Страница 1 от 1
Сервиз за оглед в Пловдив
Публикувано: 25 сеп 2012, 19:50
от chaosnever
Здравейте, от известно време съм в приключението "търсене на автомобил" из сайтове и автокъщи. В началото търсех Фокус, но поради ред причини, някой чиста случайност спазарих Мондео в Пловдив. Тъй като автомобила е дизелов, до сега не съм карал Форд, а и цената е доста ниска, ми се иска ми се да го видят хора, които могат да преценят в чия полза е "далаверата" - дали аз купувам чудесен автомобил на добра цена, или собственика продава трошката си

Ще съм много благодарен ако ме посъветвате къде да отида с автомобила, пък ако сделката се осъществи и ще почерпя

Всъщност и съвет дали по принцип автомобила си заслужава и на какво да наблегна при огледа също би ми бил доста полезен - сега му е момента

Мондеото е 2004г, 2.0TDCI-130к.с.
Re: Сервиз за оглед в Пловдив
Публикувано: 25 сеп 2012, 20:11
от Conan_1
Първо аз бих погледнал двигателчето, на пръв поглед да няма нещо побългарявано, то си се набива, огледай го целия ако има как, после провери шевовете на купето за следи от удър ,често ни продават намачкани коли с съмнително изправено шаси без да знаем, погледни му предните гуми да не са износени неравномерно ,че да няма проблем с предницата, двигателя не би следвало да е омаслен + теории от сорта ми аз го олях без да искам или пък перфектно измит което е мн съмнително, следи за мазнотии в казанчето с водата - трябва да е бистра, двигателя трябва да работи равномерно и тихо щом е тдци не като 4увал с пирони, дюзите ги пробвай нейде на прав път като и дадеш зор на 4-5 още от ниските обороти да наема - обикновенно тогава влизат в авариен ако са неизправни, димът отзад не трябва да е фрапиращ и да има голям мазен пръстен на ауспуха,на стабилен наклон на 1-ва я пусни самичка да си го издрапа- неби трябвало да се мъчи ако компресията и е наред , ако наистина си решил да е тя те съветвам да и смениш маслото и филтъра и пак да я пробваш да няма нещо замаскирано с добавки да се обади - все пак 60-70 лв не са пари като за сериозен ремонт

Ем май тва е от аматиорските ми съвети пък тея дето им е специалност да добавят

Re: Сервиз за оглед в Пловдив
Публикувано: 25 сеп 2012, 20:27
от chaosnever
Много благодаря! От първия оглед мога да кажа следното - има леки удари отпред и отзад - колкото да се наместват и боядисват броните. Течове няма, а гумите са равномерно износени. По гредите огъвания няма. Като казваш за дима обаче - като се изфорсира на свободна колата си вади стабилно дим. Това нормално ли е? За тиха - не е, а и не усетих да наема от ниските обороти. Проблема обаче е, че както казах - от дизелови агрегати не разбирам и ще съм мнооого по-спокоен ако проверен майстор вземе, че я погледне. Може това, което описвам да е нормално, но аз да преувеличавам защото все пак съм от страната на сделката, където всичко е подозрително

А двигателя с верига ли е и колко боли ако се наложи нов маховик?
Re: Сервиз за оглед в Пловдив
Публикувано: 26 сеп 2012, 01:13
от Conan_1
Прав си по-добре да я погледне майстор ,или в сервиз да и направят диагностика ! Пробвай в Авел трейд на кукленско шосе срещу Софтфарма да я вкараш за диагностика, мисля че няма да ти одерат кожата и ще получиш реално състояние. Обясни им за какво я караш . Ако не майстор не бих ти препорачал в момента свестен в плд ,пък и не съм в бг да я погледна машинката .Тоя двигател трябва да има осезаема тяга от 1400-1500 оборота и мах към 2100-2200 да се пъне яко ,ако не при мене проблема бе6е в спукано маркучле от вакуумните тръби на егр-а, пушеше като печка и беше мудна ( може пук да е стар горивен филтър за смяна или въздушен, а и както викаш да си втълпяваш). Мисля че маховика е според зависи - може да вземеш двумасов който си е цифра или солиден - цени тук от англия като за мойта към 400-500лв за двумасовия, другия незная

Re: Сервиз за оглед в Пловдив
Публикувано: 26 сеп 2012, 11:53
от mrdds
И аз бих препоръчал Авел трейд (Бош сервиза на кукленско шосе).Носи се добра слава на дизелов сервиз в града.Карал съм там един дизелов фокус да го проверяват.Лошото е,че имат много работа и претупват такива проверки.Закачат на стенда,прочитат грешките ако има такива,слагат сондата в ауспуха - "дай газ" и толкова.Вече ако отидеш с конкретен проблем,не набира в ниските обороти,пуши черно или друго оплакване ще ти я гледат с друго око.
Всеки очаква да му гледат под лупа колата и да му кажат и най малкия предполагаем или съществуващ проблем,но при наличие на 5-6 чакащи автомобила за ремонт малко претупват нещата.
И аз мисля,че личния оглед,каране,слушане и лежане под колата е най-добрата проверка.
А пък и има нещо ,което всички забравяме.Купуваме и караме втора употреба коли,които в повечето случаи са им скъсали гъза от каране в Европа и в същото време очакваме те да са в перфектно състояние и като нови без грам забележка или нещо за ремонт.
>:D<: