Въпрос за Фокус
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2013, 09:30
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Въпрос за Фокус
Здравейте.
Реших да се регистрирам във форума, защото ни предстои покупка на Фокус. След разглеждане и лутане, проби и т.н. май се спираме на Форд. Имат добра програма за лизинг с висока остатъчна стойност, което не е зле. Ще караме, пък после ще го сменим и така. Поизчетох някои мнения тук, както и на други места и мисля, че това е правилното място, за да задам един-два въпроса с надежда да получа компетентен отговор.
Преди 2-3 дни правихме тестдрайв. 1.0 Екобууст - 125 коня, ръчна кутия. Много удобни седалки, добра динамика и не на последно място... сигурсност. Има ли от какво да се притесняваме по принцип? Примерно проблеми в двигателя, електрониката да кажем или нещо друго? Гледахме след това и автомат в шоурума, но той е 1.6 двигател. Все пак е по-стар и няма да бъде така икономичен. За съжаление, а и не е ясно защо няма автомат на Екобууста. Насочваме се към бензин, в това сме сигурни и за това просто бих се радвала, на някакви общи мнения и впечатления, без да се впускаме в супер подробни описания.
Ако не съм уцелила мястото на темата, моля да я преместите, където е необходимо.
Благодаря.
Реших да се регистрирам във форума, защото ни предстои покупка на Фокус. След разглеждане и лутане, проби и т.н. май се спираме на Форд. Имат добра програма за лизинг с висока остатъчна стойност, което не е зле. Ще караме, пък после ще го сменим и така. Поизчетох някои мнения тук, както и на други места и мисля, че това е правилното място, за да задам един-два въпроса с надежда да получа компетентен отговор.
Преди 2-3 дни правихме тестдрайв. 1.0 Екобууст - 125 коня, ръчна кутия. Много удобни седалки, добра динамика и не на последно място... сигурсност. Има ли от какво да се притесняваме по принцип? Примерно проблеми в двигателя, електрониката да кажем или нещо друго? Гледахме след това и автомат в шоурума, но той е 1.6 двигател. Все пак е по-стар и няма да бъде така икономичен. За съжаление, а и не е ясно защо няма автомат на Екобууста. Насочваме се към бензин, в това сме сигурни и за това просто бих се радвала, на някакви общи мнения и впечатления, без да се впускаме в супер подробни описания.
Ако не съм уцелила мястото на темата, моля да я преместите, където е необходимо.
Благодаря.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
До колкото разбирам си жена, поради което ти препоръчвам колата да е автоматик. Независимо че е по стар модел, поне е излекуван от детските си болести. Екобууста, добре, но постоянно ще си сменяваш предавките, защото поради малката кубатура на мотора, диапазона на скоростта е малък, а това води до нужда от превключване. По принцип жените много не владеят икономичното каране, поради което си мисля че и разхода на двата посочени от теб модела ще е близък.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Не виждам от какво трябва да се притеснявате. Това все пак е нов автомобил и поне първите две години ще е в гаранция. От моя опит с няколко нови Форда мога да кажа, че не съм имал никакви проблеми. Относно конкретния двигател(1.0 екобуст) мисля, че следващата ни кола ще бъде с него и не очаквам също да има някакви проблеми. Има няколко теми тук, където сме обсъждали въпросния двигател :
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 93&t=57652
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 60#p474479
В тези теми има доста мнения, които могат и да ви объркат при избора, за това след като сте правили тестдрайв и колата ви е харесала, не виждам от какво може да се притеснявате.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 93&t=57652
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 60#p474479
В тези теми има доста мнения, които могат и да ви объркат при избора, за това след като сте правили тестдрайв и колата ви е харесала, не виждам от какво може да се притеснявате.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Тук доста бъркаш. Диапазона от обороти при които върви екобууста е доста голям: от 1500 до 6000 - това са 4500 оборота. На 5-та предавка можеш да караш от 50 до 150 (и нагоре) км/ч без да сменяш предавките. При един дизел използваемите обороти са от от 1200 до 4000 - 2800 оборота.ЯЛТА написа:Екобууста, добре, но постоянно ще си сменяваш предавките, защото поради малката кубатура на мотора, диапазона на скоростта е малък, а това води до нужда от превключване.
Идеален е мотора - твърдя го от личен опит (вече 5500 км)
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2013, 09:30
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Благодаря за мненията до момента.
Има 2-3 варианта, които обмисляме за двигател и оборудване. Екобууста все пак печели 2 години награди за двигател на годината, май ще е той. А скоростите... точно обратното е. Дълги са. Като се качих и подкарах Фокуса, смених от първа на втора скорост, тогава, когато сменям сега на колата, която карам и той започна да придърпва. Господина каза, че са по-дълги от обикновеното и трябва да се свикне.
Хубавото е, че се усеща мощен дори, когато оборотите са ниски (1500/4500), както обясни той и това се усеща, факт. Примерно на втора или трета като дадеш газ не се замисля, както ми е сега БМВ-то. Автомата няма Старт/Стоп система, която си е предимство за градско, а той ще се кара основно градско или по-скоро 70/30 градско/извънградско. Просто ако някой кара такъв 1.0 кубика, 125 КС моля да изкаже мнение, защото от хората от Форд освен хвалби друго е ясно, че няма какво да кажат. 
Яд ме е, че няма екобууст автомат със старт/стоп.
Писала съм заедно с горното мнение.
Има 2-3 варианта, които обмисляме за двигател и оборудване. Екобууста все пак печели 2 години награди за двигател на годината, май ще е той. А скоростите... точно обратното е. Дълги са. Като се качих и подкарах Фокуса, смених от първа на втора скорост, тогава, когато сменям сега на колата, която карам и той започна да придърпва. Господина каза, че са по-дълги от обикновеното и трябва да се свикне.


Яд ме е, че няма екобууст автомат със старт/стоп.
Писала съм заедно с горното мнение.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
И да карам постоянно на втора предавка с обороти между 1500 и 6000, в София, това нито е нормално, нито икономично, не че не е възможно. Тогава това "сбогом дизел", просто трябва да се забрави.DigiPro написа: Тук доста бъркаш. Диапазона от обороти при които върви екобууста е доста голям: от 1500 до 6000 - това са 4500 оборота.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
А с дизел с ръчни скорости на коя караш в града? Не ги ли сменяш пак често? Идеята е, че можеш да смениш предавката когато ти е удобно, а не в някакъв тесен диапазон. Освен това ускорението е плавно и неусетно, и няма блъскане в гърба като при турбодизела.
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2013, 09:30
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Не искам да се карате, беше просто въпрос за мнение. На мен това как вози и как набира ми хареса. Има възглавници, има разни други неща, които човека обясни, за които ще прочета, като пример май беше нещо векторно разпределение... на нещо си. Просто разбрах, че мнението като цяло е положително, а и все пак има гаранция 5 г. 

- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Аааа ние не се караме с Васко (ЯЛТА)...просто си спорим и всеки "дърпа чергата" към неговото си. Спровете за бензин и дизел са безкрайни в автомобилните форуми.
Това което са ти споменали е векторно разпределение на въртящия момент между предните колела. Подобрява стабилността и сцеплението в завой. Едва ли ще го усетиш при нормално шофиране на сух път.
Това което са ти споменали е векторно разпределение на въртящия момент между предните колела. Подобрява стабилността и сцеплението в завой. Едва ли ще го усетиш при нормално шофиране на сух път.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Ако имам достатъчно средства никога не бих се замислил бензин, или дизел, то е ясно че класиката си е класика,- бензин.
Знаеш ли, пиши едно писъмце на:
http://clubford.org/forum/memberlist.ph ... le&u=31919
тя кара нова Фиеста екобууст, и е доволна, ще си споделите като жени и по нормално преимуществата на екобууста.
Знаеш ли, пиши едно писъмце на:
http://clubford.org/forum/memberlist.ph ... le&u=31919
тя кара нова Фиеста екобууст, и е доволна, ще си споделите като жени и по нормално преимуществата на екобууста.
Последна промяна от ЯЛТА на 22 сеп 2013, 21:44, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Тая Пролет на старозагорските бани пробвах тестовата Фиеста (1.0/100) на градско-пенсионерско каране, съвсем прилично си вървеше на 5та със 30км/ч. Е не може да набере рязко, но си ги подържа без да хълца и ако се подава плавно газ си наема.
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2013, 09:30
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Благодаря ви.
Понеделник ще очаквам оценка на сегашният си автомобил и след това ще видим какъв Фокус ще предложат и най-вече с каква отстъпка.
Понеделник ще очаквам оценка на сегашният си автомобил и след това ще видим какъв Фокус ще предложат и най-вече с каква отстъпка.

-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2013, 09:30
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
А може ли да ми кажете какви са цените за обслужване на автомобила, защото гаранцията не ги покрива.
Благодаря.
Благодаря.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Обслужването по принцип не е част от гаранцията и винаги се заплаща от клиента. Цената е различна за някои от обслужванията, но в повечето случаи е около 200-300лв. Може и повече да излезе, ако предварително не се уговори какви точно дейности ще се извършат. Сервизите имат склонност да добавят дейности от които няма нужда, само и само да изкарат повече пари. Хубавото е, че Форд има официален сайт(дори и на български), където можеш да си проверяваш какво препоръчва производителя за всяко обслужване. Сайта е http://www.etis.ford.com/fordservice/se ... A.fcvas504 където си избираш автомобила и пробега и виждаш списък с дейности за обслужване.
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2013, 09:30
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Ясно, благодаря.
Ще видим каква отстъпка ще предложат хората от Форд тази седмица. Има и доста примамлива оферта от Мазда за 3-ка и ще видим. Спрямо отстъпка ще бъде направен и избора. Днес бяхме в Мазда и наистина маздата е с всички екстри, без кожа. Навигация има дори и е 35 000 хил. Подгряване на седалки, блутут система и т.н. и т.н.
Ще видим каква отстъпка ще предложат хората от Форд тази седмица. Има и доста примамлива оферта от Мазда за 3-ка и ще видим. Спрямо отстъпка ще бъде направен и избора. Днес бяхме в Мазда и наистина маздата е с всички екстри, без кожа. Навигация има дори и е 35 000 хил. Подгряване на седалки, блутут система и т.н. и т.н.
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Колега,
честито за чудесната покупка! Да ти е здрава и много да те радва!
честито за чудесната покупка! Да ти е здрава и много да те радва!

- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Уха, красота, ще бъде супер ако пуснеш тема в "Моята кола" раздела със снимки и описание. И го докарай на срещите (провеждат се тук http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=525) да се запознаем и да видим на живо кой еко и кой буустjeffw720 написа:Ето гo: .....

-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2013, 09:30
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Ще пратя мъжа 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за Фокус
Честитоооо, много и безаварийни километри да изминете с Фокусчо ! Много е красив.
Ние и семейно си ходим на срещите редовно, теми за разговор дал Бог винаги, заповядайте.jeffw720 написа:Ще пратя мъжа
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта