Страница 1 от 1
Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 14 фев 2010, 18:57
от ludavoda
Здравейте,
Всички сме чували, че автомобил не трябва да се форсира на място(т.е. без товар за мотора). Според вас истина ли е или е в интересите на Ловците на митове?
Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 14 фев 2010, 19:35
от vargala81
Ами аз не виждам проблем да се форсира на място до максималните обороти дадени от производитела ,разбирасе ако преди това мотора е достигнал нормална работна температура

Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 14 фев 2010, 20:35
от HACKO
По принцип няма проблем, само трябва да се внимава със максималните обороти, защото без товар се подминават много бързо и неусетно. Нямам наблюдение как е при пълните инджекциони, но на моното без товар ограничителя на оборотите не се чувства така осезателно, както при Опелите и оборотите подминават 7000 без проблем.
Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 14 фев 2010, 22:16
от vargala81
Веднъж бях свалил клапана за празния ход и жената да хване да запали

стана едно яко форсиране си е...ло майката

казвам и да загаси ,ама нали много реве моторо и тя се шашнала и не ме чула

загасих двигатела и гледам стрелката на обортомера си стои в крайно дясно полужение

Монтирах си клапана ,запалих и стрелката се върна в нормално полужение

значи нямам прекъсвач
Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 15 фев 2010, 01:18
от bateto_toshko
HACKO написа:По принцип няма проблем, само трябва да се внимава със максималните обороти, защото без товар се подминават много бързо и неусетно. Нямам наблюдение как е при пълните инджекциони, но на моното без товар ограничителя на оборотите не се чувства така осезателно, както при Опелите и оборотите подминават 7000 без проблем.
И при мен един път стигна 7000 об/мин , но за части от секундата.Просто цяла седмица бях я карал на ниски обороти заради снега и през уикенда се връщах от някъде тъкмо беше добре загряла и реших да поиздухам саждите като форсирам на място.С изненада установих , че от 5000 об. като подам рязко до долу и пусна бързо , оборотите отиват до към 7000.Не знам дали въобще има ограничител при мене

.На самия оборотомер също няма зона отбелязана в червено иначе руснаците му дават 6500 об. макс на този мотор
Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 17 фев 2010, 01:36
от orlinm
Аз никога не съм "изпържвал" нито моя ескорт нито на приятелката ми фиестата до прекъсвач (и двете коли са 1.6 идентични мотори). Но пък съм изпържвал преди години на баща ми вектрата 1.6 моно - на 2ра на 95 км/ч си бие прекъсвача и повече не вдига (тея вектри 1.6 нямат оборотомер)...
а с ескорта съм качвал до 6 хиляди оборота, то там започва "червения диапазон" и то за секунда-две. Просто не виждам смисъл да го режа след като съм с около две хиляди оборота над идеалното предавателно число.... все едно да се форсирам като муха в бурканче.....
Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 17 фев 2010, 03:42
от ludavoda
Щом само една кола си форсирал, по-добре недей занапред. Става навик

Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 23 фев 2010, 21:34
от fiestazetec
Аз лично се уплаших като сервизджията ми напъна колата на място, да включи термостата, 5 мин над 5500 оборота...
Иначе ако не се форсира много, няма проблем според мен.
Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 23 фев 2010, 22:03
от super_go6o
аз редовно си е форсирам до прекъсвач даже когато карам на трета и варна на втора и да се включи прекъсвача това ми е любимия звук според мен на инжекциите нее проблем да се форсира докрай защото има прекъсвач и той служи като защита поне така мисля аз

Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 23 фев 2010, 22:31
от diesel1.6
Защита от счупване в момента, но не и от десетократно ускорено износване и преразход на гориво.
Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 23 фев 2010, 23:00
от kito
Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 23 фев 2010, 23:27
от super_go6o
както се казва по български
ГАЗ ДО ЛАМАРИНАТА
Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 24 фев 2010, 10:37
от vladislav
Аз ако може нещо като съветче, ако карате на газ ограничителя не работи - това за обикновените уредбички не ГИ.
Иначе на ескортчето преди на място ми се е "включвал" прекъсвача точно на 6400 а си мислех че не показва вярно

.
Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 24 фев 2010, 18:57
от vargala81
super_go6o написа:аз редовно си е форсирам до прекъсвач даже когато карам на трета и варна на втора и да се включи прекъсвача това ми е любимия звук според мен на инжекциите нее проблем да се форсира докрай защото има прекъсвач и той служи като защита поне така мисля аз

Аз нямам прекъсвач а колата е инджексион,
от vargala81 на 14 Фев 2010, 22:16
Веднъж бях свалил клапана за празния ход и жената да хване да запали стана едно яко форсиране си е...ло майката казвам и да загаси ,ама нали много реве моторо и тя се шашнала и не ме чула загасих двигатела и гледам стрелката на обортомера си стои в крайно дясно полужение Монтирах си клапана ,запалих и стрелката се върна в нормално полужение значи нямам прекъсвач.
Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 25 фев 2010, 02:25
от ludavoda
Просто не мога да повярвам, какви неща се приказват тук
Успех на всички...
Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 25 фев 2010, 05:31
от Danchev
vargala81 написа:Аз нямам прекъсвач а колата е инджексион
Недей така, как да нямаш прекъсвач

Ако ти е гадно да пробваш в движение на скорост, пробвай на място. Регулатора ти мисля, че е след 7000 оборота (поне моя е там, а инжекцията ти е същата като моята) къде точно няма да ти кажа за да се изненадаш

ако пробваш разбира се. Ако си с обиконовенна газова, да тогава регулатор няма, помпата и като цяло инжекцията са елиминирани и всичко влиза с въздуха, газовият инжекцион си има. Ти обаче до колкото знам си го караш на бензин, пробвай не е страшно
Друг е въпроса, че ако искаш хубаво ускорение, е добре да сменяш предавка на 6250, защото от там нататък въртящият момент на тоя мотор пада много сериозно

Re: Форсиране на автомобила на място...
Публикувано: 25 фев 2010, 19:34
от vargala81
Danchev написа:vargala81 написа:Аз нямам прекъсвач а колата е инджексион
Недей така, как да нямаш прекъсвач

Ако ти е гадно да пробваш в движение на скорост, пробвай на място. Регулатора ти мисля, че е след 7000 оборота (поне моя е там, а инжекцията ти е същата като моята) къде точно няма да ти кажа за да се изненадаш

ако пробваш разбира се. Ако си с обиконовенна газова, да тогава регулатор няма, помпата и като цяло инжекцията са елиминирани и всичко влиза с въздуха, газовият инжекцион си има. Ти обаче до колкото знам си го караш на бензин, пробвай не е страшно
Друг е въпроса, че ако искаш хубаво ускорение, е добре да сменяш предавка на 6250, защото от там нататък въртящият момент на тоя мотор пада много сериозно

колега много пъти съм го пробвал,и на скорост и на място,но както писах по-горе това на място стана без да искам.Колата се форсираше някаде 30сек.без да прекъсва,все едно си форсирах Ладата

На драг състезание срещу едно Мондео 1.8 -115ps,на 3та скорост така я изрязах до 140км ,обортомера беше на 7000 за няколко секунди и изведнъш нещо яко гръмна ,пича с Мондеото се изплащи и кривна на ляво щот помислил ,че съм спукал гума.После тия където зяпаха ми къзаха ,че от ауспуха са излезнали искри.Мондеото ме би с една кола ,щот тогава ми боксуваше съединитела,сега аз го бия с 1на кола.На Калояново сщо съм вкарвал обортомера в крайно дясно и не е удрял прекъсвач.А на моя приятел на Опела прекъсвача му удря още на 6000 оборота.Намам газова,карам си колата на бензин и обортомера ми е до 7000.