Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от madboy » 26 апр 2012, 13:22

Някой слагал ли е, или да има впечатления от някъде, за подобен шнорхел? С него се увеличавал въздушния поток, от там и мощността- качвал 5 к.с. на двигател 2,0 Zetec E.
Слага се допълнително към филтърната кутия.
Изображение
Additional inlet snorkel fit for all Focus MK1 (not RS). Cut the OEM airbox and plug it into the OEM air box instead of the resonator, you only have to cut off the outer edges and this results in higher air flow and more power. About 5 PS on 2.0 Zetec E engine. Also gives the intake sound a deep tone.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от didon80 » 26 апр 2012, 21:42

Не виждам как ще вдигне мощността подобна намеса. Аз съм правил доста опити в тази насока и не мога да кажа, че има осезаем ефект. Дори започнах постепенно да възстановявам нещата както са били заводски, тъй като всяка една промяна нарушава баланса, който са постигнали конструкторите при разработката на двигателя и в същност има негативен ефект. Смислени за мен са само доработки като спортен панелен филтър и въздухозаборник на калника, който да осигури студен, свеж въздух и лесния му и бърз достъп до смукателния колектор!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от didon80 » 09 май 2012, 21:34

От друга страна при СТ200 заводски има освен стандартния въздуховод към калника и втори допълнителен в другия край на дъното на кутията на филтъра, който е къса тръба през която се засмуква топъл въздух от двигателния отсек и така двигателя ще загрява по-бързо и ще има по-нисък разход на гориво, а от друга страна като смачкаш газта няма да има типичната "турбо дупка" (въпреки че говорим за атмосферен двигател) или замисляне характерно в ниските обороти на висока предавка! Замислям се да монтирам допълнителната тръба за да видя какъв ще бъде ефекта напрактика........

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от madboy » 14 май 2012, 16:54

Има нещо гнило, защото и на ST170 има допълнителна тръба:
Изображение
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от didon80 » 14 май 2012, 20:46

Така като гледам явно тоя въздуховод ще е някъде около предната решетка за да дърпа свеж въздух, но това само потвърждава теорията, че втори допълнителен смукател има положителен ефект върху динамиката, а не е сложен само за да направи звука на двигателя по-сочен! При мондео няма възможност да се сложи по този начин, затова с въздухозаборник на калника се доставя свежия въздух към стандартния смукател, а допълнителния остава под капака, за сметка на това пък е много по-къс и от там въздуха ще се засмуква по-лесно и бързо, макар и да е топъл! В крайна сметка двата въздушни потока да ги наречем за по-кратко "студен" и "топъл" се смесват и постъпват към колекторите.........

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от Didibao » 14 май 2012, 22:36

Скоро свалях подкалника и видях, че някой инжинер е запълнил въздуховода под калника от задната страна с монтажна пяна, та ми стана интересно така като е затворен от зад с пяна има ли от къде да дърпа свеж въздух, не съм свалял никога калника и не ми е ясно всичко как е там затова питам.
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от ЯЛТА » 14 май 2012, 23:30

Този въздуховод, които се спуска в дясно от капака на клапаните към радиатора, на снимката по на долу, на моето Мондео отсъствува. Затапен е там където се вижда скобата ,- в дясно от капака на клапаните, цялото тяло го няма. Та ми е интересно, за какво служи, и дали има смисъл да го търся по моргите и монтирам ?

Изображение

И за пръв път го виждам на тази снимка.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от didon80 » 14 май 2012, 23:32

Вероятно става дума за тръбата, която води към резонатора в калника, който е поставен с цел да заглушава шума (нещо като гърне при изпускателната генерация) и вероятно който го е запушил е искал да го изолира за да насочи въздуха директно и изцяло към кутията на въздушния филтър, като по този начин подобри засмукването....
Сега събирам информация как е заводски при СТ200 и мисля да направя нещо подобно, като до момента съм приятно изненадан, че е така както аз бях направил преди време с моята кутия: няма тръба вътре в кутията, а се засмуква директно от отвора на кутията към калника за да се ползва цялата площ на филтъра и въздуха да минава по-свободно, както и липсата на разклонение към резонаторно гърне в калника (просто няма такова), а тръбата е цяла и дори няма циклонен уловител (малката тръбичка насочена надолу).

Тези допълнителни шумо заглушителни гърнета ги има при мк1 бензин и дизел, а при мк2 ги няма! Каква е причината не знам........

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от S_C » 15 май 2012, 00:25

Абе орааа...чудите се каква простотия да измислите по тия коли и как да си усложните живота...Шнорхели,хоботи...глупости...Т.нар. "Резонатори" са по идея компенсатори.На 99% от колите служат за едно и също.Проблемът конструктивно се появи тогава,когато моторите станаха трайно по над 1600 кубика,коша се препълни с щанги и електроника,та конструкторите взеха да се чудят къде да сложат кутията с филтъра...така,че все пак да не е на пет метра от мотора,да не обира всичката прах от пътя и да не се налива с вода от всяка локва.Е...намират място,ама с цената на това филтъра да е на поне половин метър от дросела.Има граници-при голяма дължина на въздуховода,системата е хидравлично неиздържана-получават се завихряния,непостоянен вакуум,лаг и т.н.И така се появиха компенсаторите-те са грубо казано,резервоари с въздух.При рязко отваряне на дросела,да компенсират подналягането във въздуховода,докато свежият въздух дойде по половинметровия въздуховод от филтъра.Физичното обяснение на всичко това е,че въздухът е флуид.Като свалите рязко налягането в единия край на тръбата,ще мине известно време преди то да падне и в другия и край.Докато това се случи,имате дупка в работата на мотора-т.нар. "лаг" заради недостиг на въздух и съответно-неправилно смесообразуване.За това случат всичките тия глупости между кутията с филтъра и дросела.Иначе кутията на филтъра се справя чудесно със звуковите вълни.Отворете една кутия и я разгледайте фубаво какво има вътре освен филтърния елемент-всички тия допълнителни прегради и т.н. случат точно за заглушаване.Но това е в кутията на филтъра.
При Мондео 1(2) след фейслифта вече няма резонатор.Но там и целият въздуховод е различен.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от Didibao » 15 май 2012, 07:14

Ей веднъж да прочетем истинско обяснение на това чудо което при мен отлетя преди време, и така като гледам май трябва да се върне.
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от S_C » 15 май 2012, 15:43

При нормално каране няма да усетиш разлика дали има или няма резонатор.Тази система подпомага работата при резки промени в режима на работа.А и на колите с газ най-често резонаторът е счупен.Заради формата и мястото си има навика да се пълни с газ и понякога да гърми.Важното беше,че ролята му няма нищо общо със звука.Служи да компенсира промените в налягането.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от didon80 » 15 май 2012, 20:32

Добре, да предположим че си прав и тези кутии служат като резервоари за въздух, тогава защо двигателя става по-шумен като ги премахнем? Защо при еднакви мотори при мондео 1 има допълнителен резонатор между този над дросела и кутията на филтъра, а при мондео 2 го няма и защо при фокус 1 дори няма резонатор и над дросела, а тръбата директно отива в кутията на филтъра?! Като става дума и за кубатура, каква е логиката да има такива резонатори само при 4 цилиндровите мотори на мондео, а при шестаците да няма, още повече разликата между стандартния V6 и ST200 в това отношение, както писах е че при ST200 ги няма всичките допълнителни резонатори и е сложен още един смукател за да се подобри динамика!
Според мен без тях мотора ще бъде по-пъргав за сметка на шума, но това може да се преодолее с допълнителна шумоизолация на купето!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от S_C » 15 май 2012, 22:05

Снимката горе-да се върна на нея малко,че е интересна... оня хобот е на мястото на...резонатора.До колкото съм чел за тия хоботи,служат за компенсиране на някакви завихряния,дето се получавали вътре в кутията на филтъра.Тя кутията си е еднаква за всичките кубатури.Но при големите мотори,заради по-голямото засмуквано количество въздух,се получавали вътре в кутията някакви завихряния и този ефект се елиминира с тоя хобот-от там се замуква допълнително въздух и присрещата на двата потока-основния и допълнителния, завихрянията в кутията затихват и има нормален поток въздух към мотора.
Като гледам тая кутия...е за SVT мотор:
Изображение
На нормалните версии там има една малка правоъгълна кутийка,която е точно резонатор-прави мотора по-тих.
По западни форуми има доста теми за проблеми,свързани с използването на SVT кутия на нормален ZETEC мотор-MAF-ът отчита грешно.Те раЦерите са си еднакви навсякъде по света,проблемите им с колите горе-долу и те.

Логиката относно наличието или липсата на тия кутии е известна само на конструкторите на колата или може би някой,тясно специализиран в тунинг на Форд...да е стигнал до някакви заключения по принципа на пробата и грешката,евентуално.Просто air intake системата на съвременен мотор не е място,където могат да се правят кой знае колко много експерименти.Не,че не може...ама трябва да си имаш някаква бегла идея какво правиш.Промени от типа "тая кутия ме кефи,щото вади много як звук" или "що не и сложим един спортен филтър "Kan-Juan-Jo" на на тая кола" обикновено не водят до нищо положително.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от didon80 » 17 май 2012, 12:13

Ето разликите между кутия на V6 и ST200 на мондео: http://dyan.snimka.bg/automobiles/st200 ... 250461.big" onclick="window.open(this.href);return false;"
Както е известно при ST200 изпускателната генерация е с 2 крайни гърнета, като целта е изгорелите газове да се отвеждат с по-малко съпротивление и същевременно да се редуцира шума. Тъй като и аз направих преди време генерацията на моето мондео по този начин, мога да потвърдя, че двигателя набира по-пъргаво, като дори е по-тих от преди. Явно тази е била идеята на инженерите и при смукателната генерация: да поема въздух от 2 места на кутията е по-лесно за двигателя, тъй като същия обем газ минава през двойно по-голямо сечение!

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от niki_nikolaev » 18 май 2012, 11:55

Тези въздуховоди, направо какви ги изкарахте..., ефекта от тях не би бил никакъв, мен ако питате. 5 коня, та това са много, само от една си тръба. Пробвал съм подобни идей, но ефект нулев, освен това колата става с 200-300 грама по-тежка. Просто са с рекламна цел, хората да ги купуват. _friends_
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Допълнителен въздуховод- "шнорхел"?

Мнение от didon80 » 18 май 2012, 15:27

Точно за това не говоря за конски сили, а за по-лесното "дишане" на двигателя и от там за положителен ефект върху "представянето" му! Няма как да се усети разлика толкова осезаемо, все пак се качваш на същия автомобил, а не на от 2.0 на 2.5 .........

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта