Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
expl0de
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
Status: Извън линия

Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?

Мнение от expl0de » 27 фев 2013, 23:28

Здравейте, замислих се над този въпрос, каква е логиката контактната повърхност с диска да се увеличава с износването на накладката, вместо да е една и съща? Няма ли така новите накладки да спират по-зле от старите като не говоря за първия ден, докато се напаснат към диска?

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?

Мнение от ufer » 28 фев 2013, 10:39

Въпросът е интересен. И логическите отговори може и да са повече. Някой конструктор ще знае със сигурност. Аз имам две обяснения:
1. Повечето накладки имат на края фаска, която прави ръбовете по-плавни, за да не свирят спирачките. Когато се прави профилактика, някои съвестни механици правят винаги нова фаска, но "удоволствието" е много "прашно".
2. С намаляването дебелината на накладката вероятно се променя, макар и незначително, ефекта от натиска върху дисковете, а при по-малка дебелина и увеличаваща се площ допускам, че се компенсира по-малкия натиск (условно казано). Същевременно по-големият ъгъл поддържа ръбовете да не са остри и да свирят. При ъгъл от 90 градуса свирят повече, отколкото при 120 например.
Повече идеи не ми идват. Сигурно има още нещо!!!

expl0de
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
Status: Извън линия

Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?

Мнение от expl0de » 03 мар 2013, 10:30

Хубав отговор, това за скърцането не го знаех.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?

Мнение от S_C » 03 мар 2013, 11:15

Има и със загладени, има и с остри ръбове.На тези трапецовидните...малко условно, но може да се каже, че периодът на разработка е една идея по-малък.
Свиренето е до материал.Моите накладки са на няма и 20 хил км.Като е влажно или като вали дъжд...звукът е все едно някой коли прасе.Ама за едното свирене, няма да се хвана пак да сменям накладки.Даже пешеходците се шашкат някой път-решават,че няма да успея да спра и гледат уплашено. :) *tumbleweed*
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?

Мнение от ufer » 04 мар 2013, 14:47

Вярно е, че и материалът влияе, но човек не може да знае всички, които не свирят, че да монтира спокойно. Затова напредналите технически нации като немската препоръчват за по-сигурно да се правят фаски и докато се износи фаската няма свирене, а после пак отначало - при профилактика: нова фаска. Важното е да няма остър ръб! Той свири. И ние като нация техническа (ако си спомняте вица) трябва да се поучим, когато можем. Иначе и моите свирят, че не ми се занимава. Но това има и плюс: предупреждава пешеходците, поне умните, че сприраш, за да си ползват по-бързо предимството! _friends_

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?

Мнение от HACKO » 04 мар 2013, 14:59

ufer написа:..... Но това има и плюс: предупреждава пешеходците, поне умните, че сприраш, за да си ползват по-бързо предимството! _friends_
Напротив, спират на място и започват да те гледат тъпо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?

Мнение от ufer » 07 мар 2013, 15:49

Истина е! И това ми се е случвало, като се замислих... :lol:

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта