Въпроси при оглед на Ford Mondeo mk3 2.0 / 2.5 v6

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
mupk0
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 13 яну 2008, 15:23
Модел на автомобила: Ford Focus 2008 hatchback 1.6Ti-VCT
Status: Извън линия

Въпроси при оглед на Ford Mondeo mk3 2.0 / 2.5 v6

Мнение от mupk0 » 02 яну 2016, 22:50

Здравейте. Харесах 2 обяви за Форд Мондео мк3 комби. И двете коли са 2003та ,едната е 2.0 ,а другата 2.5 . При огледа какво трябва да гледам ? Разбрах че 2.0 допреди 2003та имал някакъв проблем с клапани или нещо такова. Вярно ли е това ? Другият 2.5 доколкото разбрах е железен мотор. По самото купе и интериор какво трябва да гледам ? Благодаря предварително за всякакви мнения и съвети.

Потребителски аватар
Felis Concolor
потребител
потребител
Мнения: 120
Регистриран: 21 мар 2015, 21:28
Модел на автомобила: Ford Puma 1.6 2001
Местоположение: София 1151, с. Лозен
Status: Извън линия

Re: Въпроси при оглед на Ford Mondeo mk3 2.0 / 2.5 v6

Мнение от Felis Concolor » 03 яну 2016, 09:47

mupk0 написа:...Форд Мондео мк3 комби... 2003та...
Щом е комби, значи окачването и спирачната уредба очаквано са понасяли по-голямо натоварване. Проблемни зони биха могли да бъдат предните носачи и ръчната спирачка, макар и не по-често, отколкото при сравними конкурентни модели... И все пак, доколкото огледът следва да върви отвън-навътре, следва да се обърне внимание на праговете и ръбовете на вратите - последните са предразположени към корозия, макар най-често пораженията от това да са козметични (ако ги има изобщо). За ежедневно шофиране в градски и/или смесен цикъл 2.0-литровият "бензак" е по-добър избор при равни други условия (в т.ч. и за обслужване), но и при него средният разход все пак е от порядъка на 10,5л/100 км. Възможни са течове от мотора и картера, но не по-често от обичайното за автомобили на 10-плюс-години. Като прибавим възможни смущения в осветлението или някоя и друга електрическа система, не се сещам да съм чел друго по въпроса за проблемните зони на тоя Монди. От друга страна, шансовете за "много кола за малко пари" са съвсем реални... Наслука!
"Идеите сами по себе си са безценни, но и най-добрата идея си остава гола идея, ако не я материализираш, защото иначе всеки може да дава идеи" (Хенри Форд)

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси при оглед на Ford Mondeo mk3 2.0 / 2.5 v6

Мнение от martin1977 » 04 яну 2016, 00:36

Всичко е относително. Аз не бих загледал 2-литровия при това сравнение, но е лично мнение. Много неща има да се гледат, направи си списък и гледай, но това е класика за покупка на кола, каквато и да е тя. Ръжди, удари, криви елементи, прекомерно захабен интериор и др. са признаци да имаш едно наум. Но тропане от биалетка или тампон, натиснат калник, одраскана врата могат само да са ти от полза - сваляш по-лесно цена. Но в тази тема основното питане е за конкретните мотори. Като цяло в Мондео МК3 от Форд са се изложили откъм качество и дизайн. 2.5-литровия мотор се слага от 94 до 2007 и се е доказал като здрав, но случайно или не, при МК3 оплакванията от него са повече, отколкото при по-старите модели. Не зная на какво се дължи, но е факт. Аеродинамиката е по-лоша, теглото по-голямо и поради това е по-тромав, отколкото МК1/МК2. Макар по-нов модел, ръждата не прощава и на него - почти няма МК3, което да не го е налегнала "чумата", най-вече долу при вратите, и особено ако е от Австрия, Холандия, Германия. 2.0 е мотор, който се ражда с МК3 (т.е. ново поколение) и затова не бих заложил на него. Определено е по-тромав, макар не много. Но газификацията ще е по-евтина (все пак е 4 цилиндъра) и разхода на гориво по-малък. Доста оплаквания има от него, най-вече от клапите, но пък лесно и евтино решим проблем е. Чел съм и положителни отзиви. Въпрос на късмет. Но ако трябва да обобщя, по-добре вземи МК2 от последните години с 2-литров Зетек или дизела. Железни мотори, здрави, евтини за поддръжка, безпроблемни, лесни за газификация (бензиновия) и с нисък разход на гориво, особено дизела. Проблема на дизела е че е тромав, но ако не си "спортист", е идеален. И най-важно - много внимателно гледай за ръжда и гнило. Препоръчвам тези, защото пазара е залят и са почти без пари. Иначе от поколението на МК2 има друго за препоръчване, но няма да го намериш. Затова взимай Зетека или печката и не се занимавай с МК3. Еле пък да се "нахакаш" на МК3 дизел.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпроси при оглед на Ford Mondeo mk3 2.0 / 2.5 v6

Мнение от S_C » 04 яну 2016, 01:42

V6 си е старото, дето е от едно време още. Има бая писано за него. Ако се сравнява по екстри, най-евтините мондеота втора ръка са тия с V6 мотор. А познай защо, от три пъти. Едно гледах преди година и половина. Беше 2001 година, последните МК2 преди да сменят купето. Джамбазина само като ме видя да го гледам тогава, започна да сваля от цената.Направо започна с "тая цена там на табелката не я гледай"...Иначе машината беше перфектна отвсякъде, ама тва V6...реших, че няма смисъл да си го причинявам. Много разход, много данъци, ако се строши нещо трябва да го мъкна до кой знае къде, щото тука в околните сервизи първо като видят Форд им настръхват космите по гърба, второ тва V6 ще го гледат като голям камък. Преценявай си, това е най-добрия мотор за тоя танк като съотношение маса/коне, но стигне ли се до ремонти, най-вероятно ще те боли главата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси при оглед на Ford Mondeo mk3 2.0 / 2.5 v6

Мнение от martin1977 » 04 яну 2016, 11:47

Ако говорим за чупене на двигател, и 2-литров да се счупи, едва ли някой ще го прави. Така че тезата за ремонт на двигател на кола за 2-3000 лева не е издържана. Това че V6 са по-евтини, е пълна глупост. В добро здраве е по-скъп от другите. Няма логика да е по-евтин, като нов е струвал с 50% повече. Откъм екстри e по-богат, "базов" V6 няма - обикновено започват от Ghia. Дано не кажат че СТ220 е най-евтин, нали и той е шестак. Или той е от друга планета. V6 е по-здрав като цяло, но счупи ли се - хвърляш колата или търсиш мотор втора ръка отвън и се молиш на Господ да е читав. За ремонт конкретно на този двигател не се намират части, най-вече майстори. По-скъп е за поддръжка и малко повече гори. С две думи - това не е кола за всеки, а както джамбазите казват - за ценители. Не е толкова популярен по ред причини, със сигурност обаче не че е по-скапан. У нас играят други фактори и логиката на българина е малко изкривена, не само към колите, а почти към всичко. Англичаните са "прости" хора - 80% от Мондео-тата там са шестаци. Защо? Ако търсиш кола да товариш щайги и буркани, да се движиш от точка А до точка Б (на по-близки разстояния) и да не ти пука че тировете по магистралата те задминават, всичко ще ти свърши работа, дори междуградски/градски транспорт/БДЖ. Но ако търсиш малко повече мощност, по-хубав и плътен звук, удоволствие от шофиране и сравнително надеждна кола, шестака е най-подходящ. Обаче всяко удоволствие се заплаща - гориво, поддръжка, газов инжекцион и т.н. Ако си маниак с диагноза "луд по Форд", търси СТ220, но такива почти няма у нас и са много скъпи. Всяко Мондео с по-малко от 6 цилиндъра е средство за придвижване и нищо повече. И шестака не е състезателна кола (дори СТ220), но сравнение с 4-цилиндровите не може да се прави. Изборът е твой, трябва да си наясно със себе си какво търсиш, какво искаш и от какво имаш нужда, после купуваш. Не да вземеш 2-литров (както аз направих) и след няколко месеца да решиш че ти е малък и да искаш да се отървеш от него. Или обратно - да вземеш V6, да решиш че много гори и да ти идват в повече разходите (въпреки че не е голяма разликата). Защото Форд трудно се продава, обикновено с голяма загуба.
Аз лично предпочитам хечбек, защото е по-красив от комби и по-ефективен от седан - за мен е по-добрата комбинация от двете - практичност и обем почти като на комби и красота почти като седан.
Дано сме ти били полезни. Успех!

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 77 госта