отиде до 4,5хил обороти ас моята сам я вкарвал на 6,500 на трета!но специално тези мотори са еко чисти!samsung_bg написа:Силата на този двигател е над 3500оборота![]()
Разбира се не е речено да го изцеждаш, аз например си го коткам до 2500-3000, но ако искаш наистина да го усетиш не е проблем на 4-5000об.
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Коголега ако искаш да се научиш да си добър шофйор съветвам те оборотомера да забравиш че го има във колата .Научи се да слушаш двигателя по звука от него ще знаеш дали се товари и трябва да превключиш на по малка скорост или ако е с по високи обороти да превключиш на по голяма предавка .Просто трябва да караш така че двигатела да мърка кото коте газта да я галиш като гаджето си, и да върви леко без да се товари двигатела без да ръмжи от голями обороти.Научиш ли се така да караш и разхода ще ти е малък и колата здрава . И не забравяй пред теб зад теб и насреща ти се движат също хора с автомобили и те грешат по някога учи се от грешките им но се старай да не ги повтаряш защото понякога са фатални .Пожелавам ти успех във само обучението. 

Последна промяна от Nikola Iordanov на 31 авг 2009, 13:57, променено общо 2 пъти.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Има много съвети, които могат да ти са от полза, но едва ли ще имаш търпение да ги четеш всички.
Относно паленето и тръгването правилото е след като запалиш да погледнеш в огледалата дали са чисти. Ако задното стъкло е мръсно да го почистиш, както и предното. Това отнема 1-2 минути. След това потегляш на първа и за 500-600 м ще си вдигнал стрелката на температурата. В следващите 1-2 км колата ще загрее нормално. ОБАЧЕ идва зимата и ще трябва да имаш едно на ум. При много студено време има още едно правило. Преди за запалиш включи фаровете за 5-10 секунди, за да възбудиш акумулатора (това предизвиква загряване на електролита) и така да получиш по-голям ток при паленето. Това ще ти помогне да запалиш от първия път. Нещо много важно при студено време и температура -10, -15 или -20 градуса.
Превключването на скорости не става при определени обороти, а при определени условия. Ако караш в В.Търново или Смолян това ще става при 3000-4000 оборота, ако си от Ст.Загора или Пловдив при 1500-2000 оборота. Това го "казва" самия автомобил, но е добре да не чуваш двигателя. Започне ли да ръмжи, то е време да минеш на по-висока предавка, ако си на равен път. За баири това го правиш, когато усетиш, че колата върви по-леко.
Ако караш активно, то до 4-5 месеца ще свикнеш и няма да ти прави впечетление.
Относно паленето и тръгването правилото е след като запалиш да погледнеш в огледалата дали са чисти. Ако задното стъкло е мръсно да го почистиш, както и предното. Това отнема 1-2 минути. След това потегляш на първа и за 500-600 м ще си вдигнал стрелката на температурата. В следващите 1-2 км колата ще загрее нормално. ОБАЧЕ идва зимата и ще трябва да имаш едно на ум. При много студено време има още едно правило. Преди за запалиш включи фаровете за 5-10 секунди, за да възбудиш акумулатора (това предизвиква загряване на електролита) и така да получиш по-голям ток при паленето. Това ще ти помогне да запалиш от първия път. Нещо много важно при студено време и температура -10, -15 или -20 градуса.
Превключването на скорости не става при определени обороти, а при определени условия. Ако караш в В.Търново или Смолян това ще става при 3000-4000 оборота, ако си от Ст.Загора или Пловдив при 1500-2000 оборота. Това го "казва" самия автомобил, но е добре да не чуваш двигателя. Започне ли да ръмжи, то е време да минеш на по-висока предавка, ако си на равен път. За баири това го правиш, когато усетиш, че колата върви по-леко.
Ако караш активно, то до 4-5 месеца ще свикнеш и няма да ти прави впечетление.
- georgiyog
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 16 май 2008, 23:08
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25 16v
- Местоположение: sliven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
браво колега ставаш за инструктор бравоnikolovvd написа:Има много съвети, които могат да ти са от полза, но едва ли ще имаш търпение да ги четеш всички.
Относно паленето и тръгването правилото е след като запалиш да погледнеш в огледалата дали са чисти. Ако задното стъкло е мръсно да го почистиш, както и предното. Това отнема 1-2 минути. След това потегляш на първа и за 500-600 м ще си вдигнал стрелката на температурата. В следващите 1-2 км колата ще загрее нормално. ОБАЧЕ идва зимата и ще трябва да имаш едно на ум. При много студено време има още едно правило. Преди за запалиш включи фаровете за 5-10 секунди, за да възбудиш акумулатора (това предизвиква загряване на електролита) и така да получиш по-голям ток при паленето. Това ще ти помогне да запалиш от първия път. Нещо много важно при студено време и температура -10, -15 или -20 градуса.
Превключването на скорости не става при определени обороти, а при определени условия. Ако караш в В.Търново или Смолян това ще става при 3000-4000 оборота, ако си от Ст.Загора или Пловдив при 1500-2000 оборота. Това го "казва" самия автомобил, но е добре да не чуваш двигателя. Започне ли да ръмжи, то е време да минеш на по-висока предавка, ако си на равен път. За баири това го правиш, когато усетиш, че колата върви по-леко.
Ако караш активно, то до 4-5 месеца ще свикнеш и няма да ти прави впечетление.


- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
по добре не пробвайBavarian написа:Аха,то и аз така спокойно си я карам ама това че някой път при изпреварване е отишла към 5000 оборота за няколко секунди предполагам не пречи.И какво ще стане ако я натисна до 6000 оборота напримерпредполагам прекъсвача ще отнеме газта.Мойта е до 7000.

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- crank1968
- потребител
- Мнения: 279
- Регистриран: 31 авг 2009, 09:45
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v 115 p.s ZETEC Ghia Turnier след 95-
- Местоположение: PlovDiv
- Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Важно е да галиш двигателя напримерно моя форд е 1.8 115 к.с зетек максимални обороти по каталог които мога да подаржа е 6500 а не подържащи 6800 гледам книгата и си викам тея хора са луди аз едвам едвам натискам педала щото ме е страх карам я до 4 оборота когато ми се кара барзо иначе карам 2500 3000 оборотам и сменям. Пробвах мотора на една писта до 6500 и върви но до 6800 се насрах да не стане нещо на колата но както и да е аз не обичам барзите скорости.Колкото до твоя форд караи го до 3500 оборота на 5 и не дигаи повече обороти щом си млад шофьор та караите си нормално колата и никакви проблеми няма да имате от опит защото брачет ми има опел вектра дигна на 5 скорост 200 км и искаше още повече но му викам научи се да караш бавно тогава бързо не ме чу и сега си кара само колело защото кат му взе книжката затова карайте бавно и предпазливо .







http://www.youtube.com/watch?v=4ZS_qNIBUdQ" onclick="window.open(this.href);return false;
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Иии... що се прави това "продухване" на 5-6 хил.оборота??? Да образуваме нерви на съседите.....bateto_toshko написа:......Иначе на място ако е загряла може да я продухаш със помпене на педала за няколко секунди до като стигне 5-6 хил.оборота , но само за 2-3 секунди не повече

Аз бих я "изкашлял"на някой баир на същите обороти

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Нов шофьор с въпроси :)
stoy@n написа:Иии... що се прави това "продухване" на 5-6 хил.оборота??? Да образуваме нерви на съседите.....bateto_toshko написа:......Иначе на място ако е загряла може да я продухаш със помпене на педала за няколко секунди до като стигне 5-6 хил.оборота , но само за 2-3 секунди не повече
Аз бих я "изкашлял"на някой баир на същите обороти


сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта