помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(
- pentagramata
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 31 окт 2009, 17:43
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v efi dohc ,,mk5``,,L1E"
- Местоположение: portugalia
- Status: Извън линия
помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(
здравейте колеги искам дави попитам за белезите на мотор 1.6 16в ефи дохц 90коня защото май сам объркал прословутите белези за ангренажнят ремък и сега есцорчетоми неиска да отлепи повече от 100 120 моля помогнете благодаря предварително
светът е една голяма кръчма, да седнем на една маса!!!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(
Защо ти са белези, като можеш да се оправиш по "бабешкият" начин:pentagramata написа:здравейте колеги искам дави попитам за белезите на мотор 1.6 16в ефи дохц 90коня защото май сам объркал прословутите белези за ангренажнят ремък и сега есцорчетоми неиска да отлепи повече от 100 120 моля помогнете благодаря предварително
1. сваляш капака на клапаните и свещите
2. въртиш на ръка с гаечен ключ/лула коляновият вал, докато гърбиците на разпределителният вал застанат спрямо коляновия приблизително в положение \/ за 1-ви цилиндър и /\ за 4-ти
3. с достатъчно дълга отвертка или подобен инструмент, бъркаш през отвора на свещта в 1-ви цилиндър и с леко въртене напред-назад на коляновия вал, определяш ГМТ
4. сваляш ангренажния ремък
5. проверяваш, дали са еднакво натиснати всмукателните и изпускателните клапани на 4-ти цилиндър, както и всмукателните на 3-ти с изпускателните на 2-ри. Тук е ключовият елемент - да докараш всичките посочени клапани на едно ниво, най-добре с шублер, можеш и да си направиш белези (освен ако не откриеш оригиналните, че са си дошли по местата)
6. внимателно поставяш ремъка, започвайки от коляновия вал и обратно на часовниковата стрелка и леко натягаш с ролката
7. въртиш на ръка 2 или 4 оборота от коляновия вал и проверяваш дали белезите са си пак по местата
8. ако всичко идва на място - доопъваш ремъка и стягаш ролката, връщаш всичко свалено обратно и трябва да запали
П.П. Процедурата е валидна и за един разпределителен вал, достатъчно е само да се изравнят клапаните на 4-ти цилиндър. Междувременно, може да се провери и гарнитурата на капака, дали не се е втвърдила и да е за смяна.
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(
До т.4 е така но после не. На края на разпределителните валове има едни прорези, там се слага специалния инструмент метална шина така че да влезе в прорезите на двата вала. После се отхлабват двете назъбени колелета на двата вала, слага се ремъка и се стягат, маха се шината и си готов.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(
Здравей колега ето една снимка да се ориентираш по добре http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 48346p.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; .
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(
Те така и на мене пишман майстори ми правиха центровката и накрая след компетента намеса 2 зъба е била объркана центровката.3. с достатъчно дълга отвертка или подобен инструмент, бъркаш през отвора на свещта в 1-ви цилиндър и с леко въртене напред-назад на коляновия вал, определяш ГМТ
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(
При положение, че явно не е направена смяната по този начин поради вероятната липса на специален инструмент, аз разяснявам "бабешкият" - без специални инструменти.momo76 написа:До т.4 е така но после не. На края на разпределителните валове има едни прорези, там се слага специалния инструмент метална шина така че да влезе в прорезите на двата вала. После се отхлабват двете назъбени колелета на двата вала, слага се ремъка и се стягат, маха се шината и си готов.
На мен ми се е случвало да липсват белези и отвори за фиксиране, дори за последно едно Volvo V40с мотор Renault 1.9 dCI беше скъсало шпонката на разпределителния вал и колелото се самозатегнало след около 210°, удряйки 6 клапана, а на мястото на отвора за специален инструмент за фиксиране на коляновия вал имаше тапа, скрита зад кондензатор на маслените пари от картерната вентилация. Няма друг начин да се установи вала в ГМТ. След смяна на водачи и клапани, слагам буталата на 1 и 4 в ГМТ, клапаните на 1 на компресия, монтирам главата и търся белег на разпределителния вал - той на противоположната страна + още около 30°. Чак тогава му свалих колелото и видях скъсаната шпонка.urgan написа:Те така и на мене пишман майстори ми правиха центровката и накрая след компетента намеса 2 зъба е била объркана центровката.3. с достатъчно дълга отвертка или подобен инструмент, бъркаш през отвора на свещта в 1-ви цилиндър и с леко въртене напред-назад на коляновия вал, определяш ГМТ
При подобни начални условия, просто няма как да се зацепи ангренажен ремък без да се ударят клапани, освен по "бабешкият" начин. Проблемът идва (както при Volvo-то), ако моментът на запалване/впръскване се взема от колелото на разпределителния вал.
- pentagramata
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 31 окт 2009, 17:43
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v efi dohc ,,mk5``,,L1E"
- Местоположение: portugalia
- Status: Извън линия
Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(
извинете колеги забравих да спомена че едновременно с комплекта ремъци и ролки смених и гарнитурата на главата свалих забните колела на разпределителните вълове но после да исползвах е не специален иструмент де а убикновенна линия и издатината на картера за белек на коляновя вал както на снимката на колегата БАРО но уви за нещастие нещо май се обърка центровката и сега сутрин като я запаля докато загрее леко целят двигател се тресе се едно ще изгасне но изненадващото в случая е че оборотите са на 1100 1200 оборота доста странни проглемчета ми отвори слет ремонта
благодари ви много за бързата намеса и изчерпателните ви съвети ще опитам утре вечерта слет работа дано оцеля този път благодаря на сички >:D<:
благодари ви много за бързата намеса и изчерпателните ви съвети ще опитам утре вечерта слет работа дано оцеля този път благодаря на сички >:D<:
светът е една голяма кръчма, да седнем на една маса!!!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(
Ако ремонтираш, както пишеш, скоро няма да се похвалиш с добре вървяща кола , а аз очаквам развитие по темата.pentagramata написа:Извинете колеги, забравих да спомена, че едновременно с комплекта ремъци и ролки, смених и гарнитурата на главата, свалих зъбните колела на разпределителните валове, но после - да, използвах е не специален иструмент де, а oбикновенна линия и издатината на картера за белег на коляновия вал, както на снимката на колегата БАРО, но уви за нещастие нещо май се обърка центровката и сега сутрин като я запаля, докато загрее леко целият двигател се тресе, все едно ще изгасне, но изненадващото в случая е, че оборотите са на 1100 1200 оборота. Доста странни проблемчета ми отвори след ремонта
Благодаря ви много за бързата намеса и изчерпателните ви съвети. Ще опитам утре вечерта след работа, дано уцеля този път. Благодаря на всички >:D<:
И все пак - гарнитурата на главата или гарнитурата на капака на клапаните? Има съществена разлика.
- pentagramata
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 31 окт 2009, 17:43
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v efi dohc ,,mk5``,,L1E"
- Местоположение: portugalia
- Status: Извън линия
Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(
огидоги ти нещо данеси учителят по правопис на форома а?
или така мисе струва нещо
а относнно исказването ти за това как оправам колите щети кажа само ела и виш сам как се справям и дали сам си заслужил сичките сертификати и отличия от почти всички марки коли фирми за части и диагностика прес 12-те години сташ като механник и да мога дасе похваля с не добре а с перфектно вървяща кола ако невярваш ела в португалия и се обеди сам!!!!!!
или така мисе струва нещо
а относнно исказването ти за това как оправам колите щети кажа само ела и виш сам как се справям и дали сам си заслужил сичките сертификати и отличия от почти всички марки коли фирми за части и диагностика прес 12-те години сташ като механник и да мога дасе похваля с не добре а с перфектно вървяща кола ако невярваш ела в португалия и се обеди сам!!!!!!
светът е една голяма кръчма, да седнем на една маса!!!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: помощ изгуби мощност след смяна на ангренажен ремък :(
Мммм, 9 години бях учител, макар и не по български език, а по технически дисциплини в професионална гимназия. За разлика от теб, преди седмица сам си сменях ангренажен ремък и ролки (без специализирани инструменти), но колата ми си върви по същият начин - много добре. И аз имам разни сертификати, имам и диплом за висше образование от ВТУ "Ангел Кънчев" - Русе (настоящият Русенски Университет), ама всичките съм ги събрал в една кутия и са набутани в някой шкаф.pentagramata написа:огидоги ти нещо данеси учителят по правопис на форома а?
или така мисе струва нещо
а относнно исказването ти за това как оправам колите щети кажа само ела и виш сам как се справям и дали сам си заслужил сичките сертификати и отличия от почти всички марки коли фирми за части и диагностика прес 12-те години сташ като механник и да мога дасе похваля с не добре а с перфектно вървяща кола ако невярваш ела в португалия и се обеди сам!!!!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта