Страница 1 от 1
Проблем с посоките на вентилацията на Мондео Мк 2 98 година
Публикувано: 08 авг 2013, 11:05
от didko_banditko6
Здравейте колеги,моля за малко информация евентуално от някой който е имал същия проблем!Колата е Мондео мк2 с климатик,от 1 месец на сам се появи проблем с управлението на посоките на духане на парното,тоест в момента духа само на прозореца не иска нито на краката,нито челно нито комбинирано само и единствено към прозореца без значение дали е пуснат или не климатика предварително духа само на прозореца и това е!И незнам дали проблема е от самата врътка или от другаде затова моля за съвет

Re: Проблем с управлението на парното на Мондео Мк 2 98 година
Публикувано: 08 авг 2013, 12:01
от DigiPro
Посоките се управляват с вакуум. Може да се е откачило някое маркуче от врътката. Има такива тема във форума и решение на проблема.
Re: Проблем с управлението на парното на Мондео Мк 2 98 година
Публикувано: 08 авг 2013, 19:11
от didko_banditko6
Сега ще се разровя мерси

Re: Проблем с управлението на парното на Мондео Мк 2 98 година
Публикувано: 08 авг 2013, 21:35
от OgiDogi
didko_banditko6 написа:Здравейте колеги,моля за малко информация евентуално от някой който е имал същия проблем!Колата е Мондео мк2 с климатик,от 1 месец на сам се появи проблем с управлението на посоките на духане на парното,тоест в момента духа само на прозореца не иска нито на краката,нито челно нито комбинирано само и единствено към прозореца без значение дали е пуснат или не климатика предварително духа само на прозореца и това е!И незнам дали проблема е от самата врътка или от другаде затова моля за съвет

Често срещан проблем при Mondeo, технологичен недостатък на вакуумният разпределител за степени на вентилатора/вътрешна - външна циркулация. Протрива се уплътнението и започва да изпуска вакуум, при което другата врътка няма как да управлява пневматичните цилиндри, които задвижват клапите.
Вариантите:
- сменяш панела с врътките с друг от морга и се молиш да изкара колкото може по-дълго
- търсиш нов (и не намираш)
- сваляш касетофона и с налучкване измъкваш от споменатият вече разпределител силиконовата букса с 3 пластмасови тръбички (жълта, зелена и черна). Проверяваш коя дърпа при запален двигател, разлепяш я от буксата и я натикваш срещу една от другите. Май че черната дърпаше, зелената беше за въздух от вън, а жълтата за рециркулация на въздуха в купето - ти си избираш коя да бъде. За студовете през зимата е по-добре да дърпа въздух от вън. То и за жегите през лятото е пак по-добре, че като е 60°-70° в колата, ще се задушиш, докато климатикът разхлади и е по-добре да вкарваш 35°-40° въздух от вън, да продуха купето.