Проблем след смяна на турбина

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
valkirian
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 10 сеп 2016, 18:48
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Проблем след смяна на турбина

Мнение от valkirian » 10 сеп 2016, 18:59

Здравейте колеги.Имам форд фокус 1.8 тдци.Смених турбо(втора употреба) , масла и филтри.Появи се проблем след 1 седмица.На празен ход почва турбото да работи като стара прахосмукачка,губя педала за газта и почва да вади от ауспуха черен дим.След като изключа колата и я запаля пак всичко се оправя,но на моменти не набира сякаш карам без турбо.От време на време гасне на празен ход.Самата кола промени режима си на работа.Чувам как турбото работи на празен ход(свири) и то неравномерно сякаш подавам газ и отпускам,все едно нещо го товари.Бях при майстора но на компютъра не изписва никаква грешка.Моля ако някой е имал такъв проблем да даде съвет.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на турбина

Мнение от OgiDogi » 10 сеп 2016, 21:15

valkirian написа:Здравейте колеги.Имам форд фокус 1.8 тдци.Смених турбо(втора употреба) , масла и филтри.Появи се проблем след 1 седмица.На празен ход почва турбото да работи като стара прахосмукачка,губя педала за газта и почва да вади от ауспуха черен дим.След като изключа колата и я запаля пак всичко се оправя,но на моменти не набира сякаш карам без турбо.От време на време гасне на празен ход.Самата кола промени режима си на работа.Чувам как турбото работи на празен ход(свири) и то неравномерно сякаш подавам газ и отпускам,все едно нещо го товари.Бях при майстора но на компютъра не изписва никаква грешка.Моля ако някой е имал такъв проблем да даде съвет.
Обичайният заподозрян за този двигател са дюзите при "гася - паля и се оправя", но нещата освен това намирисват на недобре затегнат изпускателен колектор и вече издухана гарнитура.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

valkirian
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 10 сеп 2016, 18:48
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на турбина

Мнение от valkirian » 11 сеп 2016, 08:42

А възможно ли е да е от EGR-a,че съм я карал близо 40 км докато се прибера от софия като се прецака старото турбо и да е натрупало мизерии,защото има лек сив пушек като работи колата а и мирише на неизгорели газове повече от преди.Иначе гарнитурата на турбото е сменена ако имаш предвид нея.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на турбина

Мнение от OgiDogi » 11 сеп 2016, 10:56

Писал си, че изкарва черен дим. Това при всички положения означава само едно - горивото е повече, отколкото може да изгори с количеството въздух в цилиндрите (overfueling). Ако го има на празен ход + неравномерна работа, определено имаш поне една "пикаеща" дюза.
Относно шума от турбината, преди 2 месеца ей така беше почнала да ми свири (тип прахосмукачка) при ускоряване, реших че си заминава и за по-сигурно взех една втора ръка, рециклираха ми я с нова касета и като тръгнах да ги разменям - болтовете на колектора до 4 цилиндър тръгнаха да се развиват на ръка и бяха омацани със сажди. В общи линии, след демонтажа се оказа, че и в двата края гарнитурата беше прегоряла и металните пръстени по отворите бяха станали на лентички. Няма значение, че си сложил нова. Ако колекторът има измятане заради прегряване или не е почистен добре от нагари, е възможно при стягането да не легне правилно и гарнитурата да си замине скоропостижно.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

valkirian
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 10 сеп 2016, 18:48
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Проблем след смяна на турбина

Мнение от valkirian » 11 сеп 2016, 13:09

Ако проблем е дюза при специалист ли се ходи или всеки майстор може да го оправи стига да има желание.И какви са цените горе долу.Но този лек сив пушек като работи на празен ход ме притеснява,а и чувам турбото да ми свири на празен ход.Дали някоя тръбичка е спукана,защото не е нормално да го чувам докато работи на празен ход.И забелязах днес че стрелката на обортомера леко мърда като я запаля.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта