Ford Escort 1.4 MI '91

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
g_e_s_h
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 03 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Escort 1,4 MI '91
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Ford Escort 1.4 MI '91

Мнение от g_e_s_h » 03 дек 2006, 21:10

Пуснах тази тема и в clubs.dir.bg, но искам наистина да разбера мнението ви, затова я повтарям и тук.
Здравейте, баща ми има Форд Ескорт '91 1,4 моноинжекцион (от скоро). Предложи ми да ми го даде да го ползвам или да се опитаме да го продадем, и търся съвет дали да го задържа или да се опитам да го продам и да купя нещо друго. Проблемите, които има колата са:
- гори малко масло
- тръгнала е ръжда по веждите и около капачката на резервоара
- държи около 1200 - 1500 оборота на празен ход (когато е студена и когато се движи по инерция, независимо дали е студена или загряла)
- понякога създава проблеми с паленето
- при тези условия разходът (градско движение, без много задръствания) е около 12 литра / 100 км.
- Не работи предната пръскалка за стъклото
- Мигачите не се изключват автоматично при завъртане на волана в обратна посока (чува се само прещракване).
Та въпросът ми е: има ли смисъл да вложа някакви пари за диагностика, ремонт, смяна на масло, филтри и свещи, тенекеджия и т.н., или да го продам и да си купя някаква кола за макс. 3000 лв., която най-вероятно също няма да е в идеално състояние.
И още един въпрос, къде се намира крушката за жабката на това чудо
Сляпата кучка, бързи ги ражда. :)

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 04 дек 2006, 11:43

Дай да изясним някой неща за да стане по ясно:
- гори малко масло - колко е това малко масло, ако е до 0,5 л на 10000 км мисля че е нормално и не е нужен ремонт само доливащ ( 3-4 лв на 10000 км )
- тръгнала е ръжда по веждите и около капачката на резервоара - това е болната тема на всички ескорти и фиести от тези години
- държи около 1200 - 1500 оборота на празен ход (когато е студена и когато се движи по инерция, независимо дали е студена или загряла) - НОРМАЛНО Е Когато е студена ги държи защото е включен автоматичният смукач, а когато е по инерция се подържат от VSS - Vehicle Speed Sensor http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6235" onclick="window.open(this.href);return false;
- понякога създава проблеми с паленето - тук трябва да поясниш дали върти стартера или се чува само цък
- при тези условия разходът (градско движение, без много задръствания) е около 12 литра / 100 км. - Незнам колегите да кажат
П.П. Колко мислиш че ще вземеш за него в това състояние

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 04 дек 2006, 12:22

- при тези условия разходът (градско движение, без много задръствания) е около 12 литра / 100 км.
- Не работи предната пръскалка за стъклото
- Мигачите не се изключват автоматично при завъртане на волана в обратна посока (чува се само прещракване).
Нормално да е 12/100, моята като е на бензин пак е толкова, на Газ е повече. А и 1.4 гори толкова колкото 1.6 при нормално каране по лични наблюдения. Добре че си признаваш :)

Ти пък... пръскалката за стъклото проблем ли е. Ако не ти се занимава купи светещи "цицки", не ги включвай да светят, да не става кич и за 5лв. проблема е решен

Сменя се блокчето за управление от първата морга и готово (при положение че не може да се оправи в стил "домашен майстор").

А за 3000лв какво ще вземеш, на което няма да се наложи да се сменят всички консумативи и да стане поне 4000?
Изображение Изображение

Потребителски аватар
g_e_s_h
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 03 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Escort 1,4 MI '91
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от g_e_s_h » 04 дек 2006, 14:18

Благодаря ви за отговорите, точно това се опитвам да направя, да събера мнения, а 12 не е ли много дори за 1,6 ?.
Сляпата кучка, бързи ги ражда. :)

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 04 дек 2006, 15:55

На малки растояния (2-4км),когато е студена 12 е добре според мен

Потребителски аватар
Zi
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 15 дек 2005, 00:33
Модел на автомобила: Nissan 100nx
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Zi » 04 дек 2006, 15:58

Колата, която карам е със същия мотор като твоя и относно разхода мога да кажа, че 12л./100км си е доста дори и за градско каране. То зависи и как я караш де, ама на мен повече от 8-9л. само градско не ми е вдигала. Виж преди около месец преди да и направят ремонт гореше сигурно около 15 на 100 бензин и по литър масло на 1000км.Но след смяна на клапаните и гумичките и една диагностика всичко си дойде на мястото. Преди време и аз бех като тебе, баща ми ми даде неговия Форд Ескорт 1.4( моноинжекция ) да го ползвам или да го продам да си купя друга до 3000лв. Честно да ти кажа не съжалявам за избора си, защото поне знаех със сигурност как е карана и подържана колата.
Успех. :wink:
Изображение Ex. Escort 1.4i 92`CVH
Кучетата си лаят, Форда си върви!!!

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 04 дек 2006, 17:22

Значи за веждите и капачката си приготви грубо около 300-500лв. зависи каде и как ти я прават и дали колата е маталик или не.
За разхода, значи имаме такава кола със тоя двигател и на газ средния разход си е 10-11л. ама колата междъградско не се кара под 110 а в града се кара до 5000об. (които ття ги дига малко бавничко :roll: ). Иначе като ходихме до Пловдив и обратно даде среден разход 9л. :) със скорост от около 120-150км..
За ключето на мигачеит... ми ак не можеш да го оправиш, ще си вземеш едно 2-ра ръка за около 30-35лв. (за толквоа го вземахме от АнКол)
Крушката на жабката е точно от горе посредата, зад бравичката кадето е за затваряне, тя е на лпластмасата заедно с бутона си и свти само при пуснати габарити и отворена жабка
Изображение Изображение

Потребителски аватар
g_e_s_h
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 03 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Escort 1,4 MI '91
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от g_e_s_h » 04 дек 2006, 20:10

300-500 лв. - сигурно става въпрос за пълна смяна на елементите? С изстъргване и китване няма ли да стане, или не е добър вариант?
А за запалването - понякога (напоследък много рядко) помпата щраква, стартерът върти, има искра на свещите, но отказва да запали и трябва да се бутне (10 м. са напълно достатъчни), след това, дори да не е запалила при бутането (обикновено бутам сам, а приятелката ми се опитва да запали :)), след завъртане на стартера пали веднага.
Сляпата кучка, бързи ги ражда. :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 04 дек 2006, 20:23

Около капачката трябва да се смени. За веждите по преценка зависимост от степента на корозия.

Потребителски аватар
g_e_s_h
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 03 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Escort 1,4 MI '91
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от g_e_s_h » 04 дек 2006, 21:14

А по този случай - някой може ли да ми препоръча добър тенекеджия, и съответно да сподели какво му е направено, на колко му е възлязъл ремонта и колко време му е издържала поправената част без ръжда?
Сляпата кучка, бързи ги ражда. :)

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 04 дек 2006, 23:31

Ми една вежда е около 25-40лв. според зависи в кой магазин попаднеш (тези разлики на цените ги има на една и съща улица :evil: :roll: )
Иначе ще ти трябва да си направиш боя към 300гр. и ако е металик това прави пак около по 15-25лв. на 100гр. иначе другата боя не е чак толкова скъпа (е разбира се всичко зависи от марката :wink: )
Иначе капачката гние наистина мнооого лошо :? просто там се събират 3-ламарини и гние точно там, защото няма на къде да се изтича водата и поради либсата от подкалник се събира там яко кал :idea: Та веждите се слагат върху старите, като се почистят старите хубаво и се запечатват с новите.
А после се китосва шкурка пак китосва пак шкурка...Изображение После се пръска с шпицкит след това се водни и най-накрай е боята.
Та това струва от порядъка на 300-500лв. иначе ако не се смени веждата с нова ламарина след година пак е тръгнала ръждата :? Иначе ако е тръгнала само ръждичка може и да не се сменя с ново, ами само да се почисти и китоса :wink:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
g_e_s_h
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 03 дек 2006, 21:07
Модел на автомобила: Ford Escort 1,4 MI '91
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от g_e_s_h » 05 дек 2006, 00:41

Ами да, май така ще е най-добре - да я заведа на лекар, пък той да прецени колко е болна. Ясно ми е, че щом си решил да поддържаш автомобил, колкото и скромен да е той - това е свързано с постоянно отделяне на някакви средства. Но пък от друга страна, като човек, който сравнително до скоро е пътувал предимно с градския транспорт оценявам много добре свободата, която ти дава автомобила. Прочетох повечето от темите във раздела за опарени от "майстори" и сервизи, ще гледам да ги избягвам. Неприятното в случая е, че има крайно противоположни мнения за почти всички сервизи (дунев, костинброд, този в надежда, мото пфое и т.н), т.е. май нещата зависят и от това в какво настроение ще хванеш майстора, или на кой ще попаднеш. Отделно идва въпросът за резервните части, които използват в сервизите, дали по-високата цена е гаранция за качествени части (или пък точно това искат да си мислиш). От трета страна май е доста трудно да накараш някой от местните майстори да ти издаде документ, който да е доказателство за гаранцията или за произхода на частите.
Сляпата кучка, бързи ги ражда. :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 дек 2006, 01:14

Не искам му правя реклама за сервиза в Констинброд но иди сам се увери на място.
После пиши в темата.
Виждаш, че аз съм мод там и не трием отзиви.
За 2-ма знам, че са доволни но едния е писал.
Другия е бакшиш и нема кво да му се сърдим :)
Май беше писал на друго място :)

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта