От Mondeo MK1 към MK4

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Dorian Gray
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 05 мар 2013, 10:32
Модел на автомобила: Mondeo MK1
Status: Извън линия

От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от Dorian Gray » 05 мар 2013, 10:46

Здравейте на всички, това е първият ми пост въпреки че прекарах известно време четейки форума. От 13 години съм горд (казвам го напълно сериозно ) на Mondeo MK1 от 1993г. Но идва време за смяна понеже вече не се издържа. Количката ми е доста запазена и до сега не съм имал никакъв проблем с нея. За тези годинки почти не е карана. Взех я от собственик 2000 година на 67 000км и сега километража показва малко над 145 000. Просто карането в градски (Софийски ) условия ми идва доста скъпо 12-15л/100км и от доста време се каня да я сменям. Извинявам се ако не е точно тук мястото но съм си харесал две МК4 в Мото Пфое и ще се радвам ако ме насочите кой от двата да взема.
http://www.motopfohe.bg/mp_auto_details ... rder=p_asc
http://www.motopfohe.bg/mp_auto_details ... rder=p_asc
Снимки ще кача като се сдобия с новата.
П.П. И един страничен въпрос: дали е възможно да ми се смени таблото с такова на Титаниум, понеже двата модела които гледам са Тренд и Джиа.
Благодаря на всички и се извинявам още веднъж ако някъде съм написал нещо не където трябва.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от S_C » 05 мар 2013, 13:19

И двата линка водят към автомобили, които са по-големи и по-тежки от този,който караш в момента.Не се заблуждавай,че горивната ефективност на моторите се е променила с много от 93-та до сега.Която и от двете да вземеш, нещата няма да се променят драстично откъм разходи за гориво.За сметка на това поддръжката е минимум двойно по-скъпа,а на тия мотори стигне ли се до ремонт, направо ще ти иде да виеш срещу луната от мъка.Частите са цена х10, хора,дето да им разбират-екзотична рядкост.Не бих си взел такова нещо-потенциалните проблеми са твърде много.И още на първия повил се, си "за мустака".
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от al_lukanov » 05 мар 2013, 14:02

Dorian Gray написа:Здравейте на всички, това е първият ми пост въпреки че прекарах известно време четейки форума. От 13 години съм горд (казвам го напълно сериозно ) на Mondeo MK1 от 1993г. Но идва време за смяна понеже вече не се издържа. Количката ми е доста запазена и до сега не съм имал никакъв проблем с нея. За тези годинки почти не е карана. Взех я от собственик 2000 година на 67 000км и сега километража показва малко над 145 000. Просто карането в градски (Софийски ) условия ми идва доста скъпо 12-15л/100км и от доста време се каня да я сменям. Извинявам се ако не е точно тук мястото но съм си харесал две МК4 в Мото Пфое и ще се радвам ако ме насочите кой от двата да взема.
http://www.motopfohe.bg/mp_auto_details ... rder=p_asc
http://www.motopfohe.bg/mp_auto_details ... rder=p_asc
Снимки ще кача като се сдобия с новата.
П.П. И един страничен въпрос: дали е възможно да ми се смени таблото с такова на Титаниум, понеже двата модела които гледам са Тренд и Джиа.
Благодаря на всички и се извинявам още веднъж ако някъде съм написал нещо не където трябва.
Бих се ориентирал към колата с възможно най-малък пробег.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от HACKO » 05 мар 2013, 14:38

al_lukanov написа: Бих се ориентирал към колата с възможно най-малък пробег.
Хах, още ли вярвате на пробег, само нова кола е с рален пробег.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от Doin » 05 мар 2013, 15:02

Кеф цена няма!
Вземай която ти допадне повече, към която те влече. Покупката на кола си е късмет, и на сервиз предварително да я закараш едва ли ще разбереш реалностите напълно, какво остава ние тук да правим преразказ по картинки.
Колегите са прави - освен парите за колата трябва да се подготвиш и за поддръжката, която не е съизмерима със сегашното ти Мондео, но между двете общото е само името - Мондео.
Успех с покупката и безаварийни километри!

Dorian Gray
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 05 мар 2013, 10:32
Модел на автомобила: Mondeo MK1
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от Dorian Gray » 05 мар 2013, 15:31

S_C написа:И двата линка водят към автомобили, които са по-големи и по-тежки от този,който караш в момента.Не се заблуждавай,че горивната ефективност на моторите се е променила с много от 93-та до сега.Която и от двете да вземеш, нещата няма да се променят драстично откъм разходи за гориво.За сметка на това поддръжката е минимум двойно по-скъпа,а на тия мотори стигне ли се до ремонт, направо ще ти иде да виеш срещу луната от мъка.Частите са цена х10, хора,дето да им разбират-екзотична рядкост.Не бих си взел такова нещо-потенциалните проблеми са твърде много.И още на първия повил се, си "за мустака".
Човек от това което чета тук, въпросната кола дава по 7-8/100 градско дизел. Аз карам на 12-15/100 бензин. Повярвай ми както и да го смятам ще ми легне на половина.
Относно това че цените на частите са по скъпи се надявам да не ми се налага да го разбирам това много много. А подръжката че е по скъпа е ясно, но нервите ми мисля че са по важни от едни 1000-2000лв на година в повече.
Решил съм ако не ми мине котка път да взема синята (Джиата) пък каквото сабя покаже.
Никой обаче не споменава дали е възможно смяната на таблото с такова от Титаиум.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от DigiPro » 05 мар 2013, 15:35

S_C написа:И двата линка водят към автомобили, които са по-големи и по-тежки от този,който караш в момента.Не се заблуждавай,че горивната ефективност на моторите се е променила с много от 93-та до сега.Която и от двете да вземеш, нещата няма да се променят драстично откъм разходи за гориво.За сметка на това поддръжката е минимум двойно по-скъпа,а на тия мотори стигне ли се до ремонт, направо ще ти иде да виеш срещу луната от мъка.Частите са цена х10, хора,дето да им разбират-екзотична рядкост.Не бих си взел такова нещо-потенциалните проблеми са твърде много.И още на първия повил се, си "за мустака".
Е хайде сега...дизел надали ще му гори 12-15 в града. Чужденците им въртят на новите коли по минимум 300-350 хил. (вярно за 3-4 години) преди да ги докарат тук джамбазите и тук изкарват още поне 60-70 докато станат за сериозен ремонт. Той колегата толкова е навъртял за 13 години със старото си Мондео.
По-твойта логика да не се купуват по-нови коли а да си кара 20-годишната, че евтин бил ремонта (ама се налага често на тия години).

П.С. Под "смяна на таблото" имаш впредвид километража и оборотомера? Предполагам искаш варианта Convers+ с големия цветен дисплей? По-добре дай още малко пари и намери някоя, която фабрично го има.

Dorian Gray
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 05 мар 2013, 10:32
Модел на автомобила: Mondeo MK1
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от Dorian Gray » 05 мар 2013, 15:49

Имам предвид това табло
http://www.ebay.co.uk/itm/MK4-FORD-MOND ... 23287d099c

А за да е с такова табло колата трябва да е Титанум -> добавя още към 3-5к към цената и по важното в случая Аз искам да има темпомат колата, а Титанум освен ако първия собственик изрично не е искал да има темпомат , те не го предлагат

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от DigiPro » 05 мар 2013, 15:53

Няколко колеги с такива мондеота МК4 си добавиха темпомат. Взема се волан с бутони и се програмира компютъра на колата в Мото-Пфое. Иначе за таблото с дисплея незнам някой колега да е сменял. Не че е невъзможно, но предполагам, че и компютъра (ECU-то) също се сменя за да работи.

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от al_lukanov » 05 мар 2013, 17:13

HACKO написа:
al_lukanov написа: Бих се ориентирал към колата с възможно най-малък пробег.
Хах, още ли вярвате на пробег, само нова кола е с рален пробег.
Да когато е купувана от МП със сервизна история :) какъвто е случая. Иначе не бих го написал.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от HACKO » 05 мар 2013, 17:34

В България агентурни досиета се манипулират като нищо, та за едни километри ли няма да стане?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Dorian Gray
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 05 мар 2013, 10:32
Модел на автомобила: Mondeo MK1
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от Dorian Gray » 05 мар 2013, 17:43

HACKO написа:В България агентурни досиета се манипулират като нищо, та за едни километри ли няма да стане?
Наско това значи ли че няма абсолютно никаква разлика дали колата ми ще е от горубляне или от МФ като качество и история на колата няма абсолютно никакво значение. Знам че се носят ужасяващи слухове за МФ, но поне като има сервизна история и тн се надявах че е поне едно ниво по добре от дранголите докарани от италия.

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от al_lukanov » 05 мар 2013, 18:02

моята е купих от човек закупил колата от МП. Имам познат там и провери историята й. До момента това което беше написано там се потвърждава :)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от S_C » 05 мар 2013, 18:37

Километри и сервизна история на кола в БГ..."блажени вярващите, защото тяхно е царството небесно".
Не,че няма...но едва ли се отнася за повече от 2-3% от колите при дилърите...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от DigiPro » 05 мар 2013, 20:39

S_C написа:Километри и сервизна история на кола в БГ..."блажени вярващите, защото тяхно е царството небесно".
Не,че няма...но едва ли се отнася за повече от 2-3% от колите при дилърите...
По-скоро процента е 70-80. Има 20-30% предимно бивши служебни дето са навъртели над 200хил и на тях им връщат километражите. Колко километра мислиш че върти на година частно лице? Ти лично по колко въртиш? Аз със служебната нямам още 60 хил.км, вярно благодарение на кризата, а вече направи 4 години.
За тия внесените отвън да споделя подочуто от трето лице занимаващо се с връщане на километражи по автокъщите: Кола на 2-4 години от чужбина на по-малко от 250-300 хил. км НЯМА! Рядкост били тези под 200 хил, но иначе всичките ги връщат на под 100.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от S_C » 05 мар 2013, 21:17

Имало е такива времена, когато съм карал без да мисля за горивото. 40-50 хиляди на година, нормално. И не е като да съм ходил кой знае къде-просто не съм мислил като сложа за десет лева газ, по кои кози пътеки да минавам, та да икономисам гориво за 20 стотинки. Сега със зор правя 10 хил на година и то е само заради икономии.
200 хиляди се правят за 5 години без никакъв проблем.Не говорим за служебни, за таксита и разни такива. Нормална лична кола за всекидневно каране. У нас не се правят заради мизерия. В белите държави този въпрос не стои. Едва ли стои и пред хората, отишли да насипят две чанти с пари в МП за първоначалната вноска на такова Мондео и после всеки месец насипващи по още две чанти. Няма нормален човек,дето да отиде де метне 40-50 хиляди лева за кола и да не си е направил сметката колко и най-вече с какво ще я кара.Това освен много пари накуп, е свързано с още камара разходи, които са всичките някакви диви цифри-гаранционна поддръжка, данъци, застраховки.Срещу тия много хиляди лева нормално си стоят едни много хиляди километри.
Лизинговите...имам един познат,дето ги продаваше.Последно имаха към 500 коли на склад, всичките върнати от лизинг.Всичко беше от 200 хил нагоре.Малолитражки от типа на Клио и Поло бяха на най-малко километри.Колкото по-висок клас-на толкова повече км бяха.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от DigiPro » 05 мар 2013, 22:01

Много разводнихме темата за което съжалявам, но точно в България има много случаи на хора купили си скъпа нова кола на лизинг, и после парите едвам им стигат за лизинга и другите разходи и се чудят откъде да намерят "запазени" зимни гуми по-евтино. После на 2-та 3-тата година съвсем закъсват с парите и търговеца/лизинговата компания си прибират колата. Нали се сещаш тия същите дали въртят ей така за кеф километри и могат ли да направят 40 хил. на година? Това са 6 хил.лв. при среден разход 6/100 и нафта 2,50лв.

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от al_lukanov » 06 мар 2013, 20:40

Аз не си правя сметка на бензина - средно месечно е около 400 лв. даже по-малко и трудно минавам повече от 20к км годишно. Просто няма къде да карам - ходя на работа :). За информация мои колега си купи Митсубиши Аутлендър - ново а кара по-малко от мен. Трудно стига 12-13к км. Просто иска да кара хубава кола.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от diesel1.6 » 07 мар 2013, 02:05

Това е извращение, да си вземеш определен магистрална кола за да ходиш на работа... аз бих си взел фиат 500 или нещо от този размер (висок съм почти 190, някой да не каже, че ще му е тясно).
Късмет с колите :)

Dorian Gray
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 05 мар 2013, 10:32
Модел на автомобила: Mondeo MK1
Status: Извън линия

Re: От Mondeo MK1 към MK4

Мнение от Dorian Gray » 07 мар 2013, 10:52

diesel1.6 написа:Това е извращение, да си вземеш определен магистрална кола за да ходиш на работа... аз бих си взел фиат 500 или нещо от този размер (висок съм почти 190, някой да не каже, че ще му е тясно).
Късмет с колите :)
Колега и аз искам да ходя с Мини Купър на работа, като ходя на морето, прибирам се в Пловдив или ходя до някъде да съм с Ауди А8 , а случаите в които ходя за риба, на ски или планина да съм с Volvo XC90 , но уви живея в България и не продавам дрога и трябва си избера само една кола. В случая и въпросното Мондео ще ми дойде малко "байгън" както казват по селата, но мисля че с малко повече работа и разумно харчене на семейния бюджет мога да си го позволя, а и знам че ще си взема хубава кола.
Нещото което ме притеснява е доста коментирания проблем с дюзите, та ще ви помоля да кажете от къде според вас за тази кола е най добре да се зарежда дизел и какъв точно?

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта