Ford Focus 1.6 16v

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Ceci
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 25 сеп 2011, 14:30
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Ford Focus 1.6 16v

Мнение от Ceci » 20 ное 2011, 22:50

Добър вечер колеги. Предварително се извинявам ако има подобна тема или тази е не на мястото си. Нов съм тук ще се науча :)
Наскоро закупих Форд Фокус 1.6 16в хечбек 1999 година. Обслужих напълно колата. От около месец като паднаха температурите започна да ми прави едни номерца. Сутрин при първо палене на двигателя колата притреперва и държи около 400-500 оборота за около 1-2 секунди и след това гасне. При повторно палене всичко е наред. След това може да не го прави и 10-тина дни, но след време се проявява. Свалих стъпковото моторче, зачистих го подсуших го (наистина беше доста мръсно). Но пак се появи. Направих компютърна диагностика грешки няма. От какво може да се появява този проблем. Едва ли е от някой температурен датчик, защото го направи един път когато беше около 15 градуса. Благодаря за отговорите ви предварително.

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 16v

Мнение от ceco georev » 21 ное 2011, 07:21

Провери кабели и свещи.Ако се налага смяна само с оригинални скъпички са но
този мотор е капризен към тези детайли.Друга по вероятна причина може да са нагорели клеми на бензиновата помпа.И моята гаснеше един път в месеца докато един ден въобще
не запали.На диагностика и аз бях ходил но този проблем не го хваща.Аз на моята помпа
направо и запоих жичките за нея и вече 2г. работи нормално.

Ceci
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 25 сеп 2011, 14:30
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 16v

Мнение от Ceci » 21 ное 2011, 09:39

Благодаря за бързия отговор. Свещите ги проверих, но днес отново ще ги поглледна заедно с кабелите. Относно горивната помпа не би ли трябвало ако налягането под което работи е добре и тя да е ок. Клемите ще бъдат проверени скоро.
Това, което предполагам е следното. При първото вдигане на помпата в бензина има вода помпата вдига по бедна на бензин смес която не успява да даде нужният минимум за запалване на двигателя. След първото палене бензина се омешва с водата необходимият минимум е достигнат и двигателя пали. Възможно ли е това според вас колеги ? Дано скоро реша проблема,че като тя е болна и аз съм болен. Благодаря на всички и лек ден.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 16v

Мнение от mrdds » 21 ное 2011, 17:05

Това с бензина и водата го забрави.Ако имаш дори някакво количество вода в резервара тя водата стои на дъното защото е по тежка от бензина.Помпата е на няколко см. от дъното на съда и за да засмуче вода трябва количеството вода да е литър поне. Няма как да стане просто .

Виж си клапана за регулиране на оборотите,датчиците за температура,дебитомера,кабели ,свещи,дюзи и тогава търси проблема в помпата и в резервара.
Тоя симптом може да се проявява от много неща.

Ceci
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 25 сеп 2011, 14:30
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 16v

Мнение от Ceci » 21 ное 2011, 20:30

Коледа mrdds, благодаря за отговора ти. Ако проблема е от температурен датчик това не означава ли че тя въобще не трябва да запали. Дебитомера забравих да спомена, че е почистен преди около 2 месеца. Профилактично го направих защото преди това имах Ескорт , който ме направи "майстор" и реших да се застраховам. Клапана за обороти не е ли въпросното стъпково моторче? Или да търся проблем в дюзите .

Ceci
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 25 сеп 2011, 14:30
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 16v

Мнение от Ceci » 22 ное 2011, 13:52

Колеги до сега се занимавах с колата. Направи ми същият номер сутринта. Направи ми впечатление, че педалът на газта стои като замръзнал. По-точно трудно се натиска първият път и след това се оправя. Все едно е в безтегловно положение, все едно е откачен и дори на ръка можеш да го вдигаш на горе и надолу. Дали има нещо общо с първото палене сутрин ?

Ceci
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 25 сеп 2011, 14:30
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 16v

Мнение от Ceci » 22 ное 2011, 23:57

Няма ли да се изкаже някой по-компетентен. Наистина съм затруднен , не знам в каква посока да се насоча.

Ceci
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 25 сеп 2011, 14:30
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 16v

Мнение от Ceci » 28 ное 2011, 22:58

Здравейте отново. Смених кабели и свещи, направих прочистване на дюзи в ултразвук... седяха около 12 часа. След това сипах и добавка за почистване на горивна система и положението е същото. Досега съм направил всичко, което ме посъветвахте и нищо не се променя. Почистено стъпково моторче, сменени свещи с оригинални такива от МОТО Пфое кабели също, почистени дюзи,но проблема остава. Компютърната диагностика показва, че всичко е наред. Какво да погледна, наистина не мога да спя спокойно заради Фокусника . Благодаря предвартиелно.

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 16v

Мнение от ceco georev » 29 ное 2011, 08:53

Както съм написал по горе.Виж бензиновата помпа.На канал е за 1час работа.
Не мога да ти гарантирам че е от нея но при мен абсолютно същия проблем беше
от нея.Пак повтарям на диагностика не се хваща.Защото докато отидеш до сервиза
вече си палил колата и помпата се разработва и си вдига налягане за пред компютъра
на майстора.

Ceci
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 25 сеп 2011, 14:30
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 16v

Мнение от Ceci » 12 дек 2011, 18:09

Здравейте. Малко късно стана, но искам да споделя как се справих с този проблем. След като смених кабели, свещи, чистих дюзи и какво ли не (описано по-горе), сипах добавка в горивото ЛИКИ МОЛИ(преди това ползвах някаква друга добавка но без ефект), която има почистващ ефект специално насочен към дюзите и към запалителната система. Вече от около повече от 10 дни нямам проблем с колата. Дори бях на екскурзия в планината, снегът я затрупа и запали от първият път. Благодаря на колегите, които се отзоваха на моя проблем. Със здраве и безаварийната на всички. Модераторът може да заключи темата !!!

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта