помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
pentagramata
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 31 окт 2009, 17:43
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v efi dohc ,,mk5``,,L1E"
Местоположение: portugalia
Status: Извън линия

помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(

Мнение от pentagramata » 19 авг 2012, 18:44

здравейте колеги искам дави попитам за белезите на мотор 1.6 16в ефи дохц 90коня защото май сам объркал прословутите белези за ангренажнят ремък и сега есцорчетоми неиска да отлепи повече от 100 120 :( моля помогнете благодаря предварително
светът е една голяма кръчма, да седнем на една маса!!!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(

Мнение от OgiDogi » 20 авг 2012, 08:17

pentagramata написа:здравейте колеги искам дави попитам за белезите на мотор 1.6 16в ефи дохц 90коня защото май сам объркал прословутите белези за ангренажнят ремък и сега есцорчетоми неиска да отлепи повече от 100 120 :( моля помогнете благодаря предварително
Защо ти са белези, като можеш да се оправиш по "бабешкият" начин:
1. сваляш капака на клапаните и свещите
2. въртиш на ръка с гаечен ключ/лула коляновият вал, докато гърбиците на разпределителният вал застанат спрямо коляновия приблизително в положение \/ за 1-ви цилиндър и /\ за 4-ти
3. с достатъчно дълга отвертка или подобен инструмент, бъркаш през отвора на свещта в 1-ви цилиндър и с леко въртене напред-назад на коляновия вал, определяш ГМТ
4. сваляш ангренажния ремък
5. проверяваш, дали са еднакво натиснати всмукателните и изпускателните клапани на 4-ти цилиндър, както и всмукателните на 3-ти с изпускателните на 2-ри. Тук е ключовият елемент - да докараш всичките посочени клапани на едно ниво, най-добре с шублер, можеш и да си направиш белези (освен ако не откриеш оригиналните, че са си дошли по местата)
6. внимателно поставяш ремъка, започвайки от коляновия вал и обратно на часовниковата стрелка и леко натягаш с ролката
7. въртиш на ръка 2 или 4 оборота от коляновия вал и проверяваш дали белезите са си пак по местата
8. ако всичко идва на място - доопъваш ремъка и стягаш ролката, връщаш всичко свалено обратно и трябва да запали


П.П. Процедурата е валидна и за един разпределителен вал, достатъчно е само да се изравнят клапаните на 4-ти цилиндър. Междувременно, може да се провери и гарнитурата на капака, дали не се е втвърдила и да е за смяна.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(

Мнение от momo76 » 20 авг 2012, 10:26

До т.4 е така но после не. На края на разпределителните валове има едни прорези, там се слага специалния инструмент метална шина така че да влезе в прорезите на двата вала. После се отхлабват двете назъбени колелета на двата вала, слага се ремъка и се стягат, маха се шината и си готов.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(

Мнение от baro » 20 авг 2012, 10:39

Здравей колега ето една снимка да се ориентираш по добре http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 48346p.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; .

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(

Мнение от urgan » 20 авг 2012, 11:49

3. с достатъчно дълга отвертка или подобен инструмент, бъркаш през отвора на свещта в 1-ви цилиндър и с леко въртене напред-назад на коляновия вал, определяш ГМТ
Те така и на мене пишман майстори ми правиха центровката и накрая след компетента намеса 2 зъба е била объркана центровката.
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(

Мнение от OgiDogi » 20 авг 2012, 18:33

momo76 написа:До т.4 е така но после не. На края на разпределителните валове има едни прорези, там се слага специалния инструмент метална шина така че да влезе в прорезите на двата вала. После се отхлабват двете назъбени колелета на двата вала, слага се ремъка и се стягат, маха се шината и си готов.
При положение, че явно не е направена смяната по този начин поради вероятната липса на специален инструмент, аз разяснявам "бабешкият" - без специални инструменти.

urgan написа:
3. с достатъчно дълга отвертка или подобен инструмент, бъркаш през отвора на свещта в 1-ви цилиндър и с леко въртене напред-назад на коляновия вал, определяш ГМТ
Те така и на мене пишман майстори ми правиха центровката и накрая след компетента намеса 2 зъба е била объркана центровката.
На мен ми се е случвало да липсват белези и отвори за фиксиране, дори за последно едно Volvo V40с мотор Renault 1.9 dCI беше скъсало шпонката на разпределителния вал и колелото се самозатегнало след около 210°, удряйки 6 клапана, а на мястото на отвора за специален инструмент за фиксиране на коляновия вал имаше тапа, скрита зад кондензатор на маслените пари от картерната вентилация. Няма друг начин да се установи вала в ГМТ. След смяна на водачи и клапани, слагам буталата на 1 и 4 в ГМТ, клапаните на 1 на компресия, монтирам главата и търся белег на разпределителния вал - той на противоположната страна + още около 30°. Чак тогава му свалих колелото и видях скъсаната шпонка.
При подобни начални условия, просто няма как да се зацепи ангренажен ремък без да се ударят клапани, освен по "бабешкият" начин. Проблемът идва (както при Volvo-то), ако моментът на запалване/впръскване се взема от колелото на разпределителния вал.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
pentagramata
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 31 окт 2009, 17:43
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v efi dohc ,,mk5``,,L1E"
Местоположение: portugalia
Status: Извън линия

Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(

Мнение от pentagramata » 20 авг 2012, 23:33

извинете колеги забравих да спомена че едновременно с комплекта ремъци и ролки смених и гарнитурата на главата свалих забните колела на разпределителните вълове но после да исползвах е не специален иструмент де а убикновенна линия и издатината на картера за белек на коляновя вал както на снимката на колегата БАРО но уви за нещастие нещо май се обърка центровката и сега сутрин като я запаля докато загрее леко целят двигател се тресе се едно ще изгасне но изненадващото в случая е че оборотите са на 1100 1200 оборота доста странни проглемчета ми отвори слет ремонта :(
благодари ви много за бързата намеса и изчерпателните ви съвети ще опитам утре вечерта слет работа дано оцеля този път благодаря на сички >:D<:
светът е една голяма кръчма, да седнем на една маса!!!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(

Мнение от OgiDogi » 26 авг 2012, 08:40

pentagramata написа:Извинете колеги, забравих да спомена, че едновременно с комплекта ремъци и ролки, смених и гарнитурата на главата, свалих зъбните колела на разпределителните валове, но после - да, използвах е не специален иструмент де, а oбикновенна линия и издатината на картера за белег на коляновия вал, както на снимката на колегата БАРО, но уви за нещастие нещо май се обърка центровката и сега сутрин като я запаля, докато загрее леко целият двигател се тресе, все едно ще изгасне, но изненадващото в случая е, че оборотите са на 1100 1200 оборота. Доста странни проблемчета ми отвори след ремонта :(
Благодаря ви много за бързата намеса и изчерпателните ви съвети. Ще опитам утре вечерта след работа, дано уцеля този път. Благодаря на всички >:D<:
Ако ремонтираш, както пишеш, скоро няма да се похвалиш с добре вървяща кола :D, а аз очаквам развитие по темата.
И все пак - гарнитурата на главата или гарнитурата на капака на клапаните? Има съществена разлика.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
pentagramata
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 31 окт 2009, 17:43
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v efi dohc ,,mk5``,,L1E"
Местоположение: portugalia
Status: Извън линия

Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(

Мнение от pentagramata » 28 авг 2012, 01:01

огидоги ти нещо данеси учителят по правопис на форома а?
или така мисе струва нещо
а относнно исказването ти за това как оправам колите щети кажа само ела и виш сам как се справям и дали сам си заслужил сичките сертификати и отличия от почти всички марки коли фирми за части и диагностика прес 12-те години сташ като механник и да мога дасе похваля с не добре а с перфектно вървяща кола ако невярваш ела в португалия и се обеди сам!!!!!!
светът е една голяма кръчма, да седнем на една маса!!!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(

Мнение от OgiDogi » 28 авг 2012, 08:50

pentagramata написа:огидоги ти нещо данеси учителят по правопис на форома а?
или така мисе струва нещо
а относнно исказването ти за това как оправам колите щети кажа само ела и виш сам как се справям и дали сам си заслужил сичките сертификати и отличия от почти всички марки коли фирми за части и диагностика прес 12-те години сташ като механник и да мога дасе похваля с не добре а с перфектно вървяща кола ако невярваш ела в португалия и се обеди сам!!!!!!
Мммм, 9 години бях учител, макар и не по български език, а по технически дисциплини в професионална гимназия. За разлика от теб, преди седмица сам си сменях ангренажен ремък и ролки (без специализирани инструменти), но колата ми си върви по същият начин - много добре. И аз имам разни сертификати, имам и диплом за висше образование от ВТУ "Ангел Кънчев" - Русе (настоящият Русенски Университет), ама всичките съм ги събрал в една кутия и са набутани в някой шкаф.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта