Колебание за марка и модел?

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Колебание за марка и модел?

Мнение от dydo » 03 фев 2012, 10:58

Колеги,
Преди време си продадох Мондеото, та сега мисля да си продам и другата кола, та малко да има промяна. Първо, гледайки обявите виждам, че има Мондео МК3 ТДЦИ и Мондео МК3 ТДДИ - каква е разликата и къде са възможни повече проблеми, както и на кой от двата мотора поддръжката по се ядва. Все бензин съм карал, ама нещо съм решил да мина на дизел. Колкото по-обикновен, толкова по-добре. Въпроса е, че след 2000 г. много обикновени дизели няма.

Другият ми въпрос е, че имам колебание между Пежо 307 HDI, било то 90 коня или 107 или горепосоченото Мондео от ТДДИ / ТДЦИ. Някой има ли поглед върху двата автомобила - да ги е карал имам предвид, т.е. возия, поведение на пътя, най- вече здравина и т.н. За Мондеото не се съмнявам, че вози добре, просто Пежото не знам как вози. Имахме преди едни служебни 407-ци, които са над 307 като клас и в които доста съм се возил, но по возия и вземане с мекота на дупките на пътя, моята 18 годишна Ц класа ги смазва. За 307 не знам. Жената скоро взе 206, джвъчка е, а и аз си го харесвам, ама за този клас няма какво да изискваме.
Също така, до колкото прочетох, на 307 поддръжката не е скъпа, но на Мондео МК3 не знам как е-предполагам по-дебело ще дойде. В официалния сервиз на Пежо - СФА цените са били направо поносими, когато се говори за средни и сериозни ремонти, но за Фото Мое (Мото Пфое) не ми се говори, там не съм й стъпвал.
Та ако някой има наистина реална представа и преки впечатления, да сподели, ще съм благодарен.
*00143*

hotblooded
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
Местоположение: Бургас (София - от време на време)
Status: Извън линия

Re: Колебание за марка и модел?

Мнение от hotblooded » 03 фев 2012, 11:56

Колега, аз наскоро си взех Мондео Мк3, и имам известен стаж в сервиз на Пежо. Моето мнение е че 307 и Мондео са от различен клас. 307 има повече неща "по рождение" които за "мондео" Мк3 са екстри - като ESP например. От към ходова част 307 не са капризни, болката при много карани по кофти пътища или много товарени коли са лагерите на задните носачи. Лагера е оформен между моста и корпусна на носача, няма външни или вътрешни гривни за това служат корпусите на моста и носача, сменя се само сепаратора и ролките (игличките). Ако се разтропа и не се смени на време - се налага да смениш моста (това го има и на 306, 405, 206, Партнер) а това е скъпо удоволствие. За горивната система на Common Rail моторите - важат същите правила като при други марки - ако е над 150-200 к км и е карана с кофти гориво - "лошо Седларов, лошо". След 2004та може да намериш 307 с 136 коня дизляка на 407 и съответно 6 скорости. 2.0 HDi във всичките си разновидности е много здрав мотор и проблемите с двигателя са рядскост при редовно обслужване. Не си вземай 307 със 1.6 HDi или 1,4 HDi - първия много измъчва маховиците и всеки път като сменях възд. филтър проклинах цялата рода на тоя дето е измислил компановката (възд. филтър е между двигателя и купето и се пада реално под коизрката на която са закрепени чистачките), 1,4 дали HDi или бензин са слаби двигатели за 307. Не вземай кола на която не свети някои фар, може да не е от крушката и да се налага да абслоютна глупост да сменяш фара (някакви пластинки спираха да контактуват и не се ремонтираше, поне в Пежо)
Мондео TDdi е двигател с горивна система помпа-дюза, a ТDCi e sys common rail. Горивната система на първия е доста по евтина за ремонт от другата, но трябва да внимаваш какво ти продават Мондео от чужбина на под 100 000 км за 6-7 000 лв си е откровенна лъжа, най малкото с километража. В Германия, Мондео 2005та-2006та, на под 100 000 к км, от първи собственик със сервизна история - обявите започват от 5000 евро и нагоре! За возията - 307 и моето Мондео са на кантар, а старите мерцове от първата половина на 90те - няма кои да ги стигне.
Изображение

Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Колебание за марка и модел?

Мнение от dydo » 03 фев 2012, 12:06

Много благодаря, колега, за супер дългия коментар, т.е. отговор. Всъщност помпа дюзата, не беше ли и тя скъпа, ако нещо иде на кино. Хем малко ме е страх от тези новите дизели, хем си е по-изгодно. Е, ако стане белята, тази икономия от гориво може да ти се види доста нанагорна. Никога не съм имал дизелова кола, лятото жената щеше да купува, ама на път поради проблем с тулбото засмука масло, дето после ми казаха било се напълнило в колера и т.н. Голямо промеждие беше и я върнахме.
Това за 206 за задния мост трябва да го проверим, щото........... :shock: Нещо само малко отпред вляво чука, ама то си беше така и хората си ни казаха, че имало биалетка за смяна.
Иначе щом МК3 и 307 са на кантар за возия, значи е добре. Това МК1 дето имах, возията му беше супер, а едва ли на МК3 се е влошила :D
Явно просто трябва да покарам и двете коли, със сходни мотори, за да добия реална представа. Апропо, въпреки, че съм по-нервен шофьор, не ми пука много дали колата ще има ряз или не, важното мотора да е здрав, пък макар и по-слаб и да не прави проблеми.
Само нещо да доуточня. Не става дума за толкова нови МК3 и 307, а за тези от първите. Примерно МК3 2001-2002 г. и 307 от първите 2002-2003 г. Явно по-добре ще е май да гледам бензинови. Щото 307 комби и то дизел (точно за такова говоря) или МКЗ комби дизел.................ужааас :D Имам предвид, че ще са спукани от каране.

hotblooded
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
Местоположение: Бургас (София - от време на време)
Status: Извън линия

Re: Колебание за марка и модел?

Мнение от hotblooded » 03 фев 2012, 12:30

dydo написа: Примерно МК3 2001-2002 г. и 307 от първите 2002-2003 г. Явно по-добре ще е май да гледам бензинови. Щото 307 комби и то дизел (точно за такова говоря) или МКЗ комби дизел.................ужааас :D Имам предвид, че ще са спукани от каране.
Ами вземай безнинова и слагай газово..... Впрочем на 307 1.6 бенз ако го караш извънградско - може и да ти излиза сметката и на бензин
Изображение

Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Колебание за марка и модел?

Мнение от dydo » 03 фев 2012, 12:42

Единствената ми идея за дизел е, че не съм привърженик на пропан-бутанови или метанови уредби. А градското ми е такова, че съм в доста задръствания и то ежедневно, т.е. говорим за автомобил, който хем да си ми е за работа, хем да си го ползваме семейно за дълъг път. В момента, понякога с 8 литра минавам 50 км. и вече съм на лампа за резервата. А аз зареждам от лампа до лампа. Отделно и жената си ходи на работа с нейната си кола, та така. На година макар да се кара всеки ден, минавам 10-12 к., защото на ден са ми около 15 км. Събота неделя някъде, на моренце, 10-ина пъти да идем до провинцията при тъста и тъщата и пак едвам ги правя. Та да се взима ГИ, няма да го избия, а нервите които възможно ще си създам, особено при такова време, каквото е в момента, не си заслужават. Просто МК3 държат ниски цени и въобще Форд държат ниски цени, което ме устройва идеално. Здрави коли, хубаво возят и т.н. Някои от частите са им неоправдано скъпи, в сравнение с уж "по-престижни марки", ама няма как.

hotblooded
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
Местоположение: Бургас (София - от време на време)
Status: Извън линия

Re: Колебание за марка и модел?

Мнение от hotblooded » 03 фев 2012, 12:59

Значи разгледай и възможността за вземеш 4-5-6 годишна кола на лизинг, от МотоПфое или София Франс Айтос, ако нямаш пари да я купиш на куп. Другия вариант е някои много доверен твой човек или лично ти да ти докара кола от Германия или Холандия... Един приятел си купи прекрасно комби от класа на Мондео за 2500 Е от Холандия 2001 година е. По километраж е на 270 к но грее като ново, и вече 1 година няма никакъв проблем, (освен два изгорели ксенона)... Common Rail двигател, 120 коня, 6 скорости, климатроник ESP... крайна цена ( да я докара, регистрира, ГО) му коства още 1200 лв (по негови думи). Като гледам неговата кола дето е на 270 к и на какво приличат коли дето тука ги пробутват че са на по 120-150 к км просто не ми се говори!
Изображение

Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Колебание за марка и модел?

Мнение от dydo » 03 фев 2012, 15:18

Честно казано, пари за по-нова кола, трудно ще отделя, а в лизинги не ми се влиза. Иначе за посочената кола от тези държави - 5000 лв. не са много. Въпроса е, че в МП и СФА цените са с около поне 30 % по-високи, в сравнение ако колата си я купиш нов внос или вече регистрирана от БГ собственик. Уж тези компании ти гарантират нещо, ама какво ти продават пак не е сигурно.
Цедката я взех от БГ на 267 000 по километраж, дали са реални, не знам и произведена пролетта на 1994 г. Салона не е мръднал, няма дори захабено. Вече трета година я карам и за този период има няма да съм дал 200-300 лв. за някои чаркове по предницата, барабар с труда. Сааамо каране :D Ама както казах, искам да сменя с нещо друго. Мондеото, 5 г. близо и него само го карахме, здрава кола се оказа и жената съжаляваше, че го продадохме. Та това е, или ще е Мондео МК3 или Пежо 307, както дойде и зависи в момента на търсенето, какъв екземпляр конкретно ще се появи.

hotblooded
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
Местоположение: Бургас (София - от време на време)
Status: Извън линия

Re: Колебание за марка и модел?

Мнение от hotblooded » 03 фев 2012, 15:57

dydo написа:Честно казано, пари за по-нова кола, трудно ще отделя, а в лизинги не ми се влиза. Иначе за посочената кола от тези държави - 5000 лв. не са много. Въпроса е, че в МП и СФА цените са с около поне 30 % по-високи, в сравнение ако колата си я купиш нов внос или вече регистрирана от БГ собственик. Уж тези компании ти гарантират нещо, ама какво ти продават пак не е сигурно.
Цедката я взех от БГ на 267 000 по километраж, дали са реални, не знам и произведена пролетта на 1994 г. Салона не е мръднал, няма дори захабено. Вече трета година я карам и за този период има няма да съм дал 200-300 лв. за някои чаркове по предницата, барабар с труда. Сааамо каране :D Ама както казах, искам да сменя с нещо друго. Мондеото, 5 г. близо и него само го карахме, здрава кола се оказа и жената съжаляваше, че го продадохме. Та това е, или ще е Мондео МК3 или Пежо 307, както дойде и зависи в момента на търсенето, какъв екземпляр конкретно ще се появи.
Аз като търсих пробвах по-евтини коли от хора, който просто си продават колата - ами имаше защо да са по-евтини. Нов-внос ... там рискът да купиш нещо което ще се разхлопа или ще текне и още първата година ще си дал толкова пари че да изравниш цената на наистина запазена кола. Имаше и две коли като моята от частни лица (коли които се карат, не авто къща), на цена 500 - 1000 лв по ниска от на Мото-пфое, но бяха на двойно по-голям пробег. Иначе в Боми Ауто миналата седмица имаше едно свястно Мондео 2002 с доста глезотии по него, вкл. и кожа. за 5500, още едно такова се продаваше от частно лице, но но не вдигаше телефона. Има едно 1.8i в Бургас, много е пазено на 55 000 км (и май са си реални) от първи собственик, но му иска 6700.... Но може би си ги гледал. Аз също гледах и 307 - имаше добри предложения за около 6 000 лв.
Изображение

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Колебание за марка и модел?

Мнение от Milcho » 04 фев 2012, 00:16

hotblooded написа: Мондео TDdi е двигател с горивна система помпа-дюза...
Грешиш. С ел помпа е.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта