Защо дизелите нямат конденз през ауспуха?
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Защо дизелите нямат конденз през ауспуха?
Защо дизеловите автомобили не генерират пара и конденз през ауспуха както бензиновите. От известно време ме мъчи този въпрос, някой с някакво техническо обяснение 

- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Защо дизелите нямат конденз през ауспуха?
Хмм, моята понякога доста си пуши беличко, най-вече като е студено вечер съчетано с висока влажност, сутринта е яко първите 1-2-3 мин. 

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Защо дизелите нямат конденз през ауспуха?
Да де ама бензинките правят отзад мъгла като паднат температурите под 5-6 градуса. Дизели съм виждал да правят така но рядко.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо дизелите нямат конденз през ауспуха?
За конденза : играта е с "точката на оросяване" -температурата, при която водната пара кондензира в малки капчици и става видима.Магията е в това,че ако температурата на изгорелите газове е достатъчно висока, процесът на разреждане с въздух ще изпревари спада на температурата (и достигането до точката на оросяване).Точката на оросяване, бидейки динамична (функция на концентрацията и температурата) си се движи и при смесване с въздух ще върви по температурната скала надолу много по-бързо в сравнение със скоростта, с която температурата на изгорелите газове ще се движи по същата скала.Това позволява точката на оросяване никога да не бъде достигната или съответно-да се достигне много лесно.
Ако го отнесем към класическата теория за двигaтелите...количеството вода ще зависи от съотношението гориво/въздух.Бензинът формира стехиометрична смес при 14,7:1.Дизелът къде я формира? Ми където си иска! Зависи колко гориво му подаваш.Тая гад се пали с температура,която пък се получава с налягане.И малко гориво да му дадеш, и много...ти си определяш колко енергия ти е нужна.
Така де...катализатор на съвременен бензинов мотор си го знаем какво е.При дизела дори катализатора е под патент,защото всеки си прави катализатори за неговите си кочини,с неговите си мотори.Дизелов каталитик от Хонда няма как да го пренесеш на Форд или на Тойота...
Смесообразуването го отписваме,с което отписваме и възможността да сравняваме количеството вода в изгорелите газове.При равни условия-т.е. еднаква смес, дизелът би трябвало да отдели повече вода и да пуши повече.На практика обаче...тези равни условия никога не се получават.При бензина точката на оросяване просто се достига по-лесно.
Други фактори могат да са по-простата изпускателна система при дизела, огромното количество силно ходрофобни карбонови отлагания в нея...фактори бол.
Ако го отнесем към класическата теория за двигaтелите...количеството вода ще зависи от съотношението гориво/въздух.Бензинът формира стехиометрична смес при 14,7:1.Дизелът къде я формира? Ми където си иска! Зависи колко гориво му подаваш.Тая гад се пали с температура,която пък се получава с налягане.И малко гориво да му дадеш, и много...ти си определяш колко енергия ти е нужна.
Така де...катализатор на съвременен бензинов мотор си го знаем какво е.При дизела дори катализатора е под патент,защото всеки си прави катализатори за неговите си кочини,с неговите си мотори.Дизелов каталитик от Хонда няма как да го пренесеш на Форд или на Тойота...
Смесообразуването го отписваме,с което отписваме и възможността да сравняваме количеството вода в изгорелите газове.При равни условия-т.е. еднаква смес, дизелът би трябвало да отдели повече вода и да пуши повече.На практика обаче...тези равни условия никога не се получават.При бензина точката на оросяване просто се достига по-лесно.
Други фактори могат да са по-простата изпускателна система при дизела, огромното количество силно ходрофобни карбонови отлагания в нея...фактори бол.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо дизелите нямат конденз през ауспуха?
В нафтата има по-малко водород, съответно по-малко вода. При бензиновия двигател горивото и пушека са в приблизително постоянно съотношение, а при дизела малко пушек от малко гориво се смесва с много въздух. Така получената водна пара с по-разредена с въздух.
Има и разлика в ауспуха - дизеловите сажди са с по-ниска плътност и топлоизолират и пушекът е по-топъл.
В крайна сметка пак има пара, но при по-студено време.
Има и разлика в ауспуха - дизеловите сажди са с по-ниска плътност и топлоизолират и пушекът е по-топъл.
В крайна сметка пак има пара, но при по-студено време.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта