Ремонти за Фокус 2-ра употреба

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
laluger
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 03 май 2012, 15:04
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Ремонти за Фокус 2-ра употреба

Мнение от laluger » 10 фев 2017, 20:53

Здравейте,

Двоумя се за закупуването на 2-ра употреба Фокус МК2, и бих благодарен, ако някой ми даде съвет за моята ситуация.

Колата е 2006г., с бензинов двигател 1.6 Zetec-S PFI 101 к.с.

На диагностиката по двигателя нямаше никакви проблеми (провериха и гарнитурата и правиха анализ на изгорелите газове).

Нещата, които изскочиха бяха следните:
- при спиране и смяна на скорости се чува виене от двигателния отсек докато двигателя е все още студен (виенето е сравнително тихо, и при каране и смяна на скорости в движение с 50+ км/ч не се чува, нито когато двигателя поработи няколко минути); в сервиза не го чуха изобщо (но и колата вече беше с леко позаграт двигател); в сервизната история виждам, че преди месец е имало оплакване от шум в двигателния отсек и е било сменено хидравличното масло, може би е свързано със сегашния шум
- скоростният лост не иска сам да се връща в средно положение от лявата страна (т.е. като изкключвам от 1-ва или 2-ра скорост); този проблем го няма, когато трябва да се върне от десния край (т.е. от 5-а и задна скорости); няма никакви проблеми при самото превключване на скорости
- колата е с темпомат, но той не работи (компютърната диагностика дава грешка при него); за мен тази функция не е от чак толкова голямо значение, дори и да остане в неработещо състояние
- според сервиза задната аморт. рейка трябва да се смени (чука в ляво)
- семеринг на дясната полуоска е за смяна
- има теч на антифриз от водния радиатор (така пише в констатацията)
- има проблем в задните прави напречни щанги

Та към въпросите ми:
- има ли нещо, което е вероятно да изскочи като скъп ремонт
- ремонта на изборените проблеми колко би струвал (ориентировъчно, т.е. "до 500лв", "между 500-1500лв", и т.н.)

Мерси за помощта!

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Ремонти за Фокус 2-ра употреба

Мнение от dmastard » 10 фев 2017, 21:29

Колега, странно ми е колата да има проблеми със задницата. Да не е карана в България? Или километрите са и доста?
Изобщо проблеми с ходова част не трябва да те притесняват отсега, защото тепърва ще се обажда, виждаш състоянието на пътищата...
Радиатор се сменя, нямам идея колко струва.
Това което е неприятно е шумът под капака. Най-вероятно е худравликата, която може би са закрепили със добавка.
Може да вият и скорости, на този модел често се случва. А може и двете.
Гледайки в тавана, мога да предположа, че 500 лв ще стигнат за ремонт на задницата и смяна на радиатора, оттам нататък обаче ако хидравликата е тръгнала, можеш да си караш докато каталяса, обаче вариантите за ремонт не са много розови.
Относно скоростите мисля, че ако просто вият, ще си караш и толкова. Аз си карах предишната кола 7 години с виещи първа, втора и трета скорост, и нищо не им стана.
Виж дали рейката не тропа, тя им е слабо място.
Последна промяна от dmastard на 10 фев 2017, 23:20, променено общо 1 път.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Ремонти за Фокус 2-ра употреба

Мнение от kito » 10 фев 2017, 22:24

Не знам за какво ти е колата, но ако не си я карал, покарай я, не е за дълъг път.
Ако не работи круйза, виж да не е блъскана и да е прекъснал някой кабел по волана.
Задните амортисьорите са 120 предните и 70 задните за бройка на Монрое.
Моделът има проблем с хидравличната рейка, както е казал колегата.

laluger
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 03 май 2012, 15:04
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Ремонти за Фокус 2-ра употреба

Мнение от laluger » 10 фев 2017, 23:35

Благодаря ви за отговорите!

Колата е със СФ регистрация (купена нова в БГ) и затова имах възможността да я покарам около половин час, като стигнах ~90км/ч на два пъти. От лично възприятие, не забелязах никакви проблеми. Никакви шумове при каране с различна скорост, само това, що годе, тихо виене, докато колата не поработи няколко минути. Дори се наложи да мина по една разбита улица, и не се чу нито скърцане нито нищо. Изобщо, никакви лични забележки по работата на скоростната кутия и при смяната на скорости. Това със смяната на хидравличната течност ме наведе на мисълта, че виенето може да идва от там (но е напълно възможно и да е някаква ролка); също така, при първия ми тест волана ми се стори по-труден за въртене по сравнение с моя Фокус, който е от горе-долу същото поколение.

500 лв за ремонти звучи напълно приемливо, които наистина ще са основно по окачването, а не по двигателя. Само това за хидравликата ме гложди, че нещо може да даде фира. Колко би струвал един по-сериозен ремонт там? 1-2 килолева или още повече? Намерих една статия, която се доближава до това което аз наблюдавах като симптоми (и сервизна история) и както сте го казали е свързано с развалена (и скъпа за ремонт) хидравлична рейка -- https://goo.gl/axtf5Q Такова нещо бих ли могъл лично да го проверя / диагностицирам, при условие, че моите авто-технически познания и умения са малко над нулата?

Н.Б. Колата е под 200К км (ако това има значение), които изглежда са наистина реални (по документи и справки).

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Ремонти за Фокус 2-ра употреба

Мнение от dmastard » 11 фев 2017, 01:24

Когато избирах моята гледах 2 български. Едната си тропаше откъм предницата, нямаше нито една права джанта, но пък имаше ръжда по купето отдолу.
Другата изглеждаше добре от 15 метра, но отблизо всички детайли бяха надрани, дърпаше на една страна и също тропаше. Там изобщо не стигнах до подемник.
В крайна сметка взех нов внос.

Отнсно рейката и помпата по спомени бях чел че струвала нова 600 лв в мото пфое, но дали е истина...
Рециклирането е около 200 лв, но не се получава всеки път.
За помпата нямам никаква информация как се оправя.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Ремонти за Фокус 2-ра употреба

Мнение от kito » 11 фев 2017, 07:19

1200 беше рейката. Рециклирането е около 200, втора употреба е 300. Рециклирането е късмет, както е казал колегата, не винаги става!
Колата няма шумове до 100, после поради късата кутия, вие яко! Не е обезшумена, затова казвам, че не е за дълъг път! Провери скоростите също. Вдигни на 3-4 хиляди оборота на всяка скорост и си махни крака от педала за да стане като моторна спирачка, виж дали няма да "изплюе" скоростния лост!

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонти за Фокус 2-ра употреба

Мнение от aspasia » 11 фев 2017, 10:54

То има ли някой който във България да не е правил рейка или преден или заден мост заради лошите пътища и хидравличната помпа се рециклира сменя се лагера и семеринга за цена около 50 лева ако сам си свалиш помпата за рейката цената е около 200 лева. Семеринга на полуоската ти е около 10 лева труда е повече напречните някои тампони на задното окачване се сменят а щангите в зависимост от марката са от 50-100 лева като след това се прави реглаж. Части се сменят по гадно е ако е ударена или изгнила почне ли ръждата спиране няма.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта