Мондео 1.8td - не е ли маломощен?

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
proidze
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 25 окт 2006, 14:15
Модел на автомобила: Fiat Uno 1.3
Status: Извън линия

Мондео 1.8td - не е ли маломощен?

Мнение от proidze » 25 окт 2006, 14:27

Здравейте. От няколко дни разглеждам вашия форум. Принципно разглеждам за кола, защото това Уно, до името ми, е на 22г. и след всяка дупка се оглеждам за разпилени носачи зад мен. Но това не е по темата. Та, четейки тука, че на Ескорт и Мондео слагат едни двигатели - 1.8ДТ, къде с "И", къде без, ми се появи въпрос.
Като се има впредвид размера, масата на едно мондео, тези 1800 кубика не са ли му малко? Колегата ми има Мондео 1.8 бензин и казва, че е тромаво. Аз карам понякога Ескорт 1.8ТД, много е добре, но на мондео не знам как ще е мощността. Някой има ли впечатления и от двата модела.

P.S. А защо повече се препоръчва комбито?

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.8td - не е ли маломощен?

Мнение от mrdds » 26 окт 2006, 09:29

proidze написа: P.S. А защо повече се препоръчва комбито?
Здрасти!
Ами комбито си го избираш ти.Просто имаш голям багажник,в който можеш да сложиш дори голям хладилник като пуснеш задните седалки и облегалки.
А за 1.8 ТД и 1.8ТДИ разликата е доста голяма.Първото мисля беше 68к.с,а второто 90-ще кажат най точно притежателите на такива.
Логично е ескорт да върви по добре от мондео при еднакви двигатели.
Но можеш да си търсиш 1.8ТДИ,което ще върви много по добре от бензинов мотор-особенно на газ.
И характера на каране на дизеловата кола нее като бензинова.С 2-рата не сваляш под 5-та ако можеш да държиш 100км/ч независимо от терена и наклона,докато при дизела не е така.
Разликата в цените на горивата се поизравни вече,само дизела ще гори 2-3 л по малко,но пък има повече консумативи и проблеми.

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 26 окт 2006, 19:48

Аз до колкото знам до 1999-та година дизеловия двигател на Мондео е само 1 и той е 88-90 коня . Колата си върви доста прилично с този двигател. Като динамика не отстъпва по нищо на 1.6-цата, а 1.8-ка кой каза, че е тромав?

Потребителски аватар
sashos
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 05 авг 2006, 18:04
Модел на автомобила: FORD ESCORT1.8TD
Местоположение: БУРГАС
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.8td - не е ли маломощен?

Мнение от sashos » 26 окт 2006, 21:29

mrdds написа:
proidze написа: P.S. А защо повече се препоръчва комбито?
Здрасти!
Ами комбито си го избираш ти.Просто имаш голям багажник,в който можеш да сложиш дори голям хладилник като пуснеш задните седалки и облегалки.
А за 1.8 ТД и 1.8ТДИ разликата е доста голяма.Първото мисля беше 68к.с,а второто 90-ще кажат най точно притежателите на такива.
Логично е ескорт да върви по добре от мондео при еднакви двигатели.
Но можеш да си търсиш 1.8ТДИ,което ще върви много по добре от бензинов мотор-особенно на газ.
И характера на каране на дизеловата кола нее като бензинова.С 2-рата не сваляш под 5-та ако можеш да държиш 100км/ч независимо от терена и наклона,докато при дизела не е така.
Разликата в цените на горивата се поизравни вече,само дизела ще гори 2-3 л по малко,но пък има повече консумативи и проблеми.
и какви са тези повече консумативи от бензина

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Мондео 1.8td - не е ли маломощен?

Мнение от Mondeo18TDI96 » 26 окт 2006, 22:02

mrdds написа: ...
И на мен ми е интересно кВи са тия "повече консумативи и проблеми" ?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: На линия

Мнение от HACKO » 26 окт 2006, 22:04

Например вода в горивото.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 26 окт 2006, 22:17

Значи преди да си купя дизелов форд /първия бе сиера 1.8тд/ притежавах първо голф 2.0 16V Г60 и после Ауди В4 2.0 /значи това с голфа - сравнение няма, но техниката на форда е с пъти по-надеждна и мноооого по-икономичен и лесен за поддръжка/; спрямо В4 ката смея да твърдя, че сиерата беше леко по-тромава докато захапе турбото, докато мондеото в различните дисциплени се справя дори по-добре /на баир или натоварено просто неможе да се сравнява с бенз кола/.

Значи колкото до моторите 1.8 тд /всички интегрирани в монди са тди, докато при сиерата са само тд и са 75кс/ е 65 или 66 кв /~90кс/ като цяло това е отличен мотор - тих, спокоен, без вибрации, гори почти всичко, при -20 пали лесно, механично здрав /с двата форда общо съм изминал 110 000 км. и освен консумативите - масло, вс. филтри и свещи, ръчната помпичка - не съм сменял друго/. Смея да твърдя, че с този мотор на монди най-сполучливата комбинация - разхода е нисък, колата е гъвкава, а зимата чугунен диз. двг + предно = снегорин.

Колкото до динамиката то смея да твърдя, че и аз самия първия път като се качих доста се изненадах - абе колата си върви особено като се развърти турбината направо побеснява - просто нищо не може да се сравни с мощното дърпане на ТДИ /за това и колите с ТДИ са толкова търсени/; доста имащи претении за спортни изпълнения коли не могат да ми избягат /голф гти и бмв 318 - виждат бая зор като се заяда/.
Колкото дотова, че всички мислят, че 1.8тд е най-слабия двг - те грешат , значи при дизелите не са важни конските сили - тук решаващ е въртящия момент /тоест теглителната сила/, който е по-голям от този на 2.0 16V /зетек/; 170 нм при 2200обр, като при 1800об разполагаш вече с 150нм., докато бензиновия разполага с 40-50нм. От тук и скоростната кутия на дизеловите е по-различна.

Иначе 1.8 тди като цяло покрива нормите по производителност на 2.5 атмосферен дизел /МВ 124 2.5д = 90кс и 164 нм при 2200об/мин/ , само дето при ежедневно шифиране гори колкото 1.8 атмосферен дизел и влиза в по-долната граница за зстраховките; а за мерцедесите 124 250д не съм чул някой да казва, че не вървят.

Комбито се препоръчва повече, защото вътрешния обем е направо огромен при свалени облегалки достига до близо 2 м. дължина /багажника е по-голям от този на рекордьора волво 740/, освен това дизайна не е дървен и като цяло купето е много хармонично и с изчистени линии, настройките на окачването и баланса на масите са отлични колата има повединие като на седан - няма я характерната за по-старите комбита склонност на задницата да се носи; задното окачване на комбито е различно - тоест доста подсилено, което в РБ е +; просто за едно семейство това е идеалната кола - много широка, стабилна и сигурна /малко са другите модели от тези години със серийно 2 еърбега, абс, подсилени врати и т.н. и това ниво като цяло на пасивна защита/

Това с качеството на горивата е тема, която смятам, че въобще не трячва да обсъждаме!

ОСНОВНИЯ ПЛЮС НА ДИЗЕЛА Е ПОЧТИ ПЪЛНАТА ЛИПСА НА ЕЛЕКТРОНИКА - ТОЕСТ ПОЧТИ ПЪЛНА ЛИПСА НА ПРОБЛЕМИ - вие защо мислите, че се реших дамина надизел - просто тия много и ужасно не надежни, но за сметка на това много скъпи и капризни електронни джаджи на няколко пъти са ме докарвали до безсилие и тиха ярост.

ДИЗЕЛА Е МНОГО ПО - ЛЕСЕН ЗА ПОДДРЪЖКА!

proidze
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 25 окт 2006, 14:15
Модел на автомобила: Fiat Uno 1.3
Status: Извън линия

Голямо вътрешно простраство= XXL външно

Мнение от proidze » 01 ное 2006, 09:22

Съгласен съм за голямото вътрешно пространство, и Уното има такова. В него влиза шкафче 1метър, при свалени седалки.
Обаче, ако знаете как се намира парко-място в центъра на Бургас... Особено след 9.00... Лятото ми коства много пот докато паркирам един ескорт-комби.
А някой знае ли дължината на комби и седан на мондеото.
Или някой сайт, където може това да се види.

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 01 ное 2006, 10:22

Здравей,
от няколко седмици съм щастлив собственик на Мондео 1.8 TDI. :D
По книжките пише, че комбито е дълго 4631мм, а седана 4481мм. В net-a информация има много, стига да имаш желание да търсиш. Можеш да погледнеш и тук

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 01 ное 2006, 10:30

Само аз ли не виждам годината на производство на Мондеото? Дължината на мондеото е 4.6-4.7 м Ако е производство до 2001 г.

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 01 ное 2006, 13:57

Svetlix написа:Само аз ли не виждам годината на производство на Мондеото? Дължината на мондеото е 4.6-4.7 м Ако е производство до 2001 г.
От въпроса на човека се разбира :) - Мондео 3 се предлага с по-големи двигатели

Потребителски аватар
voodoo58
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 01 май 2006, 17:57
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TDI 97''
Местоположение: СОФИЯ
Status: Извън линия

Мнение от voodoo58 » 03 ное 2006, 15:55

Само да ти кажа че първо карах голф, сега карам ескорт комби тди и аз мислех че ще имам проблем с паркирането щото джиткам в яко натоварени и тесни улици но да ти кажа проблеми с паркирането нямам не се плаши от комбито, даже ескорта много по лесно го паркирам щото има хидравлика голфа немаше

Потребителски аватар
kabaka
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 21 сеп 2006, 22:35
Модел на автомобила: Escort 1.8 TDi '99 Комби
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Мнение от kabaka » 12 ное 2006, 17:06

Мондеото е доста по-бавно от Ескорта с 1.8 TDi. Аз имам Мондео комби 97 а служебното е Ескорт комби 99-та. Ескорта освен че е по-лек и скоростите му са по къси - със 100 км/ч е на 2300-400 об/мин а Мондеото със същата скорост е на 2200 об/мин на пета. Т.е. Мондеото е направено за каране с голяма скорост по магистрала.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта