Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
ivelina_g
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 24 сеп 2014, 16:44
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео

Мнение от ivelina_g » 24 сеп 2014, 16:53

Моля за помощ как трябва да се свали и монтира шайбата на генератор на Мондео 2004 TDCi 2000 ?
Предварително благодаря!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео

Мнение от DTM » 24 сеп 2014, 20:25

Здравейте,

трябва да се демонтира динамото. На място няма как да стане, няма достатъчно място от страната на шайбата.
Динамото е закрепено на стойката на която е закрепен и обтегача на пистовия ремък.
1. Откачат се клемите от акумолатора и се започва....
2. Трябва да се освободи ремъка, като се свие обтегача. Обтегача се свива с един "инструмент", ако може така да се нарече. Може и без него, но с приспособен четириграм за целта и с малко повече псувни и евентуално ударени пръсти :).
3. След като ремъка е освободен, откача се буксата с проводниците, откача се и плюсовия проводник който е пристегнат към динамото и се развиват болтовете на динамото.
Тогава се изважда динамото, може да се извади отдолу, покрай полуоската. Пиша това защото някой "майстори" го вадят отгоре, като махат горивния филтър и всичко става в нафта и т.н.
След това се действа по демонтажа и монтажа на шайбата на генератора.

Само да питам, защо Ви е да сменяте самата шайба. В нея няма елементи които може да дефектират или да се счупят?

ivelina_g
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 24 сеп 2014, 16:44
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео

Мнение от ivelina_g » 25 сеп 2014, 10:36

Здравей,
Първо много ти благодаря. А сега да разкажа цялата одисея с колата на баща ми: както си и нямаше нищо и си я карахме така при изваждане от гаража преди седмица като я запали на ниски обороти започна едно тракане все едно трактор си запалил. Баща ми разбира от автомобили (по скоро от старите модели, с новите не е на ти) но реши сам да си я ремонтира. И така смени първо пистовия ремък, после амортисьора но тракането продължи. Интересното е че със смъкнат ремък не трака а когато го сложи самия ремък вибрира и се чува този шум. После смени и шайбата на коляновия вал само шайбата без тази допълнителна джаджа в комплекта в който я продават. Тракането понамаля т.е стана по тъп звука но си се чува доста и при затворен капак. Един познат му даде съвет че трябвало да смени и тази шайба от комплекта, но като тръгна да разглобява установи че тя е обикновена а не "тресчьотъчна" не знам дали правилно го изписвам така ми го продиктува по телефона и още че генератора няма инерция по - трудно се върти.
Сега сме пак в изходно положение. Ако имаш идея за отстраняване на това тракане >:D<:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео

Мнение от HACKO » 25 сеп 2014, 11:24

Ами щом генератора се върти "тежко", трябва да се свали и ремонтира. Щом баща ти се е разбирал със старите автомобили, няма никакъв проблем да си оправи генератора, той е същия като на старите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео

Мнение от DTM » 25 сеп 2014, 19:04

Погледнете тази тема

Мондео МК3 проблем с пистовия ремък

има достатъчно изписано по въпроса. Не мисля, че може да се добави нещо повече.
Ако срещнете някакви трудности, питайте ще помагам.
Поздрави!

ivelina_g
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 24 сеп 2014, 16:44
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео

Мнение от ivelina_g » 29 сеп 2014, 16:08

Още веднъж благодаря!
Темата беше изключително полезна. В крайна сметка баща ми смени обикновената шайба с "тресчьотъчна" и шума изчезна. >:D<:

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео

Мнение от DTM » 30 сеп 2014, 06:19

Споделете каква точно шайба сложихте, ако не Ви представлява трудност разбира се.
Търсил съм такъв тип шайба за дизелово Мондео МК3, но няма. Има вариант с фрай-лайф шайба на генератора за бензиновите варианти на Мондео МК3 . Дали е същата?

Поздрави!

ivelina_g
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 24 сеп 2014, 16:44
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Сваляне и монтиране на шайба на генератор на Мондео РАЗРЕШЕН

Мнение от ivelina_g » 30 сеп 2014, 21:39

Здравей,
Баща ми купи комплект шайба за колянов вал + шайба алтернатор (така бяха в кутията). Първо смени първата, но шума остана и после смени и втората и тогава шума спря. Комплекта купи от фирма Евро 07 на цена 128,40 лв. А благодарение на темата която ми предложи се справи с разглобяването и сглобяването :)

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта