Страница 1 от 1
Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 18 юли 2010, 00:30
от Ford Escort 1,8 TD
Смених си турбото и стана тя каквато стана-започна да се форсира сама колата,направо ми обръща обортомера на свободна скорост,от какво може да е.

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 18 юли 2010, 02:03
от dr. Svetlyo
ЕГР клапана или изпускателния клапан за свръхналягане в турбото.
Провери ги и двете!
Изфорсирането е следствие на свръхгорене/детонация - голямо количество гориво (напр. пикаеща дюза) и нагнетен въздух (о2) (напр. свръхналягане във входящата част на турбината).
Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 19 юли 2010, 05:01
от Ford Escort 1,8 TD
dr. Svetlyo написа:ЕГР клапана или изпускателния клапан за свръхналягане в турбото.
Провери ги и двете!
Изфорсирането е следствие на свръхгорене/детонация - голямо количество гориво (напр. пикаеща дюза) и нагнетен въздух (о2) (напр. свръхналягане във входящата част на турбината).
Благодаря за инфото,колега.Ще го сменям форда направо и това е.

Иначе ЕГР е запушен а този за свръхналягането как се проверява и дали може да се сваля от турбото?

(а това свръхналягане във входящата част на турбото от този клапан ли да се получава?)

Модератора може да я премахне темата както и другите ми теми.Благодаря Ви за помощта все пак.

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 24 юли 2010, 01:28
от dr. Svetlyo
Ford Escort 1,8 TD написа:dr. Svetlyo написа:ЕГР клапана или изпускателния клапан за свръхналягане в турбото.
Провери ги и двете!
Изфорсирането е следствие на свръхгорене/детонация - голямо количество гориво (напр. пикаеща дюза) и нагнетен въздух (о2) (напр. свръхналягане във входящата част на турбината).
Благодаря за инфото,колега.Ще го сменям форда направо и това е.

Иначе ЕГР е запушен а този за свръхналягането как се проверява и дали може да се сваля от турбото?

(а това свръхналягане във входящата част на турбото от този клапан ли да се получава?)

Модератора може да я премахне темата както и другите ми теми.Благодаря Ви за помощта все пак.

Клапана за свръхналягане в изходната чст на турбото представлява рамо (пръчка) + цилиндър + гумен маркуч, закрепени за самото турбо от задната (към купето) страна. Хвани рамото и пробвай да го раздвижиш. Може да е запецнал, иска смазване.
Когато клапана ти не работи, турбото се развърта до много високи обороти, оттам вкарва много въздух в цилиндрите, което е предпоставка за детонациите...
Както вече писах, може да имаш скапана дюза, която не разпрашава горивото, а го псука на капки. Двигателите ни работят с пулверизирано гориво. Ако дефектната дюза го вкара на капаки и пръски, то избухва и понеже е в изобилие - оборотите скачат. Успокояват се едва когато капката изгори...
Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 24 юли 2010, 10:35
от Ianaki
Не че нещо, ама тоя клапан (говоря за разтоварващия на турбото) с ръка ли се проверява, защото до сега не съм успявал да го мръдна на нити една кола с ръка?!
Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 24 юли 2010, 20:02
от dr. Svetlyo
Ianaki написа:Не че нещо, ама тоя клапан (говоря за разтоварващия на турбото) с ръка ли се проверява, защото до сега не съм успявал да го мръдна на нити една кола с ръка?!
Знам ли го...

То и аз не съм успявал да го мръдна с ръка. Като сменях корпуса на турбината, майстора ми регулира този клапан, че новия охлюв беше с повишено налягане, уж да върви повече. След като порових из форумите се убедих, че повишаването на налягането дава повече негативи в сравнение с евентуалното нищожно покачване на тягата.
Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 24 юли 2010, 23:00
от Ford Escort 1,8 TD
dr. Svetlyo написа:Ianaki написа:Не че нещо, ама тоя клапан (говоря за разтоварващия на турбото) с ръка ли се проверява, защото до сега не съм успявал да го мръдна на нити една кола с ръка?!
Знам ли го...

То и аз не съм успявал да го мръдна с ръка. Като сменях корпуса на турбината, майстора ми регулира този клапан, че новия охлюв беше с повишено налягане, уж да върви повече. След като порових из форумите се убедих, че повишаването на налягането дава повече негативи в сравнение с евентуалното нищожно покачване на тягата.
Абе то на ръка едва ли някой ще успее да го мръдне

,но за смазване ще трябва ли да го разглобявам клапана или външно да се напръска?Аз го размърдах с отверката и се движи ама ако може да се смаже ще го направя.

.При мен явно проблема е бил от клапана който е на ГНП,в сервиза явно не са го затапили добре и затова пак се форсираше колата,но след като го затапихме наново сега вече 100 кл.нямам проблем(дано и занапред да е така)

.
Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 27 юли 2010, 00:16
от dr. Svetlyo
Ford Escort 1,8 TD написа:... за смазване ще трябва ли да го разглобявам клапана или външно да се напръска?Аз го размърдах с отверката и се движи ама ако може да се смаже ще го направя. ...
Имай предвид, че там темепературите са няколкостотин градуса и трябва смазката да издържи. Предполагам знаеш, че лагера на турбината се маже с маслото на двигателя (затова тр. редовно да сменяме моторното масло). Натоварването там е голямо, съответно и смазването.
Може ако успееш да капнеш моторно масло и да разместиш с отверка или с някакъв лост разтоварващия клапан... Не знам с какво се маже, нито как, но съм убеден, че WD40 или подобни няма да свършат никаква работа. Най-много да почистят мръсотиите и ръждата...
Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 27 юли 2010, 00:37
от dr. Svetlyo
Сетих се още една шашма... за проблема ти.
Във входящата част на турбото влиза черен маркуч. Другият му край е закачен за нафтовата помпа. Функцията на инсталацията е, чрез този маркуч помпата "да знае" колко е вакума, т.е. компресията на нагнетения въздух и съответно колко гориво да впръска.
Между маркуча и помпата са разположени прословутите мембранки на нашите дизели, които се късат от смотаното ни гориво. В следствие горивото от помпата през скъсаната мембрана и маркуча се всмуква във вакумната част на турбото, а оттам се нагнетява с входящия въздух в цилиндрите.
Сещаш се какво се случва, когато горивото влиза през дюзите и с въздуха - форсирането, което ти обръща оборотомера.
Малко офф: За дизела има нещо много важно - частите му са тежки, затова мотора не трябва да се форсира на празен ход. На празен ход може да го настъпваме не повече от 2000 об. Под товар може го караме и над 4000, но пак има риск.
Какво можеш да направиш, за да провериш мембранките: Откачаш черния маркуч от турбото и го затапваш, така че в/от него да не влиза/излиза нищо. Така помпата ти няма никаква регулация от турбото. При разкачен маркуч турбината ще съска повече, защото смуче оттам. Ако ще правиш експеримента в мръсна среда (прашни пътища и т.н.) може да засмуче боклуци, които да изгорят в мотора и да оставят нагар и мръсотии. Ако има как, запуши отвора на турбото. Само че гледай да е нещо добре закрепено, щото вакума може да го всмукне и тогава стой та гледай....
Или пък направо притисни маркуча с нещо подобно на щипка - хирургическо терие или клеме, стяга и т.н.
Аз имах такива спукани мембанки. Колата имаше нестабилен празен ход, пушеше бял дим и миришеше на нафта. Мощност имаше, как няма да има след като харчеше двойно повече нафта, която излизаше неизгоряла през ауспуха под формата на бял пушек... Смених мембранките и проблема изчезна. Кофтито е, че се сваля и разглобява нафтова помпа...
Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 27 юли 2010, 11:44
от diesel1.6
Лошата дюза не може да е причина за форсиране. Както и да работи, повече от зададената циклова порция не може да пусне.
Смуче масло или нафта от някъде, или е счупена помпата.
Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 31 юли 2010, 17:34
от gazetto
dr. Svetlyo написа:
Аз имах такива спукани мембанки. Колата имаше нестабилен празен ход, пушеше бял дим и миришеше на нафта. Мощност имаше, как няма да има след като харчеше двойно повече нафта, която излизаше неизгоряла през ауспуха под формата на бял пушек... Смених мембранките и проблема изчезна. Кофтито е, че се сваля и разглобява нафтова помпа...
Колега откъде купи тези мембранки и колко пари са.А за смяната им се сваля само клапанчето.Няма нужда да се сваля помпата.100% проблема на колегата е в този клапан.
Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 05 авг 2010, 23:52
от Ford Escort 1,8 TD
Добрееееее,значи проблема го няма вече.Сега карам с запушен клапан и няма проблеми,ако продължавам така би трябвало да не е проблем
надявам се.Тези мембрани преди този клапан в нафт.помпа ли се намират или в самия клапан?Защото аз мислех да сменям целия клапан.
Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 06 авг 2010, 00:10
от alexxx
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=9557" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 08 авг 2010, 01:58
от dr. Svetlyo
gazetto написа:dr. Svetlyo написа:
Аз имах такива спукани мембанки. Колата имаше нестабилен празен ход, пушеше бял дим и миришеше на нафта. Мощност имаше, как няма да има след като харчеше двойно повече нафта, която излизаше неизгоряла през ауспуха под формата на бял пушек... Смених мембранките и проблема изчезна. Кофтито е, че се сваля и разглобява нафтова помпа...
Колега откъде купи тези мембранки и колко пари са.А за смяната им се сваля само клапанчето.Няма нужда да се сваля помпата.100% проблема на колегата е в този клапан.
Не мога да ти дам отговор. Майстора ми ги сменя и ги плащах заедно с целия ремонт на нафтовата помпа, чиято глава беше изпушила, барабар с мембранките и разни други чарколяци. Ремонта ми излезе към 300 лв, заедно с труда и материалите... Доколкото си спомням, майстора ми споменаваше цени от порядъка на 40-50 лв. за мембранките...
Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ
Публикувано: 11 авг 2010, 06:08
от Ford Escort 1,8 TD
dr. Svetlyo написа:gazetto написа:dr. Svetlyo написа:
Аз имах такива спукани мембанки. Колата имаше нестабилен празен ход, пушеше бял дим и миришеше на нафта. Мощност имаше, как няма да има след като харчеше двойно повече нафта, която излизаше неизгоряла през ауспуха под формата на бял пушек... Смених мембранките и проблема изчезна. Кофтито е, че се сваля и разглобява нафтова помпа...
Колега откъде купи тези мембранки и колко пари са.А за смяната им се сваля само клапанчето.Няма нужда да се сваля помпата.100% проблема на колегата е в този клапан.
Не мога да ти дам отговор. Майстора ми ги сменя и ги плащах заедно с целия ремонт на нафтовата помпа, чиято глава беше изпушила, барабар с мембранките и разни други чарколяци. Ремонта ми излезе към 300 лв, заедно с труда и материалите... Доколкото си спомням, майстора ми споменаваше цени от порядъка на 40-50 лв. за мембранките...
OK.Благодаря за инфото.
