Страница 1 от 1

Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 21 авг 2012, 15:19
от c20xe
Привет,

Заинтересувал съм се от Форд Фиеста 4-то поколение, фейслифт 2000г с мотор 1.8 ТД.
Трябват ми малко отзиви от собственици на такива. Четох мнения из форума, но нищо конкретно. Или не е за моят мотор. Или не е за моето купе.

1. Мотора здрав ли е? Какви проблеми да очаквам?
2. Окачването носи ли или лесно сдава багажа и ремонта струва, колкото нова кола?
3. Купето гние ли? Имах от старите Фиести-4, 95-а година, внос от Австрия, която беше буквално на вафли станала отдолу.
4. Разход?
5. Какво налягане трябва да прави турбината?
6. ЕГР-а прави ли главоболия?
7. Въобще, лесна ли е за поддръжка? Ремъци, ролки, чудесии....

Това, което съм си харесал има клима, но няма ел джам. Климатика бива ли го? Спъва ли много?

Ще съм благодарен на малко инфо.

Re: Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 21 авг 2012, 16:22
от bateto_toshko
c20xe написа:Привет,

Заинтересувал съм се от Форд Фиеста 4-то поколение, фейслифт 2000г с мотор 1.8 ТД.
Трябват ми малко отзиви от собственици на такива. Четох мнения из форума, но нищо конкретно. Или не е за моят мотор. Или не е за моето купе.

1. Мотора здрав ли е? Какви проблеми да очаквам?
2. Окачването носи ли или лесно сдава багажа и ремонта струва, колкото нова кола?
3. Купето гние ли? Имах от старите Фиести-4, 95-а година, внос от Австрия, която беше буквално на вафли станала отдолу.
4. Разход?
5. Какво налягане трябва да прави турбината?
6. ЕГР-а прави ли главоболия?
7. Въобще, лесна ли е за поддръжка? Ремъци, ролки, чудесии....

Това, което съм си харесал има клима, но няма ел джам. Климатика бива ли го? Спъва ли много?

Ще съм благодарен на малко инфо.
До колкото виждам окачването (носачи , шарнири)е същото като преди фейслифта.Дали носи е много относително .Ако са влагани качествени части , определено ще ти е трудно да ги строшиш :) .Смяна на тампони на носачи , шарнири и биалетки излиза около 400 лв. с хубави части и труд.
Разхода по книга го дават с около литър нагоре спрямо 1,8 чист дизел(което ми е малко странно :roll: ).Тъй като това е фиестата с най-голям въртящ момент (от всички 4-ки и 5-ци)-175 Nm , едва ли ще усети климатика :) .... той при 4-ките е железен , ако не е пипан от българска ръка разбира се :lol: .Може би заради този голям въртящ момент съединителя е скъпичък (с лагер помпа ,общо 550 лв само частите ) , но пък кефа цена няма :lol: .Другото по скъпо ми се вижда ремъчната шайба на кол.вал 175 лв.Иначе самия ремък е евтин
http://drive.bg/index.php?ModelId=14813 ... 0116_12071
Аз лично имам голямо желание ако не да имам поне да покарам тази фиеста 1,8 ТД , която е с по-голям въртящ момент дори от 1,6 бензин 105 коня , Zetec-SE :shock:

Re: Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 21 авг 2012, 16:31
от urgan
Смяна на тампони на носачи , шарнири и биалетки излиза около 400 лв. с хубави части и труд.
Какви са тия тампони и шарнири за 400 лв то колко фиестата :D Приемаме че един шарнир е около 25 лв как ги докара до 400 ?

Re: Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 21 авг 2012, 22:47
от hunter
Много скъпо твоето окачване колега. Цял носач с тампон и шарнир е ~100-130 лв. а в МФ беше 209 лв. оригинал. А двата тампона на носача са 25-30 лв. за комплект, шарнир с болтовете още 20-30 лв., биалетка АсМетал аз и за 14 лв съм я вземал, но на повечето места ~20 лв. Ако и тампони на стабилизиращата щанга сменяш мисля 7 лв. за двата бяха.

За съжаление за турбо дизела нямам представа. Карал съм 1.8 чист дизел и е доста як и издържа на много километри.

Re: Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 21 авг 2012, 22:59
от paci
urgan написа:
Смяна на тампони на носачи , шарнири и биалетки излиза около 400 лв. с хубави части и труд.
Какви са тия тампони и шарнири за 400 лв то колко фиестата :D Приемаме че един шарнир е около 25 лв как ги докара до 400 ?
4те опорни на амортисьорите + големите на носачите от 2те страни + 2та на задния мост = на около 600 лв с работата.
Само, че аз не я карам като хората и затова казвам доволен съм !!!

При спокоен и грамотен човек, с хубави части и ремонт от грамотни майстори - окачването е добро!

За мотора нищо не мога да кажа.
и там ако попаднеш на цървул "майстор" = ще береш ядове.

Re: Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 22 авг 2012, 09:39
от bateto_toshko
hunter написа:Много скъпо твоето окачване колега.
urgan написа:
с хубави части и труд.
Какви са тия тампони и шарнири за 400 лв то колко фиестата :D Приемаме че един шарнир е около 25 лв как ги докара до 400 ?
Писал съм , но кой да чете , че това беше цена със включен труд.На вас може и безплатно да ви ги сменят.Труда за смяната на един нитован шарнир беше 25 лв , защото искаше разпробиване.За смяна на тампон на преден носач пак толкова(набиват се на преса) , а за тампоните на задния мост ми съдраха кожата , защото се свалял целия мост със спирачките.Аз говоря за части , които след като съм сменил повече не съм повторил.С колата съм изминал 40 хил.км от както съм я взел.Някои от цените са от преди кризата , може вече да са поевтинели

Re: Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 22 авг 2012, 11:13
от urgan
Добре де толкова ли се разбиват тия фиести че трябва всички тампони да сменяш. Колко трябва да ти е разбита колата за да смениш всички тампони по носачи и амортисьори? И пак ми се струват много тия цифри дето ги пишете.

Re: Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 22 авг 2012, 16:28
от c20xe
Много благодаря за отговорите.

Особено исках да разбера, дали тоя 1.8 мотор, като са му сложили турбината, не е станал чуплив.
Имах такъв проблем със старите Астри. Те се продават с дизел на Опел и с Исузо. Исузото - джилязу. Няма чупене. Всички го предпочитат.
И немският дизел в атмосферен вариант е пушка. Обаче, като са му нахакали една духалка на ниско налягане и почнал да се троши сутрин, обед и вечер. И всички опелджии знаят, да не си взимат Астра Ф с немският 1.7 турбо, щото ще лежат под нея повече, отколкото под жените си.

Чудех се, дали и тук няма такъв момент? Досега имах Фиеста 95-а с 1.8 атмосферен и съм много доволен. Но не знам, дали във варианта с турбината няма да е като Астрата.

Искам да измеря и налягането на турбото, като отида да я видя. Знаете ли, колко Бара трябва да бара?

Re: Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 27 авг 2012, 11:56
от c20xe
Та?..... Нещо по този въпрос?

Re: Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 28 авг 2012, 18:54
от Ianaki
Двигателят е желязо, ако е бил добре поддържан. Този двигател, с някои малки разлики се влага в почти всички модели на форд до 2000г. Естествено, ако искаш безпроблемна работа аз препоръчвам само оригинални филтри и масла, както и качествена нафта.

Re: Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 30 авг 2012, 08:45
от c20xe
Е, че как иначе!!! То тук нафтата е от качествена, по-качествена.
Даже, за да е по-качествена И доливат водица. Повишава антидетонационната устойчивост и охлажда по-добре челата на буталата :mrgreen:

С маслата компромис не правя. Мобил или ЕSSO.

Не ми вдъхват доверие електрониките по помпата и турбото.

Благодаря за мненията.

Поздрави на всички.

Re: Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 30 авг 2012, 12:48
от HACKO
c20xe написа:......

Не ми вдъхват доверие електрониките по помпата и турбото.
......
Така е, единственото допустимо място за електроника в един автомобил е РАДИОТО, но от година на година я слагат на всевъзможни места.

Re: Мнение за Фиеста 4 фейслифт с 1.8 ТД

Публикувано: 31 авг 2012, 22:19
от bateto_toshko
То за електрониката е казано отдавна :
На всяка гайда компресор , на всеки бушон микропроцесор :mrgreen: