Страница 1 от 2

Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 24 фев 2016, 23:07
от venci_vd
Здравейте, нов съм във форума и немога да открия информацията която ми трябва за въпросният избор на МК3 Мондео дизелов автомобил.
Искам да науча малко повече за модела Седан с двулитров дизел.Какво трябва да гледам при покупка и какви са силните и слабите страни на модела.Ръждясват ли купетата.Гледам 2003 година основно.Моля за информация.Писах в търсачката, но не мога да намеря подходящата тема.

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 24 фев 2016, 23:21
от martin1977
А защо точно дизел? Ако става въпрос за Мондео, не бих го препоръчал. Лично аз по принцип не харесвам дизели, а точно Мондео МК3 комънрейл влизат тук на по 1 млн. км. и никак не им е добра репутацията. Може би като нови са били ОК, но у нас много изреваха точно от този модел - пробегът ли им е проблем или по принцип са си калпави - не знам.
Б.р....имахме във ФБ групата един Коцето Петровски - питай него, задължително Форд Фокус седан 2-литров бензин и задължително с висок клас газов инжекцион. Болен мозък, но донякъде е прав - само не знам защо точно седан си е заплюл.

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 24 фев 2016, 23:21
от al_lukanov
Какво е това Форд МК3?

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 24 фев 2016, 23:28
от venci_vd
Мондео извинявам се че не го добавих бързах при писането :)

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 24 фев 2016, 23:28
от venci_vd
Карам само дизели и затова се спирам на дизел пак.

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 25 фев 2016, 09:14
от DigiPro
venci_vd написа:Карам само дизели
По колко километра въртиш на година? Ако е под 20 хил. май не си струва разправията и скъпите ремонти на стар дизел на неколкостотин хиляди километра. Иначе може да си заделиш 2 хил.лв. настрана за дюзи/маховик/турбо и т.н. и когато се наложи ще ги смениш.

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 25 фев 2016, 14:26
от Иван Вълков
Пари може да си задели и за ремон на бензинов двигател. Не са малко случайте след смяна на маслото да се наложи смяна на сегменти, пасване на клапаните и т.н. Не са малко случайте когато колата продължава да пуши като Балканче въпреки ремонтите.

Човекът ясно и точно е написъл че иска дизел, а вие от 100 кладеница вода му носите. Много ми е чудно някой от Вас колеги изказали се преди мен дизел имат ли? Карали ли са? За стара кола да се изказваш е нелепо, предвид че никой не е наясно със състояние, километри, поддръжка.
Към питането на колегата - не лош автомобил. Оглеждай добре автомобила преди покупка, пойскай да се направи диагностика и проверка на обратното гориво - най -добре МП. Ако не се навият за проверка на автомобила въобще не се хващай. Успех с избора си.

Германките и Австрийките гният по ръба на вратите и в началото на прага точно до калника.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 25 фев 2016, 20:38
от HACKO
Иван Вълков написа:Пари може да си задели и за ремон на бензинов двигател. ...
Ами виж Георги (specialista) какво кара и се замисли защо. После се замисли колко от монтьорите, които познаваш карат комон рейл.
Карам служебен дизел, засега сериозни ремонти по двигателя не е имал, в момента е на 148 000 Км и вече не е същия какъвто беше до около 100 000 и имам чувство, че всеки ден е по-зле от предния. Като знам хала на организацията в която работя, направо ме е страх да си помисля за деня в който ще трябва да се ремонтират или сменят дюзите а като гледам този ден наближава.

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 25 фев 2016, 21:38
от BIGFORDFAN
За съжаление бензиновите мотори на мк3 се оказаха с доста проблеми, по мои наблюдения поне. Аз лично не бих препоръчал на колегата 1.8 или 2.0 бензин, 2.5 v6 също е по-калпав в мк3, но може би той е най-удачния вариант.


Sent from my Lenovo

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 25 фев 2016, 23:08
от martin1977
Аз като цяло не бих му препоръчал Мондео МК3. Ако има повече финанси, да скача на МК4 - от тях май има повече доволни. Ако няма - за без пари вече взима МК2 - хич да не е, 2-3 години ще го вози и да го хвърли после, изкарало си е парите. "Железни" коли излязоха.

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 26 фев 2016, 19:23
от Иван Вълков
Абе колеги то и жигулите бяха " железни" атомобили ама вече почти ги няма.
Наско спор няма че двигателя колкото повече километри му навърташ че се износва - важи и за бензиновите двигатели. Мисля че изказването ти е малко крайно все едно на 150к вече двигателя е предал богу дух. Във форума има хора който са си купували Мондео Мк3 върнато от лизинг от МП един няма който да се е оплакъл че на 150к няма хала. Всички сочите дюзите и ГНП за голям проблем еми всички команрейли страдат, но с оригинални горивни филтри доста ще се забави този ремонт във времето.
Няма база за зравнение на класически или турбодизелов мотор с команрейла - най малкото работят на различна компресия, различно впръскване но точно на тебе(Наско) няма смисъл да ти ги обеснявам ти ги знаеш по добре.
Като погледне човек ит 2003 до сега са 13 години, какво можеш да очакваш от автомобила едни 100к с клизма и следващият.
Яд ме е че човекът има конкретно питане и кола. Вместо да го упътим какво да гледа за да избере що годе читав автомобил, ние започваме да му обесняваме съвсем други неща. После се чудим що така се получава. Моят втори съвет към колегата ако все още не е закупил автомобил да прегледа обявите за Мондео след 2004 т.н. фейслифт. Има доста писано защо. Хайде със здраве и да се придържаме към темата.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 26 фев 2016, 20:36
от HACKO
Иван Вълков написа:......
Наско спор няма че двигателя колкото повече километри му навърташ че се износва - важи и за бензиновите двигатели. Мисля че изказването ти е малко крайно все едно на 150к вече двигателя е предал богу дух. ....
Двигателя изобщо не е предал богу дух, обаче дюзите си отиват а при цена за дюза от 600-800лв умножено по 4 (или 5 в нашия случай), направо си е страшно.

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 27 фев 2016, 00:30
от martin1977
Колегата Иван Вълков в момента кара МК3 дизел макар и ТДДИ, преди караше МК2 дизел. Нека честно и с ръка на сърцето каже коя кола според него е по-здрава и безпроблемна. Защото оставаме с впечатление че това е старата, макар да беше с едно поколение и 5 години по-стара. И да - Жигулата е по-добра от Мондео МК3. Все още виждаме 30+ годишни Жигули, а Мондео МК3 повечето излязоха от строя отдавна и до 5-6 години ще са по-редки и от Жигулите. Вече има МК3 повече по моргите, отколкото по пътищата, а са едва 10-15 годишни. Едва ли има друг масов 10-годишен автомобил, който да преобладава в моргите. Аз също притежавах няколко МК3 (всички сме хора и грешим), върнах се към по-старото поколение отново и не съжалявам. Колкото може ще кретам докато се разпадне и после ако е рекъл Господ или Мондео МК4/МК5, или друга марка, че май Форд след 2000 свалиха качеството повече от другите.

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 27 фев 2016, 00:34
от BIGFORDFAN
Колегата Вълков има и кара мк3 tdCi, затова споделя мнение от личен опит. Аз също имам в семейството мк3 1.8 бензин и споделям ЛИЧЕН опит, колегата пуснал темата предполагам търси подобни мнения.

Sent from my Lenovo

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 27 фев 2016, 09:02
от Иван Вълков
Марто - @martin1977 всички марки на автомобили свалиха качеството след 2000 година. В интерес на истината като сравнявам Мондео Мк3 и Мк2 като окачване съм сменял и при двете еднакви неща. Окачването на Мк3 е на базата на Мк2 но доста по усилено. По скоростната кутия на Мк2 смених цяла кутия, при Мк3 комплект съединител + маховик. Едно от нещата който ми липсват от Мк2 е меката работа на двигателя при работа на място. Иначе като сигурност Мк3 е по добър и удачен избор. Като цени на частите вече почти всичко се е изравнило - говоря за нови части ( в началото когато си купих Мк2, 2010 се интересувах за съединител пак беше цифра). Всеки да кара каквото може да си позволи но да не забравяме че времето на никой не прощава.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 27 фев 2016, 09:17
от al_lukanov
Карам от 5 години мк3 1.8 бензин 2005 купено от МП на 70к км. До момента са сменяни дискове накладки и съединител, нищо друго не е правило проблем. Колата е на 155к км сега. Смятам че е здрава кола, имам познати с други марки коли на подобни години и км и положението не е по-добро.

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 27 фев 2016, 10:55
от martin1977
Само едно уточнение извън темата: Ванка, твоето TDDI или TDCI е? Защото мислех че е TDDI, но тук колега ме поправи че е TDCI?

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 27 фев 2016, 11:02
от Иван Вълков
Тдци и е първия фейслифт. ТДДИ има само преди фейса от 2001 и част от 2002 година.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 27 фев 2016, 12:02
от venci_vd
Значи до тук с тези отговори почти ме отказахте от форда до сега съм карал 3 аудита: 2 - 100 2.5 тди и една а4 1.9 тди .Мислех като вариянт форда като по нова година, но май няма да стане/бюджета гледам/.По добре да дам още 1000лв и да продължа във ваг групата както до сега.Мисля А6 1.9 тди 2000г+ или пасат Б 5.5 пак 1.9 тди 2001г+.Радвам се че отговорихте всички макар и не конкретно към това дето питах, но ме насочихте да не е Форд. _friends_

Re: Форд МК3 Избор на дизелов мотор.

Публикувано: 27 фев 2016, 13:00
от lubomirov89
То па тоз ВАГ много хубав... затуй си карам курника.