Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Мнение от urgan » 06 ное 2012, 14:59

Много се чудих как да задам въпроса си, но все немога да го измисля. Става въпрос за това как се задвижват компресорите на по новите коли? Смисъл такъв, че на моята компресора се върти посредством ремък задвижван от въртенето на коляновия вал. На по новите знам че работят с ток, но какво означава това, как се задвижва компресора в крайна сметка? Тези които се задвижват от пистовия ремък който върти всички агрегати доста затормозяват двигателя, а съм се качвал в коли които изобщо не разбираш че се включва климатика, вероятно е от тези за които не ми е ясно задвижването им.
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Мнение от ЯЛТА » 06 ное 2012, 16:55

Трябва да е с електромотор, защото при системата стоп-старт, и като изключи мотора на светофар..........
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Мнение от S_C » 06 ное 2012, 17:20

Все още са си с ремък.Старт-стоп изгъзиците не са разпространени навсякъде,едва ли и някога ще бъдат.
Кое товари мотора повече...механичен компресор или задвижван от ел.мотор...мисля,че е ясно,ако приложим закона за запазване на енергията.И двата компресора се хранят с механична енергия,чиито единствен източник е двигателят.Дали ще я вземеш директно с ремъчна предавка или през електромагнитното поле на алтернатора...е все тая.Ако изпаднем в тънки сметки...трябва да се сравнят загубите между ел.преобразуването и ремъчната предавка...от къде може да изкараш някоя десета от процента предимство в полза на ел.преобразуването...но не е много сигурно.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Мнение от urgan » 06 ное 2012, 17:35

Въпроса не е кое товари повече а как се задвижва. Мен ми е ясно че компресора е с ремък но при колите в които не е зацепен компресора на двигателя как се задвижва. Сметките ги остави, практиката показва :D
Изображение

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Мнение от synthez 3D » 06 ное 2012, 17:36

Всички се задвижват с ремък.Няма електрически,даже и при старт/стоп системите.При тях,когато е спрял двигателят(и съответно компресорът)продължава да се върти само вентилацията на по-ниска скорост,докато спадне налягането,нагнетено от компресора и се стопли изпарителя.Ако времето е горещо(над определени градуси) старт/стоп системата не изключва двигателя,дори и да са настъпили условия за това.
Единствено при електромобилите има електрически задвижван компресор,който работи с инвертор на повишено напрежение,за да намалеят токовете,протичащи при такава мощност.Все още всички нови автомобили са с конвенционално задвижване,а натоварването от климатика се усеща само в определени режими.При една изправна климатична система и нормално каране с двигател над 100 HP натоварването не би трябвало да се усеща.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Мнение от diesel1.6 » 06 ное 2012, 18:36

Някъде четох за климатик с пропорционално управление - върти колкото му трябва, с електромотор. Управлява се с електроника, сигурно е бил стъпков двигател. Ще питаме гугъл...

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Мнение от S_C » 07 ное 2012, 02:17

Руснаците имат електрически климатици от доста години.Има ги и при някои ванове,където обемът прави неефективно използването на система с единствен компресор в предната част на колата.Не е ново.Но е малко разпространено.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Мнение от madboy » 07 ное 2012, 11:43

S_C написа:Руснаците имат електрически климатици от доста години.Има ги и при някои ванове,където обемът прави неефективно използването на система с единствен компресор в предната част на колата.Не е ново.Но е малко разпространено.
И се използва само за кемперите май.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Мнение от S_C » 10 ное 2012, 21:20

Лада Нива има с такова чудо.Имаше и някаква друга типично руска простотия в тая кола,ама не мога да се сетя какво беше...два отделни алтернатора ли бяха, два с общ корпус ли...абе нещо имаше пак...като отвориш капака и веднага се забелязваше някакво творение на руската инженерна мисъл...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

vivco
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 29 окт 2008, 10:45
Модел на автомобила: Форд Фокус 2.0 16v
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Мнение от vivco » 11 ное 2012, 09:58

S_C написа:Лада Нива има с такова чудо.Имаше и някаква друга типично руска простотия в тая кола,ама не мога да се сетя какво беше...два отделни алтернатора ли бяха, два с общ корпус ли...абе нещо имаше пак...като отвориш капака и веднага се забелязваше някакво творение на руската инженерна мисъл...
Колега къде си виждал такава Лада. Защото аз съм виждал Лада с две делка с две динама с два карбуратора с два стартера и резервоар от 300 литра с някакви противотежести отзад и мотор от 400 коня но разработена за техните специални служби и използвана и в нашите по времето на социализма.
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Мнение от ЯЛТА » 11 ное 2012, 20:36

vivco написа: Колега къде си виждал такава Лада.
Аз ще ти я снимам при пръв удобен случай.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви са начините на задвижване на компресорите в колите?

Мнение от S_C » 11 ное 2012, 21:56

Не помня къде съм я виждал,но трябва да е била някъде изложена...или в магазин,или примерно на панаира в Пловдив.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта